Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!
Moderators: mariusjaz, socratee
- autom
- Membru Devotat
- Posts: 444
- Joined: 25 Jan 2007, 08:22
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!
Poate o sa vi se para hazlie intrebarea mea: Daca se fac suportii astia, mai vine prins grupul pe carcasa ambreajului sau sta exclusiv in acest suport?
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!
Ori prindere de cutie,ori pe sasiu , din 2 1 , nu se poate prinde in 2 puncte ,asta ar insemna solidarizarea motorului cu sasiul prin conexiune mecanica directa- ce ar conduce la anularea tampoanelor antivibrati ale motorului,lucru de neimaginat!
- autom
- Membru Devotat
- Posts: 444
- Joined: 25 Jan 2007, 08:22
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!
Multumesc mult de tot.
-
- Nou venit
- Posts: 9
- Joined: 24 Feb 2014, 21:34
Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!
La prinderea grupului fata pe cutie practic grupul, cutia de viteze si motorul sunt corp comun si nu exista deplsari intre reductor si grupul fata, deci cardanul fata nu este supus la solicitari axiale si prin urmare nu este necesara o prindere a cardanului fata intre reductor. La prinderea grupului pe saiu se schimba situatia, reductorul fiind solidar cu cutia de viteze si cu motorul, este independent fata de grup, existand posibilitatea unor depalsari axiale ale cardanului fata, care nefiind prins pe grup sau pe reductor (sta practic doar in caneluri). Aceasta situatie poate conduce la iesirea articulatiilor din zonele de etansare ale simeringurilor din reducor sau din grup, putand produce fie pierderi de ulei fie distrugerea mult mai rapida a simeringurigurilor de etansare.
Poate nu am fost suficient de clar, dar ganditi-va la cardanul spate, care preia saolicitarile axiale prin deplasarea in canelurile culisei, capetele cardanului fiind fixate cu suruburi de iesirile din reductor si din grupul spate. Deci daca prinderea grupului fata pe sasiu rezolva o serie de probleme privind soliciarile mecanice ale prinderii defecuase pe carcasa ambreiajului, oare nu creeaza alte probleme (in timp) privind etansarea cardanului fata la iesirea din reductor, respectiv la intrarea in grupul fata?
Poate nu am fost suficient de clar, dar ganditi-va la cardanul spate, care preia saolicitarile axiale prin deplasarea in canelurile culisei, capetele cardanului fiind fixate cu suruburi de iesirile din reductor si din grupul spate. Deci daca prinderea grupului fata pe sasiu rezolva o serie de probleme privind soliciarile mecanice ale prinderii defecuase pe carcasa ambreiajului, oare nu creeaza alte probleme (in timp) privind etansarea cardanului fata la iesirea din reductor, respectiv la intrarea in grupul fata?
- yo2ogm
- Membru Devotat
- Posts: 256
- Joined: 29 Jun 2009, 09:38
- Location: Buzias, jud.Timis
Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!
Apar clar probleme la etansare. Eu din cauza pierderilor de ulei am renuntat temporar la cardanul fata.
ARO 10,4 DIESEL, 2005
OPEL NEW CORSA DIESEL, 2008
tel. 0770403936
OPEL NEW CORSA DIESEL, 2008
tel. 0770403936
- razvy
- Membru legendar
- Posts: 2492
- Joined: 07 Feb 2008, 20:49
- Location: beius bihor
- Contact:
Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!
Daca nu e lasat cardanu ca din fabrica da , apar probleme , eu cand am inmatriculat masina am mers 70 km cu ea pana la rar , si pe drum am observat ca , merge in fata si in spate pe caneluri si am rezolvat pe moment cu niste "coliere de Campia Turzii" (eu am primu tip de cardan , practic exact ca la 4 trepte , dar lungit intre ele cu o teava pt cutie in 5) , ma intrebat la rar , dar a ramas asa nu prea lea comvenit , dar mi-a dat ok , cand am ajuns acasa am taiat o furca veche de cardan si am sudat bucsa canelata rezultata in continuare la furca veche , si a rezultat o lungire de 1 /1,5 cm , asta sa intamplat in 2011 de atunci am cam 50000 55000 km , din care multi in 4x4 , dar de miscat sau sarit de la loc sa curga ulei nici vorba , grupul a fost mutat pe sasiu de mine , cu suportii home made din profil T si ceva placa de 6mm
- yo2ogm
- Membru Devotat
- Posts: 256
- Joined: 29 Jun 2009, 09:38
- Location: Buzias, jud.Timis
Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!
