Aro 320d Motor brasov , probleme pornire

Probleme, modificari, reparatii.

Moderators: costy84, socratee

Post Reply
skipAro320
Nou venit
Nou venit
Posts: 5
Joined: 27 Sep 2011, 11:14
Location: Cluj-Napoca

Aro 320d Motor brasov , probleme pornire

Post by skipAro320 »

Salut.Ma poate ajuta cineva sa imi spuna de ce nu imi porneste si mi-e masinuta?
Va spun din start nu ma prea pricep dar invat repede.Am cumparat de curand masina si respectivul de la care am luat-o a pornit-o cu o baterie f mare.gen 180+ A.Eu am pus un Bosch de 95A.
Electromotorul incepe sa invarta dar nu destul cat sa porneasca masina.dupa mai multe incercari nu mai invarte deloc si incepe sa tacaie cu fiecare invartire de cheie.Care poate fi problema?Multumesc anticipat

User avatar
gorishor
Administrator
Administrator
Posts: 771
Joined: 25 Aug 2009, 07:45
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Aro 320d Motor brasov , probleme pornire

Post by gorishor »

Salut
Mai intai, te rog sa citesti regulamentul forumului.
Apoi sa te prezinti, asa cum am facut toti, la rubrica "prezentare forumisti".
Apoi sa folosesti functia "cautare".Gasesti linkul in partea de sus a paginii.
Apoi, doar daca nu ai gasit raspunsul sa deschizi un nou topic.
Multumesc.
Gore
YO3IGR
B 244 ARO
User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Aro 320d Motor brasov , probleme pornire

Post by Ady »

Solutia pentru Brasov daca ai banutii un electromotor ISKRA. Pretul este in jur de 700 ron si bateria 150 A dar sa ai si bujia incandescenta functionala (o poti gasii pe admisia motorului)
skipAro320
Nou venit
Nou venit
Posts: 5
Joined: 27 Sep 2011, 11:14
Location: Cluj-Napoca

Re: Aro 320d Motor brasov , probleme pornire

Post by skipAro320 »

Electromotorul e bun , l-am dus la verificat.Am mai citit cate ceva pe forum si am verificat la masina.Cablurile de curent de la baterie :
- sunt de grosime destul de mare
- exista o diferenta de grosime intre cablul + care intra in contactul general si cel care iese din contactul general spre electromotor.poate fi vreo problema?
-ajunge o singura baterie de 95A?(Bosch s4 este bateria)
Este normal ca cablul de - din baterie sa mearga direct pe cutia de viteze sau ar trebui sa mai mearga undeva?
Si in final ultima intrebare...Are cineva din intamplare manual de aro 320 d?
In momentul in care este functionala masina o sa o si pot aranja putin deoarce este putin ruginita si voi pune cateva poze cu ea :D.

Va multumesc din nou foarte mult!

skipAro320
Nou venit
Nou venit
Posts: 5
Joined: 27 Sep 2011, 11:14
Location: Cluj-Napoca

Re: Aro 320d Motor brasov , probleme pornire

Post by skipAro320 »

Am schimbat cablurile de curent si am scos contactul general , am reusit sa o pornesc ( trasa prima data , si apoi din cheie ), dar daca o las sa se raceasca nu mai porneste din cheie.
O rugaminte mai am , imi poate face cineva o schema de unde ar trebui sa vina cablul de curent pentru bujia incandescenta?dupa ce am cumparat masina am schimbat caroseria cu un model mai nou ( a venit cu masina cu tot ) si nu imi dau seama de unde ar trebui sa vina.
Si ar fi vreo problema daca ii pun 2 baterii de 95?in cazul in care nu reusesc sa schimb bateria la magazinul de unde am luato cu 2 baterii de 75 (bineinteles si diferenta) mai cumpar una de 95a.
Va multumesc anticipat!
Hamudy
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Aro 320d Motor brasov , probleme pornire

Post by Constantin »

