Probleme ambreiaj

Probleme, modificari, reparatii.

Moderators: costy84, socratee

Post Reply
User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Probleme ambreiaj

Post by Ady »

Am observat la al meu Arou ca imi cam patineaza ambreiajul si am umblat la el si am observat ca am o problema cu un suport de prindere a uneie dintre parghiile de debreiere...adik era rupt. Acum am cutia data jos si trebuie  sa schimb placa de presiune...si as vrea sa o schimb cu una cu arc central diafragma sau cum i se mai spune..cu "soare"...am gasit pe un site al uneie firme din Brasov cele 2 tipuri de placi, adik cea normala care este pe Aro cu arcuri periferice si cealalta cu arc central diafragma+disc ambele de 250mm. Problema  este ca am intrebat la un magazin din Pit si mi-a spus ca nu a auzit de asa ceva. Acum mai am 2 locatii, la niste magazine de piese mai mari de la Maracineni si la Cimpulung. Oricum maine vreau sa sun la Brasov sa vad ce aflu. STIE CINEVA CEVA DE O ASA PLACA PENTRU ARO CU MOTOR DE BRASOV????....se potriveste sau nu ??? Multumesc  ^:)^

vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme ambreiaj

Post by vstef_is »

Multa chinuiala degeaba.

Am eu o placa cu soare. Nu merge. Adica placa o fi buna, dar am incercat fara succes sa o montez pe Brasov. Cu 2 tipuri de rulmenti de presiune (dedicat pt soare, mai nush cum, si cel clasic de BV), cu 2 volante, si 2 discuri de ambreiaj. Si toate combinatiile posibile intre ele. Am dat jos cutia de 5 ori intr-o zi, si am pus-o la loc. Nici macar o data nu a functionat. Apesi ambreiaj, dar degeaba. Nu "percuteaza". Sa fi fost placa mea proasta si soarele "decalit", ca apasam pe soare la maxim cu succes, da nu facea actiunea.

Inclusiv am luat la strung din volanta, (si am dat jos coroana ca sa intre pe strung, iar dupa aia am pus coroana la loc), ca sa vina calumea si discul si placa (luasem si disc special pt placa tip soare). Total 10 milioane cheltuite aiurea si vreo 4 zile de alergatura. N-am reusit. Oi fi eu mai incompetent, sau poate era placa aia ne-buna. Dar nu iti recomand.

Ce iti recomand e o placa de presiune NOUA de BV, ca se gasesc, are "catzeii" calumea, si o sa mearga. Stai linistit si pune-o sanatos, ca o sa te slujeasca bine.

Acuma daca patineaza ambreiajul vezi ca se mai poate regla... si de la pedala, si de la tija de la cilindrul receptor, si bineinteles, ce zici tu ca e naspa rau la tine, catzeii de pe placa de presiune.

SI inca un pont, acu vro 2 ani pe vremuri mai glorioase pentru ARO am gasit inclusiv catzei separat. 700 de mii toti 3, si n-am mai luat placa noua. Merge si acum. Si daca tot ajungi acolo, vezi cum faci, sa bagi o chestie de sigurantare peste piulitele de reglaj de la catzei, ca se desfac singure si de aia merge prost ambreiajul dupa o vreme. Baga o buca' de tabla decupata peste piulitze sa nu se mai poata desface. Si o sa ai ambreiaj mult timp.

Spor, si lasa soarele, decat daca esti sado-maso sau foarte norocos. Daca esti norocs iti recomand mai bine sa joci la Loto, dureaza mai putin si ai sanse mai mari.
User avatar
cab_512
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 476
Joined: 05 Oct 2008, 19:47
Location: Chisinau,Republica Moldova

Re: Probleme ambreiaj

Post by cab_512 »

Si eu ma gindesc sa schimb ambreajul, poate cel de pe andoria se potriveste.Baetii cu andoria ne puteti furniza ceva date tehnice  $-)
Tote muștele zboară dar nu toate fac miere!
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme ambreiaj

Post by vstef_is »

Se potriveste da nu merge. Vezi mai sus. Succes.