La mine grupul fata era prins de sasiu din fabrica. Si cardanul fata era tot din fabrica, dar din pacate e prea scurt.
ARO 10,4 DIESEL, 2005
OPEL NEW CORSA DIESEL, 2008
tel. 0770403936
OPEL NEW CORSA DIESEL, 2008
tel. 0770403936
- razvy
- Membru legendar
- Posts: 2492
- Joined: 07 Feb 2008, 20:49
- Location: beius bihor
- Contact:
Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!
Problema era data in presa locala din ani "nefericiti" , eu am lungit cardanu si nu am treaba , nu e greu de facut
- CRISX
- Membru de elita
- Posts: 568
- Joined: 19 Dec 2009, 13:33
- Location: BUCURESTI
- Contact:
Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!
si eu am dat jos , pe traverse, grupul fata ; cele 2 parti ale cardanului fata trebuie tinute departate una de alta, printr un manson de cauciuc; eu asa am rezolvat problema, nu curge strop de ulei.
- simclahd
- Membru
- Posts: 166
- Joined: 01 Sep 2012, 23:55
- Location: Oradea
Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!
Salut,
Au am aceeași problema: carcasa ambreiajului s-a rupt. După ce ydaniel mi-a spus de acest subiect, am citit tot ce scrie aici, dar tot am câteva nelamuriri:
- dacă grupul a fost prins inițial pe cutie, la prinderea pe șasiu, grupul trebuie întors, deci va lucra cu "susul în jos", nu este asta o problema din punct de vedere al ungerii în interior?
- trebuie facuta flansa respectiva, sau nu?
- are cine un desen tehnic sau ceva cote pentru tabla care trebuie confecționată ca si suport de prindere? Ma interesează mai mult grosimea, pentru ca dacă este prea groasa atinge în cutie, nu?
Vă pun câteva poze ca sa vedeți ce am pățit...
Au am aceeași problema: carcasa ambreiajului s-a rupt. După ce ydaniel mi-a spus de acest subiect, am citit tot ce scrie aici, dar tot am câteva nelamuriri:
- dacă grupul a fost prins inițial pe cutie, la prinderea pe șasiu, grupul trebuie întors, deci va lucra cu "susul în jos", nu este asta o problema din punct de vedere al ungerii în interior?
- trebuie facuta flansa respectiva, sau nu?
- are cine un desen tehnic sau ceva cote pentru tabla care trebuie confecționată ca si suport de prindere? Ma interesează mai mult grosimea, pentru ca dacă este prea groasa atinge în cutie, nu?
Vă pun câteva poze ca sa vedeți ce am pățit...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- razvy
- Membru legendar
- Posts: 2492
- Joined: 07 Feb 2008, 20:49
- Location: beius bihor
- Contact:
Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!
NU trebe sa intorci nimica , vino pana la mine in Beius , iti dau carcasa de ambreiaj , si iti prezint modificarea de mutare a grupului de pe carcasa ambreiaj pe sasiu, direct pe masina
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!
Da ce motor ai pe el?
- razvy
- Membru legendar
- Posts: 2492
- Joined: 07 Feb 2008, 20:49
- Location: beius bihor
- Contact:
Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!
AA e motor de renault , da parca nu ar fi tot un drac , grupu vine prins tot in acelasi loc , + -- 2 cm in fata sau spate
- simclahd
- Membru
- Posts: 166
- Joined: 01 Sep 2012, 23:55
- Location: Oradea
Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!
Salut,
motor de dacie... astazi am avut acces la un laptop si am vazut pozele de pe topic mai in detaliu. mi-am cam dat seama... oricum trec pe la tine razvy, in curand.
multumesc.
motor de dacie... astazi am avut acces la un laptop si am vazut pozele de pe topic mai in detaliu. mi-am cam dat seama... oricum trec pe la tine razvy, in curand.
multumesc.
- razvy
- Membru legendar
- Posts: 2492
- Joined: 07 Feb 2008, 20:49
- Location: beius bihor
- Contact:
Re: Prinderea grupului fata pe traverse sasiu la Aro 10 !!!
oricand , numa sa ma suni cu o zii inainte sa fiu acasa , miercuri nu voi fi acasa , voi fi in zona fara semnal de la ora 8 pana seara la 6 sau 8