Aro DESANT
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2001
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: HAMSTER
Am citit. Nu ma surprinde.
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
HAMSTER
Multumesc pentru link .
Il apreciez pe dl. Sterian incepand cu concursul de caroserii din revista Autoturism . Demult .
Cred ca merita citita si opinia d-sale din link-ul pe care l-am pus .
De asemenea , cred ca ar fi potrivita mutarea discutiei pe alt topic , intrucat am divagat .
Il apreciez pe dl. Sterian incepand cu concursul de caroserii din revista Autoturism . Demult .
Cred ca merita citita si opinia d-sale din link-ul pe care l-am pus .
De asemenea , cred ca ar fi potrivita mutarea discutiei pe alt topic , intrucat am divagat .
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: HAMSTER
Domnul Sterian este foarte acid şi agresiv în exprimare însă are foarte multă dreptate în ceea ce spune.
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Aro 10 desant
Cu privire la afirmatiile ing.Voncu despre masa ARO 10 prototip am niste nedumeriri :
1º Masa
- Dacia 1300 cantarea 880 kg si nu era supramotorizata , nici submotorizata , masa si puterea fiind potrivite unui autoturism popular , cum se numea atunci categoria in Europa de vest
- Dacia 1310 cantarea 960 kg , si era contemporana cu ARO 10 , atat temporal cat si tehnologic si era doar 4x2 , tractiune fata
- Dacia 1304 4WD Ri cantarea 1100 kg , pick-up , 4x4 ca si ARO 10 , e adevarat motor de 1600 cmc
Aceasta privind masa de 960 kg prototipului , la care se spune ca ar fi putut functiona in conditii de fiabilitate .
2º Cerinta armatei de a avea parbrizul rabatabil
Nu inteleg , de ce au ramas atunci sarnierele geamurilor laterale fixe ?
3º Cutia de viteze de Renault Trafic nu a fost impusa de ARO , a fost ceruta de dealerul francez .
A avut un motiv intemeiat .
Asa ca am rezerve la unele afirmatii . Un articol se poate folosi si pentru a plati polite .
Am lucrat in metalurgie si in Romania si in Spania ( alimentari/ actionari/ automatizari ) , si am cunoscut destule despre lumea ARO . Am cunoscut si problemele anilor ´80 in industrie .
As dori sa fiu sincer pana la capat : dupa 1985 , pana la final , spre deosebire de ARO , UTB , uzina de tractoare Brasov avea un nivel superior de receptivitate la problemele tehnice , un nivel de competenta tehnica crescut ( ultimele tipuri de motoare erau la standard international, certificate ) si un nivel tehnologic superior ( instalatie de tratamente termice automatizata etc ) . Si totusi nu a supravietuit , si nu pentru ca nu ar fi putut supravietui din punct de vedere tehnologic . Exemplul Dacia unde s-a dorit supravietuirea uzinei , desi tehnologic , raportat la domeniul autoturismelor era ramasa in urma fata de tehnologia UTB raportata la domeniul tractoarelor .
Am incredere in dl. Sterian , dar in acelasi timp am incredere si in competenta tehnica a lui Flo : este inginer auto .
Citez afirmatia d-lui Sterian din link-ul pe care l-am pus :
" Proiectul ARO 10 nu a avut parte de inițiere/supraveghere artistică, fiind realizarea unui colectiv restrâns de ingineri (4 la număr), astăzi motiv de laudă supremă pentru unii dintre participanții de la faza de concepție. "
Totusi , uneori mortii chiar trebuie dezgropati .....
1º Masa
- Dacia 1300 cantarea 880 kg si nu era supramotorizata , nici submotorizata , masa si puterea fiind potrivite unui autoturism popular , cum se numea atunci categoria in Europa de vest
- Dacia 1310 cantarea 960 kg , si era contemporana cu ARO 10 , atat temporal cat si tehnologic si era doar 4x2 , tractiune fata
- Dacia 1304 4WD Ri cantarea 1100 kg , pick-up , 4x4 ca si ARO 10 , e adevarat motor de 1600 cmc
Aceasta privind masa de 960 kg prototipului , la care se spune ca ar fi putut functiona in conditii de fiabilitate .
