Alternator de renault laguna diesel A/C de 110A pe aro 10 cu dacia

Alternatoare, demaroare, acumulatori, instalatie electrica, lumini. Si orice merge pe curent. Reparatii, modificari, probleme tehnice.

Moderators: mariusjaz, socratee

LupulSui
Junior
Junior
Posts: 72
Joined: 14 Nov 2016, 23:37
Location: Craiova

Re: Alternator de renault laguna diesel A/C de 110A pe aro 10 cu dacia

Post by LupulSui »

Pai asta zisesem si eu ca pricepusem din ce ai zis - cum e in poza.
Cit despre papucul W, ala nu ducea la becul indicator al incarcarii, de la bordul Vw (se aprinde daca incarcarea nu-i cit trebuie)? Nu toate modelele cu genul ala de alternator au si turometru (Golf, T4 si care o mai fi).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Alternator de renault laguna diesel A/C de 110A pe aro 10 cu dacia

Post by Soryn »

Asa... Si nu, W este dedicat pentru turometru, semnalul fiind prelucrat cu montaj electronic. Pentru bec poti sa faci urmatoarele. Inainte de dioda mai poti incerca sa montezi si un bec, /martor pentru incarcare. Daca se aprinde cu motorul oprit si contact pus, apoi se stringe la pornire si reuseste sa amorseze generatorul, il poti monta definitiv intr-un martor liber din ceasuri.Eventual pui doar bec si fara dioda...Vezi cum se manifesta. Descrierea relativa a bornelor o citesti si aici .
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
LupulSui
Junior
Junior
Posts: 72
Joined: 14 Nov 2016, 23:37
Location: Craiova

Re: Alternator de renault laguna diesel A/C de 110A pe aro 10 cu dacia

Post by LupulSui »

Daca-i asa, W nu ma intereseaza - turatia o am direct de pe volanta (nu mai stau cu alte montaje), iar voltmetrul de bord zice bine, deci n-am de ce sa pun bec.
In schimb, te mai stresez cu dioda aia: ziceai ca-i buna, ca sa nu dea alternatorul curent inapoi, inspre contactul de cheie. Dar tocmai asta e sensul curentului in circuitul de incarcare: alternator - regulator - contact cheie - baterie. Voltmetrul tocmai de-aia este inserat acolo, ca sa arate cit da ansamblul altenator/regulator catre baterie (altfel, cum ai sti ca regulatorul face mutre si nu mai incarca bine?). Cind ai oprit contactul, se opreste motorul si, odata cu el, incarcarea bateriei.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Alternator de renault laguna diesel A/C de 110A pe aro 10 cu dacia

Post by Soryn »

Logica ta de om priceput și bun la toate. In varianta standard cu releu regulator extern, voltmetru este alimentat tot prin contact, din contact și cablul care alimentează contactul cu + permanent și celilalti consumatori( nu circulă curent si tensiune invers din releu in voltmetru pentru că dacă ar fi așa ar lua foc cablu ala subtire- legat in contact) Așadar, referinta voltmetrului este una generală și localizata strict de tensiunea care este in contact atunci când este pus. Voltmetru indică nivelul de tensiune aproximativ pe care il generează alternatorul prin borna groasă B+ și carcasa lui -, sau doar cel regăsit in baterie când motorul este oprit și contactul pus. La varianta cu motoare pe benzină, cablul care alimentează releul regulator este comun cu alimentarea bobinei de inductie( o porcarie, contactul are cădere de tensiune 1,2-3 volti și releul nu poate să genereze suficientă excitatie alternatorului prin DF) , nu că ar fi vre-o diferenta majoră cu un alternator mic de 36 sau 50A. Alternatoarele cu releu incorporat au nevoie doar de un impuls mic de energie și mai apoi se auto alimentează independent, până la oprirea motorului. In fine,. poti face ce și cum dorești... Nu mai tin bine minte, dar am impresia că voltmetru este legat la + și - comun al ceasurilor de bord.... alimentate din contact. Așa că asta cu indicatia din alternator e basm... Schema incarcata de tine este una simplificată, in realitate mai sunt 15 chestii legate in paralel cu voltmetru.

Post Reply