Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Alternatoare, demaroare, acumulatori, instalatie electrica, lumini. Si orice merge pe curent. Reparatii, modificari, probleme tehnice.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
florian
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1605
Joined: 12 May 2011, 14:57
Location: Ploiesti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by florian »

Multumim.

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by ardeleanu »

florian wrote: 21 Sep 2020, 14:43 Caii putere consumati nu au legatura cu puterea consumatorilor ?
Este o treaba care se invata la fizica, la liceu, daca nu ma insel.
Alternatorul transforma energia mecanica provenita de la motorul termic in energie electrica.
Cu cat produce mai multa energie electrica cu atat consuma mai multa energie mecanica, deci cai putere ai motorului care nu mai ajung la roti...
User avatar
florian
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1605
Joined: 12 May 2011, 14:57
Location: Ploiesti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by florian »

Este o treaba care se invata la fizica, la liceu, daca nu ma insel.

Las-o asa. Altceva as fi vrut sa discut despre caii putere care nu mai ajung la roti.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by ardeleanu »

In functie de consumatori/consum de energie electrica, alternatorul consuma mai mult sau mai putin din puterea motorului. Niste teste, mai mult sau mai putin empirice, facute in urma cu cativa ani, au aratat ca viteza maxima a unui autoturism cu un motor de putere medie scade cu circa 1.5% daca se circula cu faza lunga aprinsa. Nu pare mult, dar daca mai adaugam si alti consumatori electrici (faruri suplimentare, GPS, instalatie sonorizare, lada frigorifica, nu mai stiu cate telefoane portabile si tablete etc) pierderea de putere a motorului incepe sa fie notabila.
Repet, este vorba de motoare de putere medie si mica, cu unul de 350 de CP nu o sa se simta nici o diferenta notabila. ;))

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by Soryn »

Aici e vorba că mașinile aro dotate cu tehnică autohtonă nu erau capabile pentru trafic, și dacă erau capabile aveau tot felu de anomalii și fluctuații în funcționare. O diferență foarte mică de dimensionare a scăzut fiabilitatea mașini drastic, făcând-o dependentă de surse auxiliare de curent, de parcă era mașină electrică, nu convențională.
Până să devină Aro o mașină fiabilă cu tehnică modernă, cumpărătorii deja erau scârbiți de megafiabilitatea ei ...

Aveți grijă că chiar se simte un sfert de cal putere consumat din motor în plus pentru încărcarea bateriei.
User avatar
florian
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1605
Joined: 12 May 2011, 14:57
Location: Ploiesti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by florian »

Nu incarcarea bateriei este o problema. In ciclul de functionare al alternatorului, bateria devine si ea un consumator dar nu un consumator critic. Problema este sustinerea de catre alternator a consumului celorlalti consumatori. Ue exemplu ar fi instalatia de iluminare. De aici si consumul suplimentar de energie mecanica.
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by vercingetorix »

Un alternator reglat si verificat ca la carte, in combinatie cu un releu de incarcare de calitate nu pune probleme deosebite.
Vad Dacii din anii '70 cu alternator clasic de 35A de Sacele si cu releu mecanic ce merg perfect.
Rulmenti, bucsi, carbuni, diode, daca totul corespunde nu se poate sa nu mearga.
Ca poate mai trebuie sa verifice un electrician cu experienta daca nu ai vreun scurt pe instalatie sau consumatori gen electromotor ce "fura" curent, e deja alta discutie.
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by Constantin »

Vergine, nu se mai spune"fură curent"ci aplicații energivore gen actualizare soft electromotor...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
florian
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1605
Joined: 12 May 2011, 14:57
Location: Ploiesti

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by florian »

