DACIA SANDRIDER
https://www.youtube.com/watch?v=Gtlyl9dd04o
https://www.youtube.com/watch?v=IxK2b_ux_Fg
DACIA SANDRIDER
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4605
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
DACIA SANDRIDER
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4605
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: DACIA SANDRIDER
Al dracului ce seamana...
Una a fost deja la Dakar, cealalta doar se pregateste.
Sunt rautacios...
Una a fost deja la Dakar, cealalta doar se pregateste.
Sunt rautacios...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4605
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
- George
- Administrator
- Posts: 6956
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: DACIA SANDRIDER
Bucurestiul a fost gazda pentru lansarea/prezentarea oficiala a echipei.
https://automotorsisport.ro/inainte-de- ... de-piloti/
https://automotorsisport.ro/inainte-de- ... de-piloti/
ARO CLUB ROMANIA
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4605
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: DACIA SANDRIDER
Din pacate, cu masini de genul acesta competitiile isi pierd publicul larg...
Unde este Paris-Dakar-ul la care participau o gramada de echipaje cu masini de serie preparate la garajul cartierului, cu bugete modeste? Cam asta era spiritul Dakar-ului la inceput.
Sincer, la ce ne foloseste sa vedem asemenea "avioane" care au doar sigla in comun cu modelele de serie?
Ma rog, fiecare cu gusturile lui...
Unde este Paris-Dakar-ul la care participau o gramada de echipaje cu masini de serie preparate la garajul cartierului, cu bugete modeste? Cam asta era spiritul Dakar-ului la inceput.
Sincer, la ce ne foloseste sa vedem asemenea "avioane" care au doar sigla in comun cu modelele de serie?
Ma rog, fiecare cu gusturile lui...
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2030
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: DACIA SANDRIDER
Corect. La pierdere ar fi incorect sa nu amintim si ca lipsa securitatii a contribuit.ardeleanu wrote: ↑15 Nov 2024, 10:13 Din pacate, cu masini de genul acesta competitiile isi pierd publicul larg...
Unde este Paris-Dakar-ul la care participau o gramada de echipaje cu masini de serie preparate la garajul cartierului, cu bugete modeste? Cam asta era spiritul Dakar-ului la inceput.
Sincer, la ce ne foloseste sa vedem asemenea "avioane" care au doar sigla in comun cu modelele de serie?
Ma rog, fiecare cu gusturile lui...
Sincer fenomenul a inceput in momentul in care aparea o coaja care aducea cu masina de serie, pe dinauntru fiind cu totul altceva. Pt mine e ca dopajul in sport.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4605
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: DACIA SANDRIDER
La capitolul lipsa securitatii sa nu uitam ca airbag-ul era doar pe cale sa fie inventat, normele antiincendiu mai mult pe hartie, de GPS nu mai zic etc.
In 1978 (anul primului Paris-Dakar), Franta contabiliza 12.000 de morti in accidente rutiere, astazi undeva la 3000 pe an.
Iar parcul auto (particulari) a crescut de la circa 11 milioane la circa 30 de milioane de vehicule.
Compara o F1 de azi cu una de acum 30 de ani la capitolul norme de securitate...
Securitatea (la volan/ghidon ) a facut un salt urias. Si totusi se moare in fiecare an in cursele auto/moto cele mai renumite.
Cat despre dopaj ce sa zic... daca nu putem da poporului paine pe saturate, compensam la capitolul circ si stiri "senzationale"...
https://www.autohebdo.fr/actualites/aut ... 20domicile.
https://www.dakar.com/fr/galerie/video/ ... tion-dakar
In 1978 (anul primului Paris-Dakar), Franta contabiliza 12.000 de morti in accidente rutiere, astazi undeva la 3000 pe an.
Iar parcul auto (particulari) a crescut de la circa 11 milioane la circa 30 de milioane de vehicule.
Compara o F1 de azi cu una de acum 30 de ani la capitolul norme de securitate...
Securitatea (la volan/ghidon ) a facut un salt urias. Si totusi se moare in fiecare an in cursele auto/moto cele mai renumite.
