Acumulatorul Auto ( bateria )

Alternatoare, demaroare, acumulatori, instalatie electrica, lumini. Si orice merge pe curent. Reparatii, modificari, probleme tehnice.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by ardeleanu »

Acuma zic si eu asa, bateria este importanta, dar poate trebuie mai intai ca restul sa fie OK.
Sa fie vreo doi ani, am plecat cu Passat-ul la ski nu departe de granita cu Elvetia. Noaptea frig undeva sub -20°C. Dupa o saptamana de nemiscare, cu o baterie veche de 8 ani (bateria originala a Passat-ului), a pornit ca si vara, la sfert de cheie. Sa fie de la motorul care avea pe atunci 300.000 km, dar intretinut de mecanici competenti de la VW (plus bujii/consumabile schimbate dupa cartea tehnica, nu asteptat sa te lase in drum, ulei de motor adaptat la conditii grele etc), de la carburantul BP Ultimate plus aditivi pusi extra ca sa fiu eu sigur etc ?
Asa ca inainte sa dam vina pe baterie si sa ne echipam cu nu stiu cate baterii, mai bine bagam banii in intretinere motor plus carburant corespunzator.

Sau daca chiar vrei baterii adevarate (pentru buzunare adevarate ;)) ):
http://aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=97&t=11132

User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by BAGADI »

Mai cumperi si cu sufletul, nu numai cu portofelul :). De la prima masina am cumparat numai ROMBAT, din acelasi motiv care ma determina sa iau de pe rafturi sapun lichid Farmec si spuma de ras Gerovital ( nici nu stiu daca mai sunt actionari romani la companiile astea dar macar sunt produse in Romania ). Am facut o exceptie cu ZAP-ul pentru ca era o urgenta si numai supermarket-urile erau deschise la ora aia. Ardelene, nu compara ingineria germana a Passat-ului cu celelalte marci auto. Da, conteaza foarte mult si intretinerea de care spui tu dar ce te faci daca un producator auto pune bateria expusa in comparimentul motor si altul in portbagaj ( sub un capac din plastic si un pres gros pe deasupra ) sau tot langa motor dar in cutie speciala izolata? Nu prea poti compara durata de viata a bateriilor in cazul asta, nu?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by ardeleanu »

Nu stiu daca ai citit cu atentie ce am scris mai sus...bateria respectiva avea 8 ani si pornea fara probleme un diesel la -20°C.

Si am inlocuit-o pe un motiv care m-a facut sa realizez unde a ajuns tehnologia...sistemul start and stop refuza sa se conecteze, fara sa am alte probleme...la garaj mi-au explicat... avand in vedere faptul ca bateria incepuse sa piarda din capacitate-Ah (dupa mai bine 9 ani in care stiam ca este in compartimentul motor, dar atat), computerul masinii a blocat acest sistem pentru a proteja demarorul.

Te miri ca o baterie de la supermarket "moare" dupa doi/trei ani ? Pai cumpara un produs de top de la un magazin specizalizat si pe urma putem discuta.
Tot referitor la produsele gen "supermarket", m-am lamurit cat sunt de bune dupa ce am facut cateva schimburi de ulei la zecar, cu ulei de marca (specificatii Renault). Intr-o discutie cu Werner (merci inca o data ^:)^ ), am ajuns si la subiectul ulei de motor. Imi recomanda Werner un ulei pe care l-am gasit doar pe net etc. Garagistu stramba din nas (ca de ce cumpar uleiuri straine, de ce este de culoare neagra, ca nu se pune asa ceva in motoare vechi etc), pune uleiul si filtrul noi si...surpriza, dupa cativa kilometri motorul suna cu totul altfel, vibratii motor mult diminuate, perioada de utilizare preconizata mult mai lunga. Replica garagistului..." Pai ajung la faliment cu consumabile din astea, clar merge mult mai bine motorul".
La fel pentru lichidul de racire, lichidul de frana, cauciucuri etc.
De carburant nu mai zic.

