Super! Pe la noi mai nimic.50-60 de persoane
De prin UE...
Moderator: costy84
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2025
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: De prin UE...
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2025
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4597
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: De prin UE...
De meditat pentru cei care s-au opus aderarii Romaniei la NATO...
https://www.mediafax.ro/externe/presedi ... i-20821457
https://monitorulapararii.ro/armele-car ... ia-1-42996
https://www.mediafax.ro/externe/presedi ... i-20821457
https://monitorulapararii.ro/armele-car ... ia-1-42996
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2025
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: De prin UE...
Sunt si niste chestii abordate nu tocmai corect in al doilea reportaj. Legat de cheltuielile de intretinere. Pai cheltuielile cu T55 sunt f mici, comparativ cu ce ar insemna un tanc modern. Mai cu seama ca sunt asimilate o gramada de piese de schimb ( motor, transmisie, armamaent, sau cel putin asa era pna cum vreo 15-20 de ani). Noi nu am avut bani sa reconditionam sistemul de acumulatori la Delfinul.Adica sa-l inlocuim cu ceva din vest. Dar firmele din vest ar fi vrut? Poate piese mai gaseam prin India. Ca la MIG s-a mai intamplat sa se cumpere depe acolo. Pt MIG 29 rusii nu mai dadeau nimic din moment ce doream sa intram in NATO. E drept ca nici romanii nu s-au inghesuit sa cumpere. Germania rezolvase cumva. Deci se putea.
Dotarea noua inseamna cheltuieli mult mai mari de intretinere. La F16 numai pistele refacute inseamna o cheltuiala colosala. Basca mentenanta.
Sa va reamintesc ca pt o platforma a pompierilor Bronto Skylift acum 15 ani, o revizie care implica schimbarea uleiului din inst hiudraulica sarea de 5000 de euro + cheltuieliel pt cazarea si masa la 5 stele a echipei de revizie.
Dotarea noua inseamna cheltuieli mult mai mari de intretinere. La F16 numai pistele refacute inseamna o cheltuiala colosala. Basca mentenanta.
Sa va reamintesc ca pt o platforma a pompierilor Bronto Skylift acum 15 ani, o revizie care implica schimbarea uleiului din inst hiudraulica sarea de 5000 de euro + cheltuieliel pt cazarea si masa la 5 stele a echipei de revizie.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4597
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: De prin UE...
Flo, ai dreptate privind cheltuielile de intretinere... Iar daca ne intoarcem si mai mult in trecut, caii care trageau artileria costau si mai putin.
O armata care vrea sa impuna respect nu are echipamente de la muzeu. Cel mai recent exemplu este ceea ce se intampla cu armata rusa in Ucraina.
Guvernantii romani gasesc miliarde pentru tot soiul de aiureli, mai putin pentru lucrurile esentiale.
Nu zic ca trebuie sa cheltuim tot bugetul pe armament, dar nici nu putem sa ramanem fara aviatie sau marina militara, avand in vedere situarea geografica a Romaniei. Nu zice nimeni ca trebuie sa avem armate echivalente cu cele ale marilor puteri militare, dar daca am avea cateva escadrile de vanatoare bine echipate sau cateva submarine/nave competitive sunt sigur ca rusul ar sta sa se gandeasca de doua ori inainte sa treaca frontiera. Cand turcii le-au dat jos un avion de vanatoare care trecuse "putin" frontiera, Putin a facut mare scandal, dar a invatat lectia si nu se mai joaca cu ei, ba chiar le vinde arme.
Din pacate, unii inteleg doar de "pumn".
Da, costa bani, foarte multi bani, dar nu este alta solutie. Ma rog, lasand la o parte pusul capra sau statul in genunchi.
Pe de alta parte, eterna poveste mioritica, altii reusesc tragand din greu, iar noi ne pierdem timpul cautand scuze aiurea care sa ne justifice nereusita.
O armata care vrea sa impuna respect nu are echipamente de la muzeu. Cel mai recent exemplu este ceea ce se intampla cu armata rusa in Ucraina.
Guvernantii romani gasesc miliarde pentru tot soiul de aiureli, mai putin pentru lucrurile esentiale.
