reglaje motor D127

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
faitonu
Membru
Membru
Posts: 126
Joined: 04 May 2008, 21:41
Location: Cluj city
Contact:

reglaje motor D127

Post by faitonu »

amaritul asta de motor iar imi face figura :-L..refuza categoric sa porneasca la cheie chiar si pe caldurile astea!!! :-L..daca ma poate ajuta cineva cu citeva sfaturi tehnice;
1.la ce presiune trebuie reglata pompa de injectie?
2.la ce presiune trebuie reglate injectoarele?
3.cit trebuie sa fie compresia pe fiecare piston in parte ?
4.care este compresia minima a pistoanelor  pentru ca motorul sa nu faca figuri la pornire?
5.daca pompa de alimentare este de Raba sau Saviem(nu stiu exact) poate sa afecteze buna functionare a motorului?
explicatii:tractat porneste in max 10 metri;nu mai recunoaste operatiunea "somoioaga",se pare ca l-am dezvatat de acest obicei,dar degeaba.. :-L;in timp ce dau la automat,iese fum pe teava de esapament;
6.Problemele de pornire a motorului pot avea legatura cu distributia?
In speranta [-O< unor sfaturi competente [-O<..va multumesc anticipat ^:)^
PS.poate stie cineva un mecanic priceput la motoarele astea ,pe-aici prin Cluj.. ^:)^
..asta nu-i masina..e IMS!!!...

http://clasicdriverclub.myforum.ro/

User avatar
autom
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 444
Joined: 25 Jan 2007, 08:22
Location: Bucuresti
Contact:

Re: reglaje motor D127

Post by autom »

Presiunea la pompa d einjectie nu se poate regla. Numai debitul. Pompa este cu cap hidraulic (rotativ) si daca se uzeaza aceasta piesa, se pierd capacitatile de functionare ale ei. Poate ar fi bine sa dati pompa la un atelier specializat sa o verifice si sa regleze debitul de carburant.

Pompele de alimentare de Raba sau Saviem sunt mai bune deoarece au debite mai mari si sunt mult mai fiabile.

Oare nu este vorba de o neetanseitate in circuitul de motorina? 
User avatar
myronutu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2351
Joined: 03 Feb 2008, 13:36
Location: cluj

Re: reglaje motor D127

Post by myronutu »

ma domnu am eu un pretin mecanic care numa cu aro se ocupa.dar cum nu porneste?
ARO 243, an 2000, motorizare TDX
ARO 243, an 1986, motorizare D127.
Bughi, motor de 1600 benzinar,in inbunatatiri
Audi B4, an 1994,2000 benzina
Fiat 1100, an 1964,proaspat achizitionat
User avatar
faitonu
Membru
Membru
Posts: 126
Joined: 04 May 2008, 21:41
Location: Cluj city
Contact:

Re: reglaje motor D127

Post by faitonu »

pai simplu..dau la automat,invirte bine,fumega,dar nu o ia..pompa de injectie a fost reglata si verificata pe banc,injectoarele au fost reglate la 200 atm,diuzele au fost schimbate,..si tot nu porneste!!! :-??
totusi..nu este nimeni care sa-mi furnizeze datele tehnice de mai sus? [-O< [-O<
..asta nu-i masina..e IMS!!!...

http://clasicdriverclub.myforum.ro/

User avatar
Florin
Membru
Membru
Posts: 237
Joined: 13 Dec 2006, 19:06
Location: Bucuresti
Contact:

Re: reglaje motor D127

Post by Florin »

Nu are compresie de aia nu porneste . ;)
ARO 244,an 1997,motor peugeot XD3TP
User avatar
faitonu
Membru
Membru
Posts: 126
Joined: 04 May 2008, 21:41
Location: Cluj city
Contact:

Re: reglaje motor D127

Post by faitonu »

bine bine..n-are compresie ,dar cit trebuie sa fie compresia? :-??pe un piston am 27?,pe unul 25,pe unul 22 si pe ultimul am 21?pistoanele nu se uzeaza la fel?poate aparatul omului nu era bun!!de asta revin cu intrebarea?cit trebuie sa fie compresia pe fiecare piston in parte? :-?? :-L..urasc motorul de BV.. :-L
..asta nu-i masina..e IMS!!!...

http://clasicdriverclub.myforum.ro/
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4676
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: reglaje motor D127

Post by ydaniel »

la nici un motor nu va fi compresia la fel.
una e raportul de comprimare si alta e compresia ;)
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita
User avatar
sarpe
Membru
Membru
Posts: 210
Joined: 07 Mar 2008, 21:36
Location: bucuresti si cateodata curtea de arges
Contact:

Re: reglaje motor D127

Post by sarpe »

cam astea sunt toate datele tehnice la un motor de bv.:

Motorul D127

      Descriere generala:
D 127, montat pe automobilele de teren Aro, este un motor diesel de mare turatie, in 4 timpi, cu 4 cilindri dispusi in linie. Blocul cilindrilor este de tip monobloc, turnat din fonta avand camasi de cilindri amovibile.
Arborele cotit este sprijinit pe cinci lagare paliere cu cuzineti antifrictiune, iar pistoanele realizate din aluminiu au doi segmenti de compresie (dintre care cel superior este cromat), precum si un segment de ungere prevazut cu arc expandor. In capul pistoanelor sunt plasate camerele de ardere avand forma toroidala, corespunzatoare injectiei directe.
Pornirea motorului este asigurata prin intermediul unui electromotor de 3 kW.

    Caracteristici tehnice principale:

Tipul: diesel, in 4 timpi, cu injectie directa; puterea nominala: 47,8 kW (65 CP); turatia la puterea nominala: 3200 rot/min; turatia maxima la mers in gol: 3380-3400 rot/min; turatia de relanti: 700-800 rot/min; cuplul motor maxim ( la 1600 rot/min); 18,1 daNm; alezajul cilindri: 95 mm; cursa pistonului: 110 mm; cilindreea totala: 3119 cmc; raportul de compresie: 17; ordinea de injectie:1,3,4,2; consumul minim de combustibil: 272 g/kWh; jocul supapelor cu motorul cald: 0,25 mm la admisie, 0,35mm la evacuare; tipul pompei de injectie: rotativa simbol CAV, cu variator automat de avans; tipul injectoarelor: KBL-70 SIR cu pulverizator DLLA 145 S448; presiunea de injectie: 226± 5 bari; avansul total la injectie: 37 grade ( 18 avans fix si 19 avans automat); numarul si tipul filtrelor de motorina: doua montate in serie, cu hartie micrometrica: presiunea uleiului in sistemul de ungerer: 3-4 bari la regim maxim si 0,5 bari la ralanti; debitul pompei de ulei: 25 l/min; capacitatea sistemului de ungere a motorului: 7,5 litri: temperature maxima a uleiului: 110 C: temperature apei de racire la puterea nominala: 75-95 C; tipul alternatorului: 1132, 12V/36 A cu sistem de redresare inchis.
Instalatia de alimentare a motorului D-127 este compusa din urmatoarele elemente: pompa de alimentare cu combustibil (4), cu dubla membrane si amorsor;  doua filtre de combustibil (5) si (6) montate in serie, primul (5) fiind prevazut cu pahar decantor si sistem de curatire al acestuia;  pompa de injectie (7) rotativa, prevazuta  cu regulator mecanic pentru toate regimurile si cu dispozitiv de avans automat (4) injectoare  (8)  cu pulverizatoare;  rezervorul suplimantar (9) care colecteaza surplusul de combustibil de la injectoare si asigura alimentarea termoinjectorului; rezervorul de combustibil (1)  sorbul instalatiei  (2).

Pompa de alimentare: are rolul de a asigura umplerea corespunzatoare a pompei de injectie. Este prevazuta cu doua membrane, fiind actionata printr-un excentric, care pune in miscare parghia de actionare a tijei membranei. Debitul minim al pompei de alimentare este de 120 l/h, iar presiunea de refulare statica este de 0,5 bari.

Filtrele de combustibil: au rolul de a retine impuritatile si apa din motorina, gradul de filtrare fin de minimum 98 la suta. Hartia micrometrica pliata asigura o suprafata de filtrare mare, intr-un volum relative mic.

Pompa de injectie cu distribuitor DPA, cu regulator mecanic, este un amsamblu compact adaptat motoarelor diesel cu turatie ridicata. D.p.d.v. constuctiv, pompa de injectie este simpla, neavand rulmenti, roti dintate, resoarte sub tensiune, ceea ce li se confera o fiabilitate ridicata. Pomparea este realizata de cele doua pistoane plonjoare opuse (20) care culiseaza intr-un rotor central (11), care indeplineste si rolul de distribuitor al  combustibilului catre injectoare, rotorul este antrenat de axul pompei (24) si se roteste in interiorul unui ansamblu fix, denumit “cap hidraulicâ€
-aro 244, andoria euro 3, 101 CP, 230 Nm, TD, gri metalizat dar e mat, tamburi vopsiti in albastru peste
-fiat 1300, motor 1.3, 72 CP, an 1965, crem, etrieri vopsiti in alb turbat
-fulgerika...in curs de modificare
in masina de curse (lastun 500)
User avatar
myronutu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2351
Joined: 03 Feb 2008, 13:36
Location: cluj

