Acumulatorul Auto ( bateria )

Alternatoare, demaroare, acumulatori, instalatie electrica, lumini. Si orice merge pe curent. Reparatii, modificari, probleme tehnice.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
florin75
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 709
Joined: 13 Feb 2007, 12:54
Location: Bucuresti

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by florin75 »

14.4 voltaj maxim, mai bine 14.2! Mike, schimba voltmetrul de la bord, si eu am patit la fel, am pus baterie noo, Varta 60Ah, curent de pornire 540A si cand aprindeam farurile cadea acul de tot. Am masurat cu un multimetru digital, totul era OK, 14.2V fara consumatori. Am schimbat voltmetrul si acum acul se duce un pic spre stanga cu consumatori mari, niciodata pe zona rosie, nici macar la stop, cu faruri, aeroterma si stergatoare. Voltmetrul e format dintr-o lamela pe care se afla infasurata o mica bobina. Cand se incalzeste lamela, aceasta isi schimba forma, incovoindu-se si actionand acul voltmetrului. In timp, lamela se decaleste. Costa 15 roni un voltmetru nou.

User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by amicul »

Lamela are la baza un bimetal. :P
Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat
User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by myke »

florin75 wrote: 14.4 voltaj maxim, mai bine 14.2! Mike, schimba voltmetrul de la bord, si eu am patit la fel, am pus baterie noo, Varta 60Ah, curent de pornire 540A si cand aprindeam farurile cadea acul de tot. Am masurat cu un multimetru digital, totul era OK, 14.2V fara consumatori. Am schimbat voltmetrul si acum acul se duce un pic spre stanga cu consumatori mari, niciodata pe zona rosie, nici macar la stop, cu faruri, aeroterma si stergatoare. Voltmetrul e format dintr-o lamela pe care se afla infasurata o mica bobina. Cand se incalzeste lamela, aceasta isi schimba forma, incovoindu-se si actionand acul voltmetrului. In timp, lamela se decaleste. Costa 15 roni un voltmetru nou.
Stiu cum functioneaza ca l-am reglat eu la 13,5 sa fie pe mijloc ca era pe rosu...Chestia cu decalirea lamelei...hmm....oricum si luminile in bord scad in intensitate cind pornesc aeroterma...inclin sa cred ca sunt varza lagarele alea de alama din aeroterma si suge mai mult.Oricum...instalatia electrica e bataie de joc la aro10 sigurante care sar...papuci care se oxideaza cind tie lumea mai draga...etc.Asteptam vara sau macar primavara.
Image
User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by amicul »

Ce a spus florin 75 este adevarat, dar trebuie verivicat foarte bine.
Dar lamela aia din voltmetru se poate indoi ( modifica pozitia ).
Cel mai bun, iti iei un aparat de masura si in aplici intrul loc ( in masina ) sa  fie vizibil. poate fi si un multimetru. se gasesc mintaje gata facute ( trebuie doar pricepere ).
Asa ca aparatul din bord are un rolul informativ. Vezi la masinile, noi nu mai exista si au pus un bec martor.
sar putea ca firul de +, ce pleaca din alternator sa fie subtire ( subdimensionat ).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat

User avatar
florin75
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 709
Joined: 13 Feb 2007, 12:54
Location: Bucuresti

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by florin75 »

myke wrote:
Stiu cum functioneaza ca l-am reglat eu la 13,5 sa fie pe mijloc ca era pe rosu...Chestia cu decalirea lamelei...hmm....oricum si luminile in bord scad in intensitate cind pornesc aeroterma...inclin sa cred ca sunt varza lagarele alea de alama din aeroterma si suge mai mult.Oricum...instalatia electrica e bataie de joc la aro10 sigurante care sar...papuci care se oxideaza cind tie lumea mai draga...etc.Asteptam vara sau macar primavara.
Doar ai indoit lamela, nu i-ai schimbat proprietatile fizico-chimice! Dar daca zici ca doar la pornirea aerotermei se intampla caderea de tensiune, atunci da, merita sa o schimbi doar pe ea.

Eu am bloc de sigurante de tip nou, nu am probleme cu saritul, pe parcursul a 50.000 km am schimbat doar vreo doua! S-a mai discutat subiectul pe undeva. Nu cred ca instalatia electrica de la A10 este mai proasta decat la alte masini!
User avatar
silvester
Membru
Membru
Posts: 226
Joined: 16 Oct 2007, 07:06
Location: ploiesti
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by silvester »

