Analiza Motorizari ARO 24x/32x
- tarzy
- Membru legendar
- Posts: 2646
- Joined: 03 Dec 2006, 20:06
- Location: Bucuresti
- Contact:
Analiza Motorizari ARO 24x/32x
gandesc eu ca ar fi interesant sa facem o analiza (diuscutie) despre motorizarile de pe aro-uri
am rugamintea sa tratam acest subiect cu cat mai multa obiectivitate .... stiu ca nu e usor deloc dar .... este in interesul viitorilor pasionati sa stie la ce se indeamna
spor
am rugamintea sa tratam acest subiect cu cat mai multa obiectivitate .... stiu ca nu e usor deloc dar .... este in interesul viitorilor pasionati sa stie la ce se indeamna
spor
Last edited by Anonym on 01 May 2009, 17:35, edited 1 time in total.
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)
(Winston Churchill)
-
- Membru legendar
- Posts: 1809
- Joined: 31 Jan 2007, 23:10
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
O idee foarte buna tarzy, si daca imi permiteti, incep eu cu subiectul cel mai drag si apropiat mie. Va rog sa ma atentionati acolo unde gresesc si voi corecta.
Motorul D127 - "Brasov"
Introdus in ~1978 pe ARO 24x/32x, la origini este un motor de tractor UTB 445, care la origini este un tractor Fiat Agri. Acest motor a echipat si autoutilitarele Tudor Vladimirescu, insa cel putin in primele serii blocul motor era chiar Fiat. Se zvoneste ca blocul motor Fiat ar fi mai usor decat cel romanesc, dar nu pot confirma.
Necesitatea unei motorizari diesel pentru ARO devenise evidenta, si avand D127 la indemana, adaptarea acestuia nu a fost grea. Greu in schimb este motorul. Motorul uscat + cutia de viteze in 4 + reductorul inseamna 480 de kg, un tribut utilizarii generoase a fontei. Acest lucru, cumulat cu de multe ori calitatea precara a pivotilor si bucselor de pe puntea fatza, de foarte multe ori cauzeaza probleme.
Datele tehnice nu impresioneaza pe hartie, din 3119 cmc au fost obtinuti 67CP la 3200rpm si 186 Nm la 1600rpm, crescand numarul de paleti de pe pompa de injectie rotativa fata de aceeasi pompa ce echipa tractoarele UTB. (Desigur, scopul era cresterea turatiei maxime si a puterii)
Consumul se situeaza in limitele normale, daca uzina ofera o cifra de 12.3 litri la suta, realitatea ne arata un consum urban de aproximativ 10 litri la suta, un extraurban de 8 litri si un consum in sarcina ce intra-devar poate ajunge la 12 la suta. Cifre valabile pentru grupurile ce au echipat in mod standad Brasovul - 11 / 41, grupuri de "fuga". La cerere sau la optiunea cumparatorului se puteau utiliza si grupuri de "fortza" cu un raport 8 / 33 ce imbunatateau cuplul la roata in detrimentul vitezei maxime, si al consumului.
In exploatare motorul este zgomotos, insa are un duduit bland caracteristic. De asemenea genereaza vibratii pronuntate, care impreuna cu greutatea sa mare distrug in timp caroseria si sasiul. Nu este neobisnuit ca un ARO 24x/32x cu motor Brasov sa prezinte fisuri la curbura sasiului din fatza, ci reprezinta unul dintre lucrurile ce trebuiesc avute in vedere la achizitia unui "Brasovean". Mai mult, si caroseria are de suferit pe termen lung, prinderea acesteia pe sasiu, prinderea aripilor si contraripilor si multe alte elemente fiind direct in "bataia" trepidatiilor generate de Brasov.
De asemenea, noxele reprezinta o alta problema a acestui motor, in stare nemodificata, originala, devine extrem de problematica trecerea testului de noxe la ITP. Desigur, exista multe lucruri si reglaje ce se pot face, care ar asigura si un ITP "curat" fara pile.