Nu zic ca trebuie sa cheltuim tot bugetul pe armament, dar nici nu putem sa ramanem fara aviatie sau marina militara, avand in vedere situarea geografica a Romaniei. Nu zice nimeni ca trebuie sa avem armate echivalente cu cele ale marilor puteri militare, dar daca am avea cateva escadrile de vanatoare bine echipate sau cateva submarine/nave competitive sunt sigur ca rusul ar sta sa se gandeasca de doua ori inainte sa treaca frontiera. Cand turcii le-au dat jos un avion de vanatoare care trecuse "putin" frontiera, Putin a facut mare scandal, dar a invatat lectia si nu se mai joaca cu ei, ba chiar le vinde arme.
Din pacate, unii inteleg doar de "pumn".
Da, costa bani, foarte multi bani, dar nu este alta solutie. Ma rog, lasand la o parte pusul capra sau statul in genunchi.
Pe de alta parte, eterna poveste mioritica, altii reusesc tragand din greu, iar noi ne pierdem timpul cautand scuze aiurea care sa ne justifice nereusita.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2025
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: De prin UE...
Sunt de acord cu tine. Eu am comentat afirmatia din articol care spunea ca cu banii cheltuiti pt mentenanta tancurilor T55 se cumparau tancuri noi care , chipurile nu necesita cheltuieli fiind noi.
Hai ca am reusit o topica
Hai ca am reusit o topica
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4597
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: De prin UE...
Nu ma mai mira nimic in articolele publicate in zilele noastre... jurnalisti care nu stiu nici macar sa scrie romaneste corect, ce sa mai vorbim de cultura generala etc. Plus "traduceri Google" ale unor articole din presa straina, fara macar a avea bunul simt de a face o minima corectura. Este trist ca pana si in presa care se vrea de specialitate gasim articole care fac sa rada pe oricine cu un pic de bun simt si de cultura generala.
Poate ca scoala romaneasca din vremurile trecute servea totusi la ceva.
Poate ca scoala romaneasca din vremurile trecute servea totusi la ceva.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4597
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2025
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: De prin UE...
Corect.
Adevar pe care nu dorim sa-l acceptam.
Nici macar acum, nu dorim sa fim inteligenti, sa nu repetam greslile conciliatorilor lui Hitler.
Si Soros are o analiza buna.
Din toate astea ar trebui sa intelegem ca Rusia nu trebuie lasata "in pace". Neputinta ei. Spaimele ei. Frustrarile ei, vor conduce la noi atacuri.
Faptul ca mai apare cate un cretin care afirma ca ar fi bine, cica in numele pacii, sa obligam Ucraina sa accepte pierderi teritoriale, nu este atat de grav. Grav este ca si cei care recunosca ca asa ceva nu este o solutie nu fac nimic pt a se pregati de confruntarea cu Rusia. Confruntare pe care rusii au demarat o.
Nu au curajul sa spuna asta popoarelor lor si sa le ceara renuntarea la o mare parte din confort. S-ar putea sa o faca indirect. Prin inflatie. Dar nu este sigur. Caci : 1. Inflatia ar putea fi manipulata pt recuperarea pierderilor din pandemie; 2. Nu se observa in occident sporirea cheltuielilor cu inarmare.
Indecizia aceasta va determina suferinte evitabile.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2436
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: De prin UE...
Germania se opune interzicerii fabricării de vehicule noi cu ardere internă din 2035
Guvernul Olaf Scholz a semnalat joi că se opune proiectului aprobat de Parlamentul European privind interzicerea fabricării de maşini dotate cu motoare cu ardere internă începând din 2035, argumentând că trebuie acceptaţi combustibilii ecologici sintetici şi cerând protejarea locurilor de muncă, relatează mediafax.
"Este vorba de un pas prea dur pentru cetăţeni", a declarat ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, contestând decizia Parlamentului European, care nu este definitivă, şi subliniind că fabricile de motoare cu ardere internă generează multe locuri de muncă.
"Noi vrem ca şi după anul 2035 să permitem fabricarea de maşini propulsate de motoare cu ardere internă, cu noile tipuri de combustibili ecologici", a precizat Volker Wissing, citat de agenţia DPA şi de publicaţia Die Zeit.
