Schimbare instalatie electrica Aro 10
Moderators: mariusjaz, socratee
- Lucian
- Membru de elita
- Posts: 669
- Joined: 29 Jan 2012, 13:10
- Location: Bucuresti - Sector 3, Cartierul Titan
Schimbare instalatie electrica Aro 10
Stiti cumva de unde pot procura o schema cat mai buna pentru a inlocui instalatia electrica la aro 10? As vrea sa ii schimb si panoul de sigurante, sa adaug si inlocuiesc relee. Stiind ca aro 10 imparte multe cu dacia, ma gandesc, oare nu au aceeasi instalatie electrica?
Un ARO nu este numai o masina,este o stare de spirit.Posesorul unui ARO este mobil,independent si pragmatic.Asemeni lui Hannibal el trebuie sa poata spune:"Vom gasi un drum sau vom crea unul"
(comaro.ro)-text modificat
(comaro.ro)-text modificat
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2408
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Schimbare instalatie electrica Aro 10
Nu este fix aceeasi instalatie, sunt diferente.
Din pacate la fiecare versiune de caroserie s-a mai schimbat cate ceva, deci schemele de pe net nu te ajuta prea mult.
Iti trebuie un electrician care a lucrat in Uzina Aro si stie ce are de facut, e solutia optima.
Eu stiu unul in Bucuresti dar practica niste preturi aberante, cam 1500 ron o schimbare de instalatie, depinde cum te intelegi cu el.
Cum iti spuneam....bine ai venit in lumea Aro !
Din pacate la fiecare versiune de caroserie s-a mai schimbat cate ceva, deci schemele de pe net nu te ajuta prea mult.
Iti trebuie un electrician care a lucrat in Uzina Aro si stie ce are de facut, e solutia optima.
Eu stiu unul in Bucuresti dar practica niste preturi aberante, cam 1500 ron o schimbare de instalatie, depinde cum te intelegi cu el.
Cum iti spuneam....bine ai venit in lumea Aro !
Daca nu Aro, atunci ce ?
- Lucian
- Membru de elita
- Posts: 669
- Joined: 29 Jan 2012, 13:10
- Location: Bucuresti - Sector 3, Cartierul Titan
Re: Schimbare instalatie electrica Aro 10
Mai bine o fac de la 0 cu adaptarile de riguare. Nu cred ca e chiar atat de greu, plecand de la o baza, cat de cat reala.
Un ARO nu este numai o masina,este o stare de spirit.Posesorul unui ARO este mobil,independent si pragmatic.Asemeni lui Hannibal el trebuie sa poata spune:"Vom gasi un drum sau vom crea unul"
(comaro.ro)-text modificat
(comaro.ro)-text modificat
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Schimbare instalatie electrica Aro 10
Nu se potrivește nimic .E practic altă mașină . Poți în schimb să refolosești cablajul original care merge pe sub mașina (daca mai este bun) , preia cutia de viteze și toată electrica spate .După ce înlocuiești mufele binențeles . Montează alternator cu releu incorporat , minim 70A.Masele trebuie refăcute ,sporite pe alocuri ,dacă o faci de la zero poți chiar să incluzi fir de - în cablaj (pe alocuri nu are ,doar local ,câte juma de metru de fir conectat la caroserie ,sasiu).
- 44dac
- Membru
- Posts: 146
- Joined: 04 Sep 2010, 19:36
- Location: sibiu
Re: Schimbare instalatie electrica Aro 10
Poti sa faci singur instalatia electrica daca n-ai doua maini pe stanga! Incepi cu alternator-incarcare, faci apoi aprinderea, dupa aia lumini-semnalizare, accesorii: claxon, stop, stergatoare etc, nu neaparat in ordinea asta. Gasesti scheme separate pentru fiecare. Pui ce tablou de sigurante vrei, eu am de scuter Vespa. Am facut destule, la multe vehicule. 1500 de lei pentru cateva zile de munca e mult? Probabil ca la pretul asta materialele sunt gratis( fire, mufe, conectori, fludor, banda izlatoare...). Bine ai venit in lumea ARO, daca aveai de facut o instalatie electrica la o masina plina de senzori atunci sa vezi. Dar alea se arunca, nu se repara. Dupa aia urgent la banca pentru alt credit.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2408
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Schimbare instalatie electrica Aro 10
La Duexim gasesti instalatie electrica noua de zecar, daca te hotarasti sa o faci de la zero.
Si 1500 de lei mi se pare foarte mult pentru 2-3 zile de munca.
Unii muncesc cate o luna intreaga pentru 2500 de lei.
Si 1500 de lei mi se pare foarte mult pentru 2-3 zile de munca.
