Aro 320 armata
-
- Junior
- Posts: 77
- Joined: 08 Aug 2015, 23:29
- Location: Qatar
Aro 320 armata
Salutare tuturor!
Am in proces de restaurare Aro-ul meu 320 de armata, fabricatie 1987. As vrea sa-l "aduc" cat mai aproape de original si am o intrebare legata de pragurile laterale (a se vedea poza atasata). Nu am gasit nimic asemanator nicaieri, cu exceptia unei poze (destul de neclare) de la defilarea de 23 august 1989.
As vrea sa va rog, in cazul in care aveti orice informatie sau imagine legate de acest model sa ma ajutati cu acestea.
De asemenea, stie cineva daca este adevarat ca masinile Aro pentru armata erau fabricate la Tudor Vladimirescu la Bucuresti si nu la Campulung?
Multumesc anticipat!
Am in proces de restaurare Aro-ul meu 320 de armata, fabricatie 1987. As vrea sa-l "aduc" cat mai aproape de original si am o intrebare legata de pragurile laterale (a se vedea poza atasata). Nu am gasit nimic asemanator nicaieri, cu exceptia unei poze (destul de neclare) de la defilarea de 23 august 1989.
As vrea sa va rog, in cazul in care aveti orice informatie sau imagine legate de acest model sa ma ajutati cu acestea.
De asemenea, stie cineva daca este adevarat ca masinile Aro pentru armata erau fabricate la Tudor Vladimirescu la Bucuresti si nu la Campulung?
Multumesc anticipat!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2004
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Aro 320 armata
Armata avea comisii de receptii atat la Autobuzul cat si la Campulung.
-
- Junior
- Posts: 77
- Joined: 08 Aug 2015, 23:29
- Location: Qatar
Re: Aro 320 armata
In ce sens? Adica se produceau Aro pentru armata atat la Campulung cat si la Bucuresti?
Era ceva specific acestor loturi sau se producea aceeasi masina, doar in 2 locatii diferite?
Era ceva specific acestor loturi sau se producea aceeasi masina, doar in 2 locatii diferite?
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2408
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Aro 320 armata
Din cate stiu Aro 320 se facea inainte de 1989 doar la Autobuzul Bucuresti (Rocar) cu piese de la Campulung.
Uzina se concentra pe export si de aceea s-a hotarat mutarea productiei de 320 in Bucuresti.
Dupa 1989 s-a revenit cu productia de 320 la Campulung.
Uzina se concentra pe export si de aceea s-a hotarat mutarea productiei de 320 in Bucuresti.
Dupa 1989 s-a revenit cu productia de 320 la Campulung.
Daca nu Aro, atunci ce ?
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Aro 320 armata
Daca tot am pus imaginea cu ARO 320 la defilare , cred ca ar trebui sa aduc niste completari .
Cu rosu am marcat reperul de aliniere care se utiliza strict pentru parada .
Pe ARO VM mai vad niste suporti rabatabili pentru lazi de munitii , care se transportau pe capota motorului ( cam inrautateau vizibilitatea , parerea mea ) .
La ARO-ul dumitale nu vad gaurile pentru suporti , nici in foto pusa aici, nici in versiunea completa a imaginii .
Sincer , banuiesc ca pragurile si capotajele laterale erau pentru a creste pretul pe seama armatei .
Cum capotajele nu servesc ca spatiu de depozitare , cred ca mai mult incurcau .
In realitate , au fost mai multe versiuni de ARO militare .
Spre exemplu , fara praguri , cu masca din plastic , o foto preluata de aici de pe forum : In ceea ce priveste obloanele laterale , am vazut si cum este ARO-ul dumitale, cu trei stinghii ,
Dar si cu bancuta , asemenea SR-urile de la catane din tinerete .
Spre exemplu am vazut unul de la o unitate de topogeodezi , demult, eram in liceu cred , au montat la noi pe strada un reper topografic in gardul de beton al vecinului .
In mod sigur nu avea praguri , iar partea de lemn a obloanelor arata asa , cu bancuta rabatabila :
Vehiculul prezentat are praguri , se pot distinge, marcate cu galben .Cu rosu am marcat reperul de aliniere care se utiliza strict pentru parada .
Pe ARO VM mai vad niste suporti rabatabili pentru lazi de munitii , care se transportau pe capota motorului ( cam inrautateau vizibilitatea , parerea mea ) .
La ARO-ul dumitale nu vad gaurile pentru suporti , nici in foto pusa aici, nici in versiunea completa a imaginii .
