Ce urmeaza in industria auto....
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Pentru cine nu a vazut si are rabdarea si curiozitatea sa afle din planurile lui musk, planuri ce nu tin numai de masini, asta fiind partea mai mica (cu mentiunea ca incepe pe la min.11.00: https://www.youtube.com/watch?v=Hl1zEzVUV7w
Am povestit zilele trecute cu cineva din domeniul auto, care stie si intelege masinile, si recent a devenit proprietar de Tesla. Imi povesteste cat de uimit este de conceptia masinii, ca este facuta sa tina mult, ca nu necesita revizii, inclusiv dealerii sunt scosi din schema pentru ca o cumperi direct de la Tesla, online, de faptul ca nici placutele de frana nu se uzeaza pentru ca franarea se face prin motoare etc.
Ca orice fan diesel, cum sunt si eu, am fost sceptic la inceputul discutiei, imi parea un sectant care cauta sa te atraga, insa pana la sfarsit mi-am dat seama ca omul vorbeste deschis si chiar sunt lucruri total diferite in masina Tesla fata de ce stiam noi sau eram obisnuiti pana acum ca inseamna autoturismul. Si, cu ce m-a dat pe spate cel mai tare, cu faptul ca Cybertruck ce urmeaza sa intre in productie va fi construit din inox. Zic de ce nu aluminiu?! Pentru ca inoxul este mai durabil.
Mno, nu vreau sa isc polemici, dar zic sa fim putini mai deschisi la minte si poate vom intelege mai repede si vom reusi sa ne adaptam mai usor. Altfel, in plin avant al inteligentei artificiale, s-ar putea sa nu ne dam seama ce se intampla cu noi.
Persoana cu care am discutat mi-a zis parerea lui despte Musck, si anume ca e un nebun, dar...este si un vizionar.
Spor la studiat.
Am povestit zilele trecute cu cineva din domeniul auto, care stie si intelege masinile, si recent a devenit proprietar de Tesla. Imi povesteste cat de uimit este de conceptia masinii, ca este facuta sa tina mult, ca nu necesita revizii, inclusiv dealerii sunt scosi din schema pentru ca o cumperi direct de la Tesla, online, de faptul ca nici placutele de frana nu se uzeaza pentru ca franarea se face prin motoare etc.
Ca orice fan diesel, cum sunt si eu, am fost sceptic la inceputul discutiei, imi parea un sectant care cauta sa te atraga, insa pana la sfarsit mi-am dat seama ca omul vorbeste deschis si chiar sunt lucruri total diferite in masina Tesla fata de ce stiam noi sau eram obisnuiti pana acum ca inseamna autoturismul. Si, cu ce m-a dat pe spate cel mai tare, cu faptul ca Cybertruck ce urmeaza sa intre in productie va fi construit din inox. Zic de ce nu aluminiu?! Pentru ca inoxul este mai durabil.
Mno, nu vreau sa isc polemici, dar zic sa fim putini mai deschisi la minte si poate vom intelege mai repede si vom reusi sa ne adaptam mai usor. Altfel, in plin avant al inteligentei artificiale, s-ar putea sa nu ne dam seama ce se intampla cu noi.
Persoana cu care am discutat mi-a zis parerea lui despte Musck, si anume ca e un nebun, dar...este si un vizionar.
Spor la studiat.
ARO CLUB ROMANIA
-
- Membru
- Posts: 170
- Joined: 04 Jan 2019, 13:54
- Location: Piatra Neamt
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Am vazut o Tesla la un tinichigiu, in lucru dupa ce-a fost serios sifonata pe dreapta. Omul era total nemultumit (deceptionat) de calitatea tablariei si plastacariei. Sa spun drept, nici pe mine nu m-a dat pe spate.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4483
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Vorbim despre aceeasi persoana care a dat afara cateva mii de persoane cu un simplu mail?
Un adevarat vizionar, ce sa zic...
Cat despre AI, ce sa zic... ca si despre informatiile stocate in asa zise cloud-uri supersecurizate... depinde cine le controleaza si ce intentii are.
Un adevarat vizionar, ce sa zic...
Cat despre AI, ce sa zic... ca si despre informatiile stocate in asa zise cloud-uri supersecurizate... depinde cine le controleaza si ce intentii are.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2397
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Cine rade la urma rade mai bine !
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4483
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Stii cum este cu 2035 asta? Este ca si cu orizontul, cu cat crezi ca te apropii, cu atat este mai departe
- flo
- Membru legendar
- Posts: 1999
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Daca nu o sa mai doreasca aia care au petrol, sa vanda albastrilor? Parca GB si Norrvegia nu sunt pe albastru.
Atunci ce o sa facem? Mergem cu electrica de la soare. Cand e soare. Cand nu, pe bicla sau sau cu troleu'.
Atunci ce o sa facem? Mergem cu electrica de la soare. Cand e soare. Cand nu, pe bicla sau sau cu troleu'.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4483
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Hai flo sa fim seriosi... cei care au petrol il vand celor care platesc cel mai bine, fara alte cerinte.
La fel ca si armele, drogurile etc. Pe bani si ursul joaca...chiar si cel din estul Romaniei.
La fel ca si armele, drogurile etc. Pe bani si ursul joaca...chiar si cel din estul Romaniei.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 1999
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Cat timp este destul pe piata. La un moment dat, s-ar putea sa cumpere SUA si CHINA tot surplusul.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4483
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Ce urmeaza in industria auto....