Unii muncesc cate o luna intreaga pentru 2500 de lei.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Schimbare instalatie electrica Aro 10
Întrebarea este dacā gāsești pe cineva capabil și dispus sā o facā , nu cât îl plātești pentru asta . Mașinile au o calitate execrabilá și anticā ,da sã mai și vi de acasã cu prețul fācut în condițiile în care habar nu ai cu ce se mānâncā.. .Nu e de mirare cā nu mai vrea nimeni sā le repare .
- Lucian
- Membru de elita
- Posts: 669
- Joined: 29 Jan 2012, 13:10
- Location: Bucuresti - Sector 3, Cartierul Titan
Re: Schimbare instalatie electrica Aro 10
Nu am inteles, e vina celui care cere 1500 de lei sau a celui care nu accepta suma asta ?Soryn wrote: ↑31 Jan 2020, 10:55 Întrebarea este dacā gāsești pe cineva capabil și dispus sā o facā , nu cât îl plātești pentru asta . Mașinile au o calitate execrabilá și anticā ,da sã mai și vi de acasã cu prețul fācut în condițiile în care habar nu ai cu ce se mānâncā.. .Nu e de mirare cā nu mai vrea nimeni sā le repare .
Un ARO nu este numai o masina,este o stare de spirit.Posesorul unui ARO este mobil,independent si pragmatic.Asemeni lui Hannibal el trebuie sa poata spune:"Vom gasi un drum sau vom crea unul"
(comaro.ro)-text modificat
(comaro.ro)-text modificat
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Schimbare instalatie electrica Aro 10
Vina beneficiarului ,vrea ieftin și bun ,doar cā primeste ieftin și prost . Lucrātorul poate sā presteze și servicii de slabā calitate ,repede ,doar ca ia banii și pleacā . Beneficiarul rāmāmâne sā se chinuie cu ideile lui ieftine și geniale care nu merg niciodatā bine .Descrierea perfectā pentru lucrurile ieftine produse în china......
- Lucian
- Membru de elita
- Posts: 669
- Joined: 29 Jan 2012, 13:10
- Location: Bucuresti - Sector 3, Cartierul Titan
Re: Schimbare instalatie electrica Aro 10
sincer este destul de mult 1500 lei, si hai sa fim seriosi, metrul de cablu e ieftin, fludorul la fel, banza izolatoare la fel. Majoritatea instalatie are papuci care se cumpara la punga , iar un lucru ieftin si mufele care sunt clasice, ca cele de pe dacii. Deci mai mult de 300 de lei nu ar costa toate astea. Nu e masina noua, complexa , cu 1000 de accesorii44dac wrote: ↑30 Jan 2020, 22:44 Poti sa faci singur instalatia electrica daca n-ai doua maini pe stanga! Incepi cu alternator-incarcare, faci apoi aprinderea, dupa aia lumini-semnalizare, accesorii: claxon, stop, stergatoare etc, nu neaparat in ordinea asta. Gasesti scheme separate pentru fiecare. Pui ce tablou de sigurante vrei, eu am de scuter Vespa. Am facut destule, la multe vehicule. 1500 de lei pentru cateva zile de munca e mult? Probabil ca la pretul asta materialele sunt gratis( fire, mufe, conectori, fludor, banda izlatoare...). Bine ai venit in lumea ARO, daca aveai de facut o instalatie electrica la o masina plina de senzori atunci sa vezi. Dar alea se arunca, nu se repara. Dupa aia urgent la banca pentru alt credit.
Si sa platesti pe cineva cu o suma de bani ca sa iti faca instalatia, si sa o lege cu banda de 3 lei , in loc de conectori si termocontractil, ar fi o tiganie totala
Un ARO nu este numai o masina,este o stare de spirit.Posesorul unui ARO este mobil,independent si pragmatic.Asemeni lui Hannibal el trebuie sa poata spune:"Vom gasi un drum sau vom crea unul"
(comaro.ro)-text modificat
(comaro.ro)-text modificat
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2004
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Schimbare instalatie electrica Aro 10
Aia care "muncesc" o luna pe 2500 lei nu sunt meseriasi. Sunt prapaditi care accepta mizeriile de salarii din Romania. Motiv pentru care se goleste tara. Cine are cap intelege. Cine nu, da vina pe ajutoarele sociale.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Schimbare instalatie electrica Aro 10
Am fost întrebat în mesaj privat ce tipuri de alternatoare se pot adapta .
O să răspund aici .
De preferat alternatoare sub anii 2005 .
Adaptarea este limitată de modul de guvernare și control al alternatorului decât de spatiu și prindere .
Simbolizarea bornelor de conectare a noului alternator trebuie să conțină combinațiile de mai jos .
