Ansamblu brațe stanga plus dreapta.
Moderators: mariusjaz, socratee
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.
Partea cu încălzirea e parțial adevărată. Mulți posesori de aro, dacia sau alte acareturi foloseau pe vremuri apă pe post de antigel. Apa face depuneri și înfundă radiatoare, nu are aceeași alunecare ca a antigelului și fierbe mai rapid decât antigelul. De ce puneau românii apă în loc de antigel? Fiindcă aveau pierderi. Rulând cu apă și cu pierderi orice motor se va supraîncălzi...
Pe un aro nu doar motorul riscă să se strice ci absolut orice piesă aflată în mișcare... Chiar și brăduțul cu miros de fragi atârnat șmecherește la retrovizorul din cockpit va mirosi a motorină și gaz de eșapament.
Pe un aro nu doar motorul riscă să se strice ci absolut orice piesă aflată în mișcare... Chiar și brăduțul cu miros de fragi atârnat șmecherește la retrovizorul din cockpit va mirosi a motorină și gaz de eșapament.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.
Da, am citit si eu ca L27 se supraincalzeste si e cam cel mai blamat motor, o incercare românească de transformare a unui motor pe benzina ( L25 ) intr-un motor diesel.
Daca vrei sa-l pastrezi, pune macar un ventilator suplimentar electric la buton.
Daca vrei tot motor românesc, caută un L25 sau L30, un L30 era la vânzare pe FB cu 1k. Avantajele acestora este ca sunt pe benzina, se aclimatizeaza mai bine in Suedia
Daca vrei motoare straine care au mai fost puse pe ARO din uzina, atunci parerile sunt impartite in ceea ce priveste topul fiabilitatii si al caracteristicilor tehnice. Din ce am citit mi-am format urmatoarea parere : 1) Ford V6 ; 2) Toyota; 3)Andoria; 4) VM; 5)Peugeot
Daca vrei o masina aparent clasica dar cu mecanica moderna, pune un motor de Volvo mai nou intr-un service din Suedia si nu mai ai nevoie de scule
Daca vrei sa-l pastrezi, pune macar un ventilator suplimentar electric la buton.
Daca vrei tot motor românesc, caută un L25 sau L30, un L30 era la vânzare pe FB cu 1k. Avantajele acestora este ca sunt pe benzina, se aclimatizeaza mai bine in Suedia
Daca vrei motoare straine care au mai fost puse pe ARO din uzina, atunci parerile sunt impartite in ceea ce priveste topul fiabilitatii si al caracteristicilor tehnice. Din ce am citit mi-am format urmatoarea parere : 1) Ford V6 ; 2) Toyota; 3)Andoria; 4) VM; 5)Peugeot
Daca vrei o masina aparent clasica dar cu mecanica moderna, pune un motor de Volvo mai nou intr-un service din Suedia si nu mai ai nevoie de scule
-
- Junior
- Posts: 71
- Joined: 23 Feb 2021, 21:00
- Location: Suedia
Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.
Eu m-am gândit sa încep cu doua ventilatoare , dar da, dat fiind istoricul acestui motor conceput prost, sunt sceptic ca acolo se vor opri problemele. După ce voi aduce mașina și înmatricula am sa vorbesc cu prietenii mecanici romani și vedem ce se poate face cu motorul.BAGADI wrote: ↑31 Mar 2021, 08:59 Da, am citit si eu ca L27 se supraincalzeste si e cam cel mai blamat motor, o incercare românească de transformare a unui motor pe benzina ( L25 ) intr-un motor diesel.
Daca vrei sa-l pastrezi, pune macar un ventilator suplimentar electric la buton.
Daca vrei tot motor românesc, caută un L25 sau L30, un L30 era la vânzare pe FB cu 1k. Avantajele acestora este ca sunt pe benzina, se aclimatizeaza mai bine in Suedia
Daca vrei motoare straine care au mai fost puse pe ARO din uzina, atunci parerile sunt impartite in ceea ce priveste topul fiabilitatii si al caracteristicilor tehnice. Din ce am citit mi-am format urmatoarea parere : 1) Ford V6 ; 2) Toyota; 3)Andoria; 4) VM; 5)Peugeot
Daca vrei o masina aparent clasica dar cu mecanica moderna, pune un motor de Volvo mai nou intr-un service din Suedia si nu mai ai nevoie de scule
Dacă nu, din discuția de azi de dimineața cu unu dintre ei, pot opta pentru un motor de Volvo v70 benzinar de vreo 200 de cai, insa da, munca de adaptare ar fi titanica, insa dacă se reușește apoi mașina va fi destul de ok și multe probleme rezolvate.