2º Cerinta armatei de a avea parbrizul rabatabil
Nu inteleg , de ce au ramas atunci sarnierele geamurilor laterale fixe ?
3º Cutia de viteze de Renault Trafic nu a fost impusa de ARO , a fost ceruta de dealerul francez .
A avut un motiv intemeiat .
Asa ca am rezerve la unele afirmatii . Un articol se poate folosi si pentru a plati polite .
Am lucrat in metalurgie si in Romania si in Spania ( alimentari/ actionari/ automatizari ) , si am cunoscut destule despre lumea ARO . Am cunoscut si problemele anilor ´80 in industrie .
As dori sa fiu sincer pana la capat : dupa 1985 , pana la final , spre deosebire de ARO , UTB , uzina de tractoare Brasov avea un nivel superior de receptivitate la problemele tehnice , un nivel de competenta tehnica crescut ( ultimele tipuri de motoare erau la standard international, certificate ) si un nivel tehnologic superior ( instalatie de tratamente termice automatizata etc ) . Si totusi nu a supravietuit , si nu pentru ca nu ar fi putut supravietui din punct de vedere tehnologic . Exemplul Dacia unde s-a dorit supravietuirea uzinei , desi tehnologic , raportat la domeniul autoturismelor era ramasa in urma fata de tehnologia UTB raportata la domeniul tractoarelor .
Am incredere in dl. Sterian , dar in acelasi timp am incredere si in competenta tehnica a lui Flo : este inginer auto .
Citez afirmatia d-lui Sterian din link-ul pe care l-am pus :
" Proiectul ARO 10 nu a avut parte de inițiere/supraveghere artistică, fiind realizarea unui colectiv restrâns de ingineri (4 la număr), astăzi motiv de laudă supremă pentru unii dintre participanții de la faza de concepție. "
Totusi , uneori mortii chiar trebuie dezgropati .....
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Aro 10 desant
Unele întrebări au şi răspunsuri, atât prototipul cât şi prima serie cu suspensie independentă spate nu aveau MRL-uri, deci chiar dacă greutatea era aproape similară cu cea a Dacia performanţele nu aveau cum să fie identice grupul faţă îngreunând rularea chiar dacă nu era cuplat 4x4. La preluarea motorizării de pe 1310 Aro sărise deja de 1200 kg.
Afirmaţia lui Sterian nu este săgeată aruncată spre ing. Voncu ci spre ing.Bădiţa.
Afirmaţia lui Sterian nu este săgeată aruncată spre ing. Voncu ci spre ing.Bădiţa.
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Aro 10 desant
Argumentele tehnice fiind prezentate , nu-mi ramane de spus ca nu cunosc personal problemele dintre dl. Sterian si dl. Badita , si daca o sa intalnesc pe cineva de la ARO ( mai greu acum, ne-am imprastiat prin lume ) , chiar nu am de gand sa intreb . Ii tratez pe amandoi deopotriva cu respect , ca oameni ce au participat la dezvoltarea autoturismelor de teren .
Flo si Costy , cred va aduceti aminte ca d-lui Sterian nu i-a cazut bine prezentarea problemei chiar aici pe forum .Si ar fi gresit sa credem ca neintelegeri au existat doar la ARO , sau doar in industria romana , si vorbesc doar despre ce am vazut personal .
Asa ca inchei aici .
Flo si Costy , cred va aduceti aminte ca d-lui Sterian nu i-a cazut bine prezentarea problemei chiar aici pe forum .Si ar fi gresit sa credem ca neintelegeri au existat doar la ARO , sau doar in industria romana , si vorbesc doar despre ce am vazut personal .
Asa ca inchei aici .
