Salutare grup,
Revin cu o postare cu scopul de a indentifica “enigma.
Bănuiesc ca Aro-ul meu cu motor de Câmpulung an 1988 are schimbat (de către un Dorel) bordu cu ceasuri.
Deși funcționează in mare parte, am cateva mufe ce vin din zona ceasului din stanga ce nu sunt conectate, asta in măsura in care ceasurile de bord in rest, au in proporție de 95% mufele conectate.
Totodata mașina mea are contactul pe volan și nu lângă vitezometru, asta ma face și mai mult sa cred ca bordul cu ceasurile sunt înlocuite cu unu ce era pe alt model de Aro, in plus are adaptat “butonul” ce încălzește bujia (se vede in stanga, poza cu bordu)
In pozele de mai jos puteți vedea despre ce este vorba.
!!! Butonul roșu ce se vede in dreapta in locul unde ar veni contactul este adaptate mine și este pentru noul sistem de șprițuit palbriz.
Ideea este ca asi vrea sa găsesc bordul care se potrivește pentru modelul meu și totodata Oniga acelor fire ce atârna.
Am căutat o schema electrica insa nu am găsit nimic concludent, coduri culori etc…
Mulțumesc anticipat.
Ceasuri de bord Aro 243
Moderators: mariusjaz, socratee
-
- Junior
- Posts: 71
- Joined: 23 Feb 2021, 21:00
- Location: Suedia
Ceasuri de bord Aro 243
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Aro, a new passion or....journey
- toni
- Administrator
- Posts: 530
- Joined: 09 Oct 2018, 21:36
- Location: Bucuresti
Re: Ceasuri de bord Aro 243
Au fost diverse modele de bord si de dotari, chiar si in acelasi an de fabricatie. Multe din masini au fost facute cu piese "din stoc". Nu as putea sa iti zic 100% ce dotari avea masina la iesirea din fabrica.
Eu am un aro 88 cu bord model nou si ceasuri tip Dacia.
Eu am un aro 88 cu bord model nou si ceasuri tip Dacia.
-
- Junior
- Posts: 71
- Joined: 23 Feb 2021, 21:00
- Location: Suedia
Re: Ceasuri de bord Aro 243
Salut, da asta am bănuit și eu ca au fost făcute cu piese din stoc, insa acum trebuie sa ii dau de cap cumva.
De ex acum am desfăcut butonul de avarii și același poveste fir desconectat și fir masa care nu este conectat.
Cumva trebuie sa dau de cineva care are un model asemanator și bunăvoința sa ma ajute cu poze ca sa INI dau seama unde ce și cum duce.
Partea buna este ca nu multe fire sunt deconectate insa e frustrant .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Aro, a new passion or....journey
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2425
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Ceasuri de bord Aro 243
Daca nu ai o schema electrica a modelului de bord, trebuie apelat la un electrician din Uzina.
Iti pot recomanda pe cineva de acolo, daca vrei.
Iti pot recomanda pe cineva de acolo, daca vrei.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- toni
- Administrator
- Posts: 530
- Joined: 09 Oct 2018, 21:36
- Location: Bucuresti
Re: Ceasuri de bord Aro 243
Probabil papucul vine plus de la blocul de lumini/releu pozitie si masa o legi in spatele bordului de ceva metalic. Banuiesc ca e facut ca sa se aprinda becul cand ai pozitiile aprinse.CatalinMotorga wrote: ↑01 Jul 2022, 00:00
Salut, da asta am bănuit și eu ca au fost făcute cu piese din stoc, insa acum trebuie sa ii dau de cap cumva.
De ex acum am desfăcut butonul de avarii și același poveste fir desconectat și fir masa care nu este conectat.
Cumva trebuie sa dau de cineva care are un model asemanator și bunăvoința sa ma ajute cu poze ca sa INI dau seama unde ce și cum duce.
Partea buna este ca nu multe fire sunt deconectate insa e frustrant .
Iti trebuie un multimetru si niste minime cunostiinte de electrica, cum sa masori un voltaj sau o continuitate, si ii dai de cap. Sau apelezi la un electrician in Suedia. Nu e asa de complicat incat sa trebuiasca sa o duci la campuscump pt asta.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4587
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Ceasuri de bord Aro 243
Sau exista varianta pe care am folosit-o eu...
Convingi un electrician care a lucrat la fosta uzina ARO etc. sa se urce intr-un avion low cost si sa vina pana la tine (bineinteles platesti tu biletul de avion, asiguri cazare si masa).
Daca o sa faci calculele in mod capitalist, o sa vezi ca este solutia cea mai ieftina (ma rog, daca respectivul electrician nu are tarife mai mari decat reprezentanta Ferrari, discuta asta inainte de deplasare pentru a evita surprizele neplacute).
Mie nici nu a vrut sa-mi ia bani pe lucrare George Mihai, am facut doar o tura pe la Paris (turnul Eiffel etc).
Spor la munca!
Convingi un electrician care a lucrat la fosta uzina ARO etc. sa se urce intr-un avion low cost si sa vina pana la tine (bineinteles platesti tu biletul de avion, asiguri cazare si masa).
Daca o sa faci calculele in mod capitalist, o sa vezi ca este solutia cea mai ieftina (ma rog, daca respectivul electrician nu are tarife mai mari decat reprezentanta Ferrari, discuta asta inainte de deplasare pentru a evita surprizele neplacute).
Mie nici nu a vrut sa-mi ia bani pe lucrare George Mihai, am facut doar o tura pe la Paris (turnul Eiffel etc).
Spor la munca!
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3369
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Ceasuri de bord Aro 243
Instalatia electrica are tronsoane comune pentru toate variantele de caroserie si sau motorizari, dar si dedicate( in serii de ani, 71-85- 85-91- 91-96-96 2000 de ex, cu diferse modificari imbunatatiri, dupa caz). Firele ramase liber sunt pentru conectarea diverselor accesorii ce intrau in lista de posibile optiuni la achizite/contracost. Asta cu poze si cu cine cum vine intra in categoria basmelor cu harapalb
-
- Incepator
- Posts: 15
- Joined: 21 Mar 2023, 20:06
Re: Ceasuri de bord Aro 243
Salut! La aro nu se ia contactul, adica daca pun borna si pin contactul sau pornesc farurile se misca acele in bord de la baterie si ulei, asta fara sa fie contactul pus. Am schimbat contactul si e acelasi lucru, chiar si cu mufele contactului scoase. Stie cineva ce poate fi?