ROMAN/DAC
-
- Membru legendar
- Posts: 1809
- Joined: 31 Jan 2007, 23:10
- Location: Bucuresti
- Contact:
ROMAN/DAC
Tin sa mentionez ca DAC si ROMAN sunt aproape aceeasi chestie - numele ROMAN a fost folosit indeosebi pentru camioanele sub licenta MAN iar numele DAC pentru cele de armata - dupa proiect "propriu" - acele cabine taiate... La un punct insa cand "licenta" MAN era dubitabila s-a facut o balacareala generala si ba era DAC ba ROMAN, insa oricum ambele "marci" apartin de AB - Autocamioane Brasov - care NU E MORT! Dimpotriva, a fost privatizat, cumaprat de un grup industrial din Brasov, au modernizat sediul, au facut un muzeu despre istoricul autocamioanelor cu cateva exemplare vechi samd, si prototipuri noi - va invit pe cei "necredinciosi" sa vizitati http://www.roman.ro - si sa va uitati la galerie foto prototipuri... care fie vorba intre noi de fapt se produc deja eu personal am vazut multe prin Brasov...
- George
- Administrator
- Posts: 6951
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ROMAN de acum
grupul ala industrial,este ioan nicolae (niculaie,cum s-o scrie...),batronu' fc brasov. poate ati citit prin ziare in ultimele saptamani ce "combinatii" s-au facut si acolo,cu vanzari subevaluate,roman bagat in datorii si vinde terenuri&cladiri catre s.c. din "grup",ca sa ramana statu' cu buza umflata (eventual sa le treaca la datoria publica,cum au facut si cu bancorex,adica sa le platim tot noi...)vstef_is wrote: Autocamioane Brasov - care NU E MORT! Dimpotriva, a fost privatizat, cumaprat de un grup industrial din Brasov, au modernizat sediul, au facut un muzeu despre istoricul autocamioanelor ....
ARO CLUB ROMANIA
-
- Membru legendar
- Posts: 1809
- Joined: 31 Jan 2007, 23:10
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ROMAN de acum
PresCon Grup... va invit in Brasov, sa vedeti noua cladire-sediu Roman (moderna toata... si noua), sa vedeti muzeul, sa vedeti camioane noi noute cum intra si ies de pe poarta fabricii si sa vedeti camioane noi cum umbla prin oras... Mai mult de atat, am vazut si un exemplar din autobozul lor nou (premiat nush pe unde) prin.... Iasi... Poate va fac si poze cand mai ajung pe acolo... asa si AMROM e a lui Soare parca...
- George
- Administrator
- Posts: 6951
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ROMAN de acum
iti iei comision de la ala,de ii faci atata reclama?! nu ne mai invita acolo,ca am fost,si chiar inauntru... stiu ce masini fac,dar eu am spus ca mai fac si altele,nu ca ar putea sa faca pt ca e al nu stiu cui...
si apropos: soare nu e actionar,ci au vrut sa il puna in consiliul director la amrom,la un moment dat. acum am impresia ca nu mai e pe nicaieri,decat in comisia de supraveghere a pensiilor private.
si apropos: soare nu e actionar,ci au vrut sa il puna in consiliul director la amrom,la un moment dat. acum am impresia ca nu mai e pe nicaieri,decat in comisia de supraveghere a pensiilor private.