Daca v-am descurajat destul, e timpul sa trec si la avantajele motorului. Zgomotoul si trepidatiile pe care le genereaza reprezinta pentru multi pasionati si impatimiti de "Brasov" un veritabil concert de muzica elevata, in contextul in care "muzica iashte aceea care gadila urechile".
Personalitatea de tractor a motorului, dincolo de greutate, zgomot si trepidatii, inseamna cuplu omniprezent, inca de la relanti si disponibil oricand oriunde. Este foarte usor, placut si posibil sa conduci un 24x/32x echipat cu un Brasovean doar la relanti, inclusiv prin paduri, motorul avand forta necesara "and then some" - "si inca pe atat". Merg intratat de departe incat sa spun ca nu exista alt motor echipat pe ARO mare ce egaleaza combinatia 186Nm - 1600 rpm. Chiar daca sunt motoare cu o valoarea absoluta a cuplului superioara, aceasta este obtinuta si la turatii superioare.
Intretinerea nu este complexa ba mai mult, este extrem de ieftina si accesibila, piesele pentru BV fiind cele mai raspindite si ieftine. Probleme pot aparea la electromotorul romanesc, insa ISCRA si BOSCH ofera solutii alternative ce se potrivesc perfect "Brasovului". Atentie la injectoare si duze, acestea trebuie intretinute/curatate daca este cazul. Si daca pompa de injectie este reglata la parametri, motorul va merge mult si bine.
Pe piata libera, un motor complet BV ajunge undeva intre 8 - 12 milioane, in stare de functionare, in timp ce o segmentare completa ajunge la aproximativ aceeasi suma.
Brasovul nu se incalzeste, nu este pretentios, trage foarte bine, nu consuma mult, nu face mofturi la ulei sau tzitzei si poate fi practic asemanat unui BOU. Apa, paie si bataie, si el trage... Daca in schimb iti rezervi putin timp pentru a il ingriji cum se cuvine, pentru a ii oferi ulei de calitate, consumabile schimbate la timp, etc, atunci vei realiza ca ai langa tine un prieten de nadejde!
Motorul D127 - "Brasov"
Introdus in ~1978 pe ARO 24x/32x, la origini este un motor de tractor UTB 445, care la origini este un tractor Fiat Agri. Acest motor a echipat si autoutilitarele Tudor Vladimirescu, insa cel putin in primele serii blocul motor era chiar Fiat. Se zvoneste ca blocul motor Fiat ar fi mai usor decat cel romanesc, dar nu pot confirma.
Necesitatea unei motorizari diesel pentru ARO devenise evidenta, si avand D127 la indemana, adaptarea acestuia nu a fost grea. Greu in schimb este motorul. Motorul uscat + cutia de viteze in 4 + reductorul inseamna 480 de kg, un tribut utilizarii generoase a fontei. Acest lucru, cumulat cu de multe ori calitatea precara a pivotilor si bucselor de pe puntea fatza, de foarte multe ori cauzeaza probleme.
Datele tehnice nu impresioneaza pe hartie, din 3119 cmc au fost obtinuti 67CP la 3200rpm si 186 Nm la 1600rpm, crescand numarul de paleti de pe pompa de injectie rotativa fata de aceeasi pompa ce echipa tractoarele UTB. (Desigur, scopul era cresterea turatiei maxime si a puterii)
Consumul se situeaza in limitele normale, daca uzina ofera o cifra de 12.3 litri la suta, realitatea ne arata un consum urban de aproximativ 10 litri la suta, un extraurban de 8 litri si un consum in sarcina ce intra-devar poate ajunge la 12 la suta. Cifre valabile pentru grupurile ce au echipat in mod standad Brasovul - 11 / 41, grupuri de "fuga". La cerere sau la optiunea cumparatorului se puteau utiliza si grupuri de "fortza" cu un raport 8 / 33 ce imbunatateau cuplul la roata in detrimentul vitezei maxime, si al consumului.
