modificare
Moderators: mariusjaz, socratee
-
- Membru de elita
- Posts: 797
- Joined: 28 Mar 2007, 14:04
- Contact:
Re: modificare
Si la offroad e la fel de buna turbina. poate si mai buna. Ia exemplu masinile islandezilor de 1000 de cai cu turbo si nos.
-
- Membru legendar
- Posts: 1809
- Joined: 31 Jan 2007, 23:10
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: modificare
Lol, eu nu am vazut pe nimeni pe la noi sa faca ce fac islandezii... Ala e un off-road putin mai "altfel".... Mai degraba la Rally Raid turbina e mai utila... Eu prin offroad inteleg padurea/muntele, viteza foarte mica, dealuri foarte mari, inclinatii laterale foarte mari, si noroi... la ce ma ajuta nos aici?
- Victor
- Membru de elita
- Posts: 682
- Joined: 08 Feb 2008, 17:03
- Location: Bucuresti
Re: modificare
Motorul D105 este mai greu cu 20kg fata de brasovul de 3118cc are 90 cai si de cuplu motor nu pot sa va zic decat ca e urias. am vb. cu cineva si Inca se mai gasesc. si la preturi bune zic eu.
Nu Fura! Guvernul Uraste Competitia.
- Victor
- Membru de elita
- Posts: 682
- Joined: 08 Feb 2008, 17:03
- Location: Bucuresti
Re: modificare
Apropo merge pe aceleasi grupuri si nu va faceti griji ca nu le sparge. totul e sa sti sa reglezi un grup cand Il pui.
Nu Fura! Guvernul Uraste Competitia.
-
- Membru de elita
- Posts: 797
- Joined: 28 Mar 2007, 14:04
- Contact:
Re: modificare
In offroad la rampe foarte mari iti trebuie sa iei avant si cuplul motor mare. Turbo ajuta enorm la cuplu. Nu ma contrazic dar in offroad toti cauta putere si cuplu mari.
- Ady
- Membru Devotat
- Posts: 472
- Joined: 07 Feb 2008, 18:25
- Location: UK
Re: modificare
A zis cineva ceva de donari...o turbina??? pot sa ma bag si eu; ma intereseaza pt un test pe un motor de Aro Bv.
-
- Membru legendar
- Posts: 1809
- Joined: 31 Jan 2007, 23:10
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: modificare
La brasov daca nu ai observat ai evacuarea si admisia pe parti foarte diferite... e cam greu...
- wagner
- Membru
- Posts: 127
- Joined: 12 Nov 2007, 10:14
- Location: Baia Mare
- Contact:
Re: modificare
Iata un aro cu motor BV care mi se pare ca are montata o turbina?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO: 243 din 81`;243 din 86`;240 din 89`
Dacie 1100 din `70 Mobra s50 din 77`
Dacie 1100 din `70 Mobra s50 din 77`
- Ady
- Membru Devotat
- Posts: 472
- Joined: 07 Feb 2008, 18:25
- Location: UK
Re: modificare
Cred ca am observat ca au pe parti diferite admisia si evacuarea deoarece am asamblat aceasta masina de la primul surub sau piulita care se pune pe acel sasiu si pana la ultima. Problema sunt banii pt ca altfel acesta masina era de mult modificata. Si ca o observatie la orice motor este bine ca galeriile de evacuarea si admisie sa fie pe parti diferite deoarece daca ar fii pe aceeasi parte ar duce la o incalzire a aerului care este aspirat ceea ce nu e bine pt ca nu ar mai aspira cantitatea necesara de aer. De ce crezi ca se pune intercooler pe motoare turbo???? pentru ca turbina incalzeste foarte mult aerul si cilindrul nu s-ar mai umple bine. Nu sunt expert si nici nu vreau sa fac pe "desteptul" dar mai am si eu habar de unele lucruri iar unele le invat. Nu stiu cine e persoana care a facut acea modificare la motor dar bravo lui pt ca a incercat sa faca un motor mai puternic si se pare k a reusit; respectele mele pt dorinta de a face ceva mai bun dintr-un Aro. Si aceasta modificare se poate face mult mai "ascunsa" dar sa ai piesele necesare.
- myke
- Membru legendar
- Posts: 1336
- Joined: 23 Mar 2007, 09:01
- Location: Petrosani
- Contact:
Re: modificare
Turbina nu incalzeste aerul...ma rog poate il inclazeste putin prin conductie axul palelor fiind comun dar cam atit......rolul intercoolerului e de a racii aerul nu din cauza turbinei ci pentru a marii cantitatea de aer care ajunge in motor.Ca sa ma fac inteles ia bagati voi in frigider o sticla de plastic goala (goala ,adica nu are lichid in ia ci numai aer) la temperatura camerei,lasatio vreo jumate` de ora si scoateti-o afara.Veti observa ca sticla s-a deformat , stingindu-se.Deci , la acelasi volum de aer ,cantitatea de aer e mai mare la rece decit la cald.Ady wrote: Cred ca am observat ca au pe parti diferite admisia si evacuarea deoarece am asamblat aceasta masina de la primul surub sau piulita care se pune pe acel sasiu si pana la ultima. Problema sunt banii pt ca altfel acesta masina era de mult modificata. Si ca o observatie la orice motor este bine ca galeriile de evacuarea si admisie sa fie pe parti diferite deoarece daca ar fii pe aceeasi parte ar duce la o incalzire a aerului care este aspirat ceea ce nu e bine pt ca nu ar mai aspira cantitatea necesara de aer. De ce crezi ca se pune intercooler pe motoare turbo???? pentru ca turbina incalzeste foarte mult aerul si cilindrul nu s-ar mai umple bine. Nu sunt expert si nici nu vreau sa fac pe "desteptul" dar mai am si eu habar de unele lucruri iar unele le invat. Nu stiu cine e persoana care a facut acea modificare la motor dar bravo lui pt ca a incercat sa faca un motor mai puternic si se pare k a reusit; respectele mele pt dorinta de a face ceva mai bun dintr-un Aro. Si aceasta modificare se poate face mult mai "ascunsa" dar sa ai piesele necesare.
