reglaje motor D127

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

User avatar
faitonu
Membru
Membru
Posts: 126
Joined: 04 May 2008, 21:41
Location: Cluj city
Contact:

Re: reglaje motor D127

Post by faitonu »

ufff..prea multe intrebari deodata.
1.fumul este albastrui spre negru.
2.electromotorul invirte bine.
3.bateria e noua.
4.pompa de injectie a fost verificata curatata reglata etc.
5.diuzele la injectoare au fost schimbate si reglate la 200.(oare nu e prea mult?;inainte au fost reglate la 170 si nu pornea numai cu flacara!
6.nu da rateuri,merge uniform.
7.s-ar putea sa piarda presiune pe retur? :-??.are niste improvizatii si nu stiu cum sa le elimin.in spate la rezervor sint 3 conducte?de ce sint 3?una e alimentarea,si 2 sint retur.de ce sint 2 retur-uri?asa e la toate motoarele astea sau numai la al meu s-a "lucrat"made at home?
myke wrote: Incerca o singura chestie...desfa un injector si baga niste ulei de motor intrun cililindru si dupa aceea pe cilindrul ala verifica presiunea.daca in loc de 25,24,23,22 Ajunge in jur de 30 e varza setul.Daca nu are legatura cu uleiul...e de la altceva.Avansul...etc s-au reglat?Electromotorul invirte bine?
asta n-am incercat-o dar o voi incerca..oricum n-am nimic de pierdut..
..asta nu-i masina..e IMS!!!...

http://clasicdriverclub.myforum.ro/

User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: reglaje motor D127

Post by alex »

presiunea pe injectoare corect e 220.
unii meseriasi le pun la 170 ca sa porneasca mai usor cica.

mai e o chestie cu pornitul..avansul la pompa de injectie. in functie de cat rotesti pompa de injectie porneste mai usor si scoate mai mult fum api sau porneste mai greu si scoate mai putin fum. ideal e la mijloc cred.
mie mi-a micsorat avansul si nu imi venea sa cred cat de usor pornea...doar ca facea ca o locomotiva apoi si era prea lesinata..am mai crescut avansul .
happily mending an Aro 320 D127
User avatar
myronutu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2351
Joined: 03 Feb 2008, 13:36
Location: cluj

Re: reglaje motor D127

Post by myronutu »

ma vezi ca injectoarele trebe reglate la 220.am vazut cand leam facut eu de vro luna si ceva.incearca sa ii ti flacara si vezi cum porneste.apolo in spate la benzinaria lucoil
ARO 243, an 2000, motorizare TDX
ARO 243, an 1986, motorizare D127.
Bughi, motor de 1600 benzinar,in inbunatatiri
Audi B4, an 1994,2000 benzina
Fiat 1100, an 1964,proaspat achizitionat
User avatar
faitonu
Membru
Membru
Posts: 126
Joined: 04 May 2008, 21:41
Location: Cluj city
Contact:

Re: reglaje motor D127

Post by faitonu »

alex wrote: presiunea pe injectoare corect e 220.
unii meseriasi le pun la 170 ca sa porneasca mai usor cica.

mai e o chestie cu pornitul..avansul la pompa de injectie. in functie de cat rotesti pompa de injectie porneste mai usor si scoate mai mult fum api sau porneste mai greu si scoate mai putin fum. ideal e la mijloc cred.
mie mi-a micsorat avansul si nu imi venea sa cred cat de usor pornea...doar ca facea ca o locomotiva apoi si era prea lesinata..am mai crescut avansul .
da da injectoarele au fost la 170,si pornea doar cu flacara..acum sint 200,mi-a fost micsorat avansul ca sa nu-i afume prea tare pe cei de la RAR!!!oare asta sa fie cauza?injectoarele sint reglate la 220 din fabrica?.cum trebuie reglat avansul ca sa nu fumege prea tare dar sa si porneasca? ^:)^
..asta nu-i masina..e IMS!!!...