In exploatare motorul este zgomotos, insa are un duduit bland caracteristic. De asemenea genereaza vibratii pronuntate, care impreuna cu greutatea sa mare distrug in timp caroseria si sasiul. Nu este neobisnuit ca un ARO 24x/32x cu motor Brasov sa prezinte fisuri la curbura sasiului din fatza, ci reprezinta unul dintre lucrurile ce trebuiesc avute in vedere la achizitia unui "Brasovean". Mai mult, si caroseria are de suferit pe termen lung, prinderea acesteia pe sasiu, prinderea aripilor si contraripilor si multe alte elemente fiind direct in "bataia" trepidatiilor generate de Brasov.
De asemenea, noxele reprezinta o alta problema a acestui motor, in stare nemodificata, originala, devine extrem de problematica trecerea testului de noxe la ITP. Desigur, exista multe lucruri si reglaje ce se pot face, care ar asigura si un ITP "curat" fara pile.
Daca v-am descurajat destul, e timpul sa trec si la avantajele motorului. Zgomotoul si trepidatiile pe care le genereaza reprezinta pentru multi pasionati si impatimiti de "Brasov" un veritabil concert de muzica elevata, in contextul in care "muzica iashte aceea care gadila urechile".
Personalitatea de tractor a motorului, dincolo de greutate, zgomot si trepidatii, inseamna cuplu omniprezent, inca de la relanti si disponibil oricand oriunde. Este foarte usor, placut si posibil sa conduci un 24x/32x echipat cu un Brasovean doar la relanti, inclusiv prin paduri, motorul avand forta necesara "and then some" - "si inca pe atat". Merg intratat de departe incat sa spun ca nu exista alt motor echipat pe ARO mare ce egaleaza combinatia 186Nm - 1600 rpm. Chiar daca sunt motoare cu o valoarea absoluta a cuplului superioara, aceasta este obtinuta si la turatii superioare.
Intretinerea nu este complexa ba mai mult, este extrem de ieftina si accesibila, piesele pentru BV fiind cele mai raspindite si ieftine. Probleme pot aparea la electromotorul romanesc, insa ISCRA si BOSCH ofera solutii alternative ce se potrivesc perfect "Brasovului". Atentie la injectoare si duze, acestea trebuie intretinute/curatate daca este cazul. Si daca pompa de injectie este reglata la parametri, motorul va merge mult si bine.
Pe piata libera, un motor complet BV ajunge undeva intre 8 - 12 milioane, in stare de functionare, in timp ce o segmentare completa ajunge la aproximativ aceeasi suma.
Brasovul nu se incalzeste, nu este pretentios, trage foarte bine, nu consuma mult, nu face mofturi la ulei sau tzitzei si poate fi practic asemanat unui BOU. Apa, paie si bataie, si el trage... Daca in schimb iti rezervi putin timp pentru a il ingriji cum se cuvine, pentru a ii oferi ulei de calitate, consumabile schimbate la timp, etc, atunci vei realiza ca ai langa tine un prieten de nadejde!
- tarzy
- Membru legendar
- Posts: 2646
- Joined: 03 Dec 2006, 20:06
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
frumos mhai Stefane ... tu esti om cu talent de povestitor .... chiart nu e de mirare ca marii scriitori ai neamului au cam fost in majoritate covarsitoare de peste Milcov.
asteptam descrieri asemanatoare si despre celelate motorizari
asteptam descrieri asemanatoare si despre celelate motorizari
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)
(Winston Churchill)
- George
- Administrator
- Posts: 6951
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
mda...mai ca-mi vine si mie sa-mi iau BV,la ce frumos povesteste "nica"
despre motoare,ce pot spune: cel pe benzina,daca n-avea consumul ala de speriat,probabil ca era mai iubit ca BV-ul. la origini,provenind dintr-un FORD V8,s-a dovedit foarte performant(la vremea lui) si fiabil si usor de intretinut. personal imi place acest motor,si mi-as lua,daca as fi patron de benzinarie.
dar cum nu sunt,am cautat sa vad cat mai multe diesel la treaba,din cele puse pe ARO. asadar,am ajuns sa ma incred in numele de peugeot si sa cred ca e ce trebuie. insa realitatea mi-a dovedit contrariul. daca nu e turbo,motorul de 2,5L de pejo(sau ford,e acelasi) nu face 2 bani pe ARO. puturos,lipsit de cuplu,mai si fierbe... una peste alta,fugiti de el.