Nu îmi doresc sa ajung acolo , o vreau cât mai Carpatină, acum L27le va decide treaba asta.
Iar despre alte motoare românești pe benzina, cumva dacă tot ma apuc sa schimb motorul, asi opta pentru ceva ce se găsesc piese și sunt și de calitate originale nu făcute prin China la matriță .ca in final ori ca pun un motor românesc sau unu străin, munca (cu excepții) ar fi oricum de durata și costisitoare ..
Aro, a new passion or....journey
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.
Inainte sa faci modificari, cred ca ar trebui sa faci un calcul financiar (ma rog, daca banii te dau afara din casa, nu este cazul).
La cate modificari planuiesti sa faci, mai bine cumperi un ARO mult mai adaptat la cerintele vest, costa mult mai putin. Vorbesc de ARO exportate in vest. Nu are rost sa cumperi un ARO facut pentru cerintele mioritice dinainte de '89 si sa-l modifici pentru cerinte vest actuale (cam ce faci tu acum).
Cunosc doua persoane care circula/au circulat mult la international cu ARO : Werner si Constantin.
Primul este o "biblioteca" ARO, al doilea...oltean occidentalizat.
Eu te sfatuiesc sa discuti in privat cu ei, o sa afli lucruri foarte interesante si foarte utile, din experienta lor personala, nu povesti auzite de la nu stiu cine de nu stiu unde.
La cate modificari planuiesti sa faci, mai bine cumperi un ARO mult mai adaptat la cerintele vest, costa mult mai putin. Vorbesc de ARO exportate in vest. Nu are rost sa cumperi un ARO facut pentru cerintele mioritice dinainte de '89 si sa-l modifici pentru cerinte vest actuale (cam ce faci tu acum).
Cunosc doua persoane care circula/au circulat mult la international cu ARO : Werner si Constantin.
Primul este o "biblioteca" ARO, al doilea...oltean occidentalizat.
Eu te sfatuiesc sa discuti in privat cu ei, o sa afli lucruri foarte interesante si foarte utile, din experienta lor personala, nu povesti auzite de la nu stiu cine de nu stiu unde.
-
- Junior
- Posts: 71
- Joined: 23 Feb 2021, 21:00
- Location: Suedia
Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.
Ai dreptate, costurile ar fi prea mari și atunci s-ar renta o alta mașina și da, bugetul este limitat, nici vorba de a dispune de un buget nelimitat pentru acest Aro. Eu doar încerc acum sa îmi fac niște “teme “ in eventualitatea in care, și sa văd ce se rentează și ce nu.ardeleanu wrote: ↑31 Mar 2021, 11:19 Inainte sa faci modificari, cred ca ar trebui sa faci un calcul financiar (ma rog, daca banii te dau afara din casa, nu este cazul).
La cate modificari planuiesti sa faci, mai bine cumperi un ARO mult mai adaptat la cerintele vest, costa mult mai putin. Vorbesc de ARO exportate in vest. Nu are rost sa cumperi un ARO facut pentru cerintele mioritice dinainte de '89 si sa-l modifici pentru cerinte vest actuale (cam ce faci tu acum).
Cunosc doua persoane care circula/au circulat mult la international cu ARO : Werner si Constantin.
Primul este o "biblioteca" ARO, al doilea...oltean occidentalizat.
Eu te sfatuiesc sa discuti in privat cu ei, o sa afli lucruri foarte interesante si foarte utile, din experienta lor personala, nu povesti auzite de la nu stiu cine de nu stiu unde.
Scopul meu este de a o păstra cât mai intacta și fără prea mari modificări costuri. Cu siguranța totul va capătă contur atunci când am sa sladuc mașina aici.