Tresa de 20-30 centimetri din cupru de la minusul bateriei la primul surub al caroseriei,exista?
Minusul este la fel de important ca si plusul.
Poti sa ai si baterie de vapor ...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
Vlady
Junior
Junior
Posts: 90
Joined: 14 Oct 2009, 15:54
Location: Cluj/Baia Mare
Contact:

Re: Aro 320d Motor brasov , probleme pornire

Post by Vlady »

Daca nu porneste la rece s-ar putea sa aiba probleme pompa de alimentare, incearca inainte sa il pornesti sa dai la cama de cateva ori, poate scapa presiune si se duce motorina inapoi in rezervor, mai poate fi obosita pompa de injectie... motorul are compresie? normal cu un electromotor bun si o singura baterie de 100 A ar trebui sa porneasca daca alimentarea si injectia sunt ok. da e normal sa vina minusul de pe baterie pe cutia de viteze, face masa, cel putin asa e la M-ul meu, ca si sfaturi eu as verifica toata alimentarea inclusiv filtru de combustibil+ pompa de injectie
User avatar
daniel31
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 278
Joined: 16 Feb 2011, 23:40
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Aro 320d Motor brasov , probleme pornire

Post by daniel31 »

Manualul ARO il gasesti aici pe forum, la rubrica Manual ARO 24x,contine si instalatia electrica.
Aro 324, L25.
User avatar
florin 34
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 335
Joined: 14 Nov 2008, 16:33
Location: medias, str. alexandru vlahuta 37, 551044
Contact:

Re: Aro 320d Motor brasov , probleme pornire

Post by florin 34 »

Pentru skiparo, asa e la motorul Brasov, porneste greu. Deci, cat mai mare bateria sau bateriile. In nici un caz una singura.Cablul de minus se poate prinde pe cutia de viteza, dar nu pe caroseria de tabla, aceasta nu ofera buna conductivitate. Pentru a ajuta bateriile, trebuie sa dai cu spray de pornire, doua, trei jeturi in conducta de admisie aer, aceea de pe motor, ovala. Drept sa spun, la mine bujia incandescenta nu face mare lucru, desi e noua si functioneaza perfect. Mult mai repede porneste cu spray, indiferent daca e frig sau cald. De fapt porneste imediat! Ia Prevent, 12 lei doza, e printre cel mai bun.
Altceva, daca nu ai suficienta motorina, minim 20 de litri in rezervor, nu va trage pompa bine, va trage cu aer si se va opri motorul aiurea, cand vrea el, iar
relantiul nu va fi deloc stabil.
Asta am probat si verificat chiari ieri. Solutia? la cantitate de motorina mai mica de 20 de litri, hai, 18, se pune un recipient de plastic in compartimenul motor, langa vasul de expansiune, se pune motorina in el, sa zicem ca recipientul e de 10 litri, se pun in el furunele de retur si de admisie motorina, si merge motorul brici. eu asa am facut. Cand o sa cumperi 30-40 de litri de motorina, refaci rapid instalatia si gata.
Deci, neaparat, baterii cat mai mari, cat de mari poti sa cumperi, spray, motorina peste 20 de litri in rezervor.Nu prea spune nimeni, dar la rezervoare mari, 15-18 litri de lichid deabea ajunge pe fundul rezervorului.
Exemplu: acelasi motor s-a mai pus si pe alte vehicole. Uita-te ce baterie are tractorul UTB 445, sau duba TV, produsa de Rocar Bucuresti. Pe UTB 445, baterii de 180, 220 amperi ora. La fel si pe TV.
Acum, problema la Aro e ca nu incap baterii mari in acel compartiment mic de sub scaunul din dreapta.Cele mai mari baterii sunt pana in 80-90 Ah, una. Nu o sa prea gasesti puteri mai mari la dimensiunile acestea. Crede-ma, am cautat si eu de m-am saturat!! In cele din urma, am luat doua baterii de 80 Ah. Absolut insuficiente la puterea pe care o cere motorul la pornire. De aceea, trebuie ajuta-te cu spray.