in schimb,daca e varianta turbo,mai moderna si mai puternica,se schimba datele problemei. fiabilitatea nu reprezinta o problema in cazul asta. de tras,trage,fuge...face tot ce vreti pe ARO. o alegere demna de luat in seama.
mai tarziu povestesc si de altele. acu' tre sa fug.
despre motoare,ce pot spune: cel pe benzina,daca n-avea consumul ala de speriat,probabil ca era mai iubit ca BV-ul. la origini,provenind dintr-un FORD V8,s-a dovedit foarte performant(la vremea lui) si fiabil si usor de intretinut. personal imi place acest motor,si mi-as lua,daca as fi patron de benzinarie.
dar cum nu sunt,am cautat sa vad cat mai multe diesel la treaba,din cele puse pe ARO. asadar,am ajuns sa ma incred in numele de peugeot si sa cred ca e ce trebuie. insa realitatea mi-a dovedit contrariul. daca nu e turbo,motorul de 2,5L de pejo(sau ford,e acelasi) nu face 2 bani pe ARO. puturos,lipsit de cuplu,mai si fierbe... una peste alta,fugiti de el.
in schimb,daca e varianta turbo,mai moderna si mai puternica,se schimba datele problemei. fiabilitatea nu reprezinta o problema in cazul asta. de tras,trage,fuge...face tot ce vreti pe ARO. o alegere demna de luat in seama.
mai tarziu povestesc si de altele. acu' tre sa fug.
ARO CLUB ROMANIA
- tarzy
- Membru legendar
- Posts: 2646
- Joined: 03 Dec 2006, 20:06
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
poate nu ar strica sa adaugam si partea cu impozitele
aici din pacate Brasovul e campion, motor de cilindree foarte mare .... se cam confunda cu masini luxoase
deocamdata in codul fiscal exista o "derogare" ptr orice masina 4x4 din productie interna, dar si asa impozitul ajunge la 400 roni / an ... adica cam la jumatatea valorii de piata a motorului (7-8 mil)
aici din pacate Brasovul e campion, motor de cilindree foarte mare .... se cam confunda cu masini luxoase
deocamdata in codul fiscal exista o "derogare" ptr orice masina 4x4 din productie interna, dar si asa impozitul ajunge la 400 roni / an ... adica cam la jumatatea valorii de piata a motorului (7-8 mil)
Eu cred ca o tara care incearca sa prospere prin stabilirea de taxe mari este ca un om care, stind intr-o galeata, incearca sa se ridice tragind de miner.
(Winston Churchill)
(Winston Churchill)
- florin75
- Membru de elita
- Posts: 709
- Joined: 13 Feb 2007, 12:54
- Location: Bucuresti
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
"duduit bland caracteristic", "un veritabil concert de muzica elevata"
Astea-s brasoave domne'!
M-am tavalit pe jos de ras! Stefanicaaa, ce-ai baut azi de dimineata?
Doamne fereste, nu va luati dupa el
Astea-s brasoave domne'!
M-am tavalit pe jos de ras! Stefanicaaa, ce-ai baut azi de dimineata?
Doamne fereste, nu va luati dupa el
Last edited by florin75 on 26 Jan 2008, 17:02, edited 1 time in total.
- tudop
- Membru de elita
- Posts: 773
- Joined: 02 Sep 2007, 15:13
- Location: Iasi
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
Rideti voi, dar ca sa fiu sincer, imi pare mai relaxat zgomotul de BV decit Pejo... Faza e ca Pejo se duce in ture, si atunci incepe sa te deranjeze la ureche, BV merge excelent subturat.