Cat despre dopaj ce sa zic... daca nu putem da poporului paine pe saturate, compensam la capitolul circ si stiri "senzationale"...
https://www.autohebdo.fr/actualites/aut ... 20domicile.
https://www.dakar.com/fr/galerie/video/ ... tion-dakar
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2030
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: DACIA SANDRIDER
Nu la siguranta asta ma refeream. Scuze ca nu m-am facut inteles. Faptul ca aceasta competitie nu se mai putea desfasura in siguranta din cauza situatiei din teritoriile parcurse. La dopaj ma gandeam ca asa cum un sportiv dopat nu reprezinta performanta omului normal, asa o masina la care doar coaja aminteste de cea de pe strada, nu reprezinta realitatea. Adica, Peugeot lui Vatanen ce legatura mai avea oare cu ce cumparai de la reprezentanta?
- George
- Administrator
- Posts: 6956
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: DACIA SANDRIDER
Pentru masini preparate in garajul propriu exista multe alte competitii, mai mult sau mai putin de amatori.
Rostul concursurilor de gen, pe langa reclama pe care si-o face orice participant care are succes, este si de a inventa/inova/testa/verifica noi solutii pentru cresterea performantelor.
Masinile de acum 50 de ani nu mai au nimic in comun cu cele de azi si datorita acestor competitii, intrucat orice solutie/sistem avansat este dezvoltat intai aici, in aceste concursuri, apoi ajung (evident ca nu toate sau nu in forma de pe masina de curse) pe masini de serie.
Atata timp cat concursurile se desfasoara dupa niste reguli nu exista nicio asemanare cu dopajul, insa exista si aici dopaj cand cineva incalca regulile, pentru ca se incalca uneori (evident, nu la acest nivel, niciun producator de nivelul Renault/VW etc nu isi permite riscul, cum nici vreun concurent de nivelul lui Leob iarasi nu ar face asa ceva, nu si-ar risca o cariera extraordinara pentru o incalcare a regulamentului.
@flo: sa stii ca masina lui Vatanen, Pejo 405 T16 o puteai cumpara de la reprezentanta, daca te tineau balamalele. Una dintre regulile care se aplicau atunci, insa si acum, in anumite clase, este ca trebuie sa construiasca un minim de 500 de bucati de strada, omologate, pentru a avea dreptul sa participe in concurs. Exemplele de la Pejo sunt astea cu T16, la Ford versiunea RS de exemplu si tot asa.
In astfel de concursuri, ca si in cele de anduranta (gen Le Mans) exista clasa prototip, unde nu ai nevoie de aceste unitati construite pentru strada.
Si apropo de Dakar si prototipuri, tot francezii au stricat-o, sa zic asa...cred ca printre primii care au inovat in acest concurs si care au venit cu masini dedicate, construite special pentru acest gen de curse, este chiar Sarazin.
Rostul concursurilor de gen, pe langa reclama pe care si-o face orice participant care are succes, este si de a inventa/inova/testa/verifica noi solutii pentru cresterea performantelor.
Masinile de acum 50 de ani nu mai au nimic in comun cu cele de azi si datorita acestor competitii, intrucat orice solutie/sistem avansat este dezvoltat intai aici, in aceste concursuri, apoi ajung (evident ca nu toate sau nu in forma de pe masina de curse) pe masini de serie.
Atata timp cat concursurile se desfasoara dupa niste reguli nu exista nicio asemanare cu dopajul, insa exista si aici dopaj cand cineva incalca regulile, pentru ca se incalca uneori (evident, nu la acest nivel, niciun producator de nivelul Renault/VW etc nu isi permite riscul, cum nici vreun concurent de nivelul lui Leob iarasi nu ar face asa ceva, nu si-ar risca o cariera extraordinara pentru o incalcare a regulamentului.
@flo: sa stii ca masina lui Vatanen, Pejo 405 T16 o puteai cumpara de la reprezentanta, daca te tineau balamalele. Una dintre regulile care se aplicau atunci, insa si acum, in anumite clase, este ca trebuie sa construiasca un minim de 500 de bucati de strada, omologate, pentru a avea dreptul sa participe in concurs. Exemplele de la Pejo sunt astea cu T16, la Ford versiunea RS de exemplu si tot asa.
