Fiabilitate Peugeot Vs Andoria

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

User avatar
suburban
Incepator
Incepator
Posts: 40
Joined: 15 Feb 2012, 01:10

Re: Fiabilitate Peugeot Vs Andoria

Post by suburban »

Multumesc pentru raspunsuri; inteleg din cele de mai sus, ca nu este neaparat un motor "cel mai bun" insa este cel mai bun pentru diferiti utilizatori.
Eu ma gandeam ca Toyota ar fi optiunea ideala pentru o masina care ar urma sa plece peste oceane, dat fiind faptul ca pe aici sunt destule Toyota 4Runner/Hilux, si milioane de masini Japoneze in general, deci piesele de schimb ar fi mai usor(nu neaparat mai ieftin) de gasit, fata de Peugeot sau Andoria. Din pacate motoarele romanesti le-am scos din ecuatie, din cauza faptului ca nu sunt un prea bun mecanic si n-am facut niciodata "fitingarii", carpeli si ajustari; n-am avut niciodata Dacie sa invat ca orice om adevarat, cu sarma si patent in portbagaj, fiidca asta este ce trebuie sa fie oricare sofer/pasionat ARO, acesta este un atuu extraordinar care nu-l au nici macar mecanicii auto din America de Nord. Stiu ca ARO nu este o masina genul "Turnkey", adica bagi cheia si pleci, fara probleme; sunt probabli si exceptii, dar putine si astea dupa carpeli si ajustari.

User avatar
suburban
Incepator
Incepator
Posts: 40
Joined: 15 Feb 2012, 01:10

Re: Fiabilitate Peugeot Vs Andoria

Post by suburban »

Initial cautam un 240/241, cat mai simplu si cat mai anii 70, adica cu o echipare minimala, fara clima/aeroterma, fara servo, fara prea mute usi(ca pana la urma si alea se strica) si de preferat pe benzina, consumul nefiind o problema aici unde majoritatea masinilor sunt echipate cu motoare V6/V8 benzina si mai important nu exista impozit pe capacitate cilindrica...(da stiu). Dar am vazut numeroase probleme si la motarele L25, dupa atatia ani pe forum.
Atunci m-am gandit sa schimb putin placa si sa incerc norocul cu o varianta mai moderna si tehnologii putin mai avansate...(stiu e ARO totusi, nu s-au schimbat multe), iar eu mizez in cazul asta pe o masina cu sub 50000km, cu motor ne-romanesc. Insa astfel de castane se gasesc mai greu in ziu de azi, chiar si pe OLX, sau Lajumate, dar macar in asa ceva parca s-ar merita investi. Am achizitionat deja un 244 din 99, cu motor BV, de la niste prieteni, care mi-au vandut masina la un pret mai mult decat rezonabil(800Eur) insa nici acum n-am reusit sa o pornesc, nici tractata, in Romania...Cu asta m-ar bate Dumnezeu in Canada, dupa un cost de $5000 transport, plus alte taxe. Oricum, graba strica treaba, sunt atent, nu ma pripesc si nu imi permit sa arunc bani pe geam aiurea, insa o data voi posta o poza cu ARO24x côte à côte cu Chevroletul Suburban. Cam atat... Sfaturile sunt binevenite, va multumesc anticipat.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Fiabilitate Peugeot Vs Andoria

Post by costy84 »

Canada=Braşov (D127)+ feştilă ;))
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4676
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Fiabilitate Peugeot Vs Andoria

Post by ydaniel »

Pe vremuri!
Instalezi un webasto si nu mai ai probleme.
Un cap hidraulic nou(am gasit si pompe noi de mefin la 400lei) ,4 diuze de injectoare de Hydrojet Breaza si saibe de cupru noi: s-a rezolvat problema injectiei.
Ce varianta ar mai fi pt tine-colegu cu Suburban: un M 461 reconditionat -turnkey.