User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: Probleme ambreiaj

Post by alex »

cateii iau joc din doua motive:
-acele de la bolt sunt din otel moale si se distrug ff repede (calitate dubioasa sau pun sarma baietii care se ocupa de "reconditionare")
-la inceput exista o uzura mai rapida pe fata catelului care vine in contact cu rulmentul de presiune.

odata jocul aparut, e necesar sa fie reglata cursa furcii cu plaja mult mai mare. uneori, dupa ce se regleaza o distanta
intre catei si rulment, odata pornit motorul rulmentul va fi invartit totusi. dattorita jocului si a fortei centrifuge, cateii vin in contact cu rulmentul de presiune, lucru anormal daca nu ar exista joc la nivelul boltului.

jocul in catei nu se vede decat dupa ce se pune placa pe masina. la placa de magazin cateii sunt tensionati de arcurile placii.

placa noua...poate in china.
happily mending an Aro 320 D127
User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Probleme ambreiaj

Post by Ady »

vstef_is wrote: Multa chinuiala degeaba.

Am eu o placa cu soare. Nu merge. Adica placa o fi buna, dar am incercat fara succes sa o montez pe Brasov. Cu 2 tipuri de rulmenti de presiune (dedicat pt soare, mai nush cum, si cel clasic de BV), cu 2 volante, si 2 discuri de ambreiaj. Si toate combinatiile posibile intre ele. Am dat jos cutia de 5 ori intr-o zi, si am pus-o la loc. Nici macar o data nu a functionat. Apesi ambreiaj, dar degeaba. Nu "percuteaza". Sa fi fost placa mea proasta si soarele "decalit", ca apasam pe soare la maxim cu succes, da nu facea actiunea.

Inclusiv am luat la strung din volanta, (si am dat jos coroana ca sa intre pe strung, iar dupa aia am pus coroana la loc), ca sa vina calumea si discul si placa (luasem si disc special pt placa tip soare). Total 10 milioane cheltuite aiurea si vreo 4 zile de alergatura. N-am reusit. Oi fi eu mai incompetent, sau poate era placa aia ne-buna. Dar nu iti recomand.

Ce iti recomand e o placa de presiune NOUA de BV, ca se gasesc, are "catzeii" calumea, si o sa mearga. Stai linistit si pune-o sanatos, ca o sa te slujeasca bine.

Acuma daca patineaza ambreiajul vezi ca se mai poate regla... si de la pedala, si de la tija de la cilindrul receptor, si bineinteles, ce zici tu ca e naspa rau la tine, catzeii de pe placa de presiune.

SI inca un pont, acu vro 2 ani pe vremuri mai glorioase pentru ARO am gasit inclusiv catzei separat. 700 de mii toti 3, si n-am mai luat placa noua. Merge si acum. Si daca tot ajungi acolo, vezi cum faci, sa bagi o chestie de sigurantare peste piulitele de reglaj de la catzei, ca se desfac singure si de aia merge prost ambreiajul dupa o vreme. Baga o buca' de tabla decupata peste piulitze sa nu se mai poata desface. Si o sa ai ambreiaj mult timp.

Spor, si lasa soarele, decat daca esti sado-maso sau foarte norocos. Daca esti norocs iti recomand mai bine sa joci la Loto, dureaza mai putin si ai sanse mai mari.


