Restaurare Tilika ( 244 Andoria din '05 )

De la bicicleta pana la locomotiva. Orice lucrare mai serioasa, despre orice acaret iesit din tipare o puteti prezenta aici.

Moderators: Werner, mariusjaz, socratee

User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Restaurare Tilika ( 244 Andoria din '05 )

Post by BAGADI »

Am lasat doua gauri mai mici pe fundul cutiei bateriilor in caz ca intra apa acolo dar avea prea multe si prea mari, intra praful si noroiul prin ele, plus viscolul, de asta era si asa de ruginita. Pe laterale avea doua gauri dispuse prea sus pentru a fi de scurgere, de diametrul unui tub cu silicon, batea alizeul pe acolo. Gaurile de pe colturile cutiei la fel, le-am considerat prea mari si le-am obturat cu niste profile de colț.
Ai dreptate, intra perfect doua baterii de 70 Ah acolo dar nu mi-ar placea sa se frece de cutia proaspat vopsita :( . Am sa le fixez cu ceva similar Dacia 1300, din ce a scris Constantin mi-am dat seama ca era acelasi sistem, o bara cu doua tije cu filet.

User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Restaurare Tilika ( 244 Andoria din '05 )

Post by BAGADI »

toni wrote: 03 Jul 2020, 01:48
BAGADI wrote: 02 Jul 2020, 23:49 La ce folosea gaura ovala din cutia de sub curu' soferului, acoperita din fabrica cu o plasa din sarma? Era orientata spre picioarele pasagerului din spatele soferului. Mor de curiozitate :) Am renuntat la ea ca sa poata lipi mocheta.
Loc pentru aeroterma suplimentara, asa am la 328.
Oooo....buna idee a inginerului ARO...inseamna ca gaura diametral opusa era pentru conductele de apa calda.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Restaurare Tilika ( 244 Andoria din '05 )

Post by BAGADI »

Asa arata "tilikeaua" :) dupa doua straturi de vopsea pe podea si folie insonorizanta.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Restaurare Tilika ( 244 Andoria din '05 )

Post by BAGADI »

...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Restaurare Tilika ( 244 Andoria din '05 )

Post by BAGADI »

Am descoperit pe ploaie, cat stateam cu capul pe sub bord, un firicel de apa care se prelingea de sub caseta metalica care face legatura intre aeroterma si compartimentul motor. Am incercat sa-l urmaresc dar pe partea cu motorul tabla e protejata de pasla cu folie de aluminiu si nu as da-o jos decat daca altfel nu se poate....Aveti idee ce hiba are? Poate e ceva comun. Ar trebui sa pun un chibrit sub chederul de la parbriz ca la Dacia 1300 ? :)
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Restaurare Tilika ( 244 Andoria din '05 )

Post by Soryn »

La modelul ăsta de aerotermă intra apă pe deasupra iei, sau ceva de genul. Sub nivelul tablei cu cheder din compartimentul motor are o gaură sau o imbinare tehnică făcută aiurea, astfel cā ploua înauntru, nu mai știu sigur cum este , pot fi și niște șuruburi pe lângā care se infiltreazā apa. Descoperisem când a fost datā aeroterma jos ,altfel nu prea exstā vizibitate. Ca orientare ar fi în directia balamalei de capotā.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Restaurare Tilika ( 244 Andoria din '05 )

Post by BAGADI »

Deruginol + vopsea cu zinc + ceara. Sper sa nu mai apara rugina in portiere macar 5 ani :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Restaurare Tilika ( 244 Andoria din '05 )

Post by BAGADI »

.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Restaurare Tilika ( 244 Andoria din '05 )

Post by BAGADI »

In cei 17.000 km de viata ai lui Tilica, cineva i-a instalat inchidere centralizata, am gasit actuatoare in usi. Oare era o optiune din fabrica in 2005 ? Pareau a avea culcușul lor, fara improvizatii.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Restaurare Tilika ( 244 Andoria din '05 )

Post by toni »

Da, eu personal pe toate am avut inchidere centralizata (modele dupa 2000), parea de fabrica.
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2396
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Restaurare Tilika ( 244 Andoria din '05 )

Post by vercingetorix »

BAGADI wrote: 09 Jul 2020, 14:28 Deruginol + vopsea cu zinc + ceara. Sper sa nu mai apara rugina in portiere macar 5 ani :)
Ceara de lumanari topita impreuna cu vaselina si bagata bine prin colturi, dar cu atentie la scurgeri.
Intre foile de arc vaselina grafitata si pe deasupra catran.
Metode din batrani... :D
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Restaurare Tilika ( 244 Andoria din '05 )

Post by BAGADI »

In zona mea se practica altă rețetă: ulei ars de motor + smoala, amestecate intr-un cazan sub flacara mica si aplicata mixtura pe sub Dacie :)
Acum avem ceara pentru cavități la spray....boierie :)
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Restaurare Tilika ( 244 Andoria din '05 )

Post by Werner »

BAGADI wrote: 09 Jul 2020, 17:04 In zona mea se practica altă rețetă: ulei ars de motor + smoala, amestecate intr-un cazan sub flacara mica si aplicata mixtura pe sub Dacie :)
Acum avem ceara pentru cavități la spray....boierie :)
Uleiul ars nu este bun pentru conservare. Nu îl recomand. Uleiul ars contine substante corozive. Astea sunt retete de om sarac, de pe vremea împuscatului. Astazi exista alte substante, care într-adevar conserva. Mai ales în dublurile usilor nu prea te ajuta nici ceara. Ea nu are proprietatea de a se infiltra între table. La asta te ajuta un Fluidfilm, de exemplu. Ceara aia aplicat-o foarte frumos, egal pe suprafata, dar îti protejeaza doar suprafata. Iar insonorizantul acela este o porcarie. Lasa tabla doar vopsita, atunci vei vedea când apare rugina si poti sa actionezi îpotriva ei. Sub insonorizant se poate face rugina, mai ales din condens, iar sub placile alea nu este vizibila, doar cânt ti-a facut gaura, iar atunic este prea târziu deja. Nu o sa folosesti masinia cu zi de zi, ca sa simti vreo diferenta cu fara insonorizant.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Restaurare Tilika ( 244 Andoria din '05 )

Post by BAGADI »

Ceara aia cand iese din spray e destul de lichida, ca o vopsea la spray, se intareste un pic ulterior dar ramane flexibila. Daca nu dai 2-3 straturi nici nu se vede ceara, cel putin aia pe care am folosit-o eu, desi scrie pe tub ca e maro la culoare. Cand va da rugina in ea din nou, voi folosi Fluidfilm :) Oricum, daca nu a intrat ceara pe undeva, a intrat vopseaua data inaintea ei, sper... :-??
Masina va fi mochetata peste toata podeaua cu adeziv de contact. Oricum mocheta nu o va mai ridica nimeni ani buni ca sa se uite la podea daca a dat rugina. Sa speram ca nu vor exista surprize :(
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Restaurare Tilika ( 244 Andoria din '05 )

Post by BAGADI »

Se lucreaza, Tilica este invelit bini di tăt :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply