Buna ziua, grup!
A mai incercat cineva sa inscrie un Aro 243 la vehicule istorice cu motorul schimbat de la 2.5l cu un brasov de 3.2? Stiti daca se poate?
Aro vehicul istoric
Moderator: costy84
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2436
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Aro vehicul istoric
Nu se poate, comisia Retromobil va da respingere.
Se verifica codul VIN al masinii si trebuie exact motorizarea originala.
Se accepta doar schimbarea motorului cu unul identic din motive tehnice (uzura, bloc motor fisurat, etc).
Se verifica codul VIN al masinii si trebuie exact motorizarea originala.
Se accepta doar schimbarea motorului cu unul identic din motive tehnice (uzura, bloc motor fisurat, etc).
Daca nu Aro, atunci ce ?
- nisan4041
- Incepator
- Posts: 15
- Joined: 03 Jan 2024, 12:33
- Location: Vaslui
Re: Aro vehicul istoric
Ciudat totusi ca cei de la Fiva stiu ca mai accepta schimbari ale motoruluivercingetorix wrote: ↑22 Feb 2024, 11:04 Nu se poate, comisia Retromobil va da respingere.
Se verifica codul VIN al masinii si trebuie exact motorizarea originala.
Se accepta doar schimbarea motorului cu unul identic din motive tehnice (uzura, bloc motor fisurat, etc).
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2436
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Aro vehicul istoric
Pai la noi sunt mai catolici decat Papa.
In Italia se admite GPL pus pe istorice, in Romania esti respins sigur, chiar pentru mai putin de atat.
Stiu un caz de respingere datorita barii fata nealiniata perfect cu caroseria.
E cam 100 de euro taxa de inscriere ptr dobandire certificat de vehicul istoric.
In Italia se admite GPL pus pe istorice, in Romania esti respins sigur, chiar pentru mai putin de atat.
Stiu un caz de respingere datorita barii fata nealiniata perfect cu caroseria.
E cam 100 de euro taxa de inscriere ptr dobandire certificat de vehicul istoric.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- toni
- Administrator
- Posts: 530
- Joined: 09 Oct 2018, 21:36
- Location: Bucuresti
Re: Aro vehicul istoric
Depinde de care serie de sasiu ai. Cea scurta contine doar numarul de fabricatie al masinii, nu contine si codificare de tip motor, model, etc.
Doar cea lunga de 17 caractere contine tipul modelului, an de fabricatie, motorizare, etc.
In plus, stiu personal minim o masina care a avut motor pe benzina de fabrica, schimbat cu motor diesel L27 in anii 80. Cand au aparut cartile CIV in anii 90 a fost trecuta direct cu motorul diesel. In cazul asta ar fi normal sa se permita ambele motorizari fara discutii.
Doar cea lunga de 17 caractere contine tipul modelului, an de fabricatie, motorizare, etc.
In plus, stiu personal minim o masina care a avut motor pe benzina de fabrica, schimbat cu motor diesel L27 in anii 80. Cand au aparut cartile CIV in anii 90 a fost trecuta direct cu motorul diesel. In cazul asta ar fi normal sa se permita ambele motorizari fara discutii.
- nisan4041
- Incepator
- Posts: 15
- Joined: 03 Jan 2024, 12:33
- Location: Vaslui
Re: Aro vehicul istoric
numarul de identificare este de 7 cifre la mine. Singura chestie ar fi sa-i fac o plimbare pena in bulgaria si o trec acolo cateva luni ca dupa sa vin cu ea in tara si sa se stearga de pe carte ca a fost schimbat motorul.toni wrote: ↑22 Feb 2024, 16:29 Depinde de care serie de sasiu ai. Cea scurta contine doar numarul de fabricatie al masinii, nu contine si codificare de tip motor, model, etc.
Doar cea lunga de 17 caractere contine tipul modelului, an de fabricatie, motorizare, etc.
In plus, stiu personal minim o masina care a avut motor pe benzina de fabrica, schimbat cu motor diesel L27 in anii 80. Cand au aparut cartile CIV in anii 90 a fost trecuta direct cu motorul diesel. In cazul asta ar fi normal sa se permita ambele motorizari fara discutii.
- nisan4041
- Incepator
- Posts: 15
- Joined: 03 Jan 2024, 12:33
- Location: Vaslui
Re: Aro vehicul istoric
Din cate am inteles s-a schimbat si presedintele de la Retro mobile si poate s-au mai schimbat treburile.vercingetorix wrote: ↑22 Feb 2024, 14:29 Pai la noi sunt mai catolici decat Papa.