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4508
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Fiabilitate Peugeot Vs Andoria

Post by ardeleanu »

De ce nu incerci si varianta America de Sud ? Au pe acolo niste Cross Lander-uri superbe...
O sa gasesti cu greu in Europa asa frumuseturi. ;)
http://www.olx.com.br/veiculos/carros/c ... der/cl-244
Bafta!
(scuze pentru off topic)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Fiabilitate Peugeot Vs Andoria

Post by Werner »

Da, asta ar fi o idee buna. Mai ales ca la Cross Lander ai tehnica americana, deci ar trebui mecanicii sa te poata ajuta în caz ca va fi nevoie. Cu Peugeot sau Andoria nu faci mare brânza acolo....
Despre chestia "învârti cheia si pleci", asta depinde de proprietar. ARO al meu pleaca oricând, ma duc dimineata la servici cu el, lucrez pe santiere cu el, tractez masini cu el. Daca întretii un ARO, fara cârpeli de genul sârma si patent în portbagaj, este la fel de turnkey ca si alta masina. Asta depinde de proprietar si de întretinere.
De Revelion am fost la Sighisoara cu ARO, 1600 km cu oprire doar pentru alimentare si pipi. Si cu remorca pe cârlig. Am facut 19 ore. Cu Faitonu fac vara 15-16 ore. Asta cred ca dovedeste fiabilitatea masinii.
User avatar
suburban
Incepator
Incepator
Posts: 40
Joined: 15 Feb 2012, 01:10

Re: Fiabilitate Peugeot Vs Andoria

Post by suburban »

ydaniel wrote:Ce varianta ar mai fi pt tine-colegu cu Suburban: un M 461 reconditionat -turnkey.
Deci stiu ca voi pasesc pe teren minat...insa IMS-ul nu-mi place deloc, nu am avut niciodata interes pentru aceasta masina. In primul rand ca IMS ul este la fel de Romanesc ca Dacia 1100, practic GAZ...
User avatar
suburban
Incepator
Incepator
Posts: 40
Joined: 15 Feb 2012, 01:10

Re: Fiabilitate Peugeot Vs Andoria

Post by suburban »

Werner wrote:Da, asta ar fi o idee buna. Mai ales ca la Cross Lander ai tehnica americana, deci ar trebui mecanicii sa te poata ajuta în caz ca va fi nevoie. Cu Peugeot sau Andoria nu faci mare brânza acolo....
Despre chestia "învârti cheia si pleci", asta depinde de proprietar. ARO al meu pleaca oricând, ma duc dimineata la servici cu el, lucrez pe santiere cu el, tractez masini cu el. Daca întretii un ARO, fara cârpeli de genul sârma si patent în portbagaj, este la fel de turnkey ca si alta masina. Asta depinde de proprietar si de întretinere.
De Revelion am fost la Sighisoara cu ARO, 1600 km cu oprire doar pentru alimentare si pipi. Si cu remorca pe cârlig. Am facut 19 ore. Cu Faitonu fac vara 15-16 ore. Asta cred ca dovedeste fiabilitatea masinii.
Adevarul este ca si un ARO poate fi "turnkey" insa trebuie din start gasita o masina ca noua(daca mai exista asa ceva...), iar deabia aceaia poate fi si s-ar merita intretinuta si iubita ca o masina de colectie. Si nu vreau sa dau impresia ca vreau sa iau o masina buna, ca apoi sa ma culc pe lauri si masina sa-si faca datoria. Pana la urma masinile sunt domeniul meu, adica ma ocup de vanzari auto si cat de cat stiu cat inseamna o masina bine intretinuta.
User avatar
suburban
Incepator
Incepator
Posts: 40
Joined: 15 Feb 2012, 01:10

Re: Fiabilitate Peugeot Vs Andoria

Post by suburban »

Un priten mi-a sugerat sa iau varianta L-25, motorul fiind destul de fiabil odata ce are un tunning bun. Si partea cu adevarat buna la un model mai vechi este ca este relativ simplu, adica pana la urma si eu as putea interveni si remedia unele probleme. Insa o masina buna cu motor l25, nu se gaseste, iar ce se gaseste, mai bine nu ma bag...
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2408
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Fiabilitate Peugeot Vs Andoria