Cum am mai menționat, pe lângă micile ture in zona, vara asi vrea sa fac o excursie ce eu de obicei fac prin Suedia și Norvegia, pescuit și campat prin fiorduri.
Faza este ca pe lângă distanță in kilometrii ar mai fii platourile și fiordurile Norvegiene ce presupune “atacarea” unor serpentine, vai și dealuri destul de interesante. Sa nu mai zic de tunelurile de kilometri întregi.
Pentru mine motorul ar fi cheia.
Și spun asta din propria experiența ce am avut-o cu ani și ani in urma in timp ce conduceam in Norvegia cu fosta mea formație Negura Bunget, între Bergen și Oslo , efectiv apa la radiator la Mercedesul sprinter clocotea de la atâta urcat și coborât, bine, aveam și instrumente și oameni, era cam grea, Insa asta zic, motorul ar fi solicitat...
Mulțumesc de ponturi, am sa încerc sa ii contactez la momentul oportun.
Acum ma re-ntorc la lupta cu mecanicii din România ce ma văd ca pe un sac de bani fără fund.
Aro, a new passion or....journey
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.
Daca fierbea Sprinter-ul, L27 se topește
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.
Dacă fierbe sprinterul pe unde te duci înseamnă că L27 va topi presetupa la prima pantă. La a doua pantă vor curge bile de aluminiu sau fontă din pompa de apă. Eu am avut L27(Câmpulung) dar cu pompă și injectoare Bosch, pompă de apă cu presetupă modificată și gresor, difuzor pe elice și elice din plastic, filtru de aer mărit, evacuare mărită, radiator ulei și nu mai știu ce au mai adaptat băieții pe vremuri. Pe vremea aia dacă-i arătai mecanicului o bancnotă de 50$ nu mai scăpai de el dar te rezolva "à la carte". Acum cu 50$ doar deschide capota...Pe ruta Germania-Romania nu am avut mari belele dar printre ultimele drumuri a fost Rm-Vâlcea - Adana(Turcia lângăSiria) și retur. Am adus pe platformă un 243 cu brașovean. Am traversat niște munți unde coloanele de tiruri abia se târau la 20-25 la oră.Eu urcam cu reductorul "pe greu" pe prima bandă. Am bubuit pompa de apă, am adaptat încă două ventilatoare electrice... M-am târât pe acolo. Pe pantele prin Bulgaria am rămas fără pompă de apă. Am reparat-o în drum... Apoi am pus motor de Peugeot și mai târziu un motor de 3000cmc de Mercedes.
Cu ăla de Mercedes nu am avut mari cărăușii dar am făcut un Rm Vâlcea - Paris via H/A/It și pe autostradă la 110km/h motorul era ca la relanti...
Cu ăla de Mercedes nu am avut mari cărăușii dar am făcut un Rm Vâlcea - Paris via H/A/It și pe autostradă la 110km/h motorul era ca la relanti...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
-
- Junior
- Posts: 71
- Joined: 23 Feb 2021, 21:00
- Location: Suedia
Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.
Exclus sa fac drumeții lungi cu acest L27, modificările ce tu le-ai adus la l27 m-ar ajuta sau e doar temporar? Aici asi dispune după cum am zis de doi mecanici foarte buni ce m-ar ajuta cu astfel de modificări și și la un preț ok, insa dacă și după astfel de modificări nu ar face fata la un astfel de tur... iar ma gândesc la alt motor...Constantin wrote: ↑31 Mar 2021, 18:18 Dacă fierbe sprinterul pe unde te duci înseamnă că L27 va topi presetupa la prima pantă. La a doua pantă vor curge bile de aluminiu sau fontă din pompa de apă. Eu am avut L27(Câmpulung) dar cu pompă și injectoare Bosch, pompă de apă cu presetupă modificată și gresor, difuzor pe elice și elice din plastic, filtru de aer mărit, evacuare mărită, radiator ulei și nu mai știu ce au mai adaptat băieții pe vremuri. Pe vremea aia dacă-i arătai mecanicului o bancnotă de 50$ nu mai scăpai de el dar te rezolva "à la carte". Acum cu 50$ doar deschide capota...Pe ruta Germania-Romania nu am avut mari belele dar printre ultimele drumuri a fost Rm-Vâlcea - Adana(Turcia lângăSiria) și retur. Am adus pe platformă un 243 cu brașovean. Am traversat niște munți unde coloanele de tiruri abia se târau la 20-25 la oră.Eu urcam cu reductorul "pe greu" pe prima bandă. Am bubuit pompa de apă, am adaptat încă două ventilatoare electrice... M-am târât pe acolo. Pe pantele prin Bulgaria am rămas fără pompă de apă. Am reparat-o în drum... Apoi am pus motor de Peugeot și mai târziu un motor de 3000cmc de Mercedes.