Cumperi cu inima un ARO, dar este total contraindicata metoda cand cumperi consumabile.
Fenomenul GIGO este valabil si aici... Garbage In, Garbage Out (Gunoi Introduci, Gunoi Obtii). %%- good luck
Last edited by ardeleanu on 16 May 2020, 11:13, edited 1 time in total.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by BAGADI »

Voiam sa spun ca, bateria originala de pe Passat-ul tau daca era pusa pe un Logan, tot pe linia de asamblare din fabrica, nu rezista 8 ani, doar din prisma locatiei.
In Carrefour gasesti si baterii Varta, Bosch, nu vorbim de cele profesionale cu gel care nu s-au incadrat niciodata in bugetul meu.
Passat-ul de care vorbesti tu nu poate fi comparat nivi cu modelul nou....De exemplu, ca masina de serviciu am un Polo din 2019 cu bateria expusa in compartimentul motor. Sotia conduce un Polo din 2001, bateria localizata tot in compartimentul motor dar inchisa in cutie speciala. Nu mai spun ca la Polo din 2019 se arde siguranta de la spalatorul de parbriz aproape in fiecare luna si reprezentanta VW habar nu are de ce, stau cu cutiuta de sigurante de 7.5 A in torpedou cum stateam cu litza la Dacie. Consumatorism....

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by ardeleanu »

Deci, daca inteleg bine, problema nu este bateria, ci incompetenta celor de la garaj...

Cumpara din Carrefour Romania si o sa ai performante de... Carrefour Romania. Nu sunt produse rele, dar sunt ca si medicamentele generice, cica aceleasi substante active, dar mult mai ieftine. Hai sa fim seriosi, inca o data suntem luati de prosti pe fata...

Cat despre pret, ce sa zic, daca schimbi bateriile tot la 3/4 ani in loc de dublu la cele de top, calculul este usor de facut. Plus problemele si timpul pierdut.

Cineva m-a invatat, demult, ca performante de top se obtin doar cu oameni si echipamente de top.
Restul este bullshit, vorba americanului.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by BAGADI »

Ai dreptate dar tu te raportezi in permanenta la salariile din Franta, ca sa nu zic "al tau" :).
Am aflat tarziu in noapte ca a 2-a zi la prima ora trebuie sa merg neaparat pana la Vatra Dornei ( 120 km dus ) Masina personala nu era pornita de vreo 2 saptamani, ii dau o cheie si invarte greu, multimetrul arata ca e moarta-n cada. Ce era sa fac? M-am dus la Carrefour, M-AM UITAT IN PORTOFEL ;) si am luat o baterie ochioasa de pe raft , din pacate nu aveau ROMBAT. In termen de 5 zile trebuie sa o duci la un service sa-ti verifice alternatorul, incarca bine, am primit garantia. In iarna ( peste 2-3 luni ) a murit subit. Poate fi si un defect de fabricatie si sa fiu eu ghinionist, dar la ROMBAT nu am patit-o niciodata.
Din pacate, in Romania inca se mai cumpara baterii si din parcurile de dezmembrari auto deci despre ce vorbim?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by ardeleanu »

Lasa salariul, ca pana la urma tot trebuie sa cumperi bateria. Hai sa fim seriosi, o baterie adevarata, pret circa 100 de euro, te tine minim 5 ani. Aici o sa-i dau dreptate lui Flo, nu iti permiti masina, nu o cumperi. Ca si cu amantele frumoase si pretentioase, nu iti permiti, te duci acasa la sotie... ;)) De altfel nici eu nu imi permit (inca) o masina, asa ca patronul a fost obligat sa-mi cumpere masina (Passat-ul). :-j
Intretinere preventiva se numeste, nu astepti sa crape ca sa schimbi ceva.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by Constantin »

BAGADI wrote: 16 May 2020, 11:13 Nu mai spun ca la Polo din 2019 se arde siguranta de la spalatorul de parbriz aproape in fiecare luna si reprezentanta VW habar nu are de ce, stau cu cutiuta de sigurante de 7.5 A in torpedou cum stateam cu litza la Dacie. Consumatorism....
Ia adaugă un metru de cablu de aceeași secțiune pe plusul pompiței și pune o ghenă de plastic peste cablu...
Yo din '97 la' 98 la un Vito tot schimbam când becul de poziție spate dreapta când siguranța... Un tataie de vindea flori la piață mi-a spus asta. După ce am pus "sârmă" nu am mai schimbat nici bec nici siguranță...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by BAGADI »

