SR - Autocamioanele Steagul Roşu

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
MagnuM
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 339
Joined: 27 Dec 2006, 19:47
Location: Bucureşti / România
Contact:

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by MagnuM »

Probabil, dar nu are rost sa comparam anii '50 - inceputul erei comuniste in Romania, cu anii '80 - perioada restrictiilor majore din Romania...
La ARO, daca nu s-a putut face nimic in anii '80, se puteau face multe dupa '89... dar, cum spuneam, nu s-a vrut; interesele au fost altele...

dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1475
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by dragospetres »

-MagnuM,ai vreun raspuns de ce pentru camioanele SR cu destinatie militara nu s-a adoptat o cabina specifica:doar era moda cabinelor colturoase gen MAN 630,Ford NATO-Ziege,etc?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2008
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by flo »

dragospetres wrote:-MagnuM,ai vreun raspuns de ce pentru camioanele SR cu destinatie militara nu s-a adoptat o cabina specifica:doar era moda cabinelor colturoase gen MAN 630,Ford NATO-Ziege,etc?
Imi permit si eu sa-mi dau cu parerea: pastrand aceeasi cabina era mult mai ieftin. In plus, una noua ce avantaje majore aducea? %%- good luck
dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1475
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by dragospetres »

-are importanta o cabina specifica,daca te gandesti ca civilul chemat la oaste este imbracat in haina militara,asa si cu camioanele,uite iti dau exemplu cum arata Molotovul chinezesc militar:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
MagnuM
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 339
Joined: 27 Dec 2006, 19:47
Location: Bucureşti / România
Contact:

Re: SR - Autocamioanele Steagul Rosu

Post by MagnuM »

dragospetres wrote:-MagnuM,ai vreun raspuns de ce pentru camioanele SR cu destinatie militara nu s-a adoptat o cabina specifica:doar era moda cabinelor colturoase gen MAN 630,Ford NATO-Ziege,etc?

Dragoş, sincer, nu! E posibil sa fii cantarit mult si partea financiara, cum zice flo, dar, e posibil sa se fii considerat suficient de buna si cea deja existenta... chiar nu mi-am pus problema asta vreodata!
User avatar
mariusjaz
Moderator
Moderator
Posts: 439
Joined: 27 Aug 2007, 14:46
Location: luncoiu de jos

Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu

Post by mariusjaz »

Da mai frate dar cand au facut ai nostrii un autocamion militar ...pai l-au facut pentru ca DAC -ul este unul dintre cele mai tari autocamioane militare din lume zic asta pentru ca am condus si DAC cu doua punti si TATRA
User avatar
autom
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 444
Joined: 25 Jan 2007, 08:22
Location: Bucuresti
Contact:

Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu

Post by autom »

Dac-ul meu de la unitate are mari probleme iarna. Nu zic de pornire ca tot cu festila o facem si e ok.

Cu tot alcoolul injectat tot ingheata aerul in el. Cred ca nu ar face fata nici 10 km itr-un razboi purtat la - 15/20 grade.

Cu tot respectul , nu sunt fiabile si ca tot ce ascor ROMAN brasov, e o improvizatie.......
dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1475
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu

Post by dragospetres »

Marius probabil se refera la DAC444T,care este altceva decat un camion Roman obisnuit.Revenind la familia SR ma intreb de ce cei de la STEAGUL nu au mers in paralel cu cei de la ZIL(cabinele seamana uimitor-probabil acelasi proiectant) in crearea unui echivalent romanesc militar la ZIL-131?
User avatar
MagnuM
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 339
Joined: 27 Dec 2006, 19:47
Location: Bucureşti / România
Contact:

Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu

Post by MagnuM »

dragospetres wrote:Marius probabil se refera la DAC444T,care este altceva decat un camion Roman obisnuit.Revenind la familia SR ma intreb de ce cei de la STEAGUL nu au mers in paralel cu cei de la ZIL(cabinele seamana uimitor-probabil acelasi proiectant) in crearea unui echivalent romanesc militar la ZIL-131?

Citeste inca o data scurta istorie despre SR, de la inceputul topicului si ai sa vezi ca nu rusii au fost "parintii" designului cabinei SR!!!
Cabina SR este proiectata de francezi, in timp ce rusii si-au "proiectat" singuri cabina; bineinteles, inspirata probabil, dupa alti fabricanti, cum procedau in acea perioada rusii!
Intr-adevar, cabinele seamana, dar:
- SR a dezvoltat seria 131 din 1958 si au inceput productia de serie in 1960. Din 1962 au inceput productia seriei 132, iar din 1964, seriile 113/114/115/116...
- ZiL a dezvoltat primul prototip al seriei 130, din 1958, dar... nu a intrat in productie de serie! Al 2-lea prototip al seriei 130 a fost dezvoltat in 1962 si a intrat in productie de serie din 1964; la 4 ani dupa SR.
Acest aspect ma face sa cred ca romanii au avut primii cabina SR pe piata, iar rusii, e posibil sa se fi "inspirat" putin si de la noi...



mariusjaz wrote:Da mai frate dar cand au facut ai nostrii un autocamion militar ...pai l-au facut pentru ca DAC -ul este unul dintre cele mai tari autocamioane militare din lume zic asta pentru ca am condus si DAC cu doua punti si TATRA

Scuze! No offence! De pe ce planeta vii?!!! Poate n-ai aflat, dar din 1989 a "cazut" regimul comunist si in tara asta si, cica putem spune adevarul, fara sa mai umflam lucrurile ca alta data!!! Nu-i asa ca e incredibil?!!