O sa revin cu impresii dupa ce antifonez Pejoul
O sa revin cu impresii dupa ce antifonez Pejoul
nÉ
- George
- Administrator
- Posts: 6951
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
asadar,daca tot s-a terminat "concertul",sa revenim "on topic".
tot mergand in zone de interes "ARO",am intalnit fel si fel de masini si motorizari. cu ce n-am avut ocazia sa merg,ar fi benzinarele de ford si toyota,si dizeleanu' de toyota si cel de 100de cai de la andoria. daca ar fi sa ma iau dupa auzite,neavand ocazia sa le incerc,ma tenteaza benzina toyota,despre care am auzit ca rupea diferentialul spate din cauza cuplului. ceea ce...ma incanta. cuplul,adica,nu ruptul,ca problema s-a rezolvat demult. dizeleanu' de toyota,l-am auzit mergand,dar n-am avut "testdrive". ala "concert" si "muzica elevata" si "gadilat de urechi"...da' se zice ca nu prea trage la deal. adica in coclau,vreau sa spun.
in schimb,impreuna cu tarzy,am mers odata cu un 324 cu andoria de 85 de cai,turbo,facut de fabrica,nu artizanal. daca inchideai ochii,nu stiai ca esti in ARO! nu-ti vine sa crezi cum "toarce" si cum "trage"! am ramas profund impresionat si m-a facut sa-mi doresc candva unul, motiv pentru care il invidiez pe serghei. avand in vedere ca andoria mai are si varianta de 100 de cai,normal ca pe ala il vreau,fiind si euro3 deja.
a nu se intelege ca am ceva cu brasovul...doar ca nu-s atat de conservator,si imi place evolutia. e fireasca si e benefica.
am avut brasovean in curte,mergea brici,imi placea sa-l ascult "la relanti",in curte. da' dupa un drum pe autostrada cu el,m-am saturat de atata muzica "elevata" si prefer ceva mai "tehno" ;D
si am mai mers cu tarzy in masina,sau cu masina lui tot pe autostrada...da' daca nu era vorba de el,sa-l ajut,nu ma mai incumetam la asemenea "concert". e o placere sa-l auzi pe coclauri,intr-adevar...insa in preajma asfaltului...e ca ala din reclama cu "una bucata bunic gasit in mina de carbune"...nepoaaateeeee!
ah...ce am uitat sa spun,apropos de probleme,fiabilitate si altele: la andoria turbo,are o sensibilitate anume la turbina. dupa o vreme(mai lunga sau mai scurta,dupa noroc) arunca ulei turbina. caz recent,motor nou "0km"...dupa 10mii km,fleojc... da' in rest,motorul ala duce 4-5sute de mii fara interventii. apoi segmentat,si duce la meleon. intretinut cu grija,fireste. deasemenea,grija la supraincalzire. daca l-ai fiert,mici sanse sa scape chiulasa necrapata.
acuma,o varianta ieftina si nepretentioasa,este andoria aspirat. merge brici,trage bine,nu foarte galagios. cu putina insonorizare la masina,chiar "toarce discret"...nu se lauda cu "concerte elevate" :P
daca imi mai amintesc,va mai povestesc.
tot mergand in zone de interes "ARO",am intalnit fel si fel de masini si motorizari. cu ce n-am avut ocazia sa merg,ar fi benzinarele de ford si toyota,si dizeleanu' de toyota si cel de 100de cai de la andoria. daca ar fi sa ma iau dupa auzite,neavand ocazia sa le incerc,ma tenteaza benzina toyota,despre care am auzit ca rupea diferentialul spate din cauza cuplului. ceea ce...ma incanta. cuplul,adica,nu ruptul,ca problema s-a rezolvat demult. dizeleanu' de toyota,l-am auzit mergand,dar n-am avut "testdrive". ala "concert" si "muzica elevata" si "gadilat de urechi"...da' se zice ca nu prea trage la deal. adica in coclau,vreau sa spun.
in schimb,impreuna cu tarzy,am mers odata cu un 324 cu andoria de 85 de cai,turbo,facut de fabrica,nu artizanal. daca inchideai ochii,nu stiai ca esti in ARO! nu-ti vine sa crezi cum "toarce" si cum "trage"! am ramas profund impresionat si m-a facut sa-mi doresc candva unul, motiv pentru care il invidiez pe serghei. avand in vedere ca andoria mai are si varianta de 100 de cai,normal ca pe ala il vreau,fiind si euro3 deja.
a nu se intelege ca am ceva cu brasovul...doar ca nu-s atat de conservator,si imi place evolutia. e fireasca si e benefica.
am avut brasovean in curte,mergea brici,imi placea sa-l ascult "la relanti",in curte. da' dupa un drum pe autostrada cu el,m-am saturat de atata muzica "elevata" si prefer ceva mai "tehno" ;D
si am mai mers cu tarzy in masina,sau cu masina lui tot pe autostrada...da' daca nu era vorba de el,sa-l ajut,nu ma mai incumetam la asemenea "concert". e o placere sa-l auzi pe coclauri,intr-adevar...insa in preajma asfaltului...e ca ala din reclama cu "una bucata bunic gasit in mina de carbune"...nepoaaateeeee!
ah...ce am uitat sa spun,apropos de probleme,fiabilitate si altele: la andoria turbo,are o sensibilitate anume la turbina. dupa o vreme(mai lunga sau mai scurta,dupa noroc) arunca ulei turbina. caz recent,motor nou "0km"...dupa 10mii km,fleojc... da' in rest,motorul ala duce 4-5sute de mii fara interventii. apoi segmentat,si duce la meleon. intretinut cu grija,fireste. deasemenea,grija la supraincalzire. daca l-ai fiert,mici sanse sa scape chiulasa necrapata.
acuma,o varianta ieftina si nepretentioasa,este andoria aspirat. merge brici,trage bine,nu foarte galagios. cu putina insonorizare la masina,chiar "toarce discret"...nu se lauda cu "concerte elevate" :P
daca imi mai amintesc,va mai povestesc.
ARO CLUB ROMANIA
-
- Membru legendar
- Posts: 1809
- Joined: 31 Jan 2007, 23:10
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
Trebuie avut in vedere ca la vremea lui L25ul de pe 24x se batea vitejeste cu toate celelate motoare benzinare de pe masinile straineze, gen Land Rover, etc, nefiind cu nimic mai prejos!Keo wrote: cel pe benzina,daca n-avea consumul ala de speriat,probabil ca era mai iubit ca BV-ul. la origini,provenind dintr-un FORD V8,s-a dovedit foarte performant(la vremea lui) si fiabil si usor de intretinut.
- baciudibaciu
- Membru legendar
- Posts: 3075
- Joined: 12 Aug 2007, 22:26
- Location: Bucuresti Titan
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
Am sa scriu si eu cateva cuvinte despre motoarele care au echipat AROrile dar pentru inceput ma voi oprii la cel care mi-a fost foarte drag
L 25 si pe care l-am folosit din 1982 pana in 1991,
capacitate cilindrica 2495 cc
aspiratie naturala
putere maxima KW/CP 62.5 /85
turatiela Pmax {rpm } 4400
cuplul max. Nm 160
turatie la cuplul max{rpm } 3000
sistem de alimentare carburator
combustibil benzina
viteza max 110 km/h
Laconic asa se prezinta acest motor .Acum intervine parerea personala . FANTASTIC Un motor atat de robust si nepretentios cum sigur nu se vor mai construii .Drept este ca daca nu aveai reglat perfect carburatorul il dadeai dracului de aro si de motor ca sugea peste 16 l /100 si te ardea la buzunare la fel cum se ardeau supapele daca foloseai benzina de 98 co si il/o fugareai .Am folosit un astfel de motor parcurgand 270 000 km si cred ca ar fi mers mai mult daca asi fi avut uleiuri de calitate .Dar din pacate daca va aduceti aminte { unii } uleiul de motor uzat se colecta in vederea regenerari si se reintroducea pe piata ca ulei bun / normal !? Combustibilul era si el o mare problema atat din puct de vedere calitativ cat si sau mai ales