Ms mult. Deja m-ai lamurit ...ma miram sa se faca ceva nou pentru Bv si bun ... :(..o sa iau placa noua pt Bv modelul pe care il am acum.  La mine problema este ca sa rupt suportul de pe placa pe care se prind acei "catei"...adik nu mai am ce face cu placa nu-i vb de gasit catei separat, ca daca era asa se rezolva rapid ca mai am o placa mai veche pe acasa si ii mutam imediat...o sa incerc sa pun si ceva poze maine ca acum nu am sa se vada unde-i problema..... Piulitele acelea nu mai sunt o problema... am patit-o si cu alea ca a sarit una peste filet si aveam o parghie care nu mai debraia dar s-a rezolvat cu alte piulite facute mai lungi si placuta aceea din metal exista peste piulite. ;)...M-am gandit sa schimb placa ca este mai buna "ca tehnica" nu mai este nevoie sa te bagi sub masina sa o reglezi din cand in cand..merge pana se duce discul sau ...partea unde freaca rulmentul dar daca ai zis ca ai avut probleme cu tipul asta de placa...renunt la idee, o las cu placa ei. Ms pentru ajutor  ^:)^
User avatar
willy
Membru
Membru
Posts: 147
Joined: 25 Mar 2008, 20:22
Location: Rm.Valcea

Re: Probleme ambreiaj

Post by willy »

Ceva de genul asta ma chinuie si pe mine acuma,adica ambreiaj dificil,mai ale acu prin oras in aglomeratie.Mai precis,intra a-I-a greoi,si in marsarier si mai greu,uneori apeland la apasare dubla sau bag in a-II-a si apoi intra in toate.Placa de presiune cu ''cateii'',stiu ca era bunicica,dar am rulment nou,gheara la fel,cilindru receptor nou,ma rog am 8-9 mii km,dar mai e o chestie.Masina -243-initial a avut motor Campulung,cand am luat-o cel care mi-a vandut-o mi-a dat-o cu Bv la ST,etc,cota I,dar cu o modificare pe rulmentul de presiune,adica are o ajustare, o camasa de tabla,artizanala fara de care n-am putut monta rulmentul de presiune,atunci cand l-am schimbat.Drept e ca ma ajuta un mecanic atuncea,dar ulterior am discutat si cu altii care m-au mai lamurit.Voi da cutia jos dupa Paste,dar mi-se pare anormala ajustarea.
Fac o revizie si cutiei,ma gandesc si la vreun sincron,sau tot la ambreiaj pompa cu toate ca acu vreo 2 luni imi curgea si am reparat-o.
In paranteza fie spus, am avut si cardan cu un pic mai scurt,si ulterior am pus original pt.Bv.
User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Probleme ambreiaj

Post by Ady »

Gata s-a rezolvat cu ambreiajul...i-am luat placa noua si disc la masinuta. Placa este romaneasca dar discul cik ar fi ceva polonez iar pretul este de 78 ron pentru discul acesta si varianta romaneasca pe care o aveau costa 150 ron....asa ia zis lu' tata cand le-a cumparat...acum nu stiu cat de adevarat este conteaza sa fie bun. Oricum l-am montat pe masina si sincer am fost surprins...nu a fost nevoie de nici un reglaj decat unul mic la tija de la cilindrul receptor si gata functioneaza perfect iar diferenta este ...enorma. Aaa am uitat sa spun ca placa a costat 150 de lei. acum cateva poze din pacate decat cu peisele montate pe masina.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
cab_512
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 476
Joined: 05 Oct 2008, 19:47
Location: Chisinau,Republica Moldova

Re: Probleme ambreiaj

Post by cab_512 »

Tare mai seamana discul ambreaj cu cel de UAZ de ala imi pun si eu, numaica pare mai "firav" de cit cel original-sper sa tie :-"
Tote muștele zboară dar nu toate fac miere!
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme ambreiaj

Post by vstef_is »

Discul e turcesc. Dar o sa te tina cat de cat.
User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Probleme ambreiaj

Post by Ady »