Re: reglaje motor D127

Post by myronutu »

domnu dar nu lai lasat la mecanic sa til porneasca el dimineata
la cald porneste?ma ar fi bine sa ne intalnim sa vb si sa te duc la mecanicu ala al meu.si inca o chestie ca sa vezi care piston lucreaza sicare nu.il pornesti il ti 1 minut pornit ,il opresti si mergi si pui mena pe galerie la fiecare piston.si vezi daca is calde toate.si daca nus calde la fel,care is reci nu lucreaza bine.
ARO 243, an 2000, motorizare TDX
ARO 243, an 1986, motorizare D127.
Bughi, motor de 1600 benzinar,in inbunatatiri
Audi B4, an 1994,2000 benzina
Fiat 1100, an 1964,proaspat achizitionat
User avatar
faitonu
Membru
Membru
Posts: 126
Joined: 04 May 2008, 21:41
Location: Cluj city
Contact:

Re: reglaje motor D127

Post by faitonu »

Se multumeste cu respect lu nenea Sarpepem de informatii ^:)^ ^:)^ ^:)^...nenea Myronutu,zi-mi cum povestim ca sa ajungem la nenea mecanicu.. :-??eu nu mai stiu ce sa-i fac..benzineste,scinteieste..dar nu porneste :-??
..asta nu-i masina..e IMS!!!...

http://clasicdriverclub.myforum.ro/
User avatar
myronutu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2351
Joined: 03 Feb 2008, 13:36
Location: cluj

Re: reglaje motor D127

Post by myronutu »

ma nu stiu.mecanicu asta ii pe fabrici aproape de podul de la terapia,unde ii sputu acum se fac ADR acolo si char langa aia cu ADR.mal mai bine e sa na intalnim.unde stai in cj?sau mergi acolo si il cauti pe cristi si ii zici ca din partea mea si te rezolva el.
ARO 243, an 2000, motorizare TDX
ARO 243, an 1986, motorizare D127.
Bughi, motor de 1600 benzinar,in inbunatatiri
Audi B4, an 1994,2000 benzina
Fiat 1100, an 1964,proaspat achizitionat
User avatar
faitonu
Membru
Membru
Posts: 126
Joined: 04 May 2008, 21:41
Location: Cluj city
Contact:

Re: reglaje motor D127

Post by faitonu »

tu zici de reprezentanta Aro?in spate la benzinaria L O?Pai o sa-mi zica ca tre sa-mi faca motorul si ma costa 25 de milioane cum mi-au mai zis si aia din Gheorgheni!si crede-ma ,nu merita sa dau atitia bani sa repar motorul asta.S-ar putea sa fie doar garnitura de chiuloasa dar binenteles ca o sa incerce sa ma taxeze..altceva daca stii? :-??mersi oricum ^:)^
..asta nu-i masina..e IMS!!!...

http://clasicdriverclub.myforum.ro/
User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: reglaje motor D127

Post by myke »

Incerca o singura chestie...desfa un injector si baga niste ulei de motor intrun cililindru si dupa aceea pe cilindrul ala verifica presiunea.daca in loc de 25,24,23,22 Ajunge in jur de 30 e varza setul.Daca nu are legatura cu uleiul...e de la altceva.Avansul...etc s-au reglat?Electromotorul invirte bine?
Image
User avatar
smihnea
Membru
Membru
Posts: 231
Joined: 19 Oct 2007, 14:53
Location: Bucuresti

Re: reglaje motor D127

Post by smihnea »

De cind l-ai pornit ultima data ce ai facut la motor/ pompa de injectie?

Ce culoare are fumul?

Da rateuri?

Sunt doar citeva intrebari cu raspunsurile carora ar fi trebuit sa incepi topicul...

... A si incearca sa desfaci injectorul 1 si sa dai la automat ca sa vezi daca "pisa" motorina ... ca asa din intimplare s-ar putea ca pompa de alimentare sa nu functioneze corespunzator....
ionutache
Incepator
Incepator
Posts: 11
Joined: 24 Jan 2008, 15:32

Re: reglaje motor D127

Post by ionutache »

poate sa aiba uzura capul hidraulic din pompa de injectie din cauza ca nu reuseste sa creeze presiune suficienta pentru injectoare la turatia care o are motorul cand este invartit de electromotor.De regula la temperaturi mai scazute poate porni din cauza ca motorina este mai vascoasa ,dar cand motorul este cald motorina fiind mai subtire nu mai vrea sa porneasca .

Post Reply