ardeleanu wrote: 16 May 2020, 12:38 Lasa salariul, ca pana la urma tot trebuie sa cumperi bateria. Hai sa fim seriosi, o baterie adevarata, pret circa 100 de euro, te tine minim 5 ani. Aici o sa-i dau dreptate lui Flo, nu iti permiti masina, nu o cumperi. Ca si cu amantele frumoase si pretentioase, nu iti permiti, te duci acasa la sotie... ;)) De altfel nici eu nu imi permit (inca) o masina, asa ca patronul a fost obligat sa-mi cumpere masina (Passat-ul). :-j
Intretinere preventiva se numeste, nu astepti sa crape ca sa schimbi ceva.
De masina oricum ai nevoie iar toate masinile necesita o baterie. O montezi, iti faci treaba cu ea de banii pe care i-ai dat, la fel ca la curve :). Dai pe Rombat 300 lei te tine 3-4 ani, dai pe Varta 400 lei te tine 5 ani, samd....Nu extrapolez comparatia detaliata la serviciile curvelor, ca nu stiu preturile ;)) Amante exista si fara bani, bijuterii sau alte atentii ;)
Oricum, la toate te prezinti cu aceeasi baterie, difera doar gradul de apreciere al lor cand o vad ;)
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by Constantin »

Da, da, da... Ai baterii litiu-ion de tesla...
Ce te faci când constați că în garajul amantei au loc și avioane? NUȚI, dai cu tesla-n oo?
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by BAGADI »

Suni un prieten cu un redresor negru :)
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by vercingetorix »

De ani de zile folosesc doar Caranda Maxima, in ideea stupida sa cumpar produse romanesti pentru a mai pastra ceva locuri de munca si prin Romania.
Aiurea, nu te poti lupta cu vocatia de sluga a romanului, prefera orice munca necalificata pe afara decat sa fie stapan in tara lui.
Bateria vine cu o garantie de 3 ani si ma tine de regula cam 4, o folosesc mai mult in wk cand mai trece si pe Aro.
E relativ ieftina, daca o predai si pe cea veche costa 265 ron deci vreo 50 de euro.
Recordul pe o baterie romaneasca l-a stabilit (cred) un vecin pensionar cu o Dacia 1100 ce toata ziua se juca cu o baterie tip Acumulatorul cu bacuri, avea redresor, acid si aparat ptr densitatea acestuia, mi-a spus ca o tinea asa de 11 ani. ;D
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by ardeleanu »

Pai, daca imi aduc bine aminte, pe vremuri, schimbau si elementii la bateriile respective. Le mai etansau si cu smoala care crapa dupa o vreme si aveai acid peste tot in zona bateriei...Cat am mai spalat si curatat locasul bateriei din portbagaj la Dacia 1100...Plus refacut nivelul cu apa distilata...Ce vremuri... :)

Cine mai repara o baterie in zilele noastre? Societate de consum ne-o trebuit, societate de consum am primit...
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by Constantin »

Un" pretin și toarăș"d'al meu are un amărât de panou fotovoltaic pă dubă și bateria are peste 10 ani...
Yo i-am dat panou' că l'am luat de pe un radar care mi-a făcut poză și nu-mi aranjasem freza...
Că tot veni vorba, acu' să vezi ce panoaie moderne a pus statu' pă radare și alte drăcovenii de haiducit buzunarele noastre... Cre'că fac primu' Sprinten electric dacă mai vin multe amenzi pe numele meu(au pus și baterii gel la radare...)... O să fac o remorcă la trotinetă acu' cât ne mai dă voie cu măști...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Acumulatorul Auto ( bateria )

Post by flo »

Am schimbat bateria la Loganul meu batran. Si bateria era batranica . Peste 6 anisori m-a tinut asa ceva : https://www.ebat.ro/baterii-auto/bateri ... a-173.html

Dar bateria care a inregistrat un adevarat record a fost una Balkancar (bulgareasca fireste) cumparata prin 1984 si aruncata prin 1994. Era de tipul celor facute la Acumulatorul, cu bacuri.
Bateriiile de tip Acumulatorul se reparau dupa cum zicea Ardeleanu. La URA Obor exista atelier care inlocuia elemneti. Nu se aruncau. Exista procedura tehnologica de reparare, aprobata de MTTc elaborata de CIRA.

Post Reply