De desfăcut tamburii de pe Aro 10

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

churezeanu
Junior
Junior
Posts: 73
Joined: 08 Aug 2015, 23:29
Location: Qatar

Re: De desfăcut tamburii de pe Aro 10

Post by churezeanu »

toni wrote: 06 Feb 2023, 01:44 Ma ia rasul legat de reparatiile la tamburi care includ perie de flex si biaxuri. Daca vreti sa aveti frane, singura solutie e strunjirea pe masina dedicata de strunjit tamburi in ansamblu, cu butuc cu tot. Dar asta include scule. Exista solutia si de strunjire a butucului si a tamburului apoi dupa butuc.

https://www.youtube.com/watch?v=P7yl3qPMIzM
Nu se mai gasesc tamburi noi de cumparat? S-ar putea sa fie mai ieftin decat gasirea unui strung dedicat si a unui strungar priceput.

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: De desfăcut tamburii de pe Aro 10

Post by flo »

Nu-i strung dedicat. E vorba de sdv-stica. Exista ateliere care fac asta: https://www.franeratz.ro/
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 519
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: De desfăcut tamburii de pe Aro 10

Post by toni »

Se gasesc tamburi noi de cumparat, dar chiar si asa in mod normal trebuiesc strunjiti in ansamblu cu butucul. Cel putin la uzina asa se facea iar pt o perioada stiu sigur ca au fost de vanzare in magazine ansamblu butuc+tambur (am vazut personal).

Cam asa arata o masina dedicata de strunjit tamburi. Are un prieten de aici din Bucuresti. Tamburul din poza este de pe un Ford Ranger generatie 2010 daca nu ma insel, care a putut fi strunjit fara butuc.

Ca sa lamuresc putin discutia. Ce am scris aici e daca vrei sa faci cu adevarat treaba calumea. Altfel, iei un alt tambur il incerci in cele 3 moduri in care poate intra pe prezoane, vezi unde bate mai putin si aia e. Doar ca s-ar putea la un moment dat sa te trezesti ca incinge, ca e frana foarte dezechilibrata stanga/dreapta, etc (cazuri vazute de mine). Eu personal am montat discuri pe spate la toate masinile pe care le am (Aro 24x, 32x), dar nu atat din cauza tamburilor in sine cat din cauza variantelor de cilindrii de calitate foarte proasta gasiti pe piata.

Inca o precizare, in momentul in care strunjesti din tambur, poti strunji undeva la maxim 0.5mm (1mm pe diametru) si automat trebuiesc ferodouri mai groase la saboti. Trebuie cautat daca exista disponibil pentru Aro 10. Exista si o firma la sibiu unde am mai trimis (ribs) care bate ferodouri custom pe sabotul clientului. Costa daca nu ma insel undeva la 200-250 de lei pentru toti cei 4 saboti.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4465
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: De desfăcut tamburii de pe Aro 10

Post by ardeleanu »

"Chapeau bas l'artiste!" ar zice francezul... ^:)^
In fine, treaba facuta ca lumea, nu "travail d'arabe", adica tiganie.
Poate, poate o luam, in fine, pe drumul cel bun si facem ce trebuie, cand trebuie si cum trebuie. %%- good luck

churezeanu
Junior
Junior
Posts: 73
Joined: 08 Aug 2015, 23:29
Location: Qatar

Re: De desfăcut tamburii de pe Aro 10

Post by churezeanu »

toni wrote: 06 Feb 2023, 21:19 Se gasesc tamburi noi de cumparat, dar chiar si asa in mod normal trebuiesc strunjiti in ansamblu cu butucul. Cel putin la uzina asa se facea iar pt o perioada stiu sigur ca au fost de vanzare in magazine ansamblu butuc+tambur (am vazut personal).

Cam asa arata o masina dedicata de strunjit tamburi. Are un prieten de aici din Bucuresti. Tamburul din poza este de pe un Ford Ranger generatie 2010 daca nu ma insel, care a putut fi strunjit fara butuc.

Ca sa lamuresc putin discutia. Ce am scris aici e daca vrei sa faci cu adevarat treaba calumea. Altfel, iei un alt tambur il incerci in cele 3 moduri in care poate intra pe prezoane, vezi unde bate mai putin si aia e. Doar ca s-ar putea la un moment dat sa te trezesti ca incinge, ca e frana foarte dezechilibrata stanga/dreapta, etc (cazuri vazute de mine). Eu personal am montat discuri pe spate la toate masinile pe care le am (Aro 24x, 32x), dar nu atat din cauza tamburilor in sine cat din cauza variantelor de cilindrii de calitate foarte proasta gasiti pe piata.

Inca o precizare, in momentul in care strunjesti din tambur, poti strunji undeva la maxim 0.5mm (1mm pe diametru) si automat trebuiesc ferodouri mai groase la saboti. Trebuie cautat daca exista disponibil pentru Aro 10. Exista si o firma la sibiu unde am mai trimis (ribs) care bate ferodouri custom pe sabotul clientului. Costa daca nu ma insel undeva la 200-250 de lei pentru toti cei 4 saboti.
Mutumim frumos pentru informatii! Aveti cumva un contact pentru firma din Sibiu? Ne dorim lucru facut bine!