ARO CLUB ROMANIA
- tarzy
- Membru legendar
- Posts: 2646
- Joined: 03 Dec 2006, 20:06
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ROMAN de acum
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)
(Winston Churchill)
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: ROMAN de acum
Eu am citit ca sunt probleme mari cu PresCon Group! Din pacate! Urmaresc activitatea "Roman" de mai multi ani, dar din pacate nu are o continuitate in productie. Sunt timpuri de varf scurte si pauze lungi fara activitate multa! Iar Autobuzul acela modern, care a fost proiectul El Car-IGERO, a Inginerului Dorian Igescu, nu se fabrica, a ramas de vreo 3-4 ani in stadiu de Prototip. Am mai vazut ceva camioane Roman, au si o colaborare cu Dautel (Producator Autobasculante), dar mare branza nu a iesit. Eu am fost in vara ce a trecut la Uzina din Brasov, sa vad ce mai este pe acolo, intr-adevar, era totul proaspat renovat si frumos. De muzeu nici nu am stiut nimic, l-as fi vizitat cu mare placere! Ar fi frumos sa aibe succes!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4676
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: ROMAN de acum
frumos bus-u:)a fost lansat acum1 an.asa e se fac marii combinatii;) dar oricum e mai bine decat rocar:(
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita
cand esti rau nu te uita
-
- Membru de elita
- Posts: 797
- Joined: 28 Mar 2007, 14:04
- Contact:
Re: ROMAN de acum
Parca e singurul care face combinatii. Macar a renovat toate halele de pe acolo. Si oricum la masinile fabricate cred ca 70 la suta din piese sunt de import. In felul asta iese cu vreo 10-15 mii de euro mai ieftin ca un Man desi are motoare, cutii etc de Man.
-
- Incepator
- Posts: 19
- Joined: 25 Dec 2007, 17:34
Re: ROMAN de acum
Acum cativa ani de zile am asistat la preluarea de catre o firma particulara din Brasov
a unui colos industrial romanesc din vremuri de mult apuse - STEAGU ROSU BRASOV - Uzina de Autocamioane Brasov.
Preluarea este un fel de a spune ....se da o gramada de scandalagii puturosi ( asa zisi sindicalisti ) o masa de jucatori de septica
pe somaj tehnic , o masa de directori burtosi care se credeau buricul pamantului , o gramada de fier vechi si un produs vai de mama lui.
O fabrica care producea ( bune rele cum erau ele ) 20 de camioane pe zi in 1989 .... ajunsese sa produca 30 de camioane pe an si asta
datorita unor plocoane de stat gen petrom (la vremea aceea de stat inca) armata romana si altele.
Dupa 4 ani de la preluare mai sunt foarte putini oameni .... dar se fac camioane .... din care romanesc mai e sasiul ( si ala din oteluri specile )
tabla de la cabina si butuci de la roti ( pt inca putina vreme )
Noile camioane au motoare MAN originale , au ABS de la Wabco cutii de la Voith Aer conditionat Webasto Bene de la Deutel Hardox cauciucuri Michelin SAMD dar stiti care e marea mea uimire produsul actual este conceput si proiectat de aceasi proiectanti care au frecat-o la rece pt 12 ani
.
Chiar daca actualele camioane si autobuze ( asta nu se faceau pana acum ) mai trebuie finisate la detalii ( mai ales autobuzele )
este un pas inainte, este un progres, iar faptul ce s-au vandut in 2 ani peste 800 de camioane ( 97% din cate am inteles) in afara Romaniei.
In conditiile in care producatori (mari) de camioane in EU sunt vreo 15 iar producatori de masini de teren ( nu SUV) in europa nu
sunt decat 5 ( Land Rover Santana Renault si Iveco pt aplicatii militare si poate fi considerat aici si MB tot prin aplicatii militare )
cum a fost posibil sa fie lasata sa moara un producator precum ARO
Este vorba de Inconstienta sau dezinteres sau imcompententa ?!!!
PS pozele atasate sunt de la un prim prototip intre timp s-a mai schimbat partea frontala;
Pozele sunt facute in timpul testelor adica s-a trimis prototitpurile direct in santier sa se constate practic utilitatea / functionalitatea masinii;
a unui colos industrial romanesc din vremuri de mult apuse - STEAGU ROSU BRASOV - Uzina de Autocamioane Brasov.
Preluarea este un fel de a spune ....se da o gramada de scandalagii puturosi ( asa zisi sindicalisti ) o masa de jucatori de septica
pe somaj tehnic , o masa de directori burtosi care se credeau buricul pamantului , o gramada de fier vechi si un produs vai de mama lui.
O fabrica care producea ( bune rele cum erau ele ) 20 de camioane pe zi in 1989 .... ajunsese sa produca 30 de camioane pe an si asta
datorita unor plocoane de stat gen petrom (la vremea aceea de stat inca) armata romana si altele.