In astfel de concursuri, ca si in cele de anduranta (gen Le Mans) exista clasa prototip, unde nu ai nevoie de aceste unitati construite pentru strada.
Si apropo de Dakar si prototipuri, tot francezii au stricat-o, sa zic asa...cred ca printre primii care au inovat in acest concurs si care au venit cu masini dedicate, construite special pentru acest gen de curse, este chiar Sarazin.
ARO CLUB ROMANIA
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2030
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: DACIA SANDRIDER
Multam de info. Sincer nu stiam.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4605
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: DACIA SANDRIDER
Francezii nu au stricat nimic... un francez, Thierry Sabine, a creat acest raliul-raid in 1978.
In 1981, cand raliul a fost recunoscut oficial de catre FIA, exista deja clasa T3 rezervata prototipurilor, deci cu mult inainte de Sarrazin si caroseria de ARO.
Incepand cu 2020, Paris Dakar se desfasoara pe o perioada de 5 ani in Arabia saudita. Rezultatele mediatice arata ca interesul publicului a scazut puternic in aceasta perioada.
Daca va intereseaza raliuri gen Paris Dakar la inceputuri, a fost creat raliul AFRICA ECO RACE, raliu african aparut ca reactie la mutarea raliului Paris Dakar in America de Sud. Nu are o acoperire media atat de mare ca si Paris Dakar, dar este mult mai aproape de spiritul raliului lansat de Thierry Sabine.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Africa_Eco_Race
Cat despre dopajul "tehnologic" la Paris Dakar au existat cazuri foarte ingenioase... cum ar fi cazul americanului Robby Gordon in 2012, prins cu o supraalimentare neregulamentara a motorului dupa brida care reducea alimentarea motorului in aer. "Supralimentarea" era legata direct la sistemul de umflare a pneurilor... Multi comisari de cursa au verificat motorul si doar "o veche vulpe" ca Josep Besoli, presedintele colegiului de comisari pentru Dakar, a detectat modificarea neregulamentara.
Si au mai fost si altele legate de suspensii, pneuri interzise de regulament etc.
Cat despre cumparat masini prototip care au concurat la Paris Dakar, concurenta este mare, toti colectionarii bogati vor modelele care au facut istorie la Paris Dakar... masina este doar una, deci se fabrica modelul respectiv in cateva exemplare si preturile sunt pe masura.
In 1981, cand raliul a fost recunoscut oficial de catre FIA, exista deja clasa T3 rezervata prototipurilor, deci cu mult inainte de Sarrazin si caroseria de ARO.
Incepand cu 2020, Paris Dakar se desfasoara pe o perioada de 5 ani in Arabia saudita. Rezultatele mediatice arata ca interesul publicului a scazut puternic in aceasta perioada.
Daca va intereseaza raliuri gen Paris Dakar la inceputuri, a fost creat raliul AFRICA ECO RACE, raliu african aparut ca reactie la mutarea raliului Paris Dakar in America de Sud. Nu are o acoperire media atat de mare ca si Paris Dakar, dar este mult mai aproape de spiritul raliului lansat de Thierry Sabine.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Africa_Eco_Race
Cat despre dopajul "tehnologic" la Paris Dakar au existat cazuri foarte ingenioase... cum ar fi cazul americanului Robby Gordon in 2012, prins cu o supraalimentare neregulamentara a motorului dupa brida care reducea alimentarea motorului in aer. "Supralimentarea" era legata direct la sistemul de umflare a pneurilor... Multi comisari de cursa au verificat motorul si doar "o veche vulpe" ca Josep Besoli, presedintele colegiului de comisari pentru Dakar, a detectat modificarea neregulamentara.
Si au mai fost si altele legate de suspensii, pneuri interzise de regulament etc.
Cat despre cumparat masini prototip care au concurat la Paris Dakar, concurenta este mare, toti colectionarii bogati vor modelele care au facut istorie la Paris Dakar... masina este doar una, deci se fabrica modelul respectiv in cateva exemplare si preturile sunt pe masura.