Dacia Duster

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
tokyodream
Junior
Junior
Posts: 75
Joined: 01 Mar 2010, 11:48
Location: IASI
Contact:

Re: Crossover Dacia Duster

Post by tokyodream »

OK! multumesc!
cand am timp, revin cu multe informatii, sper eu utile!

pentru moment:

http://www.youtube.com/watch?v=lwi-49nh ... r_embedded



http://www.youtube.com/watch?v=yE48N5u9 ... r_embedded


PS - rival pentru DUSTER de la TATA:

http://www.automarket.ro/stiri/geneva-l ... 28779.html

priviti ultima poza, cu datele tehnice :)
ARO - oriunde, oricand !

User avatar
tokyodream
Junior
Junior
Posts: 75
Joined: 01 Mar 2010, 11:48
Location: IASI
Contact:

Re: Crossover Dacia Duster

Post by tokyodream »

EVENIMENTE/STIRI 4 x 4 = noul succes romanesc pe nume DUSTER
Salonul auto de la Geneva a sarbatorit o noua premiera mondiala: primul 4 x 4 modern romanesc cu un consum f.redus: la diesel 5,1 l/100 km la 4 x2 si 5,6 l/100 la 4 x 4

(05 Martie 2010)
Gama Dacia s-a largit zilele acestea cu al saselea model: Dacia Duster. Noul model este un 4 x 4 veritabil care se remarca printr-o caroserie atragatoare, o transmisie moderna preluata de la modelul de succes Nissan Quashqai ( adaptata la Duster ) si printr-un pret fara concurenta. Motorizarile folosite sunt preluate din gama aliantei Renault-Nissan si sunt: benzina 1,6 L si 105 CP ( Euro 5), diesel 1,5 dCi de 85 CP( Euro 4 ) si 1,5 dCi de 110 CP( Euro 5). Cutia de viteze folosita este o premiera in gama Dacia. Este noua cutie de viteze in sase trepte derivata din cea folosita deja pe modelele Renault si Nissan . Raportul de multiplicare pentru treapta intaia a fost in asa fel conceput incat cuplul la roti sa fie foarte mare, necesar la urcarea pantelor. SUV-ul compact se poate achizitiona in doua versiuni de transmisie si anume 4 x 2 si 4 x 4. La varianta 4 x 4 avem trei posibilitati de setare:

1) modul AUTO= tractiune initiala 100% pe fata. Functie de aderenta tractiunea se poate repartiza pe cele doua punti pana la 50 % - 50%.
2) modul Lock = tractiune permanenta pe toate rotile
3) modul 4 x 2 = tractiune numai pe rotile din fata. Duster se inscrie in tendinta actuala de reducere a emisiilor poluante si implicit a consumului.
Astfel avem urmatorele consumuri medii de combustibil cu motorizarea Diesel de 85 Cp si 110 CP: Versiunea 4 x 2 cu motor 1,5 dCi de 85 CP are un consum mediu de 5,1 l/100 km iar Versiunea 4 x 4 cu motor 1,5 dCi de 110 CP are un consum mediu de 5,6 l/100km. Construit pe platforma Logan dimensiunile exterioare sunt : lungime 4,31 m si inaltime 1,82 m, garda la sol fiind de 210 mm. Fara a testa masina plusurile si minusurile apreciate de noi sunt: PLUSURI: caroserie cu design modern si atragator, pret excelent, transmisie moderna, motoare diesel cu un consum redus de combustibil si implicit de CO2; MINUSURI: ESP disponibil numai la variantele Laureate.

Preturile in Euro incl.TVA + INFO CONSUMURI in PREMIERA MONDIALA =>


http://www.automobiletv.ro/event.php?id=365 ^:)^
ARO - oriunde, oricand !
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6951
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Crossover Dacia Duster

Post by George »

Dacia Duster, din nou in competitii:
http://www.lalimita.ro/ro/_/autosport/r ... din_Maroc/#
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
tokyodream
Junior
Junior
Posts: 75
Joined: 01 Mar 2010, 11:48
Location: IASI
Contact:

Re: Crossover Dacia Duster

Post by tokyodream »

24 Martie 2010 / 23:44

Ce are in comun Duster cu ARO?

http://www.bloombiz.ro/auto/ce-are-in-c ... ter-cu-aro

Romania a intrat din nou in randul producatorilor de automobile 4X4, prin intermediul Renault, dar nu trebuie sa uitam ca a fost odata ARO.