Referitor la demaror, eu nu am vazut pana acum unul ars (decat daca ia foc masina). Cu lipituri proaste intre lamelele colectorului si bobinele rotorului... da. Cam asta e boala lor (am patit eu, iar pe vreme rece e de belea). Cum am rezolvat? Simplu: se scoate rotorul (nu de tot, important este sa ai acces la colector). Se ia la smirghel colectorul, atat pe zona cilindrica (pe unde umbla carbunii) cat si zona plana, unde se infig spirele bobinelor. Se cumpara pasta decapanta (din aceea care se foloseste la instalatii termice de cupru, sa aiba si cositor in compozitie). Se mai cumpara si cositor, tot pentru instalatii termice de cupru. Se ia un ciocan de lipit (care se incalzeste la aragaz) si o lampa de lipit cu GPL (tot pentru centrale termice ;D ). Se prinde rotorul in ceva (menghina, de pilda) cu colectorul in sus. Se cinsteste un prieten, ca va fi nevoie de ajutorul lui. Se incalzeste ciocanul de lipit (la aragaz, de exemplu). Dupa care se incepe lipirea, in timp ce prietenul pe care l-ati omenit cum se cuvine tine flacara lampii cu GPL pe partea din spate a ciocanului de lipit, astfel incat acesta sa nu se raceasca. Se lipesc toate capetele bobinajului, chiar daca acestea arata bine. De regula, daca este temperatura suficienta nu se formeaza punti. Daca totusi se intampla fenomenul, se inlatura puntile de cositor cu o scula ascutita. Nu uitati sa curatati, tot cu o scula ascutita, spatiul dintre lamelele colectorului. Acolo se aduna pilitura de cupru si particule de carbon de la perii, si nu vreti asta. Daca sunt buni carbunii si aveti baterie... mergeti numai cu demarorul \:D/ . Eu am facut asa la TV-ul meu si vreau sa spun ca se invarte motorul... ca un ventilator. Merge mai iute ca la dacie. Am un acumulator de 150Ah. Nou, ce-i drept. Dar pana sa repar electromotorul nu invartea prea bine.
Si daca tot umblati acolo, nu uitati bucsele. Daca aveti dubii, schimbati-le.
User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by amicul »

Revin si spun:
Este buna ideea.
Zona unde sa cositorit, trebuie curatata bine de cositor ( daca aveti dubii, ca sa format punti ) cu ajutorul unei panze de bomfraier ::) de jur imprejur, pana va ramane curat in zona respectiva.
Cine stie, a inteles.
Cine nu, comenteaza ( intreaba ).
Am facut si eu asa ceva.
Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat
User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by alex »

mi-a pus un prieten un voltmetru si de atunci nu mai stau sa ma uit pe indicatorul vechi. oricum nici daca luati alt voltmetru de bord dacia nu aveti prea multe garantii ca o sa indice corect....din pacate.
http://www.aro4x4.net/smf/index.php/topic,471.0.html

de sigurante am mai vorbit, la mine sareau in prostie pana am schimbat blocul de sigurante cu unul cu sigurante de tip nou (nu e bloc de aro)
happily mending an Aro 320 D127
User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by amicul »

Ce mai gasesc pe la altii :o ::)+


--------------------------------------------------------------------------------

http://www.perfectswitch.com/isolator.h ... XgodeAGBlg

http://www.pplmotorhomes.com/parts/batt ... Xgod0SJ_lg
http://www.jcwhitney.com/autoparts/Prod ... 26/c-10101
Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat
User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by amicul »

Cititi si nu faceti ca ei , daca nu stiti sau nu sunteti siguri mai bine intrebati.
Eu unul am ramas uimit de ce am vazut acolo ( cata prostie ).
http://www.auto-motor-si-sport.ro/forum ... 266.0.html
Dar asta este cand omul are bani ...........
Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat
User avatar
silvester
Membru
Membru
Posts: 226
Joined: 16 Oct 2007, 07:06
Location: ploiesti
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by silvester »

Altul care inventeaza mersul pe jos sau apa calda. Chiar asa de grea o fi amarata aia de fizica? Pe vremea mea chiar se facea fizica in liceu. Greu cu bilanturile alea energetice....
User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by amicul »

Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat
User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by amicul »

Aveam si aici de pus ceva, dar nu mai reconditionati voi bateriii sau acumulatori, cum vreti sa le spunetii.
Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by Soryn »

Adaugare,,,,,,In finalll.....cand cumparati o baterie...luati ..in considerare si curentul maxim de descarcareee,,(pornire),,,,,,de exemplu eu am avut o baterie,,,inainte...12 V 100 de A .,,,,si curentul maxim de descarcare 850 de A,,,(curentul pe care poate sa il dea bateria maxim)  ,,,cand am inlocuit respectiva baterie cu una Noua...tot de 100 de A ,,,>asta are curentul  de descarcare maxim 950 de A ,,,,,,,,,,de aici...cred..ca  apar probleme. la voi,,,daca ati luat o baterie..de 100de A sau mai mare ,,,cu curentul de descarcare maxim ..de 550 de A sau 650 de A,,,mai vreti sa aveti si pornire usoara,

Purs si simplu....Bateria nu da ..curent suficient - pentru perioada aia scurta cand dati la automat

mai conteaza si motoru.,,daca...are compresie...3-4 pe fiecare piston..... ;D
User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by amicul »

aparat de masura,
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat

Post Reply