Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Alternatoare, demaroare, acumulatori, instalatie electrica, lumini. Si orice merge pe curent. Reparatii, modificari, probleme tehnice.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by vercingetorix »

Va rog, cineva sa stearga tot ce am scris.
Prostul gust provoaca ulcere cand nimeni nu-l cere.
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by Soryn »

Graficul explică pierderile de putere cauzate de temperatura normală de utilizare comparativ cu valoarea ''la rece '' (capacitatea de generare 100%).
Încălzirea cauzata de suprasolicitare scade puterea chiar mai mult sub limita de 80% (in realitate)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by BAGADI »

Hai sa o luam invers :) Nu ma pricep, asa ca intreb : poate dauna montarea unui alternator cu o capacitate de incarcare mult mai mare decat cel original al masinii? Cu exceptia pierderii de putere, bineinteles. Mai exact, pe un 244 Andoria as dori sa montez un alternator care sa poata sustine un troliu, un ledbar si alte proiectoare, o lada frigorifica,un invertor, poate si o instalatie de AC cu compresor electric ( asta ar fi un consumator imens ) etc...Ma gandesc ca rar vor functiona toate simultan, de cele mai multe ori vor trage curent doar consumatorii clasici ai masinii, caz in care....nu se prăjește niciun fir/releu/etc? Bateria nu are de suferit daca noul alternator baga ca inecatul curent in instalatie? Scuzati exprimarea mai plastica :)
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by Soryn »

Nu va influența cu nimic negativ instalatia existentă. Voltajul debitat de alternator este autorglat de releul lui intergrat în accesta, la o valoare standardizată. Undeva în jurul valorii de 14V. Va necesita mărirea sectiuni cablului de transfer între alternator și consumatori, eventual altul in paralel. Nu se poate supradimensiona la infinit datorită tipului de curea. Va reduce intervalul de înlocuire a acesteia ( depinde de consumatori). Va influența turația de relantiu cu 50-100 de rot/minut la consum mare. Totul se rezumă la necesarul de consum la turația de relantiu a motorului, că la 4000 de ture aproape toate debitează curent multișor. Pentru o singură curea trapezoidală de 13/8 am impresia că 90-100A ar fi limita maximală. Depinde și diametrul fuliei, de la caz la caz.

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by ardeleanu »

BAGADI wrote: 22 Sep 2020, 22:43 Hai sa o luam invers :) Nu ma pricep, asa ca intreb : poate dauna montarea unui alternator cu o capacitate de incarcare mult mai mare decat cel original al masinii? Cu exceptia pierderii de putere, bineinteles. Mai exact, pe un 244 Andoria as dori sa montez un alternator care sa poata sustine un troliu, un ledbar si alte proiectoare, o lada frigorifica,un invertor, poate si o instalatie de AC cu compresor electric ( asta ar fi un consumator imens ) etc...Ma gandesc ca rar vor functiona toate simultan, de cele mai multe ori vor trage curent doar consumatorii clasici ai masinii, caz in care....nu se prăjește niciun fir/releu/etc? Bateria nu are de suferit daca noul alternator baga ca inecatul curent in instalatie? Scuzati exprimarea mai plastica :)
Cum spune Sorin, nu risti nimic daca puterea alternatorului este mai mare decat cea necesara.
In schimb, daca este mai mica, incep problemele...
Pe fiecare din echipamentele electrice mentionate mai sus exista o eticheta cu puterea consumata.
Aduni puteriile consumatorilor care consideri ca o sa functioneze simultan (plus consumul normal al masinii) si ai raspunsul.
Pe noapte, daca pui consumul instalatiei de iluminare standard, plus led bar, reflectoare, lada frigorifica, invertor etc...nici nu indraznesc sa ma mai gandesc la o clima actionata electric...ajungi la un consum foarte mare...ai nevoie de grup electrogen, nu de un amarat de alternator. ;))
Gandeste-te ca 1CP = 746W, iar randamentul unui alternator este in jur de 50%, plus ca la relanti este departe de puterea maxima, plus alte pierderi etc.
Pe 4x4 americane, cu motoare de mai multe sute de cai putere, sunt montate mai multe alternatoare pentru a face fata la consumatori electrici de putere mare.
Last edited by ardeleanu on 23 Sep 2020, 11:22, edited 1 time in total.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Generatorul de curent alternativ sau alternatorul

Post by BAGADI »

Da, am vazut V8 americane simetrice si din punct de vedere al alternatoarelor :)

Post Reply