Franța, decizie radicală în legătură cu mașinile diesel
Prim-ministrul francez, Manuel Valls, a declarat că promovarea maşinilor diesel în Franţa a fost "o greşeală" şi că Franţa va lua măsuri pentru a elimina treptat aceste maşini din circulaţie prin măsuri de taxare în funcţie de poluare.
Circa 80% dintre francezi conduc o maşină diesel, iar asta nu putea rămâne fără urmări, conform declaraţiei prim-ministrului francez, Manuel Valls, care consideră că politica dusă până acum de statul francez, care a încurajat cumpărarea de maşini cu motoare diesel, a fost "o greşeală", conform Reuters. Politicile de acest gen sunt preluate foarte repede şi de alte ţări.
Valls a mai declarat şi că Franţa va impune o acciză suplimentară pe motorină, în valoare de 2 eurocenţi pe litru, aplicabilă de la 1 ianuarie 2015, fapt care ar trebui, teoretic, să aducă peste 807 milioane de euro la bugetul statului în 2015. În paralel cu scumpirea treptată a motorinei prin măsuri fiscale, statul francez va încuraja clienţii să se orienteze treptat spre maşinile pe bază de gaz, precum şi către autovehiculele electrice, scopul final fiind acela de a termina cu maşinile diesel din Franţa într-o perioadă destul de scurtă de timp.
Pentru cele din urmă, francezii care îşi schimbă maşinile diesel pe una electrică vor primi un bonus generos, de 10.000 de euro, fapt care ar încuraja dramatic adoptarea maşinilor electrice ca alternativă principală la cele pe motorină.
Interesant este contextul în care prim-ministrul Valls face aceste declaraţii: motoarele diesel, considerate până acum ceva vreme mult mai "verzi" decât cele pe benzină, au devenit ţinta preferată atât a ecologiştilor, cât şi a autorităţilor - de la cancer la încălzirea globală, toate relele lumii par a ieşi pe ţeava de eşapament a unei maşini pe motorină. În special particulele extrem de fine emanate de aceste motoare sunt luate în vizor, dar şi nerespectarea normelor în privinţa noxelor.
p.s. Constantine, deja am clar in minte schema cum sa-l facem la portofel pe fraierul ala de Valls de 10.000 de euroi...
masini diesel in Franta
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2409
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
masini diesel in Franta
Daca nu Aro, atunci ce ?
-
- Membru Devotat
- Posts: 326
- Joined: 26 Dec 2010, 00:57
- Location: Bucuresti
Re: masini diesel in Franta
pana cand vor afla de "inmatriculari pe bulgaria".
o sa doara.
o sa doara.
Cand l-a aruncat, direct rechinu' l-a mancat. In doua l-a rupt.
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4676
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: masini diesel in Franta
La noi s-a introdus acciza de 7 eurocenti
- George
- Administrator
- Posts: 6951
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: masini diesel in Franta
Plus ca "s-a inventat" incalcarea legii, in Romania. In caz ca n-ati aflat, anul asta au zis ei ca "ingheata" cursul la care se calculeaza acciza, si ramane cel de anul trecut (care si ala a fost artificial, si au schimbat legea ca sa le dea lor bine). Asa ca, pentru 2015, acciza se calculeaza la 4.73 lei/euro!
ARO CLUB ROMANIA
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: masini diesel in Franta
...socialistii pot doar sa "descurajeze" folosirea motorinei,asa ca sa mai bage"en douce" o taxa care sa dea bine la buget.Ai nostri ca si ai vostri au buzunarele sparte,colecteaza bani de la contribuabili si-i arunca pe lepre sociale.In Franta nu o sa existe niciodata apa in vin,taxa pe animale de companie si interzis la motorina.Deocamdata avem motorina cea mai ieftina din Europa.Astazi la majoritatea benzinariilor(era sa zic berariilor) cursul motorinei era pe la 1,15€/litru(mai ieftina ca apa minerala.Norocul meu ca beau mai multa bere decat apa).