Sincer , banuiesc ca pragurile si capotajele laterale erau pentru a creste pretul pe seama armatei .
Cum capotajele nu servesc ca spatiu de depozitare , cred ca mai mult incurcau .
In realitate , au fost mai multe versiuni de ARO militare .
Spre exemplu , fara praguri , cu masca din plastic , o foto preluata de aici de pe forum : In ceea ce priveste obloanele laterale , am vazut si cum este ARO-ul dumitale, cu trei stinghii ,
Dar si cu bancuta , asemenea SR-urile de la catane din tinerete .
Spre exemplu am vazut unul de la o unitate de topogeodezi , demult, eram in liceu cred , au montat la noi pe strada un reper topografic in gardul de beton al vecinului .
In mod sigur nu avea praguri , iar partea de lemn a obloanelor arata asa , cu bancuta rabatabila :
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2004
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Aro 320 armata
Si eu stiu acelasi lucru. L Autobuzul se montau, vopseau, carosau.vercingetorix wrote: ↑15 Jun 2023, 16:57 Din cate stiu Aro 320 se facea inainte de 1989 doar la Autobuzul Bucuresti (Rocar) cu piese de la Campulung.
Uzina se concentra pe export si de aceea s-a hotarat mutarea productiei de 320 in Bucuresti.
Dupa 1989 s-a revenit cu productia de 320 la Campulung.
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Aro 320 armata
Spre exemplu , camionetele ARO 320 4x2 export Ungaria se produceau la Bucuresti, asta stiu sigur .vercingetorix wrote: ↑15 Jun 2023, 16:57 Din cate stiu Aro 320 se facea inainte de 1989 doar la Autobuzul Bucuresti (Rocar) cu piese de la Campulung.
Uzina se concentra pe export si de aceea s-a hotarat mutarea productiei de 320 in Bucuresti.
Dupa 1989 s-a revenit cu productia de 320 la Campulung.
Iar cel mai frumos ARO ( opinie personala ) tot la Autobuzul a fost realizat : https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 224&type=3
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 176&type=3
https://www.facebook.com/photo/?fbid=30 ... 5880463101
Un articol despre acele vremuri , cititi-l va rog pana nu dispare :
https://archive.commercialmotor.com/art ... ns-do-take
Cat despre ARO 320 militare , multe au fost cumparate si modificate pentru utilizare curenta :
@Churezeanu , o intrebare : ARO dumitale e cumva https://www.truck1.es/camiones/aro-320- ... auto_title ?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Junior
- Posts: 77
- Joined: 08 Aug 2015, 23:29
- Location: Qatar
Re: Aro 320 armata
Multumesc foarte mult pentru informatii.NNnicusor wrote: ↑17 Jun 2023, 09:51Spre exemplu , camionetele ARO 320 4x2 export Ungaria se produceau la Bucuresti, asta stiu sigur .vercingetorix wrote: ↑15 Jun 2023, 16:57 Din cate stiu Aro 320 se facea inainte de 1989 doar la Autobuzul Bucuresti (Rocar) cu piese de la Campulung.
Uzina se concentra pe export si de aceea s-a hotarat mutarea productiei de 320 in Bucuresti.
Dupa 1989 s-a revenit cu productia de 320 la Campulung.
Iar cel mai frumos ARO ( opinie personala ) tot la Autobuzul a fost realizat :
Minibus-ARO-by-TV.jpg
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 224&type=3
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 176&type=3
https://www.facebook.com/photo/?fbid=30 ... 5880463101
Un articol despre acele vremuri , cititi-l va rog pana nu dispare :
https://archive.commercialmotor.com/art ... ns-do-take
Cat despre ARO 320 militare , multe au fost cumparate si modificate pentru utilizare curenta :
aro-320-D-1918856.jpg
@Churezeanu , o intrebare : ARO dumitale e cumva https://www.truck1.es/camiones/aro-320- ... auto_title ?
@NNnicusor, da, este exact acesta. L-am vazut prezentat in mai multe forumuri, doar ca nu am gasit aproape nimic similar, sa pot face o comparatie cu alte vehicule militare din acea perioada.
-
- Junior
- Posts: 77
- Joined: 08 Aug 2015, 23:29
- Location: Qatar
Re: Aro 320 armata
In momentul de fata masina e in curs de restaurare, cat mai aproape de original (evident, imi doresc sa o omologhez ca vehicul istoric).NNnicusor wrote: ↑15 Jun 2023, 21:44 Daca tot am pus imaginea cu ARO 320 la defilare , cred ca ar trebui sa aduc niste completari .