La primul soc petrolier, undeva in jur de 1973, toate marile corporatii petroliere, oameni de stiinta etc. anuntau ca mai sunt resurse de petrol, la consumul de atunci, pentru inca 20-30 de ani. Au trecut 50 de ani, consumul a explodat si, ca sa ridicam iarasi pretul, scoatem sperietoarea de la naftalina.
Rusii singuri recunosteau, acum cativa ani, ca habar nu au ce este in subsolul a minim 30% din imensitatea lor de tara. De altii nu mai zic...
Productia mondiala de petrol este in functie de cererea pietii, de extras se poate mult mai mult, dar nici sa-l dai pe degeaba nu merita... In timpul crizei covid, petrolul a ajuns la pret negativ, plateau ceia care aveau petrolul stocat bani, numai ca sa scape de stocuri.
Am mai scris eu pe aici ca venira americanii dupa Revolutie sa prospecteze in jurul Clujului (pe dealurile Mociului) si am aflat, intamplator, rezultatul prospectiunilor. Gaz si petrol la adancimi mari. In special mult gaz. Dar adancimea mare implica costuri mari de exploatare, nerentabile pentru moment.
Rusii singuri recunosteau, acum cativa ani, ca habar nu au ce este in subsolul a minim 30% din imensitatea lor de tara. De altii nu mai zic...
Productia mondiala de petrol este in functie de cererea pietii, de extras se poate mult mai mult, dar nici sa-l dai pe degeaba nu merita... In timpul crizei covid, petrolul a ajuns la pret negativ, plateau ceia care aveau petrolul stocat bani, numai ca sa scape de stocuri.
Am mai scris eu pe aici ca venira americanii dupa Revolutie sa prospecteze in jurul Clujului (pe dealurile Mociului) si am aflat, intamplator, rezultatul prospectiunilor. Gaz si petrol la adancimi mari. In special mult gaz. Dar adancimea mare implica costuri mari de exploatare, nerentabile pentru moment.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4483
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Ce spuneam mai sus?
https://www.mediafax.ro/economic/masini ... u-21935897
Si doar din cauza de taxe peste taxe peste taxe...
https://www.mediafax.ro/economic/masini ... u-21935897
Si doar din cauza de taxe peste taxe peste taxe...
- flo
- Membru legendar
- Posts: 1999
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Ce chestie... UE n-are petrol, dar inventeaza taxe. Norvegia , MB au si nu se gandesc la taxe. Si nu sunt in UE.
Acum cat petrol exista , noi cei de rand, dificil sa stim exact. La fel de important este cine are petrol. Ca Iran, Rusia, Venezuela si cat de curand Arabia Saudita vvor fi furnizori nefrecventabili. Nu este exclus sa se afle chiar in tabara inamica intr-un viitor nu f indepartat, militar vorbind. Asa ca ... Asa ca nu scapam de riscul de a ajunge la bicicleta.
Acum cat petrol exista , noi cei de rand, dificil sa stim exact. La fel de important este cine are petrol. Ca Iran, Rusia, Venezuela si cat de curand Arabia Saudita vvor fi furnizori nefrecventabili. Nu este exclus sa se afle chiar in tabara inamica intr-un viitor nu f indepartat, militar vorbind. Asa ca ... Asa ca nu scapam de riscul de a ajunge la bicicleta.
-
- Membru legendar
- Posts: 1474
- Joined: 10 Jan 2008, 21:01
- Location: suceava
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Daca Hitler sau Musollini ar fi stiut cat petrol mai era in subsolurile Germaniei, respectiv Italiei,poate nu s-ar fi aventurat in catastrofalul razboi,mai ales pentru Germania.Nu abundenta,dar suficienta da.
Iar Romania sta bine:
https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale ... i-21941181
Iar Romania sta bine:
https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale ... i-21941181
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4483
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Stai linistit flo, furnizori nefrecventabili exista doar de ochii lumii...
Ia doar lista cu produsele scutite de la asa zisul embargou impus Rusiei de catre UE. O sa vezi ca o gramada de materii prime vitale, de exemplu titanium pentru Airbus, sunt exceptate de la acest embargou. Fara titanium nu mai iese un singur avion de pe liniile de montaj. Te miri ca Airbus-urile din Rusia continua sa zboare cand, oficial, nu le mai furnizam nici o piesa de schimb de o gramada de vreme?
Cum ziceam mai sus, pe bani si ursul joaca... Sau, in varianta occidentala, bussiness is bussiness.
Restul, din pacate, sunt povesti de adormit fraierul votant.
Ia doar lista cu produsele scutite de la asa zisul embargou impus Rusiei de catre UE. O sa vezi ca o gramada de materii prime vitale, de exemplu titanium pentru Airbus, sunt exceptate de la acest embargou. Fara titanium nu mai iese un singur avion de pe liniile de montaj. Te miri ca Airbus-urile din Rusia continua sa zboare cand, oficial, nu le mai furnizam nici o piesa de schimb de o gramada de vreme?
Cum ziceam mai sus, pe bani si ursul joaca... Sau, in varianta occidentala, bussiness is bussiness.
Restul, din pacate, sunt povesti de adormit fraierul votant.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 1999
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4483
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Ce urmeaza in industria auto....
Obsolescenta programata, nimic altceva... indiferent de forma de prezentare.
Plus desfiintarea proprietatii private... parca am mai trecut noi prin asa ceva.
Plus desfiintarea proprietatii private... parca am mai trecut noi prin asa ceva.