GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Moderator: costy84

Locked
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by ardeleanu »

Daca te uiti la masinile care au participat, o sa vezi ca unele costa mult, mult mai mult decat taxa de participare. Nu stiu cat sunt taxele de participare la alte raliuri de acest gen in Romania, dar daca stai sa calculezi cate taxe au de platit organizatorii, licente, aprobari, cronometraj, personal, deplasare, cazare, pregatire traseu, mese festive etc plus ca fac asta ca sa si le ramana ceva, nu stiu daca este chiar asa de scump.
Comparand cu alte raliuri de amatori, de exemplu in Maroc, taxa de participare este rezonabila.
Pregatirea/transportul masinii costa bine peste suma, asta daca vrei sa termini cursa neremorcat.

Si tot nu stiu daca un ARO poate participa...

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by flo »

Competitiile aste sunt pentru oameni cu bani sau care beneficiaza de sponsori seriosi.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by ardeleanu »

In mod cert nu sunt pentru culegatorii de sparanghel sau alte legume si fructe.
Iar bani si sponsori se mai gasesc...
La cat m-a costat Forester-ul faceam un raliul din asta cu echipa tehnica de asistenta si mai imi ramaneau bani si de o vacanta cu amanta.

Si tot nu stiu daca un ARO poate participa...
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by George »

Daca ai un Aro pregatit pentru curse, cu toate sistemele de securitate, poti participa. Rollbar, extinctor automat cu actionare interior/exterior, scaune de curse, centuri in 4 puncte... Superrally e dupa 99 parca, iar altele dotate asa, nu stiu sa existe.
In afara de masina, si pilotul si copilotul trebuie sa fie pregatiti cu licente FRAS. Astea se obtin daca esti afiliat la un club de rally si ai absolvit un curs de pilotaj sportiv, daca esti la prima licenta. Daca ai mai fost licentiat in vreun campionat desfasurat sub egida FIA, atunci doar e o simpla taxa.
Cursa asta e organizata de francezi, in Romania, si era la a doua editie, acum. Exista si varianta de iarna, care chiar a apucat sa se tina, parca, anul asta.
Pe afara se poarta cursele astea, fiind frecventate de piloti pensionari cu foste masini de curse, sau pasionati cu bani, care si-au cumparat o fosta masina de curse.
Cu varsta masinilor, nu stiu cat or fi de stricti, ca vad aici un Logan:
https://www.youtube.com/watch?v=bzu2chFCRDg

De anul trecut: https://www.youtube.com/watch?v=YS0FOfAjVfA
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by ardeleanu »

Cred ca o sa sun la organizatori, sa vedem cat misto fac de mine... :)

Intra direct mesageria, nasol cu carantina asta.
User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1225
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by oncioiuo »

Salutare,
Bugetul minim pentru o astfel de competiție este 10000 euro. Presupune sa fii membru FRAS, unde se omologheaza mașina și obțin licență pilotul respectiv copilotul. Sunt obligatorii costume, scaune și sistem protejare șofer / copilot omologate FIA.

Dacă avem un sponsor care sa susțină, găsim suport tehnic pentru a participa.
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by ardeleanu »

In cei 3500 de euro intra urmatoarele (vezi regulamnet raliu):

"3.1.11 Les droits d’engagement sont fixés :
 Avec la publicité facultative des organisateurs : 3 500 €
 Sans la publicité facultative des organisateurs : 7 000 €
Ces droits d’engagement comprennent :
 L’assurance.
 Les licences Nationales Roumaine (Pilote et Copilote).
 Les plaques Rallye, les numéros de portières.
 Le Road-book.
 Les notes des ES.
 Le GPS tracker.
 Le chronométrage électronique.
 Les déjeuners durant les 5 jours.
 Le Pack de bienvenue.
 La cérémonie officielle d’ouverture.
 La remise des prix.
 La soirée de Gala. "

Banuiesc ca nu este nevoie de traducere.