Parlamentul European s-a pronunţat, miercuri, în favoarea interzicerii vânzărilor de maşini noi dotate cu motoare cu ardere internă începând din anul 2035, dar decizia va trebui supusă aprobării Consiliului Uniunii Europene, unde vor apărea obiecţii. Un amendament care prevedea posibilitatea vânzărilor de motoare hibrid a fost respins.
Practic, Parlamentul European vrea aplicarea de norme stricte în materie de emisii de dioxid de carbon, astfel că nu vor mai putea fi fabricate maşini echipate cu motoare pe benzină şi motorină din 2035. Vehiculele cu ardere internă înmatriculate până atunci vor rămâne însă în circulaţie până la un termen care urmează să fie stabilit.
Însă Parlamentul European nu este for decizional unic. Consiliul Uniunii Europene, în care sunt reprezentate statele membre, se va pronunţa până la sfârşitul acestei luni asupra planului propus de Comisia Europeană şi vor apărea obiecţii, astfel că va trebui elaborat un nou proiect, care să fie agreat atât de Parlamentul European, cât şi de Consiliul Uniunii Europene.
Opoziţia germană a criticat deja iniţiativa, notând că Parlamentul European nu acceptă nici noi tipuri de carburanţi ecologici. "Partidul Verzilor, liberalii şi social-democraţii se înscriu, din păcate, pe drumul spre electromobilitate", a reacţionat eurodeputatul german Jens Gieseke, din cadrul Uniunii Creştin-Democrate (CDU).
Fostul Guvern german, condus de fostul cancelar Angela Merkel, a refuzat în noiembrie 2021 să se alăture unei iniţiative discutate la Conferinţa ONU pe tema climei privind fixarea unui termen de renunţare la motoarele auto cu ardere internă, Berlinul semnalând intenţia de a dezvolta combustibili sintetici cu emisii extrem de reduse.
Practic, în afară de investiţiile în vehicule cu propulsii hibride şi electrice, Germania vrea să continue dezvoltarea motoarelor cu ardere internă, dar prin utilizarea combustibililor sintetici cu emisii poluante reduse, precum benzina sintetică, gazul natural comprimat sau biometan.
În ianuarie 2022, noul Guvern de la Berlin, condus de cancelarul Olaf Scholz, a avertizat că Germania se confruntă cu o sarcină "gigantică" dacă vrea să atingă obiectivele reducerii emisiilor poluante. Germania a decis să atingă neutralitatea climatică până în anul 2045. Noul Guvern a pledat, în programul anunţat la începerea mandatului, pentru politici în sensul "progreselor" tehnice, sociale şi culturale, în scopul menţinerii competitivităţii la nivel internaţional.
Guvernul Olaf Scholz a semnalat joi că se opune proiectului aprobat de Parlamentul European privind interzicerea fabricării de maşini dotate cu motoare cu ardere internă începând din 2035, argumentând că trebuie acceptaţi combustibilii ecologici sintetici şi cerând protejarea locurilor de muncă, relatează mediafax.
"Este vorba de un pas prea dur pentru cetăţeni", a declarat ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, contestând decizia Parlamentului European, care nu este definitivă, şi subliniind că fabricile de motoare cu ardere internă generează multe locuri de muncă.
"Noi vrem ca şi după anul 2035 să permitem fabricarea de maşini propulsate de motoare cu ardere internă, cu noile tipuri de combustibili ecologici", a precizat Volker Wissing, citat de agenţia DPA şi de publicaţia Die Zeit.
Parlamentul European s-a pronunţat, miercuri, în favoarea interzicerii vânzărilor de maşini noi dotate cu motoare cu ardere internă începând din anul 2035, dar decizia va trebui supusă aprobării Consiliului Uniunii Europene, unde vor apărea obiecţii. Un amendament care prevedea posibilitatea vânzărilor de motoare hibrid a fost respins.
Practic, Parlamentul European vrea aplicarea de norme stricte în materie de emisii de dioxid de carbon, astfel că nu vor mai putea fi fabricate maşini echipate cu motoare pe benzină şi motorină din 2035. Vehiculele cu ardere internă înmatriculate până atunci vor rămâne însă în circulaţie până la un termen care urmează să fie stabilit.