Dupa 4 ani de la preluare mai sunt foarte putini oameni .... dar se fac camioane .... din care romanesc mai e sasiul ( si ala din oteluri specile )
tabla de la cabina si butuci de la roti ( pt inca putina vreme )
Noile camioane au motoare MAN originale , au ABS de la Wabco cutii de la Voith Aer conditionat Webasto Bene de la Deutel Hardox cauciucuri Michelin SAMD dar stiti care e marea mea uimire produsul actual este conceput si proiectat de aceasi proiectanti care au frecat-o la rece pt 12 ani
.
Chiar daca actualele camioane si autobuze ( asta nu se faceau pana acum ) mai trebuie finisate la detalii ( mai ales autobuzele )
este un pas inainte, este un progres, iar faptul ce s-au vandut in 2 ani peste 800 de camioane ( 97% din cate am inteles) in afara Romaniei.
In conditiile in care producatori (mari) de camioane in EU sunt vreo 15 iar producatori de masini de teren ( nu SUV) in europa nu
sunt decat 5 ( Land Rover Santana Renault si Iveco pt aplicatii militare si poate fi considerat aici si MB tot prin aplicatii militare )
cum a fost posibil sa fie lasata sa moara un producator precum ARO
Este vorba de Inconstienta sau dezinteres sau imcompententa ?!!!
PS pozele atasate sunt de la un prim prototip intre timp s-a mai schimbat partea frontala;
Pozele sunt facute in timpul testelor adica s-a trimis prototitpurile direct in santier sa se constate practic utilitatea / functionalitatea masinii;
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4676
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: ROMAN de acum
ai dreptate.dar cu aro sigur s-a vrut sa fie lasat in paragina.
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita
cand esti rau nu te uita
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: ROMAN de acum
Este pur si simplu coruptia in Guvern, lipsa de interes pentru societate, interesul pentru propriul buzunar. Si ROMAN Brasov este falimentar!
-
- Incepator
- Posts: 19
- Joined: 25 Dec 2007, 17:34
Re: ROMAN de acum
sunt foarte curios ce "pasarica " ti-a zis tia ca Roman Brasov este falimentar Eu tocmai ce am vorbit
cu unii dintre cei de acolo ( si nu cu portarul fabrici ) si imi povesteau ca au o comanda mare de 500 unitati pt Irak , ca s-a pus
pus la punct parcul industrial cu tematic costructii auto si in halele de la Roman s-au mutat si cei de la Ina Schaelfler ( doar cel mai mare
producator de rulmenti din lume ) si ca au mai venit 2 firme de subansamlbe auto , mai aveau in parc in fata vreo 10 autobuze spre livrare interna
si vreo 5 masini de pompieri ( livrare externa ) si ceva utilaje de tras tunuri pt armata ...asa pe sfarsit de an...
Nu mai credeti bazaconii eu stiu ca nu le merge cum ar trebui dar nu mai lasati teori din astea nemaipomenite
cu unii dintre cei de acolo ( si nu cu portarul fabrici ) si imi povesteau ca au o comanda mare de 500 unitati pt Irak , ca s-a pus
pus la punct parcul industrial cu tematic costructii auto si in halele de la Roman s-au mutat si cei de la Ina Schaelfler ( doar cel mai mare
producator de rulmenti din lume ) si ca au mai venit 2 firme de subansamlbe auto , mai aveau in parc in fata vreo 10 autobuze spre livrare interna
si vreo 5 masini de pompieri ( livrare externa ) si ceva utilaje de tras tunuri pt armata ...asa pe sfarsit de an...