In drumurile mele prin lume, am reinvatat (uitasem in Romania post decembrista), ca multe lucruri se pot rezolva si cu altceva decat multi bani, daca stii sa gasesti oamenii potriviti si stii sa le vorbesti si sa-i motivezi.
Probabil pare scos din carti, nu stiu, la mine functioneaza in multe cazuri.
User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1225
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by oncioiuo »

salutare,

informatia este obtinuta de la o persoana care cunoaste fenomenul si ar fi dispusa sa ne ofere suport tehnic; categoric costuri de 3500 euro suna mult mai bine decat de 10000 euro, dar pentru a participa este important ca bugetul sa fie calculat bine la inceput de drum
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by ardeleanu »

Sunt de acord cu tine, de altfel ai fost singurul (cu exceptia vecinului Constantin, dar el "nu se pune" :)) care a reactionat pozitiv cand am propus un proiect comun.
Si participarea la un asemenea raliul as vedea-o ca un proiect comun, eu inca mai cred ca se poate face ceva impreuna in Romania. Sigur, o sa fie cu strans din dinti, unii de acord si altii mai putin, dar daca reusim sa ne gandim la scopul final si sa trecem peste amorul propriu se pot realiza multe.
Un exemplu ar fi participarea financiara la functionarea forumului, pana si George parea surprins...
Asa ca, gandita corect, treaba nu mai pare chiar misiune imposibila. %%- good luck
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by Constantin »

... când unu' se ocupă de o misiune, alții se ocupă de restul. Să o facă imposibilă...(vezi perciunații d'acu' vo' doomii dă ani!)...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by ardeleanu »

Poate cineva, va rog, sa se intereseze la unul dintre organizatorii romani ai raliului, daca un ARO ar putea participa (in regulament scrie, mai pe ocolite, ca isi rezerva dreptul sa accepte cam pe cine vreau).

http://www.romania-historic-rally.com/notre-equipe/

Eu am tot incercat sa-i contactez pe dl. Paul Lacombe, dar la amandoua numerele de telefon intra direct robotul.
Multumesc.
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by George »

Atata vreme cat nu ai masina pregatita dupa cum ti-am zis, nici nu se pune problema acceptarii. Ei mentioneaza ca isi rezerva dreptul sa selecteze participantii, in eventualitatea ca se inscriu mai multi decat numarul maxim de participanti, si atunci trebuie o selectie, cumva.
Nu trebuie sa fii membru FRAS, nici nu ai cum. FRAS este federatia romana de automobilism sportiv, care e compusa din cluburi afiliate, nu din persoane. Trebuie sa fii membru al unui club afiliat, ca sa poti obtine licenta, dupa cum am zis mai sus.
Bugetul se poate duce in 10 mii, dar depinde de nivelul la care concurezi...hobby sau pro. Adica, daca ai o masina super pregatita (wrc de ex), si ti-a crapat un ambreiaj de 6000 euro...vezi cat e bugetul la final.
In buget, in afara taxei de participare, care include licenta, mancarea etc, mai trebuie sa prinzi: cazarea echipajului si a echipei tehnice (daca ai)
mancarea echipei tehnice
carburant pentru drum + cursa (aici, daca e benzina de curse, aia costa de la 3-4eur/litru pana pe la 10-12, depinde de multi factori.
anvelope - o anvelopa de macadam costa de pe la 200 eur/buc, si ai nevoie cam de 2 randuri pe cursa, daca nu faci nicio pana.
piese de rezerva - aici depinde de fiecare masina, cam ce se strica, si de norocul/ghinionul fiecaruia. Unii pleaca acasa daca a crapat ambreiajul, altii o refac si daca s-au rasturnat. Poti face una sau mai multe pene, poti sparge jante, rupe pivoti, planetare etc.
platforma pentru transport si masina care tracteaza - chirie, sau achizitie, depinde de buget. Banuiesc eu ca nu vrei sa vii cu masina de concurs din Franta, pe roti, sa risti un accident sau o uzura inutila, ca sa te lase in pana in timpul cursei. De consumul masinii de curse, nu mai zic... (20-40 litri/100km)
cheltuieli diverse - cafea, sucuri, apa la stand pentru echipaj si echipa + vizitatori etc (fiecare ce pe ce are chef sa cheltuie banii - striptease dupa cursa, chefuri, vizite etc)
Toate astea, in conditiile in care masina o ai pregatita, revizuita si gata de cursa. Daca nu, mai adaugi si costul pregatirii masinii.
Dupa cum am mai spus, dar vad ca nu ma citeste multa lume, cursa asta este pentru ex-profesionisti, fie piloti, fie masini. Nu stiu cine e nenea francezu, dar nenea romanul, George Grigorescu, este pilot de raliu de pe vremea lu' impuscatu, a inceput pe Oltcit. Este si organizatorul cupei Logan, in campionatul national de raliu, printre altele...nu prea se mai da, acum, dar are istoric, il gasiti pe net.
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by ardeleanu »

