Salutare,
Stiu ca subiectul a fost dezbatut pe larg si am incercat sa trag niste concluzii din cele citite de mine. Din pacate, unele raspunsuri/pareri ma depasesc tehnic eu nefiind decat un "mecanic de duminica" iar alte schimburi de parereri deriveaza in zone nerelevante ptr. mine.
Ca urmare, va pun intrebarea:
-Cum se poate imbunatatii functionarea carburatorului CARFIL montat pe M, L25?
-Exista firme care au standuri performante si care stiu si pot sa faca reglajele profesioniste necesare?
Consumul foarte mare, ca. 20L/100 km, l-a avut la mine de cand l-am cumparat.
Carburatorul "functioneaza" fara vre-un reglaj sau curatire de ca. 10 ani!
Acum, am remarcat ca am probleme mari la:
-urcarea in panta la viteze mici, viteza I+II
-rulare cu viteze mici, I+II
-pornire dificila in mijlocul verii chiar cu bujiile proaspat periate
-da niste rateuri ca mie frica sa nu-mi crape ceva, de ex. capacul delcoului.
Nu stiu ce sa mai fac!
Am fost la mai multe ateliere mecanice si firme de reconditionare de motoare si toti dau din umeri.
Va rog, daca se poate, sa-mi dati un raspuns sumar si concret:
-Nu se poate face nimic sau fa asta!
Cu multumiri anticipate
Motor L25 + CARBURATOR carfil
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
- 44dac
- Membru
- Posts: 149
- Joined: 04 Sep 2010, 19:36
- Location: sibiu
Re: Motor L25 + CARBURATOR carfil
Curata carburatorul, sufla toate jicloarele si ai grija sa le montezi exact in locul in care au fost.
Poti avea si probleme la aprindere, verifica distanta la platini si avansul, daca e reglat incorect motorul pierde putere si consuma mult. Mecanicii la care ai fost nu sunt familiarizati cu asa ceva, M-ul nu are mufa de diagnoza...
Poti avea si probleme la aprindere, verifica distanta la platini si avansul, daca e reglat incorect motorul pierde putere si consuma mult. Mecanicii la care ai fost nu sunt familiarizati cu asa ceva, M-ul nu are mufa de diagnoza...
- toni
- Administrator
- Posts: 530
- Joined: 09 Oct 2018, 21:36
- Location: Bucuresti
Re: Motor L25 + CARBURATOR carfil
Cauta pe ebay carburator weber pt motor 2.5. Intereseaza-te ce motor ford v8 e precursorul celui de buceag si cauta pe ebay flansa adaptoare pt carburator weber.
Pune aprindere electronica si nu mai ai probleme.
Pentru un isuzu motor 2.3 fabricatie 88, cu carburator hitachi am gasit acum vreo 2 ani carburator weber fix pe cilindreea respectiva + flansa adaptoare. Era undeva la 300$. Intre timp am vandut masina.
Pune aprindere electronica si nu mai ai probleme.
Pentru un isuzu motor 2.3 fabricatie 88, cu carburator hitachi am gasit acum vreo 2 ani carburator weber fix pe cilindreea respectiva + flansa adaptoare. Era undeva la 300$. Intre timp am vandut masina.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2440
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Motor L25 + CARBURATOR carfil
In Franta la motorul L25 de pe M461 s-a folosit carburatorul Solex 40 PAI/RAIP simplu corp, merge foarte bine si consumul nu sare peste 12-13 litri/100 km. Am vazut pe ebay si leboncoin.fr la vreo 200 de euro.
Daca nu te pricepi, cauta un carburatorist vechi, cineva cu experienta pe partea asta.
Daca nu te pricepi, cauta un carburatorist vechi, cineva cu experienta pe partea asta.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Daca nu Aro, atunci ce ?
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: Motor L25 + CARBURATOR carfil
Va multumesc ptr informatiile trimise.
Am sperat ca exista vre-un stand ceva unde pui dracia aia de carburator si care face munca.
Ptr. mine, tot ce tine de carburator este un fel de operatie pe "cord deschis". De aia nici nu mi-am bagat degetele pe la maruntaie. La rezervorul de WC stiu sa reglez plutitorul dar la M...
Va tin la curent cu realizarile viitoare.
Am sperat ca exista vre-un stand ceva unde pui dracia aia de carburator si care face munca.
Ptr. mine, tot ce tine de carburator este un fel de operatie pe "cord deschis". De aia nici nu mi-am bagat degetele pe la maruntaie. La rezervorul de WC stiu sa reglez plutitorul dar la M...
Va tin la curent cu realizarile viitoare.
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4678
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: Motor L25 + CARBURATOR carfil
La un M 461 cu totul pus la punct,aveam consum extraurban de 13-15%,mers 60-80km/h.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: Motor L25 + CARBURATOR carfil
M-ul a iesit de la "sala de operatie"!
Dupa ce mi-am bagat eu degetele peste tot si l-am dat peste cap, l-am tractat la un atelier.
Electricianul i-a reglat ventilele/culbutoarele, a reglat carburatorul, (manual si electronic), si a descoperit o saiba distantiera din bachelita sparta, in delcou, bujii de diferite tipuri si altele.
In final, l-am pornit si am ajuns cu el la garaj.
Cu ocazia asta asta am ajuns la intrebarea:
-Exista mai multe tipuri de delcouri ptr. motorul L25?
Sambata si duminica ies cu el sa-l testez la drum.
Dupa ce mi-am bagat eu degetele peste tot si l-am dat peste cap, l-am tractat la un atelier.
Electricianul i-a reglat ventilele/culbutoarele, a reglat carburatorul, (manual si electronic), si a descoperit o saiba distantiera din bachelita sparta, in delcou, bujii de diferite tipuri si altele.
In final, l-am pornit si am ajuns cu el la garaj.
Cu ocazia asta asta am ajuns la intrebarea:
-Exista mai multe tipuri de delcouri ptr. motorul L25?
Sambata si duminica ies cu el sa-l testez la drum.
-
- Incepator
- Posts: 21
- Joined: 21 Dec 2013, 08:20
Re: Motor L25 + CARBURATOR carfil
Pentru motorul L 25 exista di ce stiu un singur tip de delcou, acesta fiind derivat din cel montat pe Dacia insa cu sensul de rotatie inversat.
- George
- Administrator
- Posts: 6956
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Motor L25 + CARBURATOR carfil
M-ul merge cel mai frumos cu gpl. Nu cred ca vei avea sanse sa-l faci sa mearga brici vreodata, cu niciun carburator, pentru ca este un motor foarte decomprimat, e facut sa mearga cu benzina CO70, sau ce era in anii 60. Daca vrei sa mearga bine cu benzina de 95 trebuie sa-l comprimi (rectificat chiulasa, dar facut calcule de cine stie) sa-l aduci macar la un 9,5/1 (ideal ar fi 10,5/1) daca e posibil.
Sau sa ii pui un turbo...dar nu mai e istoric, atunci. Altfel, intotdeauna va mai da rateuri, oricat de bine l-ai regla.
Sau sa ii pui un turbo...dar nu mai e istoric, atunci. Altfel, intotdeauna va mai da rateuri, oricat de bine l-ai regla.
ARO CLUB ROMANIA