Dac-ul militar NU are diferit de Roman-ul de serie decat cabina; iar la unele modele si rotile!!! Daca Roman-ul, care este o licenta MAN F8 din bara-n bara, are o calitate mult sub asteptari; fapt pe care-l stim toti care am avut de a face cu el, cum de ai avut tu revelatia asta cu: "DAC -ul este unul dintre cele mai tari autocamioane militare din lume"???!!!
Presupun ca toti care avem ceva sentimente pentru tara asta si pentru vehiculele produse aici am fi dorit asta... dar, realitatea e alta si foarte dureroasa - ca toate realitatile din tara asta, dealtfel!!!
In ce priveste Tatra... JOS PALARIA! Atat in fata vehiculelor, cat si in fata cehilor, pentru ca stiu sa-si respecte istoria, valorile si mai presus de tot, nu si-au vandut tara, dar nici n-au dat-o gratis; industria auto ceha produce si vinde!!!
User avatar
mariusjaz
Moderator
Moderator
Posts: 439
Joined: 27 Aug 2007, 14:46
Location: luncoiu de jos

Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu

Post by mariusjaz »

de pe planeta Romania O0
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Cotizo
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 409
Joined: 19 Jan 2009, 08:18
Location: Sibiu
Contact:

Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu

Post by Cotizo »

Oare la fel de prost sa fi fost si MAN-ul original? Am vazut ca s-au cumparat MAN-uri pentru masini de descarcerare la pompieri - mari, lente si nepractice - in locul fasnetelor Benz-uri Vito de pana acum. Sunt de acord ca pot transporta mai mult echipament, dar degeaba ajung la accident dupa ambulante... Are cineva in tara asta obsesii cu MAN? Sau ni se trage de la Marea Adunare Nationala?
User avatar
MagnuM
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 339
Joined: 27 Dec 2006, 19:47
Location: Bucureşti / România
Contact:

Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu

Post by MagnuM »

Cotizo wrote:Oare la fel de prost sa fi fost si MAN-ul original?...

Categoric nu! Partea cu calitatea ni se datoreaza noua!
Si ungurii l-au facut la Gyor (Raba), dupa aceiasi licenta (MAN F8), si nu au avut problemele de calitate pe care le-am avut noi.



mariusjaz wrote:de pe planeta Romania O0

Frumos Dac-ul... nimic de zis... dar intre frumos si calitate e o diferenta mult prea mare...
Si nu am pomenit de "greii" din domeniu: Tatra - CZ, KrAZ - UA, Ural - RU, Oshkosh - US, MAZ - BY, MZKT - BY, KZKT - RU, BAZ - RU, BZKT - RU, Stewart & Stevenson - US, FAUN - DE, MAN KAT - DE... am enumerat (aleatoriu) doar o parte dintre cei consacrati pe piata vehiculelor militare - vorbesc de vehicule concepute special pentru armata, nu de cele derivate din vehiculele de serie; aici lista e imensa si include intr-adevar si Dac-ul romanesc.
Dar de aici si pana a afirma ca Dac-ul este unul din cele mai tari vehicule militare din lume... e cale foarte lunga! La "titlul" asta nu pot aspira unii constructori consacrati, care au facut istorie in industria auto!
dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1475
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu

Post by dragospetres »

-ROMAN mai are perspective?Prin zona toate armatele au trecut la schimbarea parcurilor auto:
-Bulgaria-contract ptr.12900 vehicule cu Mercedes(G-Klasse,Unimog,Actros,Zetros),
-Ungaria-contract 12000 vehicule cu Raba,Mercedes si ceva IVECO.
User avatar
MagnuM
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 339
Joined: 27 Dec 2006, 19:47
Location: Bucureşti / România
Contact:

Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu

Post by MagnuM »

dragospetres wrote:-ROMAN mai are perspective?...

Presupun ca mai are! Bineinteles, doar daca se va vrea si nu se va proceda cum s-a procedat cu ARO!
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2008
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: SR - Autocamioanele Steagul Roşu

Post by flo »

Cotizo wrote: Am vazut ca s-au cumparat MAN-uri pentru masini de descarcerare la pompieri - mari, lente si nepractice - in locul fasnetelor Benz-uri Vito de pana acum. Sunt de acord ca pot transporta mai mult echipament, dar degeaba ajung la accident dupa ambulante...
Unde ai vazut asa ceva?
-ROMAN mai are perspective?Prin zona toate armatele au trecut la schimbarea parcurilor auto:
Perspectiva si-o afecteaza singura firma ROMAN. Nu este in stare sa ofere motorizari consecvente. Adica, pentru armata este nevoie de un producator de autocamioane sau autospeciale care sa ofere aceeasi motorizare (acelasi producator de motoare) pentru o perioada de timp mai lunga. Faptul ca nu este in stare sa-si produca motoarele constituie un dezavantaj major.
O alta problema pe care ROMAN nu este capabil sa o depaseasca este ca nu poate onora nici macar o comanda de cateva sute de unitati in timpul solicitat de client.
Deasemenea, nu ofera produse cu calitatile dinamice cerute actualmente de piata. Cand se atinge puterea specifica ceruta, nu tine bine sasiul la sarcini. Cand sasiul este suficient de rezistent, demareaza lent si se misca incet.
Din nefericire, domnul Nicolae doreste ca statul sa fie mai ingaduitor cu ROMAN, ca de' e firma de-a nostra.

Post Reply