Vehicul istoric - Retromobil Club Romania

Tot ce va trece prin cap,inclusiv politica

Moderator: costy84

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4605
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania

Post by ardeleanu »

Nu sunt prea multe informatii pe link...
Pe de alta parte, RCR este singura organizatie acreditata pentru eliberare de atestate FIVA in Romania... cel putin asa scrie pe site-ul FIVA.

https://fiva.org/fr/fiva-membres/romania/
https://fiva.org/en/members/romania/

DoctorM
Membru
Membru
Posts: 149
Joined: 21 Feb 2016, 12:04
Location: Bucuresti

Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania

Post by DoctorM »

Nu am reusit sa ma conectez, ca nu mai stiu parola de la contul de pe site-ul ala.
Ideea este ca RCR a fost adaptat moravurilor noastre. Nu doar cu conceptul de « merge si asa » , adica acceptam orice modificari, ci si pe principiul « pentru apropiati orice se poate ». Adica esti cu gasca, iti atesta orice taraba, nu esti sau nu stiu eu ca ai putea fi, nu te accepta. Chiar daca ai dreptate si invoci regulamentul FIVA, vin ei si zic codul FIVA e una, regulile de atestare sunt alta. Stiu ca FIVA nu interzice CD-playerele, dar nu cred ca nici un om cu tiate tiglele pe casa nu trece de recomandarea de adaptare la perioada - macar dpdv aspect, dar sa accepti masini vopsite in alte culori decat in paletarul vremii, sau cu alte modificari fara nici o legatura cu perioada, doar la noi am vazut)
Nu am avut timp sa ma iau de ei, ca nu am apucat sa termin de restaurat masina in cauza ca sa ma pornesc la razboiu’ cu ei.
Ca idee, la intrebarea de ce nu se poate atesta o masina careia i s-a schimbat motorul pe benzina cu unul diesel, facut de acelasi fabricant, modelul de masina existand cu ambele tipuri de combustibil, cineva de la RCR mi-a raspuns asa : « Codul tehnic FIVA este una , regulile dupa care se face atestarea sunt altele. De exemplu o masina din anii '30 nu poate fi judecata la fel ca o masina din anii '80.De aceea cu cat masina este mai noua exigenta este mai mare . Ca regula , nu se accepta schimbarea motorului pe benzina cu unul Diesel ». FIVA mi-a raspuns ca se poate.
Cred ca imi va fi mai simplu sa aduc masina in Franta si sa o atest aici. Asta cu conditia sa am timp sa mai ajung pe acasa sa o termin de restaurat, sau mai bine zis de asamblat, ca restaurarea s-a terminat de vreo 10 ani...
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4605
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania

Post by ardeleanu »

De ce nu ai continuat dialogul cu FIVA, explicandu-le ce se intampla in Romania?
Sunt sigur ca nu o sa lase lucrurile asa... O acreditare FIVA trebuie reinnoita periodic, deci cei de la RCR pot sa fie trasi de urechi de cei de la Federatie fara nici o problema.
Si eu am avut "contact" cu o persoana din conducerea RCR, care mi-a cerut sa-i rezerv un M mai special in Franta si pe urma nu a mai raspuns la telefon... Am ramas cu drumurile aiurea, banii dati si... cu rusinea. :(
DoctorM
Membru
Membru
Posts: 149
Joined: 21 Feb 2016, 12:04
Location: Bucuresti

Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania

Post by DoctorM »

Am asteptat (si astept in continuare) sa termin de restaurat masina. Chestie care este « en attente » pentru moment, din cauza ca masina este in jud Ph si eu in jud 67. Si pentru ca mai am nevoie de niste piese, pe care sper sa le gasesc pe aici, odata cu terminarea confinarii. Desi, cupa cum vad pe coltul cel bun, nu prea am sanse sa gasesc ce caut, ceea ce ma readuce de unde am plecat. O rezolv eu, intr-un fel sau altul. Dupa care, fie ma iau cu ei de par, fie aduc masina aici, o atest ca atare, dupa care transcriu mentiunea in CIV din Ro.
Timp este, restul se rezolva.
Ma bucur insa sa vad ca nu sunt singurul care a sesizat problemele de la RCR.

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4605
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Vehicul istoric - Retromobil Club Romania

Post by ardeleanu »

Ce m-as bucura sa stau asa aproape de Werner... Nu stiu el... ;))
Spune ce mai ai nevoie, poate te putem ajuta cu ceva.
Nu sunt sigur ca functioneaza varianta cu atestatul masinii in Franta si readucerea in Romania.
Regulamentul spune ca vehiculele trebuie atestate de organismul acreditat FIVA din tara in care sunt inmatriculate, deci tot RCR.
Pe de alta parte, poti sa o lasi inmatriculata in Franta si sa te dai cu ea prin Romania fara probleme... Forester-ul meu este inmatriculat in 94 si circula prin Romania de ceva vreme, crezi ca verifica cineva?

Post Reply