cantitativ si atunci am apelat la tot ce stiam eu ca este lichid inflamabil Aveam un al doilea rezervor in care puneam de toate : benzina de 75 co luata de la camionagii diluant gaz toluen si dreacu mai stie ce. Porneam normal pe benzina si cand se incalzea mutam pe matrafox si ...mergea . Din lipsa cronica de acumulatori de multe ori am fost nevoit sa pornesc la manivela. {oare cati isi mai aduc aminte de asta ? } si trebuie sa spun ca era fantastic sa stai in fata masinii sa invarti o data zdravan si sa -l auzi si simti cum toarce .In mersul la ralanti puteai vedea fiecare din cele 4 palete ale eliciei.Sunt convins ca ar fi mult mai multe de scris despre acest motor dar eu ma opresc aici stiind ca vor veniialtii cu completari .{mai ales cei care au acest motor pe M
uri }
L 25 si pe care l-am folosit din 1982 pana in 1991,
capacitate cilindrica 2495 cc
aspiratie naturala
putere maxima KW/CP 62.5 /85
turatiela Pmax {rpm } 4400
cuplul max. Nm 160
turatie la cuplul max{rpm } 3000
sistem de alimentare carburator
combustibil benzina
viteza max 110 km/h
Laconic asa se prezinta acest motor .Acum intervine parerea personala . FANTASTIC Un motor atat de robust si nepretentios cum sigur nu se vor mai construii .Drept este ca daca nu aveai reglat perfect carburatorul il dadeai dracului de aro si de motor ca sugea peste 16 l /100 si te ardea la buzunare la fel cum se ardeau supapele daca foloseai benzina de 98 co si il/o fugareai .Am folosit un astfel de motor parcurgand 270 000 km si cred ca ar fi mers mai mult daca asi fi avut uleiuri de calitate .Dar din pacate daca va aduceti aminte { unii } uleiul de motor uzat se colecta in vederea regenerari si se reintroducea pe piata ca ulei bun / normal !? Combustibilul era si el o mare problema atat din puct de vedere calitativ cat si sau mai ales cantitativ si atunci am apelat la tot ce stiam eu ca este lichid inflamabil Aveam un al doilea rezervor in care puneam de toate : benzina de 75 co luata de la camionagii diluant gaz toluen si dreacu mai stie ce. Porneam normal pe benzina si cand se incalzea mutam pe matrafox si ...mergea . Din lipsa cronica de acumulatori de multe ori am fost nevoit sa pornesc la manivela. {oare cati isi mai aduc aminte de asta ? } si trebuie sa spun ca era fantastic sa stai in fata masinii sa invarti o data zdravan si sa -l auzi si simti cum toarce .In mersul la ralanti puteai vedea fiecare din cele 4 palete ale eliciei.Sunt convins ca ar fi mult mai multe de scris despre acest motor dar eu ma opresc aici stiind ca vor veniialtii cu completari .{mai ales cei care au acest motor pe M
uri }
Cu omul nescolarizat ,te certi putin si ai scapat,dar duci o lupta infernala cu PROSTUL care are scoala !
ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d
ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d
- pantelimon
- Membru legendar
- Posts: 1499
- Joined: 28 Jan 2007, 20:35
- Location: Bucuresti
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
BAI BACEE ESTI TARE SUBSCRIU MARE ADEVAR AM PUS GAZ PE TV 51 ZICI CAI PA INJECTIE ASA DE BINE SA INVARTE, EXTRAORDINAR.