Este corect ce spui. Dacia anilor 70 nu avea foarte multi consumatori electrici.Din aceasta cauza un alternator de 35A era suficient. De fiabilitatea alternatoarelor de Sacele, nu stiu ce sa zic. Toti posesorii seriosi de Dacia aveau in lada de piese de schimb din portbagaj si un alternator. Oare de ce ?Avantajul ca se depananau relativ usor, piese de schimb se gaseau prin toate intreprinderile socialiste.In magazinele de specialitate nu gaseai mai nimic dar toti aveam de toate.
Cu automobilul cu motorizare diesel, de generatie mai veche, gen ARO, lucrurile stau cu totul altfel.
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by vercingetorix »

Eu ma refer la motorul de Dacia pus si pe Aro 10.
Pina la urma are cam aceeasi schema electrica, deci dpmdv nu necesita schimbari, asa cum merge pe Dacia o poate face si pe un Aro.
Eu am pe Aro 10 unul de 50A si este arhisuficient, in combinatie cu fulie de Dacia injectie pe pompa de apa si fulie de Oltcit pe alternator.

Pe motoare diesel nu ma pronunt, dar in afara de secventa de pornire in rest mi se pare similar dpdv al consumatorilor si al instalatiei, ba chiar e mai subtire fara bujii si bobina de inductie.
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by Soryn »

Au introdus și idioții ăia de la ep punți redresoare cu diode tip pastilă (max15A). Fiabilitate zero barat. Da, erau fiabile dacă nu porneai nici un consumator, și nu foloseai mașina deloc.
În 15 ani de mers cu aro 10, nu cred că a trecut mai mult de 1 lună să nu reparăm ceva la sistemu de încărcare. Colectie de alternatoare ep și relee.... Degeaba. O parte din cei care scriu aici și își dau cu părerea, au folosit mașinile 5000 de km în 10 ani, sau doar vor să se afle în treabä.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by ardeleanu »

vercingetorix wrote: 22 Sep 2020, 10:53 Eu ma refer la motorul de Dacia pus si pe Aro 10.
Pina la urma are cam aceeasi schema electrica, deci dpmdv nu necesita schimbari, asa cum merge pe Dacia o poate face si pe un Aro.
Eu am pe Aro 10 unul de 50A si este arhisuficient, in combinatie cu fulie de Dacia injectie pe pompa de apa si fulie de Oltcit pe alternator.

Pe motoare diesel nu ma pronunt, dar in afara de secventa de pornire in rest mi se pare similar dpdv al consumatorilor si al instalatiei, ba chiar e mai subtire fara bujii si bobina de inductie.
Pune niste proiectoare suplimentare adevarate de cateva sute de watti si sa vezi cum se schimba problema...

In configuratia standard de uzina, sigur, nu ai nevoie de putere mare in conditii de trafic ideale. Dar, in conditii de trafic grele, cu toti consumatorii electrici porniti, alternatorul de 50A este depasit de situatie si...bateria sufera.
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by vercingetorix »

Ma opresc aici, discutie inutila.
Dpmdv se poate sterge tot ce am scris.

p.s. cu 2 proiectoare in bara aprinse, o aeroterma cu 5 trepte pornita si faza lunga aprinsa imi sta acul la jumate cu alternatorul de 50A.
Din partea mea bricolati, e foarte bine sa ai ce lucra mereu !
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by ardeleanu »

Te superi degeaba...Insumeaza puterile consumatorilor si vezi daca depaseste puterea furnizata de alternator.
Poate noi gresim si tu ai dreptate.

Un lucru care mi-a placut in Rusia...de fiecare data cand instalam echipamentele noastre, electricianul local calcula sectiunea cablurilor de alimentare, noi o validam si... el comanda si monta cabluri cu sectiune dubla...
Last edited by ardeleanu on 22 Sep 2020, 11:56, edited 1 time in total.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by Soryn »

Ce proiectoare că deja vorbim de saincesficșon. Doar stopurile pe frână consumă 3A.
Unii au uitat să scrie că defapt au mers de 5 ori cu mașina, și doar ziua ;)) a....
Calculul real trebuie făcut în condiți de stat în coloana bara la bară, noaptea pe ploaie și iarna.

Post Reply