http://clasicdriverclub.myforum.ro/

User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: reglaje motor D127

Post by alex »

eu la a m a= ea nu am aplicat nici o regula speciala. a fostdat in spate vreo 3 mm apoi l-am dat eu singur mai sus cu vreun mm ca nu imi placea cum mergea.
in concluzie, la mine l-amfacut cam dupa ureche.
poate exista si o metoda mai serioas, nu stiu.
daca dai avansul in spate fumega mai tare si porneste mai usor.

daca motorul tau fumega din altele (uzura, etc) atunci cred ca trebuie sa te adresezi cauzei.
happily mending an Aro 320 D127
User avatar
smihnea
Membru
Membru
Posts: 231
Joined: 19 Oct 2007, 14:53
Location: Bucuresti

Re: reglaje motor D127

Post by smihnea »

Motorul trebuie reglat conf. specificatilor producatorului si daca s-ar putea verifica se va regla avansul cu o lampa stroboscopica.

Cu cit presiunea din injectoare este mai mare, cu atit va creste eficienta motorului si deci cantitatea de fum va scadea! Exista posibilitatea ca pompa de injectie sa nu poata sustine o presiune normala asa ca se trece la inovatii gen micsorare presiune injectoare, reglaj avans si alte timpenii care oricum sunt provizorii si pot influenta negativ mersul motorului. Acum tu ai spus ca pompa a fost reglata - tu ai vazut in ce conditii lucra meseriasul? nu de alta dar la pompele de injectie daca nu lucrezi cu halat si manusi nu faci treaba buna, indiferent ce piese bagi in ea! si daca a fost reglata si totul sa fost ok cu ea de ce ti-a micsorat presiunea din injectoare????

Dupa cum spui ca scoate fum si cum ai descris pb. e clar din avans/presiune...

cele trei conducte care intra in rezervor sunt normale:
1 tur
2 retur
3 e legata de teava prin care bagi motorina (nu stiu exact ce rol are dar ma gindesc ca ar putea avea rol de espansiune...)
User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: reglaje motor D127

Post by Ady »

injectoarele nu se regleaza la 170 sau 200....se regleaza la 230 cat scrie pe ele am avut si eu la 200 facute de "meseriasi" ca cik sa porneasca mai repede...nu o sa faca niciopdata asta dk nu are presiunea necesara adica 230. spunei sa ti le regleze la 230 si ai grija cu pompa de injectie pt ca dk nu e bun capul hidraulic deaia nu porneste decat trasa....electromotorul si asa nu are turatie destul de mare pt BV si dk mai e dus si capul hidraulic nu o sa reusesti sa o pornesti decat trasa pt k atunci motorul ajunge la o turatie mai mare decat cea pe care o da electromotorul si astfel pompa de injectie reuseste sa ajunga la presiunea necesara...si presiunea pe fiecare cil nu o stiu m-ar interesa si pe mine dk stie cineva dar ai grija ca tre sa fie cat mai apropiata la toti cilindrii...eu ma gandeam k tre sa fie la fel ca raportul de comprimare...deci dk stie cineva sa spuna
User avatar
faitonu
Membru
Membru
Posts: 126
Joined: 04 May 2008, 21:41
Location: Cluj city
Contact:

Re: reglaje motor D127

Post by faitonu »

se multumeste de sfaturi..deocamdata o las balta ca plec in concediu..nu, nu va speriati nu plec cu M-ul.ar fi culmea sa tot rog pe cineva sa ma tracteze :-j..voi reveni cu informatii dupa ce ma intorc..inca o data multumesc ^:)^
..asta nu-i masina..e IMS!!!...

http://clasicdriverclub.myforum.ro/
User avatar
Misi din Cluj
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1005
Joined: 24 Oct 2007, 10:37
Location: Cluj-Napoca

Re: reglaje motor D127

Post by Misi din Cluj »