Ca o explicatie pentru comentariile/intrebarile mele, autorul postarii este baiatul meu si incerc sa il ajut cat pot de mult, mai ales in perioada asta cand este foarte ocupat cu scoala. Ambii suntem proprietari de Aro, iar el vrea sa si-l faca pe al lui prin forte proprii :)
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 519
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: De desfăcut tamburii de pe Aro 10

Post by toni »

https://www.ribs.ro/index.php/despre-noi-sc-ribs-srl

Nu stiu sigur daca numarul este de la Bucuresti sau Sibiu. Cei de la Bucuresti se ocupa de ambreiaje cu Kevlar, cei de la Sibiu cu mai multe operatiuni. Sunt 2 frati, unul se ocupa de atelierul din Bucuresti celalalt din Sibiu.
churezeanu
Junior
Junior
Posts: 73
Joined: 08 Aug 2015, 23:29
Location: Qatar

Re: De desfăcut tamburii de pe Aro 10

Post by churezeanu »

toni wrote: 07 Feb 2023, 12:08 https://www.ribs.ro/index.php/despre-noi-sc-ribs-srl

Nu stiu sigur daca numarul este de la Bucuresti sau Sibiu. Cei de la Bucuresti se ocupa de ambreiaje cu Kevlar, cei de la Sibiu cu mai multe operatiuni. Sunt 2 frati, unul se ocupa de atelierul din Bucuresti celalalt din Sibiu.
Multumesc. O sa iau legatura si o sa vedem unde este mai bine pentru noi!

Daca sunt frati, sper ca se inteleg ;)
User avatar
44dac
Membru
Membru
Posts: 145
Joined: 04 Sep 2010, 19:36
Location: sibiu

Re: De desfăcut tamburii de pe Aro 10

Post by 44dac »

Tel 0744 439 278, George. El se ocupa de atelierul din Sibiu. Daca pot sa va ajut cu ceva, nu ezitati, il cunosc de multa vreme, e om serios si lucreaza bine.
churezeanu
Junior
Junior
Posts: 73
Joined: 08 Aug 2015, 23:29
Location: Qatar

Re: De desfăcut tamburii de pe Aro 10

Post by churezeanu »

44dac wrote: 08 Feb 2023, 09:03 Tel 0744 439 278, George. El se ocupa de atelierul din Sibiu. Daca pot sa va ajut cu ceva, nu ezitati, il cunosc de multa vreme, e om serios si lucreaza bine.
As mai avea o intrebare, nitel off-topic: daca schimb franele cu tambur de pe spate cu frane pe disc, mai poate fi masina omologata ca vehicul istoric, stie cineva?
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 519
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: De desfăcut tamburii de pe Aro 10

Post by toni »

Nu mai poate fi omologata istoric. La Aro 10 a fost primul model daca nu ma insel care avea brate pe spate si discuri doar ca sunt foarte rare. Chiar si daca gasesti piesele, daca anul masinii tale este diferit si nu s-au montat in anul respectiv, nu cred ca o sa poti omologa.
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2391
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: De desfăcut tamburii de pe Aro 10

Post by vercingetorix »

Asta daca inginerii de la RAR stiu in ce an s-a trecut de la discuri la tamburi.
Cand eram la omologare cu Spartana nu stiau ca au fost si modele cu motor Dacia, ma tot intrebau unde e motorul de Twingo 1.2.
In schimb cei de la comisia de omologare de la Retromobil stiu exact cum stau lucrurile.
Uneori se mai accepta versiuni diferite, piese originale sunt tot mai greu de gasit.
Daca nu Aro, atunci ce ?
churezeanu
Junior
Junior
Posts: 73
Joined: 08 Aug 2015, 23:29
Location: Qatar

Re: De desfăcut tamburii de pe Aro 10

Post by churezeanu »

toni wrote: 08 Feb 2023, 13:50 Nu mai poate fi omologata istoric. La Aro 10 a fost primul model daca nu ma insel care avea brate pe spate si discuri doar ca sunt foarte rare. Chiar si daca gasesti piesele, daca anul masinii tale este diferit si nu s-au montat in anul respectiv, nu cred ca o sa poti omologa.
Aro-ul 10 este din 1984, sau - cum ii place baiatului sa zica - Mark 1.5 :D
Pe de alta parte, mai am si un 320 din 1987 la care o sa incep curand restaurarea la forma de "muzeu", unde clar va trebui sa ramana pe tamburi.
churezeanu
Junior
Junior
Posts: 73
Joined: 08 Aug 2015, 23:29
Location: Qatar

Re: De desfăcut tamburii de pe Aro 10

Post by churezeanu »

vercingetorix wrote: 08 Feb 2023, 17:52 Asta daca inginerii de la RAR stiu in ce an s-a trecut de la discuri la tamburi.
Cand eram la omologare cu Spartana nu stiau ca au fost si modele cu motor Dacia, ma tot intrebau unde e motorul de Twingo 1.2.
In schimb cei de la comisia de omologare de la Retromobil stiu exact cum stau lucrurile.
Uneori se mai accepta versiuni diferite, piese originale sunt tot mai greu de gasit.
O sa incerc sa iau legatura cu cei de la Retromobil atunci, sa obtin toate informatiile. Multumesc frumos!
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2391
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: De desfăcut tamburii de pe Aro 10

Post by vercingetorix »

E foarte dificil la Aro, am vazut masini originale din anii '90 cu elemente de caroserie din anii '80.
Uneori cand aveau goluri de productie, mai luau de prin magaziile Uzinei ce se mai gasea, piese ramase.
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4672
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: De desfăcut tamburii de pe Aro 10

Post by ydaniel »

toni wrote: 08 Feb 2023, 13:50 Nu mai poate fi omologata istoric. La Aro 10 a fost primul model daca nu ma insel care avea brate pe spate si discuri doar ca sunt foarte rare. Chiar si daca gasesti piesele, daca anul masinii tale este diferit si nu s-au montat in anul respectiv, nu cred ca o sa poti omologa.
1979-1981 au fost cu bascule spate +discuri spate
1982-1984 au fost cu punte rigidă spate +discuri spate cum este al meu.

Post Reply