Multumesc pentru incurajare (ca e turcesc) ;D....oricum mie m-i se pare ca arata mai bine decat cel romanesc si pot spune ca functioneaza bine, nu mai sunt trepidatii la pornirea de pe loc preia foarte bn socurile acelea si cupleaza lin dar bn. Acum ...sa speram ca o sa tina cat mai mult ^:)^
User avatar
N Alin
Membru
Membru
Posts: 126
Joined: 08 Dec 2008, 12:05
Location: Alba iulia

Re: Probleme ambreiaj

Post by N Alin »

  Am avut si eu pb cu ambreiajul la M,m-am descurcat prin reparatii Home Made! si a mers mult si bine !!adevarul era ca era corcit rau de tot, Motorul era D115,carcasa de ambreiaj de M,cutia de M-modificata la priza ,era mai lunga!,o placa intermediara de tabla de vreo 20mm, disc  si rulment  de Buceaga ,etc....
Ambreiajul l-am reparat de citeva ori ,dar nu a tinut,cateii se "mincau" in zona rulmentului,acele din ariculatii se faceau praf.. Discurile de Aro erau varza in citeva luni...-caram si remorca dupa M
Am gasit rezolvarea..
Cateiilor le-am sudat niste bile de rulment in zona de lucru a rulmentului de presiune,dupa care la polizor am rectificat suprafata zonei de contact intre catel si rulment;in locul acelor la pirghii am bagat ceva bucsi de la un lant Gall, bolturile au fost facute din ceva axe de suveici de la INCOV Alba -erau materiale ff cementate puteai sa le folosesti ca si chilnere... fiindca acelea din trusele de scule se indoiau in comparatie cu acestea!!
Din cauza socurilor de la remorca se rupeau arcurile in discuri ..,din doua discuri rele,rupte am facut unul fara arcuri -cu sudura !!
  Piulitelor de reglaj a cateilor le-am polizat doua laturi- le reglam cu o cheie fixa de 16- si tablele de asigurare a piulitei erau mai groase ,cele originale daca le strigeai de 2 -3 ori se intindeau si nu mai asigurau piulitele .
  Reglarea cateilor o faceam des , si de fiecare data demontam piulitele de reglaj, le gresam apoi reglam garda intre fiecare catel si rulment asfel incit la liber rulmentul de presiune era liber ,nu era "atacat".Aceste reglajele faceam destul de des din cauza ca manevrele cu MI cu remorca incarcata, le faci doar din pedala si asta omorau ambreiajul
  Reglajul era usor fiindca nu aveam capacul acela de tabla in partea de jos si aveam acces destul de lejer fiindca si priza era mai lunga decit cea originala de M.Am facut si un ambreiaj de genul acesta la un Aro camioneta dar acolo cind am reglat garda cateilor am blocat rulmentul pe mansonul lui cu un surub,am reglat cateii sa fie in acelasi plan si apoi din tija cilindrului de ambreiaj am reglat garda .
User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: Probleme ambreiaj

Post by alex »

ce sunt bucsi de lant Gall????????
happily mending an Aro 320 D127
AlexKiv
Incepator
Incepator
Posts: 14
Joined: 21 Mar 2023, 20:06

Re: Probleme ambreiaj

Post by AlexKiv »

Am o problema cu ambreajul adica dupa ce am pornit masina am dat cateva ture cu ea, fortand ambreajul, dupa asta am pornit iar masina dupa o ora si ceva si patina ambreajul foarte tare. L am reglat incat de abea o bagam in viteza si tot patina.
I am schimbat discul de abreaj, si observasem ca la cel vechi era rupt o parte acel mecanism ce actioneaza arcurile, am schimbat pompa de ambreaj si am schimbat putin pozitia pistonasului. Dupa toate acetea ambreajul tot patineaza. Ce pot sa i mai fac?
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 523
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Probleme ambreiaj

Post by toni »

Placa sau volanta distrusa. Du-le undeva la planat sau schimba-le.

Fa o postare la rubrica Prezentare Membrii conform regulamentului forumului in care sa ne spui cu cine stam de vorba si o mica descriere a masinii.

Post Reply