Post by vercingetorix »

suburban wrote:
ydaniel wrote:Ce varianta ar mai fi pt tine-colegu cu Suburban: un M 461 reconditionat -turnkey.
Deci stiu ca voi pasesc pe teren minat...insa IMS-ul nu-mi place deloc, nu am avut niciodata interes pentru aceasta masina. In primul rand ca IMS ul este la fel de Romanesc ca Dacia 1100, practic GAZ...
Aici gresesti profund, absolut nici un reper de la Gaz 69 nu se potriveste la M461 si viceversa.
Vizual sunt foarte asemanatoare si de accea multa lume crede ca sunt una si aceeasi masina.
A fost o strategie a conducatorilor tarii din anii '50 sa nu se potriveasca nimic la masina ruseasca.
Motivele ar da frisoane actualilor conducatori... O0

Din cate stiu la tine nu ar fi o problema montarea unei alte motorizari, e o varianta de luat in seama.
Oricum, sa nu depasesca 150 CP si cuplu peste 250 Nm deoarece nu duce transmisia originala.
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
suburban
Incepator
Incepator
Posts: 40
Joined: 15 Feb 2012, 01:10

Re: Fiabilitate Peugeot Vs Andoria

Post by suburban »

De acord ca nu are nimic in comun la mecanica Insa pentru necunoscatori acesta este un Gaz. Oricum imi plac cu mult mai mult formele unui 24 si idea de Land Rover.
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Fiabilitate Peugeot Vs Andoria

Post by Werner »

Motorul L25 este foarte simplu si merge totdeauna. Am gasit un ARO cu motor L25, care a fost abandonat mai mult de 15 ani. L-am dus acasa, l-am dat jos de pe platforma, am pus baterie si o sticla de benzina la pompa de jos, am dat la cama pâna mergea greu dupa 2-3 încercari masina a pornit. ARO cu motor L25 bun, gasesti, ca nu prea poti sa strici motorul, dar cu caroseria buna e mai problematic de gasit. Un set motor L25 te costa în jur de 150-200€, în caz ca ar fi praf motorul. Un carburator nou, 100€.
GRMihai
Membru
Membru
Posts: 146
Joined: 15 Mar 2015, 19:18

Re: Fiabilitate Peugeot Vs Andoria

Post by GRMihai »

Consider motorizarea Toyota cea mai buna dintre cele folosite de ARO.
Cea pe benzina,consuma mai mult,dar nu se poate compara cu Peugeot,Andoria etc.
Pentru Canada nu cred ca poti lua in calcul D127 ,Peugeot ,sau Andoria.
Daca esti interesat,am un Aro 240 impecabil (caroserie+parte mecanica),motorul si cutia inca nu sunt montate.
Pot monta L25 ,caz in care devine autovehicul istoric(an de fabricatie 1976),sau orice alta motorizare.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Fiabilitate Peugeot Vs Andoria

Post by costy84 »

O simplă presupunere, cred că in Canada ai şanse să găseşti piese pentru motor-cutie-reductor Toyota pe când pentru restul combinaţiilor ...... .
User avatar
suburban
Incepator
Incepator
Posts: 40
Joined: 15 Feb 2012, 01:10

Re: Fiabilitate Peugeot Vs Andoria

Post by suburban »

GRMihai wrote:Consider motorizarea Toyota cea mai buna dintre cele folosite de ARO.
Cea pe benzina,consuma mai mult,dar nu se poate compara cu Peugeot,Andoria etc.
Pentru Canada nu cred ca poti lua in calcul D127 ,Peugeot ,sau Andoria.
Daca esti interesat,am un Aro 240 impecabil (caroserie+parte mecanica),motorul si cutia inca nu sunt montate.
Pot monta L25 ,caz in care devine autovehicul istoric(an de fabricatie 1976),sau orice alta motorizare.
Multumesc de interes si de oferta, da-mi te rog un email la andremarie2000@yahoo.ca sau un numar de telefon.
Last edited by suburban on 28 Mar 2016, 23:41, edited 1 time in total.

Post Reply