DESIGUR NU SANT IN MASURA SA SPUN CARE ESTE CEL MAI GIUGIUC MOTOR MONTAT PE ARO,DAR CERT POT SA SPUN SIGUR INTRE DIESEL CL SI BENZINAR CL VARIANTA DOI E SUPER OK,SI MAI ZIC CA DACA S-AR FI INVESTIT UN PIC DE CAPACITATE SI DE DOXA IN EL DE CARE SANT SIGUR CA INGINERII ROMANI NU DUC LIPSA AR FI FOST CEVA MULT DEASUPRA ALTOR MOTOARE
DESIGUR NU SANT IN MASURA SA SPUN CARE ESTE CEL MAI GIUGIUC MOTOR MONTAT PE ARO,DAR CERT POT SA SPUN SIGUR INTRE DIESEL CL SI BENZINAR CL VARIANTA DOI E SUPER OK,SI MAI ZIC CA DACA S-AR FI INVESTIT UN PIC DE CAPACITATE SI DE DOXA IN EL DE CARE SANT SIGUR CA INGINERII ROMANI NU DUC LIPSA AR FI FOST CEVA MULT DEASUPRA ALTOR MOTOARE
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4676
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
s-au mai montat motoare de Ford benzina:2,5l-4 cilindri,3l-6 cilindri in V si 4l-6 cilindri in V.eu am dat o tura cu un 244 cu ford de 3l,si se auzea super motoru:)vroiam sa iau masina dar nu lasa la pret,si avea sasiu fisurat si apoi sudat tare urat
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita
cand esti rau nu te uita
- bragacristy
- Junior
- Posts: 96
- Joined: 09 Dec 2007, 16:34
- Location: Campulung Muscel
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
pornirea la motoarele brasov se poate face perfecta iarna cat si vara pornire cu 24 volti dar trebuie bobina electromotorului de 24 ca alfel risti sa ramna cuplaat , nam vazut pornire de brasov asa pana acuma doar sa atingi cheia
- baciudibaciu
- Membru legendar
- Posts: 3075
- Joined: 12 Aug 2007, 22:26
- Location: Bucuresti Titan
- Contact:
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
Mai sunt cateva tipuri de motoare care au echipat modelele ARO 24/32.Printre acestea este si TDX28-02 EURO 2
caracterristicile tehnice sunt urmatoarele
alezaj x cursa {mm} 97 x 90
cilindree totala {cmc} 2660
raport de comprimare 20.8 :1
putere nominala {kw/cp} 64/87
turatia nominala {rot/min } 3500
cuplul maxim {Nm/Kgfm} 191/19.5
turatia la cuplul maxim {rot/min} 1900
consum specific de combustibil {g/CPh} 195
masa motorului uscat {kg } 238
inaltime motor {mm} 695
latime-cu filtru de ulei montat {mm} 565
lungime - cu carcasa ambreiaj montata {mm} 970
Echipament standard:
turbosuflanta Garrett
epurator ulei
pompa de injectie cu distribuitor rotativ si corector de debit
supapa EGR
pompa de vid
electromotor 12v/3kw
pompa de apa centrifugala
ventilator mecanic cu cuplu vascos
alternator 12v/1000w
bujii incandescente de preancalzire rapida {max 7 sec.} si releu electronic
pompa hidraulica pentru servodirectie
Echipament optional :
compresor climatizare.
Asa se prezinta TDXul derivat din ,derivat din ,derivat din.
Acum ar fi de preferat sa citim parerile celor care folosesc sau au folosit acest tip de motor si concret daca este/a fost bun de ceva
caracterristicile tehnice sunt urmatoarele
alezaj x cursa {mm} 97 x 90
cilindree totala {cmc} 2660
raport de comprimare 20.8 :1
putere nominala {kw/cp} 64/87
turatia nominala {rot/min } 3500
cuplul maxim {Nm/Kgfm} 191/19.5
turatia la cuplul maxim {rot/min} 1900
consum specific de combustibil {g/CPh} 195
masa motorului uscat {kg } 238
inaltime motor {mm} 695
latime-cu filtru de ulei montat {mm} 565
lungime - cu carcasa ambreiaj montata {mm} 970
Echipament standard:
turbosuflanta Garrett
epurator ulei
pompa de injectie cu distribuitor rotativ si corector de debit
supapa EGR
pompa de vid
electromotor 12v/3kw
pompa de apa centrifugala
ventilator mecanic cu cuplu vascos
alternator 12v/1000w
bujii incandescente de preancalzire rapida {max 7 sec.} si releu electronic
pompa hidraulica pentru servodirectie
Echipament optional :
compresor climatizare.
Asa se prezinta TDXul derivat din ,derivat din ,derivat din.
Acum ar fi de preferat sa citim parerile celor care folosesc sau au folosit acest tip de motor si concret daca este/a fost bun de ceva
Cu omul nescolarizat ,te certi putin si ai scapat,dar duci o lupta infernala cu PROSTUL care are scoala !
ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d
ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d
- kato
- Membru Devotat
- Posts: 317
- Joined: 08 Aug 2007, 15:51
- Location: timisoara
Re: Analiza Motorizari ARO 24x/32x
se mai gasesc motoarele astea pe undeva si la ce pret ??