Însă Parlamentul European nu este for decizional unic. Consiliul Uniunii Europene, în care sunt reprezentate statele membre, se va pronunţa până la sfârşitul acestei luni asupra planului propus de Comisia Europeană şi vor apărea obiecţii, astfel că va trebui elaborat un nou proiect, care să fie agreat atât de Parlamentul European, cât şi de Consiliul Uniunii Europene.
Opoziţia germană a criticat deja iniţiativa, notând că Parlamentul European nu acceptă nici noi tipuri de carburanţi ecologici. "Partidul Verzilor, liberalii şi social-democraţii se înscriu, din păcate, pe drumul spre electromobilitate", a reacţionat eurodeputatul german Jens Gieseke, din cadrul Uniunii Creştin-Democrate (CDU).
Fostul Guvern german, condus de fostul cancelar Angela Merkel, a refuzat în noiembrie 2021 să se alăture unei iniţiative discutate la Conferinţa ONU pe tema climei privind fixarea unui termen de renunţare la motoarele auto cu ardere internă, Berlinul semnalând intenţia de a dezvolta combustibili sintetici cu emisii extrem de reduse.
Practic, în afară de investiţiile în vehicule cu propulsii hibride şi electrice, Germania vrea să continue dezvoltarea motoarelor cu ardere internă, dar prin utilizarea combustibililor sintetici cu emisii poluante reduse, precum benzina sintetică, gazul natural comprimat sau biometan.
În ianuarie 2022, noul Guvern de la Berlin, condus de cancelarul Olaf Scholz, a avertizat că Germania se confruntă cu o sarcină "gigantică" dacă vrea să atingă obiectivele reducerii emisiilor poluante. Germania a decis să atingă neutralitatea climatică până în anul 2045. Noul Guvern a pledat, în programul anunţat la începerea mandatului, pentru politici în sensul "progreselor" tehnice, sociale şi culturale, în scopul menţinerii competitivităţii la nivel internaţional.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2025
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: De prin UE...
combustibilii ecologici sintetici = ce se in telege prin asta? Carburanti obtinuti din carbune?
Alcooli? Gaze sintetice?
Ca indiferent cat de sintetici sunt, nu inteleg cat ecologici sunt din moment ce dioxid de carbon tot va rezulta din arderea lor.
2035 este un termen extrem de ambitios. Mai degraba este un termen care va contribui la descurajarea automobilului personal.
Alcooli? Gaze sintetice?
Ca indiferent cat de sintetici sunt, nu inteleg cat ecologici sunt din moment ce dioxid de carbon tot va rezulta din arderea lor.
2035 este un termen extrem de ambitios. Mai degraba este un termen care va contribui la descurajarea automobilului personal.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4597
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: De prin UE...
Eu as lua un pic mai de "la radacina" problema...
UE vrea, cum ar zice francezul, "être plus catholique que le pape" (a fi mai catolic decat papa) in domeniul ecologiei.
500-600 de milioane de persoane (populatia UE + alte cateva tari) care "traiesc" ecologic (si aici putem discuta mult despre ce numim ecologie si cat reprezinta de fapt interesele mascate ale unor grupuri financiare/industriale etc) raportat la restul de 7.5 miliarde de persoane care consuma si polueaza tot mai mult. Pe aceeasi planeta. Nu este undeva o problema?
Inteleg ca trebuie inceput de undeva, dar ce impact are pentru planeta efortul nostru (destul de greu de suportat financiar si care poate sa ne duca la mari probleme de competivitate) de a produce/cumpara/utiliza vehicule electrice (ale caror "ecologie" ramane foarte dicutabila) cand, de exemplu, China deschide nu mai stiu cate mine de carbune sau cand in Africa se utilizeaza milioane de vehicule care au fost interzise in UE?
"C'est comme pisser dans un violon", ar zice francezul.
Cat despre termene gen 2035 (erau cativa debili care propuneau chiar 2030 acum nu de mult), nu sunt decat praf aruncat in ochii fraierului votant, la fel ca si la alegeri. Deja Ferrari a obtinut o derogare de la aceasta hotarare, cel putin asa se sustine in mass media franceza. Normal, doar nu o sa coboram "nobilimea" la nivelul "pulimii".