Cred ca nu am fost inteles corect...
Nu ma intereseaza sa vin cu o masina pregatita din Franta, pentru asta nu aveam nevoie de sa va cer parerea, sunt oferte de inchiriere cate vrei pentru asa ceva (undeva la 7.000 de euro, masina pregatita pentru raliu si asigurata)...

https://www.garage-couteau.fr/location-4x4/rallye-raid/

Ideea era de proiect comun, nu pentru a castiga curse, ci pentru a vedea, din nou, un ARO cat mai apropiat de ce a facut uzina intr-un raliu in Romania. Sincer, mi-a parut potrivit ca raliul pentru o masina ARO cat mai putin modificata pentru curse. Poate ma insel, nu am experienta in domeniu.
Iar pe mine ma vad ca un simplu participant la proiect, de altfel nici nu ma prea intereseaza partea cu condusul, de multa vreme viteza si cu mine fac doi...
Sincer, nu stiu daca se poate dezvolta un asemenea proiect, dar daca nu incerci, sigur nu se intampla nimic.
Cu bani multi orice idiot poate sa faca ce vrea, exemple in lumea auto sunt destule.
User avatar
44dac
Membru
Membru
Posts: 145
Joined: 04 Sep 2010, 19:36
Location: sibiu

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by 44dac »

Perfect de acord cu Ardeleanu. Dar cat credeti ca se uzeaza masina la un parcurs de 319 km, timp de 4 zile, pe macadam ? Asta e traseu de o zi pe macadam, cu sosire dupa amiaza, nu seara. Nu cred ca ai nevoie de "n" seturi de anvelope, benzina de 110 octane, ambreiaje si multe altele. O masina pusa bine la punct ajunge, asta nu e Dakarul si nici macar o etapa nationala de raliu. Plinul si o canistra in portbagaj ajung! Dorm in cort, beau cafea din termos, mananc din brisca, ma spal la rau... Nu ne batem cu Grigorescu, Leu sau alti piloti de renume. Doar participam! Ce intrebare imi pun: merita? Daca asta ar fi avut ceva retur media ( ca nu vedem decat covid... eventual fotbal), chiar ca merita, dar nu e o cursa de campionat. E o "cursa afacere" pentru organizatori, o plimbare pe bani pentru cei din tarile unde totul e interzis! Vorbesc in cunostinta de cauza, am ajutat cativa astfel de organizatori incepand din '94.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: GRAVEL ROMANIA HISTORIC RALLY

Post by ardeleanu »

Sa inteleg ca trebuie sa facem doar lucruri care "merita"?
Merita in ce sens ?

Ma gandeam ca putem incepe cu ceva "soft", sa avem ce prezenta la sponsori si pe urma putem sa ne gandim si la pasul urmator. Este foarte greu sa gasesti sponsori doar prezentand idei si concepte.

ARO-ul ca masina nu ne permite actual performate senzationale, iar o caroserie ARO cu nu stiu ce mecanica de straineza, ramane doar o caroserie.
Intotdeauna am preferat sa pierd cinstit, decat sa castig murdar (ma rog, cu exceptia examenelor de la facultate ;)) ).

Altfel este cand faci o prezentare video, aduci si masina etc si doar pe urma incepi sa discuti bugete.
Stiu ca sunt multi care ar da o mana de ajutor, dar nu cred inca in idee.

Locked