Nu mai credeti bazaconii eu stiu ca nu le merge cum ar trebui dar nu mai lasati teori din astea nemaipomenite
-
- Incepator
- Posts: 19
- Joined: 25 Dec 2007, 17:34
Re: ROMAN de acum
aaa ... si inca ceva tot incerca de un an ( se fac licitatii unde vin granguri de bucuresti care cand pierd fac contestatii la rezultat ) sa cumpere un institut de proiectare auto de platforma care apartine parce de RAR momentan tocmai ca au nevoie de proiectare in domeniu ... ce mi-as dori sa fiu asa de falimentar
- George
- Administrator
- Posts: 6951
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: ROMAN de acum
shefu'nu confunda ROMAN cu celelalte firme ale lui nenea in cauza!
in caz ca n-ai aflat,musiu era cercetat ca a vandut in conditii dubioase(subevaluari) hale si terenuri ale lui ROMAN catre diverse S.C. ale carui actionar este... in conditiile in care roman era sub supraveghere,datorii la stat,si alte asemenea.
si inca ceva,ca vad ca nu le stii chiar pe toate: acum vreo 6 luni activitatea lor principala din care se straduiau sa traiasca,era vanzarea de piese de schimb pentru camioanele stravechi! si vindeau in jur de 50.000ron/zi,iar intentiile erau sa infiinteze o echipa de vanzari,sa tripleze vanzarile in prima faza. camioane pe stoc nu aveau,se fac numai la comanda,iar cum termenul de livrare e de vreo 6 luni,m-as mira ca au ajuns sa umple curtea. 500 de camioane e o cifra foarte mare si pt d'ajtea amaratii,ca mercedes,scania,man sau daf...adica putin fantasmagorica pt roman brasov.
iar pt autobuze,aveau o combinatie cu un inginer din fostul ROCAR,care le-a proiectat si a vrut sa se combine cu nenea in cauza,ca sa le realizeze. au facut un prototip,cateva bucati, si dupa aia s-au cam despartit...
si da,roman e falimentara. si nu tot ce e pe fosta platforma ROMAN inseamna ca e ROMAN!
ah...domnu' frank...mi se pare mie,sau n-ai niciun post la rubrica aia de prezentare?! vezi regulamentul pe aici,si apoi arunca povesti auzite "nu de la paznici"
in caz ca n-ai aflat,musiu era cercetat ca a vandut in conditii dubioase(subevaluari) hale si terenuri ale lui ROMAN catre diverse S.C. ale carui actionar este... in conditiile in care roman era sub supraveghere,datorii la stat,si alte asemenea.
si inca ceva,ca vad ca nu le stii chiar pe toate: acum vreo 6 luni activitatea lor principala din care se straduiau sa traiasca,era vanzarea de piese de schimb pentru camioanele stravechi! si vindeau in jur de 50.000ron/zi,iar intentiile erau sa infiinteze o echipa de vanzari,sa tripleze vanzarile in prima faza. camioane pe stoc nu aveau,se fac numai la comanda,iar cum termenul de livrare e de vreo 6 luni,m-as mira ca au ajuns sa umple curtea. 500 de camioane e o cifra foarte mare si pt d'ajtea amaratii,ca mercedes,scania,man sau daf...adica putin fantasmagorica pt roman brasov.
iar pt autobuze,aveau o combinatie cu un inginer din fostul ROCAR,care le-a proiectat si a vrut sa se combine cu nenea in cauza,ca sa le realizeze. au facut un prototip,cateva bucati, si dupa aia s-au cam despartit...
si da,roman e falimentara. si nu tot ce e pe fosta platforma ROMAN inseamna ca e ROMAN!