Dar nu inteleg??? de ce ai schimbat cablurile originale??? Sunt printre cele mai bune cabluri, groase, multe fire, rezistente.Greu gasesti ceva la fel! La fel si contactul general. e foarte util cand lucrezi la partea electrica.
User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Aro 320d Motor brasov , probleme pornire

Post by Ady »

Daca chiar vrei sa afli de unde vine problema incearca sa faci urmatoarele lucruri:

- verifica pompa la un servici pe banc;
- injectoarele sa deschida la 230 bar nu cum le fac unii la 200;
- verifica tot circuitul sa nu traga aer pe undeva ( rezervor-->filtu-->pompa alimentare--> pompa injectie sa nu vezi vre-o bula de aer pentru ca BV-ul este foarte sensibil la bule de aer ;) ) daca ai posibilitatea schimba bateria de filtre cu o baterie la care filtrul de motorina se infileteaza la fel ca filtrul de ulei ( dar ai grija daca are pompita auxiliara pe baterie ca poate sa traga aer pe acolo; filtul costa 15 ron si este foarte bun);
- cablurile de la baterie: '+' direct pe electromotor
'-' poti sa-l legi la unul dintre suruburile cu care se prinde electromotorul;
- bateria.....aici nu stiu exact ce sa-ti spun....eu am avut de 150 A si facea mai nimic pana nu am schimbat electromotorul :( iti recomand sa strangi bani daca vrei sa tii masina si sa iti cumperi un electromotor de care ti-am spus si 150 A iti garantez ca o sa-ti invarta motorul foarte bine.
- pentru bujia incandescenta am pus o schema pe aici pe undeva. Nu ajuta prea mult modul de functionare cu care a iesit din fabrica. Ai putea sa-i faci ceva de genul (vezi poza) eu am incercat dar cam tarziu...deja imi cumparasem 244-ul de il am acum si am vandut-o pe cealalta.
Am pus poze cu filtrul de il am acum pe 244 si cu schema pentru bujie. Eu am modificat-o in felul acesta pentru ca am observat ca face flacara destul de mare si a fost pentru prima data cand a pornit BV-ul la cheie...fara spray de pornire. Iar cu spray-ul ai grija ca e periculos...mai ales PREVENT...si niciodata sa nu dai dupa filtrul de aer.

Sper sa te ajute !!!
Bafta!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
vici75
Incepator
Incepator
Posts: 10
Joined: 28 Feb 2010, 21:36
Location: Buzau

Re: Aro 320d Motor brasov , probleme pornire

Post by vici75 »

Aceeasi problema am avut-o si eu si dupa ce am supradimensionat toata instalatia electrica ,inclusiv bateria (am un Bosch de 225Ah),am schimbat uleiul M20W40 pe care il aveam cu Mobil 15W40 si acum invirte la rece si porneste de zici ca e alt motor.
Singura "realizare" a folosirii unei baterii mari la mine a fost stricarea bendix-ului.
Cred ca o baterie de 95Ah la motorul de Brasov pe timp de iarna este insuficienta
AlexKiv
Incepator
Incepator
Posts: 13
Joined: 21 Mar 2023, 20:06

Re: Aro 320d Motor brasov , probleme pornire

Post by AlexKiv »

Salut! Am o problema cu pornirea la Aro brasov.
Cand e motorul rece invarte foarte greu ca si cum bateria n ar avea curent. Dupa mai multe incercari invarte repede cat sa porneasca. Azi am incercat tot asa sa l pornesc si am incercat de vreo 5 ori sa dau la automat si invarte foarte greu si intr un final l am pornit impins. Cand motorul este cald invarte rapid ca si cum n ar avea nimic.
Mentionez ca bateria este noua, am cumparat o de o saptamana. Este de 150ah. Ce pot face?

Mesaj de la moderator:
Ai mai fost avertizat sa faci o prezentare la rubrica Prezentare Membrii in care sa ne spui 2-3 cuvinte despre tine si automobilul Aro pe care il detii. Esti suspendat 7 zile.

Post Reply