Cu ăla de Mercedes nu am avut mari cărăușii dar am făcut un Rm Vâlcea - Paris via H/A/It și pe autostradă la 110km/h motorul era ca la relanti...
Simplu ar fi fost sa îl țin de expoziție insa vara vreau sa umblu.
M-am gândit și eu la un brașovean, insa după ce ai povestit, îmi pierii pofta, ar fi temporar.
Ce motor de Mercedes ai folosit mai exact?
E cumva o sugestie? Ar fi asta soluția ?
Aro, a new passion or....journey
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.
Decât să faci pe L27 modificările descrise de mine(pe vremea aia era greu să găsești motor străinez deci era mai rentabil să ameliorezi un motor autohton) mai bine adaptezi din start un motor diesel străinez fără electronică gen pompă-injector cu accelerație pe cablu(motorul Peugeot de pe Daf cioc de rață are pompă Bosch, radiator ulei și uneori intercooler, cutia se pretează la adaptat reductorul sau găsești direct în România cutie de la aro cu motor Peugeot și restul ar ține de sudat suporții motor și cutie pe șasiu, scurtat/centrat cardane).
Motorul de Mercedes e foarte bun dar baia de ulei nu se pupă cu grupul față și dacă intri în modificări baie de ulei nu e lucru simplu. Ideal ar fi un ansamblu motor-cutie-reductor luat de pe un 4x4,ai fi mai liniștit din multe puncte de vedere. Orice ai face nu scapi de suduri, calcule, ajustări, strung și tot așa. Mai bine calculezi de 10 ori înainte să trebuiască să ajustezi din pilă și ciocan. Spor.
Motorul de Mercedes e foarte bun dar baia de ulei nu se pupă cu grupul față și dacă intri în modificări baie de ulei nu e lucru simplu. Ideal ar fi un ansamblu motor-cutie-reductor luat de pe un 4x4,ai fi mai liniștit din multe puncte de vedere. Orice ai face nu scapi de suduri, calcule, ajustări, strung și tot așa. Mai bine calculezi de 10 ori înainte să trebuiască să ajustezi din pilă și ciocan. Spor.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.
Discutăm numai despre motor dar sunt multe alte probleme mici care, cumulat, devin enervante, mai ales la un drum lung. Ai mult de lucru la un ARO ca sa-l aduci macar la nivelul la care a iesit din uzina: garnituri pe la uși ca să nu-ți fluture urechile ca la un beagle, inchidere mașina cu cheie, inchidere haion cu cheie, manșoane pe la frana de mână si schimbator de viteze sparte de vezi asfaltul prin ele, fixat si etanșat coșciug cutie de viteze, dezaburire, dezghețare, stropitoare parbriz, oho....mai mult timp decat bani. Merita totusi, e ca o femeie capricioasa dar care totusi te atrage
- toni
- Administrator
- Posts: 523
- Joined: 09 Oct 2018, 21:36
- Location: Bucuresti
Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.
Sa nu uitam de problemele clasice la suspensie si frane unde nu mai gasesti piese originale prea usor si te adaptezi. Sau le faci sau incerci sa montezi de la alte modele de masini.
-
- Junior
- Posts: 71
- Joined: 23 Feb 2021, 21:00
- Location: Suedia
Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.