ARO 320 VM - copia.jpg
Vehiculul prezentat are praguri , se pot distinge, marcate cu galben .
Cu rosu am marcat reperul de aliniere care se utiliza strict pentru parada .
Pe ARO VM mai vad niste suporti rabatabili pentru lazi de munitii , care se transportau pe capota motorului ( cam inrautateau vizibilitatea , parerea mea ) .
La ARO-ul dumitale nu vad gaurile pentru suporti , nici in foto pusa aici, nici in versiunea completa a imaginii .
Sincer , banuiesc ca pragurile si capotajele laterale erau pentru a creste pretul pe seama armatei .
Cum capotajele nu servesc ca spatiu de depozitare , cred ca mai mult incurcau .
In realitate , au fost mai multe versiuni de ARO militare .
Spre exemplu , fara praguri , cu masca din plastic , o foto preluata de aici de pe forum :
DSCF3119.jpg
In ceea ce priveste obloanele laterale , am vazut si cum este ARO-ul dumitale, cu trei stinghii ,
Dar si cu bancuta , asemenea SR-urile de la catane din tinerete .
Spre exemplu am vazut unul de la o unitate de topogeodezi , demult, eram in liceu cred , au montat la noi pe strada un reper topografic in gardul de beton al vecinului .
In mod sigur nu avea praguri , iar partea de lemn a obloanelor arata asa , cu bancuta rabatabila :
ARO VM Cheile Rasnoavei.jpg
Sasiul a fost intr-o stare uimitor de buna (mai ales tinand cont de varsta masinii), cabina cu destul de multa rugina, motorul in forma buna.
Chestia este ca nu stiu ce sa fac cu pragurile. E posibil ca in cursul vietii sa fi avut alte componente schimbate (ma gandesc acum la ornamentele de pe capota!) dar pragurile par sa fie cele cu care a venit din fabrica. Mie imi sunt inutile, atata doar ca nu stiu cum ar privi problema cei de la Retromobil...
In ceea ce priveste obloanele laterale, as pastra-o asa. ba chiar as pastra si banchetele rabatabile din bena, ca sa fie cat mai aproape de spiritul "ostasesc" al vremii.
Masina e "promotie" 1987
-
- Junior
- Posts: 77
- Joined: 08 Aug 2015, 23:29
- Location: Qatar
Re: Aro 320 armata
E posibil sa se fi facut diferentierea productiei din motive de cerinte specifice pentru armata?vercingetorix wrote: ↑15 Jun 2023, 16:57 Din cate stiu Aro 320 se facea inainte de 1989 doar la Autobuzul Bucuresti (Rocar) cu piese de la Campulung.
Uzina se concentra pe export si de aceea s-a hotarat mutarea productiei de 320 in Bucuresti.
Dupa 1989 s-a revenit cu productia de 320 la Campulung.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2408
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Aro 320 armata
Pentru masinile Armatei era prezent permanent un ofiter inginer detasat la Uzina ce efectua un control riguros conform unui caiet de sarcini aprobat.
Ce nu se incadra mergea pe piata libera.
Ce nu se incadra mergea pe piata libera.
Daca nu Aro, atunci ce ?
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Aro 320 armata
churezeanu wrote: ↑17 Jun 2023, 15:59@NNnicusor, da, este exact acesta. L-am vazut prezentat in mai multe forumuri, doar ca nu am gasit aproape nimic similar, sa pot face o comparatie cu alte vehicule militare din acea perioada.NNnicusor wrote: ↑17 Jun 2023, 09:51
@Churezeanu , o intrebare : ARO dumitale e cumva https://www.truck1.es/camiones/aro-320- ... auto_title ?
Sincer, masina " imi facuse cu ochiul " , dar cum nu am garaj unde sa o tin in Romania , in cei aproape zece ani pana la pensie o manca rugina .
Pe de o parte imi pare rau dupa ea, dar pe de alta ma bucur ca e in mainile cui are grija de ea .
Succes la restaurare .
vercingetorix wrote: ↑17 Jun 2023, 18:13 Pentru masinile Armatei era prezent permanent un ofiter inginer detasat la Uzina ce efectua un control riguros conform unui caiet de sarcini aprobat.
Ce nu se incadra mergea pe piata libera.
Aceasta nu era numai in uzinele care realizau produse finite pentru armata .
Si la noi in uzina am fost de fata de destule ori cand ofiterii-ingineri din comisia Receptie Militara controlau bara cu bara otelul pentru industria de armament , nu lasau sa treaca nimic defectuos .
Daca tot am adus vorba , asa arata reperul pentru aliniere la parada :
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.