1) B+ și D+ (alternator fără bec în bord,se poate face si cu bec,de preferat nu )
2) B+ ,D+ și L ( L pentru bec în bord )
3) B+ și L ( L bec în bord și inițiere încărcare )
4) B+ IG
5) B+ , IG și L
Suplimentar bornelor de mai sus poate să mai coexiste si borna W (care este pentru turometru special vehiculului pentru care a fost construit alternatoru , diferă dimensiunea fuliei )
Celelalte care au borne simbolizate altfel ,fugiți de ele (sunt alternatoare mai noi conectate și guvernate de calculatoarele mașini ,bornele F sau IF nu mai știu exact)
Cele care au DF sunt cele cu releu regulator extern și nu ne interesează .
Acum ce reprezintă fiecare bornă regăsită pe alternator :
B+ Este borna groasă de plus prin care alternatorul debitează electricitate (surub M8 sau M6 de obicei)
D+ (Valeo sau Bosch) sau IG(Denso sau cele Japoneze) Borna care livrează alternatorului + din circuitul mașini atât timp cât contactul este pus în penultima treaptă(cea de funcționare)
Uneori Borna D+ este simbolizată printr-un simplu D (cam de evitat, nu știi clar ce este ,uneori trebuie desfăcute să vezi exact circuitul din interiorul alternatorului ,poate să fie Chiar DF -sau altceva) (am întâlnit alternator reconditionat, avea capacul de plastic cu simbolizarea altui alternator ,în loc de borna F , era marcat cu D+ , la probă scotea 17V și nu știam de ce )
L Este circuitul de semnalizare prin intermediul care șoferul este avertizat că nu mai funcționează încărcarea (curea ruptă,cărbuni praf,releu defect, și nu, nu semnalizează toate defectele alternatorului)
Una din bornele becului din bord este conectată permanent la plus contact pus funcționare, cealată borna a becului este conectată direct la borna L a alternatorului . Atunci când alternatorul nu generează electricitate (nu se rotește sau este defect) alternatorului scoate - la borna lui , becul din bord aprinzânduse . Odată ce începe generarea de electricitate ,alternatorul scoate și el + la borna L ,becul din bord stingânduse (+ la ambele borne ale becului)
Tipuri de alternatoare compatibile relativ cu prinderea de dacie sunt cele de golf 1 ,2 ,passat 1,2 , și toate mașinile europene din generațile alea . Puteri până în 90A ,sunt și de 50A dar de evitat ,arată la fel . Alternatorul de pe aro24 peugeot pare a se potrivii. Partea de prindere se rezolvă prin modificarea suportului,sau adăugarea de distanțiere .Fulia se schimbă cu cea de dacia,după caz se completează sau se scot distanțiere, în mare parte din cazuri dimensiunea axului de antrenare este similară,piulița la fel .
Unii au pus alternator de matiz (65A) .Dacă ai viziune poți să pui și de 150A (pe urmă intervin discuțiile că de ce să dau atâția banii la unu ca să îmi facă?, păi pentru că a mai facut și știe ce are de făcut ? )
Pentru alte neclarități utilizații goo gle .
O să răspund aici .
De preferat alternatoare sub anii 2005 .
Adaptarea este limitată de modul de guvernare și control al alternatorului decât de spatiu și prindere .
Simbolizarea bornelor de conectare a noului alternator trebuie să conțină combinațiile de mai jos .
1) B+ și D+ (alternator fără bec în bord,se poate face si cu bec,de preferat nu )
2) B+ ,D+ și L ( L pentru bec în bord )
3) B+ și L ( L bec în bord și inițiere încărcare )
4) B+ IG
5) B+ , IG și L
Suplimentar bornelor de mai sus poate să mai coexiste si borna W (care este pentru turometru special vehiculului pentru care a fost construit alternatoru , diferă dimensiunea fuliei )
Celelalte care au borne simbolizate altfel ,fugiți de ele (sunt alternatoare mai noi conectate și guvernate de calculatoarele mașini ,bornele F sau IF nu mai știu exact)
Cele care au DF sunt cele cu releu regulator extern și nu ne interesează .