Lansarea de succes a modelului Duster, de catre francezii de la Renault, ar trebui sa trezeasca nostalgii in sufletul multor concetateni care au cunoscut Romania de dinaintea anilor '90.

Intr-un demers jurnalistic implinit in urma cu cativa ani incercam sa identific putinele marci romanesti ramase in viata dupa trecerea la economia de piata.

Oricat de mare a fost efortul de memorie, marturisesc cu regret ca numarul marcilor ce-au supravietuit nu depasea cifra 10, in situatia in care o parte dintre acestea erau deja amenintate deja cu disparitia. Inevitabil, la loc de frunte se plasa marca Dacia, cu toate ca, la drept vorbind, aparitia ei se datora mai putin ingineriei autohtone cat mai ales patentului cumparat de la francezi.

Cu toate acestea, Dacia a intrat rapid in sufletele noastre, devenind masina buna la toate si pe care aproape fiecare familie de roman si-o dorea cu ardoare.

In ceasul al doisprezecelea, marca a fost salvata de la disparitie de catre aceiasi francezi de la Renault, carora, trebuie sa recunoastem, ca nu le-am acordat prea mare incredere atunci cand au achizitionat uzina de la Mioveni.

Privatizarea Dacia a insemnat nu numai salvarea uzinei, ci mai ales relansarea unei marci careia incetasem sa-i mai acordam prea multe sperante de supravietuire. Si iata ca, dupa succesul Logan, francezii de la Renault sunt pe punctul de a da o noua lovitura de imagine pe piata auto, prin lansarea modelului Duster, despre care s-a spus gresit ca este prima masina de teren fabricata in Romania.

Nu sunt in masura sa ma pronunt asupra caracteristicilor tehnice ale SUV-ului produs la Mioveni, dar dupa opiniile exprimate de majoritatea specialistilor in domeniu, aceasta masina va fi un redutabil concurent pentru celelalte marci din clasa ei.

La fel ca in cazul Logan, se vor gasi multi romani carcotasi, care sa gaseasca diferite hibe noului produs, dar acest lucru conteaza mai putin intr-o tara a nemultumitilor de orice.

Cert este ca francezii ne-au redat o marca aproape pierduta si ne-au mentinut in randul constructorilor europeni de automobile, paradoxal, cu costuri mult sub cele ale altor producatori ce au facut achizitii similare in tarile Europei de Est.

Vorbind insa despre SUV-ul produs la Dacia si despre disparitia unor marci nationale nu pot sa nu-mi amintesc cu nostalgie despre "primul autoturism de teren romanesc", in adevaratul sens al cuvantului, respectiv despre marca ARO, candva port drapelul exporturilor noastre, loc luat acuma de catre Dacia.

Din nefericire, ARO a disparut pentru totdeauna, fara ca cineva sa dea socoteala pentru acest lucru. Uzinele ARO au pornit de la un simplu atelier mecanic in care se incerca fabricarea de motociclete si au continuat cu preluarea caracteristicilor GAZ-ului sovietic, pentru realizarea primului automobil de teren autohton.

Ambitiile regimului comunist au mers insa mult mai departe, iar specialistii romani au reusit sa puna pe picioare (adica pe roti) prima masina suta la suta romaneasca, care si-a dovedit fiabilitatea atunci cand a fost lansata pe piata.

Problemele au aparut in momentul in care s-a renuntat la importurile de tehnologie, asa cum s-a intamplat in toata industria grea si de masini din Romania, iar autoturismele ARO au inceput sa piarda din calitate.

In cel mai bun an de productie au fost realizate la ARO in jur de 15.000-16.000 de masini, peste 90% dintre acestea fiind destinate pietelor externe. Mi-ar lua pagini intregi sa scriu despre istoria acestei marci, disparuta pentru totdeauna din viata romanilor.

Prin comparatie cu Dacia, nu pot insa sa nu remarc sansa pe care ARO a pierdut-o dupa 1990 si odata cu aceasta inclusiv pierderea imensa pentru Romania a unei marci proprii.