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Aro 10 desant
Intrucat topicul se refera la ARO 10 de desant aerian , si s-a facut referire la ARO 240 cu parbriz rabatabil , si ARO 240 din inzestrarea trupelor de parasutisti , cred ca este potrivit sa le prezentam aici :
1º ARO 240 cu parbriz rabatabil , prototip original Campulung prezentat la TIB ( preluat de aici de pe forum https://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.ph ... 00#p110374 )
2º ARO Crosslander CL 244 ( nu stiu de ce i-au pus nume asa cand el este de fapt un 241 ) - hyperlink catre www.automobileromanesti.ro
3º ARO 240 cu parbriz fix ale trupelor de parasutisti la parada militara din 1984 , remorcand mitraliere AA MR-4 cal. 14,5 mm ( remorcata doar la parada , deoarece mitraliera cantarea 1360 kg pe statul de organizare nu era remorcata de ARO )
Din pacate , ARO 240 si M-461 din dotarea trupelor de parasutisti au fost inlocuite in mare masura in a doua jumatate a anilor `80 cu camioane semimilitare R-8135 FA completate la cresterea numarului unitatilor de parasutisti in a prima jumatate a anilor `90 cu R-10215 FA .
1º ARO 240 cu parbriz rabatabil , prototip original Campulung prezentat la TIB ( preluat de aici de pe forum https://www.aro4x4.net/smf/viewtopic.ph ... 00#p110374 )
2º ARO Crosslander CL 244 ( nu stiu de ce i-au pus nume asa cand el este de fapt un 241 ) - hyperlink catre www.automobileromanesti.ro
3º ARO 240 cu parbriz fix ale trupelor de parasutisti la parada militara din 1984 , remorcand mitraliere AA MR-4 cal. 14,5 mm ( remorcata doar la parada , deoarece mitraliera cantarea 1360 kg pe statul de organizare nu era remorcata de ARO )
Din pacate , ARO 240 si M-461 din dotarea trupelor de parasutisti au fost inlocuite in mare masura in a doua jumatate a anilor `80 cu camioane semimilitare R-8135 FA completate la cresterea numarului unitatilor de parasutisti in a prima jumatate a anilor `90 cu R-10215 FA .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2001
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Aro 10 desant
Faine poze si folositoare explicatii. Eu cred ca-i vorba de tabela de inzestrare nu de stat de organizare . Acela din urma se refera la functii, la personal.
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Aro 10 desant
Parasutistii spuneau " de pe ștat " ( in armata se mai folosea si cuvantul " ștoc " in loc de stoc ) . Cum esti inginer militar auto , inseamna ca formularea ta este corecta .Imi cer scuze .
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2001
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Aro 10 desant
Nu ai de ce sa-ti ceri scuze. Multumim pentru documentare.
-
- Membru de elita
- Posts: 557
- Joined: 07 Mar 2010, 18:30
- Location: Spania
- Contact:
Re: Aro 10 desant
In armata romana , desantul a inceput cu " batranii " , sub diverse forme :
1º Anii `60 / ´70
2º Anii `80
3º Anii `90
1º Anii `60 / ´70
2º Anii `80
3º Anii `90
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Aro desant
Am dubii că M461 şi ARO 24 puteau fi paraşutate.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Aro 10 desant
Denumirea corectă era Cross Lander CL 244 nu ARO Cross Lander CL 244, a rămas cu acest nume deoarece maşina era "concepută" (modificată) în Brazilia cei de la Aro neavând nici o contribuţie la acest proiect, oricum la acea dată Aro nu mai fabrica 241.
Din câte ştiu denumirea corectă era DAC 8.135 FA şi DAC 10.215 FA, Roman 8.135 respectiv Roman 10.215 fiind indicativele altor modele. Nu ştiu dacă se pot numi "semimilitare" acestea fiind construite special pentru uz militar.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Moderator
- Posts: 5222
- Joined: 04 Feb 2011, 19:23
- Location: Mangalia
Re: Aro desant
Oricum, destul de ciudat modul de aşezare.
https://adevarul.ro/locale/buzau/romani ... index.html
https://adevarul.ro/locale/buzau/romani ... index.html
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- flo
- Membru legendar
- Posts: 2001
- Joined: 03 Jul 2009, 00:13
- Location: Bucuresti
Re: Aro DESANT
Cum de ai inteles ca ar fi fost vorba de parasutare?