La fel ca si in razboiul din Ucraina, poti comite, fara probleme, chiar si crime oribile in numele unor asa zise idealuri foarte laudabile.
"Panem et Circenses" a ramas de actualitate pentru guvernanti. Culmea este ca si "poporul" se complace, din ce in ce mai mult, in aceasta situatie.
UE vrea, cum ar zice francezul, "être plus catholique que le pape" (a fi mai catolic decat papa) in domeniul ecologiei.
500-600 de milioane de persoane (populatia UE + alte cateva tari) care "traiesc" ecologic (si aici putem discuta mult despre ce numim ecologie si cat reprezinta de fapt interesele mascate ale unor grupuri financiare/industriale etc) raportat la restul de 7.5 miliarde de persoane care consuma si polueaza tot mai mult. Pe aceeasi planeta. Nu este undeva o problema?
Inteleg ca trebuie inceput de undeva, dar ce impact are pentru planeta efortul nostru (destul de greu de suportat financiar si care poate sa ne duca la mari probleme de competivitate) de a produce/cumpara/utiliza vehicule electrice (ale caror "ecologie" ramane foarte dicutabila) cand, de exemplu, China deschide nu mai stiu cate mine de carbune sau cand in Africa se utilizeaza milioane de vehicule care au fost interzise in UE?
"C'est comme pisser dans un violon", ar zice francezul.
Cat despre termene gen 2035 (erau cativa debili care propuneau chiar 2030 acum nu de mult), nu sunt decat praf aruncat in ochii fraierului votant, la fel ca si la alegeri. Deja Ferrari a obtinut o derogare de la aceasta hotarare, cel putin asa se sustine in mass media franceza. Normal, doar nu o sa coboram "nobilimea" la nivelul "pulimii".
La fel ca si in razboiul din Ucraina, poti comite, fara probleme, chiar si crime oribile in numele unor asa zise idealuri foarte laudabile.
"Panem et Circenses" a ramas de actualitate pentru guvernanti. Culmea este ca si "poporul" se complace, din ce in ce mai mult, in aceasta situatie.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2025
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: De prin UE...
Corect Ardelene. Ce face Ue nu cred ca are treaba cu ecologia la scara mare. Cel mult scoate ceva poluare din interiorul oraselor europene.
La o scara mai mica se produce o prostie asemanatoare. Pompierii erau frecati sa cumpere masini Euro 6. In conditiile in care in mare parte motoarele lor functioneaza in preajma unor incendii teribil de poluante.
La o scara mai mica se produce o prostie asemanatoare. Pompierii erau frecati sa cumpere masini Euro 6. In conditiile in care in mare parte motoarele lor functioneaza in preajma unor incendii teribil de poluante.
-
- Membru
- Posts: 149
- Joined: 21 Feb 2016, 12:04
- Location: Bucuresti
Re: De prin UE...
La faza asta cu masinile, sunt uimit de cat de idioti au devenit francezii, de unde erau partizanii neconditionali ai dieselului, de cativa ani le pute maxim motorina...am fost sa fac un drive-test cu un Land Rover Discovery Sport si cand am zis ca vreau diesel s-a uitat nenea ala la mine de parca l-am injurat de mama si mi-a zis pe un ton superior ca in Franta nu sunt mai sunt tolerate masinile care polueaza... cand l-am intrebat cata poluare rezulta din productia curentului electric cu care incarcau un Defender din asta nou, i-a dat cu virgula....ma rog, asa e in capitala drepturilor omului, restul Frantei parca e mai normala inca...
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4597
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: De prin UE...
Mai usor cu afirmatiile la adresa francezilor... Faptul ca un nene ti-a zis tampenii nu inseamna ca toti francezii gandesc la fel. Diesel-ul reprezinta undeva la 55-58% din parcul auto francez (particulari), deci este inca majoritar.
Pe de alta parte, lobby-ul nuclear francez prezinta acest tip de energie ca ecologica, deci curentul produs este "verde". Ma rog, unii fraieri votanti (surprinzator de multi) chiar cred asta.
Pe de alta parte, lobby-ul nuclear francez prezinta acest tip de energie ca ecologica, deci curentul produs este "verde". Ma rog, unii fraieri votanti (surprinzator de multi) chiar cred asta.