Pentru cei ce nu stiu, as dori sa amintesc ca marii producatori de automobile au curtat, dupa 1990, intens Uzina de la Campulung Muscel, dar s-au lovit de obtuzitatea autoritatilor din Romania si a celor ce conduceau aceasta uzina.

S-a furat de la ARO fara masura, s-au pierdut acolo sume imense de bani, dar mai ales o scoala de inginerie pe care nu o vom mai reface, probabil, niciodata. Sa ne consolam, asadar, cu succesul marcii Dacia, fara a uita ce am pierdut, totusi, la ARO.

Daca aceasta societate ar fi fost privatizata atunci cand ofertantii nu lipseau, soarta automobilului romanesc de teren era cu totul alta. Istoria a fost la fel de nemiloasa si cu alte marci romanesti, devenite acum simpla amintire, dar in lipsa carora Romania a devenit un importator net.

Cred ca s-ar impune o rememorare a produselor autohtone ce au disparut, pentru ca asa vom intelege mai bine de ce am ajuns astazi sa cumparam aproape tot ceea ce ne este necesar pentru un trai decent.

Stiam, dupa 1990, ca avem nevoie de autobuze noi, de vagoane si locomotive noi, de materiale pentru inzestrarea armatei, de aparatura pentru sanatate, produse pe care, in mare masura, le-ar fi putut produce industria din Romania.

Capitalul strain, care putea aduce infuzia necesara de capital pentru retehnologizarea acestor industrii a fost tinut insa la granitele tarii, pana cand fabricile romanesti au devenit intr-adevar mormane de fier vechi.

Pentru a nu mai rascoli trecutul, cu toate ca el ne dicteaza si viitorul, nu pot decat sa salut ceea ce fac franzecii la Dacia. Vor fi inca multi cei ce vor incerca sa ma contrazica, poate pentru ca asa ne place noua sa fim carcotasi atunci cand nu suntem in stare sa construim ceva de la un capat la altul.

Dar, mai cred ca o succinta rememorare a ceea ce a insemnat candva "produs in Romania" ne poate ajuta sa fim din nou increzatori in noi. Marcile sunt adesea identitatea unui popor. Fara ele mai putem avea oare identitate?

Analiza de Alexandru Moldovan
Sursa: Bloombiz
ARO - oriunde, oricand !

dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1475
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: Crossover Dacia Duster

Post by dragospetres »

-o analiza corecta.Mi-ar fi placut ca autorul sa fie si membru al forumului.Iar cu investitorii straini ma intreb cum a fost posibil ca OLTCIT in 1995 sa fie privatizat, DACIA in 1998,iar ARO nu si nu.Dupa cate imi aduc aminte Peugeot a insistat mai mult.
User avatar
AroGalben
Incepator
Incepator
Posts: 20
Joined: 13 Dec 2009, 11:35
Location: Viseu de Sus, Maramures

Dacia Duster 4x4

Post by AroGalben »

Dacia Duster, noul 4x4 romanesc. Cred ca putem discuta, comenta si barfi acest nou SUV, care este - zic eu - o masina slaba atat in teren cat si pe sosea. Nu am condus si nici am citit prea multe despre Duster, asa ca va rog poftiti cu informatii si pareri! :-?? :-@
Don't drink and drive, smoke and fly!
User avatar
adielec
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 452
Joined: 25 Aug 2008, 16:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Dacia Duster 4x4

Post by adielec »

Dacia Duster
- 4,31 m lungime, 1,82 m latime (2m cu tot cu oglinzi), 1,62/1,69 inaltime
- masa intre 1160 si 1300 kg
- unghi de atac 30, unghi de degajare 36, unghi ventral 23
- garda la sol 20,5 / 21 cm
- motorizari 1,6 16V 105 Cp benzina, 1,5 dci (motorina) 110 Cp/85 Cp
- cutie de viteze cu 5 sau 6 trepte. In versiunea 4x4 treapta 1 este foarte scurta (5,9Km/h la 1000RPM)
- consum cam cat Loganul sau Clio-ul meu :)

Pret intre 10500 si 16000 euro.

Are cele mai bune unghiuri si garda la sol din clasa ei. Adica alde Tucson, Tiguan, Yeti, Rav-4, Quasqai si alte plastice.