Ideea este ca supapa/supapele de admisie stau deschise o perioada fixa de timp.Cu cit ajunge mai mult aer/amestec in clindru cu atit ai mai mult de ars deci creste si puterea motorului.
- Ady
- Membru Devotat
- Posts: 472
- Joined: 07 Feb 2008, 18:25
- Location: UK
Re: modificare
corect la asta m-am referit si eu. Aerul rece este mai dens decat ce cald deci intra o cantitate mai mare in cilindru. Deci este mai bine ca sunt pe parti diferite....in plus daca erau pe aceeasi parte era mult mai aglomerat.
- silvester
- Membru
- Posts: 226
- Joined: 16 Oct 2007, 07:06
- Location: ploiesti
- Contact:
Re: modificare
Turbina creeaza o presiune. Deci comprima. Considerand pentru scurt timp volumul constant, legea gazelor spune: PxV=nxRxT. V(volumul), n(numarul de moli) si R(constanta universala a gazelor=6.023x10 exp23) fiind constante, creste presiunea=> creste temperatura. Deci, turbina incalzeste aerul, si nu prin conductie, ca nu prea are timp.
- myke
- Membru legendar
- Posts: 1336
- Joined: 23 Mar 2007, 09:01
- Location: Petrosani
- Contact:
Re: modificare
Calculam cit il incalzeste?Asta nu e compresor de frigider...e un amarit de turbosilvester wrote: Turbina creeaza o presiune. Deci comprima. Considerand pentru scurt timp volumul constant, legea gazelor spune: PxV=nxRxT. V(volumul), n(numarul de moli) si R(constanta universala a gazelor=6.023x10 exp23) fiind constante, creste presiunea=> creste temperatura. Deci, turbina incalzeste aerul, si nu prin conductie, ca nu prea are timp.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by myke on 22 Feb 2008, 01:36, edited 1 time in total.
-
- Membru de elita
- Posts: 797
- Joined: 28 Mar 2007, 14:04
- Contact:
Re: modificare
Nu creste temperatura din cauza comprimarii aerului, ci din cauza gazelor rezultate din ardere care actioneaza turbina. De aceea cele mai multe turbine actuale sunt racite cu apa, cele mai vechi erau racite cu ulei. Myke, rolul intercoolerului este de a raci aerul care se incalzeste din cauza turbinei.
- myke
- Membru legendar
- Posts: 1336
- Joined: 23 Mar 2007, 09:01
- Location: Petrosani
- Contact:
Re: modificare
quote author=georgenis link=topic=1305.msg16384#msg16384 date=1203684012]georgenis wrote: Nu creste temperatura din cauza comprimarii aerului, ci din cauza gazelor rezultate din ardere care actioneaza turbina. De aceea cele mai multe turbine actuale sunt racite cu apa, cele mai vechi erau racite cu ulei. Myke, rolul intercoolerului este de a raci aerul care se incalzeste din cauza turbinei.
Nu creste temperatura din cauza comprimarii aerului, ci din cauza gazelor rezultate din ardere care actioneaza turbina. De aceea cele mai multe turbine actuale sunt racite cu apa, cele mai vechi erau racite cu ulei. Myke, rolul intercoolerului este de a raci aerul care se incalzeste din cauza turbinei.
[/quote]
http://en.wikipedia.org/wiki/Intercooler
Voi aveti o obsesie cu incalzitul aerului de gazele de evacuare.....inafara de corpul comun si axul palelor cine draq incalzeste aerul?Iar incalzirea asta se poate face numai din cauza ca galeria de admisie e in acelasi compartiment motor cu galeria de evacuare...incalzirea e aproape la fel.Ati uitat de pata calda la motoarele pe carburator.Le baga aer cald direct de pe galeria de evacuare.Ideea este de a stoarce si ultimul calut de putere prin diverse artificii tehnice..ramtuning ,o anumita lungime si diametru a galeriei de evacuare pentru a aduce sitemul la rezonanta...etc
Iar racirea cu ulei....stii de ce se calau rulmentii si garniturile de argint la turbouri?Urmareste evolutia turbinelor.....dupa ce ii dadeai in freza si opreai motorul uleiul nemaifiind antrenat de pompa raminea si stagna acolo.....se supraincalzea se ardea si bloca lagarele..exact ce se intimpla cu o tigaie cu ulei uitata pe foc.De aceea au trecut la racire pe apa....99% din motoarele turbo au o pompa electrica de apa care continua sa functioneze dupa oprirea motorului tocmai in ideea de a racii acest agregat suprasolicitat.td-urile renault la inceput au avut acesta pompa...dupa aceea s-a renuntat la ea dar au facut alte modificari la instalatia de racire.Benzinarele tubo renault mai au inca aceasta pompa.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.