In Italia se admite GPL pus pe istorice, in Romania esti respins sigur, chiar pentru mai putin de atat.
Stiu un caz de respingere datorita barii fata nealiniata perfect cu caroseria.
E cam 100 de euro taxa de inscriere ptr dobandire certificat de vehicul istoric.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4597
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Aro vehicul istoric
Nu confunda certicatul de inmatriculare gen "vehicul de colectie" cu cartea de identitate FIVA, sunt doua lucruri complet diferite.nisan4041 wrote: ↑22 Feb 2024, 13:08Ciudat totusi ca cei de la Fiva stiu ca mai accepta schimbari ale motoruluivercingetorix wrote: ↑22 Feb 2024, 11:04 Nu se poate, comisia Retromobil va da respingere.
Se verifica codul VIN al masinii si trebuie exact motorizarea originala.
Se accepta doar schimbarea motorului cu unul identic din motive tehnice (uzura, bloc motor fisurat, etc).
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2436
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Aro vehicul istoric
Indiferent ce cod VIN are masina, comisia Retromobil are oameni cu experienta ce stiu foarte bine motorizarile corespunzatoare anilor de fabricatie.
Nu mai vorbesc de alte detalii constructive ce s-au modificat de-a lungul timpului, desi practic masina era aceeasi.
Deci exclus sa faci istoric un M cu motor Brasov D127, sau un Aro 240 cu motor de Leut D115, de exemplu.
De fapt, inainte de atestare Retromobilul solicita pe mail poze explicite ale masinii si daca nu indeplineste conditiile necesare, nu te programeaza la sedinta solicitand sa remediezi deficientele.
Nu mai vorbesc de alte detalii constructive ce s-au modificat de-a lungul timpului, desi practic masina era aceeasi.
Deci exclus sa faci istoric un M cu motor Brasov D127, sau un Aro 240 cu motor de Leut D115, de exemplu.
De fapt, inainte de atestare Retromobilul solicita pe mail poze explicite ale masinii si daca nu indeplineste conditiile necesare, nu te programeaza la sedinta solicitand sa remediezi deficientele.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- toni
- Administrator
- Posts: 530
- Joined: 09 Oct 2018, 21:36
- Location: Bucuresti
Re: Aro vehicul istoric
Eu am dat ca exemplu masina pe care o cunosc personal, din 1983, an in care se monta si L25 si Campulung sau Brasov. Nu au cum sa isi dea seamana dupa seria de 7 cifre ce motor a avut. Masina a avut carte scoasa abia prin '98 cand au devenit obligatorii.
Deci parerea mea, daca in anul respectiv s-a montat si motorizarea D127 (Brasov) poti monta linistit, le zici ca asa a avut de fabrica si a fost schimbat ulterior pana a aparut cartea CIV a masinii. Daca imi aduc aminte corect din 1978 s-a montat D127.
Legat de Bulgaria, nu stiu ce sa zic. Sa nu ai supriza la revenire in tara sa gaseasca dupa seria de sasiu in calculator cartea veche.
Deci parerea mea, daca in anul respectiv s-a montat si motorizarea D127 (Brasov) poti monta linistit, le zici ca asa a avut de fabrica si a fost schimbat ulterior pana a aparut cartea CIV a masinii. Daca imi aduc aminte corect din 1978 s-a montat D127.
Legat de Bulgaria, nu stiu ce sa zic. Sa nu ai supriza la revenire in tara sa gaseasca dupa seria de sasiu in calculator cartea veche.
- nisan4041
- Incepator
- Posts: 15
- Joined: 03 Jan 2024, 12:33
- Location: Vaslui
Re: Aro vehicul istoric
In special la cate modele strutocamila s-au facut si cum au invartit motorizarile intre ele, cwm greu sa tii evidenta la Aro-uri.toni wrote: ↑24 Feb 2024, 01:06 Eu am dat ca exemplu masina pe care o cunosc personal, din 1983, an in care se monta si L25 si Campulung sau Brasov. Nu au cum sa isi dea seamana dupa seria de 7 cifre ce motor a avut. Masina a avut carte scoasa abia prin '98 cand au devenit obligatorii.
Deci parerea mea, daca in anul respectiv s-a montat si motorizarea D127 (Brasov) poti monta linistit, le zici ca asa a avut de fabrica si a fost schimbat ulterior pana a aparut cartea CIV a masinii. Daca imi aduc aminte corect din 1978 s-a montat D127.
Legat de Bulgaria, nu stiu ce sa zic. Sa nu ai supriza la revenire in tara sa gaseasca dupa seria de sasiu in calculator cartea veche.