Așa este, sunt multe de rezolvat insa cu timpul, nu am graba neaparat, mai ales când vine vorba de partea estetica/confort . Vara nu este chiar așa de brutala vremea, e chiar plăcută mai ales de când cu schimbările climatice.Important este ca dpdv mecanic sa ii găsesc linia de plutire.De aceea voi pune focus pe motor și restu componentelor care dacă se duc, rămân in drum, acu’ ca mai intra vantu pe la uși și dinastea, pun o căciula și tot ajung acasă.Aro este un proiect pe viața, aia îmi este deja clară treaba,de aceea îl voi trata cu răbdare.BAGADI wrote: ↑31 Mar 2021, 21:59 Discutăm numai despre motor dar sunt multe alte probleme mici care, cumulat, devin enervante, mai ales la un drum lung. Ai mult de lucru la un ARO ca sa-l aduci macar la nivelul la care a iesit din uzina: garnituri pe la uși ca să nu-ți fluture urechile ca la un beagle, inchidere mașina cu cheie, inchidere haion cu cheie, manșoane pe la frana de mână si schimbator de viteze sparte de vezi asfaltul prin ele, fixat si etanșat coșciug cutie de viteze, dezaburire, dezghețare, stropitoare parbriz, oho....mai mult timp decat bani. Merita totusi, e ca o femeie capricioasa dar care totusi te atrage
Aro, a new passion or....journey
-
- Junior
- Posts: 71
- Joined: 23 Feb 2021, 21:00
- Location: Suedia
Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.
Adaptarea este cheia supraviețuirii
Aro, a new passion or....journey
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.
L27, proiect bun dar realizat prost. Vezi doar cum este amplasata elicea fata de radiator, la 1 metru si cu difuzor incomplet, apoi radiator prea gros. Pompa de alimentare si baterie de filtre direct fier vechi. Alternator care trebuie aruncat direct la fier vechi cu tot cu Pompa de vacum. Pompa de frana cu tot cu servo fier vechi, cea de ambreaj la fel... Apoi mai e partea cu garnitura de chiulasă, cămăși amovibile care se pot mișcă încontrolabil în bloc și pot afecta functionarea in anumite situatii.
In final daca vrei sa faci o modificare, trebuie și altele pentru că piesele interactioneaza unele cu altele. Așa că trebuie să alegi de la început și să iei o decizie înțeleaptă. Toate motorizările au deficiente, dar depinde ce tip de deficientă, consum mare, putere mică, piese subdimensionate și cu fiabilitate redusă etc.
In final daca vrei sa faci o modificare, trebuie și altele pentru că piesele interactioneaza unele cu altele. Așa că trebuie să alegi de la început și să iei o decizie înțeleaptă. Toate motorizările au deficiente, dar depinde ce tip de deficientă, consum mare, putere mică, piese subdimensionate și cu fiabilitate redusă etc.
-
- Junior
- Posts: 71
- Joined: 23 Feb 2021, 21:00
- Location: Suedia
Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.
Da ai punctat niște aspecte foarte adevărate, de la postare la postare îmi fac o imagine din ce in ce mai clară in legătura cu acest l27.Soryn wrote: ↑01 Apr 2021, 10:41 L27, proiect bun dar realizat prost. Vezi doar cum este amplasata elicea fata de radiator, la 1 metru si cu difuzor incomplet, apoi radiator prea gros. Pompa de alimentare si baterie de filtre direct fier vechi. Alternator care trebuie aruncat direct la fier vechi cu tot cu Pompa de vacum. Pompa de frana cu tot cu servo fier vechi, cea de ambreaj la fel... Apoi mai e partea cu garnitura de chiulasă, cămăși amovibile care se pot mișcă încontrolabil în bloc și pot afecta functionarea in anumite situatii.
In final daca vrei sa faci o modificare, trebuie și altele pentru că piesele interactioneaza unele cu altele. Așa că trebuie să alegi de la început și să iei o decizie înțeleaptă. Toate motorizările au deficiente, dar depinde ce tip de deficientă, consum mare, putere mică, piese subdimensionate și cu fiabilitate redusă etc.
Cum ai spus și tu, am același sentiment in privința deciziei, sa fie cât mai înțeleapta și de durata. Asa este fiecare motor are părțile lui bune și rele.
Eu cred ca voi stabiliza mașina in România iar după ce am sa o înscriu aici și fac câteva ture văd cu adevărat cum reacționează motorul atunci voi lua o decizie in privința motorizării . Eu sper totuși ca motorul sa fie de Gașca și cu doar putine modificări sa facem casa buna împreuna, speranța moare ultima .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Aro, a new passion or....journey