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2409
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: masini diesel in Franta
Măsuri radicale împotriva poluării
Gata cu şemineurile şi maşinile diesel în Paris
Anne Hidalgo, primarul Parisului, a anunţat că, până în 2020, va fi interzis accesul în Paris pentru maşinile cu motoare diesel. Este una dintre măsurile radicale antipoluare luate de primarul socialist. Franţa este ţara europeană cu cea mai mare proporţie a maşinilor diesel – circa 65% dintre autoturismele vândute în primele şase luni din 2014 sunt cu propulsie diesel.
Edilii parizieni vor să interzică accesul acestor maşini mai poluante decât cele cu motoare pe benzina, deşi sunt conştienţi că vor crea mari inconveniente, atât timp cât motorina este mai ieftină decât benzina în Franţa.
O decizie pentru limitarea circulaţiei maşinilor diesel a fost luată în martie anul acesta după ce calitatea aerului în capitală a ajuns la cel mai periculos nivel de când există măsurători.
Potrivit raportului primăriei, 60% dintre locuitorii Parisului nu au maşină personală, ceea ce este deja un semn al schimbării obiceiurilor în privinţa transportului.
Măsura anunţată de Anne Hidalgo vine după interzicerea folosirii şemineurilor în Paris şi regiunea Ile de France, pentru că s-a constatat că acestea poluează mult mai mult decât arderea lemnului în spaţii bine închise. Măsura nu va afecta doar Parisul, ci şi alte 435 de localităţi.
Anne Hidalgo a precizat că în capitala Franţei vor adoptate şi alte măsuri de limitare a traficului auto, precum crearea unor zone extinse semi-pietonale. Acestea vor fi închise traficului auto doar în weekend, dar treptat regimul va fi extins pe întreaga durată a săptămânii. Nu vor fi afectate de restricţii maşinile de aprovizionare, ale serviciilor de urgenţă, autobuzele şi taxiurile.
Gata cu şemineurile şi maşinile diesel în Paris
Anne Hidalgo, primarul Parisului, a anunţat că, până în 2020, va fi interzis accesul în Paris pentru maşinile cu motoare diesel. Este una dintre măsurile radicale antipoluare luate de primarul socialist. Franţa este ţara europeană cu cea mai mare proporţie a maşinilor diesel – circa 65% dintre autoturismele vândute în primele şase luni din 2014 sunt cu propulsie diesel.
Edilii parizieni vor să interzică accesul acestor maşini mai poluante decât cele cu motoare pe benzina, deşi sunt conştienţi că vor crea mari inconveniente, atât timp cât motorina este mai ieftină decât benzina în Franţa.
O decizie pentru limitarea circulaţiei maşinilor diesel a fost luată în martie anul acesta după ce calitatea aerului în capitală a ajuns la cel mai periculos nivel de când există măsurători.
Potrivit raportului primăriei, 60% dintre locuitorii Parisului nu au maşină personală, ceea ce este deja un semn al schimbării obiceiurilor în privinţa transportului.
Măsura anunţată de Anne Hidalgo vine după interzicerea folosirii şemineurilor în Paris şi regiunea Ile de France, pentru că s-a constatat că acestea poluează mult mai mult decât arderea lemnului în spaţii bine închise. Măsura nu va afecta doar Parisul, ci şi alte 435 de localităţi.
Anne Hidalgo a precizat că în capitala Franţei vor adoptate şi alte măsuri de limitare a traficului auto, precum crearea unor zone extinse semi-pietonale. Acestea vor fi închise traficului auto doar în weekend, dar treptat regimul va fi extins pe întreaga durată a săptămânii. Nu vor fi afectate de restricţii maşinile de aprovizionare, ale serviciilor de urgenţă, autobuzele şi taxiurile.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Daca nu Aro, atunci ce ?
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: masini diesel in Franta
În Franta nu se vând Dieselele cu filtru de particule??? ä