Cu M-ul ai avea un concediu de neuitat!  ;D
Asa daca peci cu plasticu' , dupa cateva saptamani, ai si uitat ca ai fost in concediu  :-[
Gaz 69 AM -1962; Aro 10 Mk1 - 1980
User avatar
faitonu
Membru
Membru
Posts: 126
Joined: 04 May 2008, 21:41
Location: Cluj city
Contact:

Re: reglaje motor D127

Post by faitonu »

pai decit cu CheFeRe-u,si caldura si imbulzeala,si nici macar nu te lasa sa mai pipezi din cind in cind [-X..discriminare..de ce nu fac iar vagoane de fumatori si ne..? :-??si la bani..tot cam pe-acolo ies.. :-"
..asta nu-i masina..e IMS!!!...

http://clasicdriverclub.myforum.ro/
User avatar
baciudibaciu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3075
Joined: 12 Aug 2007, 22:26
Location: Bucuresti Titan
Contact:

Re: reglaje motor D127

Post by baciudibaciu »

no  ! pai atunci concediu placut  si tie si la toti ceilalti  concediati :-j
Cu omul nescolarizat ,te certi putin si ai scapat,dar duci o lupta infernala cu PROSTUL care are scoala !


ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d
User avatar
silvester
Membru
Membru
Posts: 226
Joined: 16 Oct 2007, 07:06
Location: ploiesti
Contact:

Re: reglaje motor D127

Post by silvester »

Ady wrote: ...si presiunea pe fiecare cil nu o stiu m-ar interesa si pe mine dk stie cineva dar ai grija ca tre sa fie cat mai apropiata la toti cilindrii...eu ma gandeam k tre sa fie la fel ca raportul de comprimare...deci dk stie cineva sa spuna
Presiunea de la finalul compresiei este mai mare decat raportul de compresie, deoarece transformarea nu este izoterma. Mai precis, P1*V1/T1=P2*V2/T2.
User avatar
baciudibaciu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3075
Joined: 12 Aug 2007, 22:26
Location: Bucuresti Titan
Contact:

Re: reglaje motor D127

Post by baciudibaciu »

silvester wrote:
Ady wrote: ...si presiunea pe fiecare cil nu o stiu m-ar interesa si pe mine dk stie cineva dar ai grija ca tre sa fie cat mai apropiata la toti cilindrii...eu ma gandeam k tre sa fie la fel ca raportul de comprimare...deci dk stie cineva sa spuna
Presiunea de la finalul compresiei este mai mare decat raportul de compresie, deoarece transformarea nu este izoterma. Mai precis, P1*V1/T1=P2*V2/T2.
unde P1 este- ?
      V1        ?
      T1        ?
fi bre mai explicit ca nu toata lumea sta sa studieze tratate de mecanica    :-j
Cu omul nescolarizat ,te certi putin si ai scapat,dar duci o lupta infernala cu PROSTUL care are scoala !


ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d
User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: reglaje motor D127

Post by Ady »

asa o fii nu stau sa ma uit prin cursuri...cu toate ca ar fii tre sa stiu astea.. ;D...dar cred ca pe toti ne intereseaza ceva cifre.....dk stie cineva
User avatar
faitonu
Membru
Membru
Posts: 126
Joined: 04 May 2008, 21:41
Location: Cluj city
Contact:

Re: reglaje motor D127

Post by faitonu »

nea Silvester,daca taceai :-"..filozof ramineai...acu m-ai facut sa caut manualele de fizica a lu nepotu-miu...s-asa ma plictiseam noaptea asta :-??..inca am o dilema :-??..o las balta si plec in concediu,sau ma duc in concediu la balta?..sau o las in concediu si ma duc la balta.. :-??oricum plec numa joi..ce bine ar fi daca mecanicii ar sti ce ai scris domniile voastre mai sus :-??
..asta nu-i masina..e IMS!!!...

http://clasicdriverclub.myforum.ro/

Post Reply