Pretul este cu 5-6 mii de euro mai mic decat vreuna de mai sus. Tucson cel mai ieftin (4x2) e aproape cat Dusterul cel mai scump (4x4).

Are un consum rezonabil si intretinerea nu e mai scumpa ca la Logan (asta si e in fond).

Eu zic ca e o masina foarte buna si pe asfalt si pe langa el (nu spun off-road). E perfecta pentru drumuri proaste (romanesti).

Este foarte interesant cum poate sa-si dea cineva cu parerea despre o masina pe care nici nu a condus-o nici n-a citit prea multe (adica e total pe langa).
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6951
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Crossover Dacia Duster

Post by George »

Dacia Duster a câştigat Raliul Gazelelor!
http://www.informatiiauto.ro/dacia-dust ... d5860.html
La volanul Daciei Duster, Isabelle Charles (responsabilă design culori şi materiale a Daciei Duster) s-a clasat prima la Raliul Gazelelor (Rallye Aicha des Gazelles). Cel de-al 2-lea vehicul Duster, pilotat de Nathalie Descout, s-a clasat pe locul 4.
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
tokyodream
Junior
Junior
Posts: 75
Joined: 01 Mar 2010, 11:48
Location: IASI
Contact:

Re: Crossover Dacia Duster

Post by tokyodream »

EVENIMENTE/STIRI

Am testat Duster in Maroc. Este un adevarat 4 x 4 ? Merita cumparat ? Raspuns la aceste intrebari in emisiunea autoMOBILE de duminica 18 aprilie.

http://www.automobiletv.ro/event.php?id=374

iar emisiunea TV aici:


http://www.automobiletv.ro/show.php?id=169 ^:)^
ARO - oriunde, oricand !
User avatar
cristi-devildnb
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 756
Joined: 03 Apr 2007, 10:18
Location: craiova
Contact:

Re: Crossover Dacia Duster

Post by cristi-devildnb »

Nu merge unde te duce drumul, mergi pe unde nu exista un drum si lasa o urma. R.W.Emerson
User avatar
tokyodream
Junior
Junior
Posts: 75
Joined: 01 Mar 2010, 11:48
Location: IASI
Contact:

Re: Crossover Dacia Duster

Post by tokyodream »

Masuratori in premiera mondiala la motorul diesel de 110 CP:

http://www.automobiletv.ro/show.php?id=175 ^:)^
ARO - oriunde, oricand !
bahrim96
Incepator
Incepator
Posts: 36
Joined: 17 Jun 2010, 18:16
Location: Mioveni
Contact:

Re: Crossover Dacia Duster

Post by bahrim96 »

Duster este o masina pentru omu de rand din germania , franta , italia si spania , in romani mai putin , X5 este la putere din pacate( parerea mea ) in romania sau vandut pana acu 1000 de duster , putin foarte putin
Scrisul tau sa fie ca rasina ce curge din brad: viata revarsata.
User avatar
tarzy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2646
Joined: 03 Dec 2006, 20:06
Location: Bucuresti
Contact:

Comenzile la Duster si marirea TVA-ului

Post by tarzy »

http://www.financiarul.com/articol_4724 ... a-tva.html

traim cu adevarat vremuri "tulburi"
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)
User avatar
Cristian1
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 589
Joined: 13 Dec 2009, 22:18
Location: Agnita SIBIU
Contact:

Dacia DUSTER la TAT

Post by Cristian1 »

S-a descurcat foarte bine cu niste modificari si anume: gume MT, troliu, inaltare de 2cm, diferentiale autoblocante fata/spate iar pe puntea spate a fost montat un diferential cu alunecare limitata. (LSD)
Arata si se descurca bine toata stima, si ma bucur ca au aratat ce pot in teren nu doar pe sosea, eu cred ca in viitor adevaratele off-roadere o sa aiba adversari pe Dacia.
http://www.dacia.ro/duster-adventure/galerie/
NO LIMITS, NO RULES, NO ROADS
User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1385
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: Dacia DUSTER la TAT

Post by axxel4you »

Din pozele de pe site nu prea mi-am dat seama cum s-a descurcat in teren , poate se mai gasesc poze sau filme mult mai elocvente cu performantele Dusteru-lui in teren .

Post Reply