Acum ce reprezintă fiecare bornă regăsită pe alternator :
B+ Este borna groasă de plus prin care alternatorul debitează electricitate (surub M8 sau M6 de obicei)
D+ (Valeo sau Bosch) sau IG(Denso sau cele Japoneze) Borna care livrează alternatorului + din circuitul mașini atât timp cât contactul este pus în penultima treaptă(cea de funcționare)
Uneori Borna D+ este simbolizată printr-un simplu D (cam de evitat, nu știi clar ce este ,uneori trebuie desfăcute să vezi exact circuitul din interiorul alternatorului ,poate să fie Chiar DF -sau altceva) (am întâlnit alternator reconditionat, avea capacul de plastic cu simbolizarea altui alternator ,în loc de borna F , era marcat cu D+ , la probă scotea 17V și nu știam de ce )
L Este circuitul de semnalizare prin intermediul care șoferul este avertizat că nu mai funcționează încărcarea (curea ruptă,cărbuni praf,releu defect, și nu, nu semnalizează toate defectele alternatorului)
Una din bornele becului din bord este conectată permanent la plus contact pus funcționare, cealată borna a becului este conectată direct la borna L a alternatorului . Atunci când alternatorul nu generează electricitate (nu se rotește sau este defect) alternatorului scoate - la borna lui , becul din bord aprinzânduse . Odată ce începe generarea de electricitate ,alternatorul scoate și el + la borna L ,becul din bord stingânduse (+ la ambele borne ale becului)
Tipuri de alternatoare compatibile relativ cu prinderea de dacie sunt cele de golf 1 ,2 ,passat 1,2 , și toate mașinile europene din generațile alea . Puteri până în 90A ,sunt și de 50A dar de evitat ,arată la fel . Alternatorul de pe aro24 peugeot pare a se potrivii. Partea de prindere se rezolvă prin modificarea suportului,sau adăugarea de distanțiere .Fulia se schimbă cu cea de dacia,după caz se completează sau se scot distanțiere, în mare parte din cazuri dimensiunea axului de antrenare este similară,piulița la fel .
Unii au pus alternator de matiz (65A) .Dacă ai viziune poți să pui și de 150A (pe urmă intervin discuțiile că de ce să dau atâția banii la unu ca să îmi facă?, păi pentru că a mai facut și știe ce are de făcut ? )
Pentru alte neclarități utilizații goo gle .
- Lucian
- Membru de elita
- Posts: 669
- Joined: 29 Jan 2012, 13:10
- Location: Bucuresti - Sector 3, Cartierul Titan
Re: Schimbare instalatie electrica Aro 10
Mulțumim de informații, sunt benefice!
Un ARO nu este numai o masina,este o stare de spirit.Posesorul unui ARO este mobil,independent si pragmatic.Asemeni lui Hannibal el trebuie sa poata spune:"Vom gasi un drum sau vom crea unul"
(comaro.ro)-text modificat
(comaro.ro)-text modificat
- CRISX
- Membru de elita
- Posts: 568
- Joined: 19 Dec 2009, 13:33
- Location: BUCURESTI
- Contact:
Re: Schimbare instalatie electrica Aro 10
multumim Sorin
- toni
- Administrator
- Posts: 523
- Joined: 09 Oct 2018, 21:36
- Location: Bucuresti
Re: Schimbare instalatie electrica Aro 10
Ai sa fii surprins cat costa o instalatie sa o faci de la 0, lucram la a mea de ceva timp. Cred ca am cumparat sute de metrii de cabluri, varnish, copex, etc. Papucii calumea pe maica domnului sunt 1 leu bucata. O mufa de fara de h4 vreo 20 de lei. Butoane de la 10 lei in sus, unul bun incepand de la 30 de lei. Timp, nervi, benzina, etc.Lucian wrote: ↑31 Jan 2020, 11:28sincer este destul de mult 1500 lei, si hai sa fim seriosi, metrul de cablu e ieftin, fludorul la fel, banza izolatoare la fel. Majoritatea instalatie are papuci care se cumpara la punga , iar un lucru ieftin si mufele care sunt clasice, ca cele de pe dacii. Deci mai mult de 300 de lei nu ar costa toate astea. Nu e masina noua, complexa , cu 1000 de accesorii44dac wrote: ↑30 Jan 2020, 22:44 Poti sa faci singur instalatia electrica daca n-ai doua maini pe stanga! Incepi cu alternator-incarcare, faci apoi aprinderea, dupa aia lumini-semnalizare, accesorii: claxon, stop, stergatoare etc, nu neaparat in ordinea asta. Gasesti scheme separate pentru fiecare. Pui ce tablou de sigurante vrei, eu am de scuter Vespa. Am facut destule, la multe vehicule. 1500 de lei pentru cateva zile de munca e mult? Probabil ca la pretul asta materialele sunt gratis( fire, mufe, conectori, fludor, banda izlatoare...). Bine ai venit in lumea ARO, daca aveai de facut o instalatie electrica la o masina plina de senzori atunci sa vezi. Dar alea se arunca, nu se repara. Dupa aia urgent la banca pentru alt credit.
Si sa platesti pe cineva cu o suma de bani ca sa iti faca instalatia, si sa o lege cu banda de 3 lei , in loc de conectori si termocontractil, ar fi o tiganie totala
In banii aia (1500 de lei) intra si materialele, si priceperea (un meserias bun iti cere 1500 unul slab 600), amortizare scule, chirie atelier, utilitati, etc. Cand te gandesti ca ia 100 de lei sa puna un tester de ce i-ar conveni sa lucreze 3-4 zile la o instalatie si sa ramana cu 500 de lei in mana ?