ah...domnu' frank...mi se pare mie,sau n-ai niciun post la rubrica aia de prezentare?! vezi regulamentul pe aici,si apoi arunca povesti auzite "nu de la paznici"
ARO CLUB ROMANIA
-
- Incepator
- Posts: 19
- Joined: 25 Dec 2007, 17:34
Re: ROMAN de acum
Keo fara suparare esti putin superficial si nici nu am de gand sa intru intr-o polemica cu tine subiectul fiind afacerea altuia dar :
- "Inginerul de la Rocar " cum ii spui tu se numeste Igescu , il cunosc foarte bine , este angrenat zi de zi in productia
de autobuze de la Roman nu de alta dar firma lui "El- Car" are o intelegere /asociere cu Roman. El proiecteaza autobuzele lor
si le supervizeaza constructia. ( Autobuzele alea sunt "pline" de patentele lui Igescu )
- Fabrica inainte de preluare a produs pe stoc sute de tone de piese de schimb daca ei vand piese ( avand in vedere ca nu mai produc piese se schimb )
Daca vand piese in valoare de 15.000 euro / zi si vor sa tripleze vanzarea (asa cum zici tu ) eu as zice mai bine sa faca piese
- Roman Sa producatorul de camioane este in viata si ai vazi pdf -ul atasat de pe site-ul ministerului de finante anul fiscal 2007 nu s-a incheiat asa ca ti-am dat un 2006
-Termenele de livrare sunt intre 3,5 luni si 6.5 luni ( cam ca la orice masina germana gen Vw Audi ,mai putin Opel unde dureaza 7 luni sa vina o Corsa ) in functie de complexiate ( chiar de curand am ajutat niste amici de la Bucuresti ) sa comande 4 Basculante ; daca vrei strandard 3,5 luni daca vrei 8x6 si autobetoniera de 9,5 mc 5 luni ,samd ( sa stii ca timpi de livrare la MAN Scania si Iveco erau la fel ... iar spre comparatie nici in tarile civilizate fabricile nu produc stocuri .... ci dealeri sunt obligati sa isi faca stocuri din cele mai vandute produse - supravegherea AVAS de care stii tu a incetat la 1.06.2006
-Promit cand o sa mai vad parcul plin cu masini gata de livrare pt Irak ( merg destul de des pe acolo , asa e natura activitatii ) cate 100 buc
la 4 luni o sa fac niste poze sa vezi ce camioane trimit in Irak
( jurnalul national cel mai citit ziar din Ro - capital ziarul cel mai echidistant din Ro )
http://www.jurnalul.ro/articole/107893/ ... man-brasov
http://www.capital.ro/usr/imagini/0-937 ... l300in.jpg
- "Inginerul de la Rocar " cum ii spui tu se numeste Igescu , il cunosc foarte bine , este angrenat zi de zi in productia
de autobuze de la Roman nu de alta dar firma lui "El- Car" are o intelegere /asociere cu Roman. El proiecteaza autobuzele lor
si le supervizeaza constructia. ( Autobuzele alea sunt "pline" de patentele lui Igescu )
- Fabrica inainte de preluare a produs pe stoc sute de tone de piese de schimb daca ei vand piese ( avand in vedere ca nu mai produc piese se schimb )
Daca vand piese in valoare de 15.000 euro / zi si vor sa tripleze vanzarea (asa cum zici tu ) eu as zice mai bine sa faca piese
- Roman Sa producatorul de camioane este in viata si ai vazi pdf -ul atasat de pe site-ul ministerului de finante anul fiscal 2007 nu s-a incheiat asa ca ti-am dat un 2006
-Termenele de livrare sunt intre 3,5 luni si 6.5 luni ( cam ca la orice masina germana gen Vw Audi ,mai putin Opel unde dureaza 7 luni sa vina o Corsa ) in functie de complexiate ( chiar de curand am ajutat niste amici de la Bucuresti ) sa comande 4 Basculante ; daca vrei strandard 3,5 luni daca vrei 8x6 si autobetoniera de 9,5 mc 5 luni ,samd ( sa stii ca timpi de livrare la MAN Scania si Iveco erau la fel ... iar spre comparatie nici in tarile civilizate fabricile nu produc stocuri .... ci dealeri sunt obligati sa isi faca stocuri din cele mai vandute produse - supravegherea AVAS de care stii tu a incetat la 1.06.2006
-Promit cand o sa mai vad parcul plin cu masini gata de livrare pt Irak ( merg destul de des pe acolo , asa e natura activitatii ) cate 100 buc
la 4 luni o sa fac niste poze sa vezi ce camioane trimit in Irak
( jurnalul national cel mai citit ziar din Ro - capital ziarul cel mai echidistant din Ro )
http://www.jurnalul.ro/articole/107893/ ... man-brasov
http://www.capital.ro/usr/imagini/0-937 ... l300in.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.