Caut restaurator!

De la bicicleta pana la locomotiva. Orice lucrare mai serioasa, despre orice acaret iesit din tipare o puteti prezenta aici.

Moderators: Werner, mariusjaz, socratee

Post Reply
andreiion1
Incepator
Incepator
Posts: 38
Joined: 16 Jan 2017, 22:28

Caut restaurator!

Post by andreiion1 »

Salut. Asa cum lasă de bănuit și titlul, caut restaurator pentru un Aro 10.1.
Ma refer la dezasamblat, curățat, înlocuit, reparat, reasamblat, vopsit, etc.
Nu trebuie făcut în graba, calitatea contează!
Nu cred ca trebuie sa fac vorbire de lipsa unor calități precum profesionismul sau seriozitatea, deoarece cred ca pe acest forum nu se cade.
Deasemenea nu cred ca restaurarea unei astfel de masini poate costa sume astronomice.
Detaliile le vom discuta în privat.
,,Nulla regula sine exceptione"

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Caut restaurator!

Post by ardeleanu »

Imi aduci aminte cum cautam si eu acum cativa ani...
Calitate buna pe bani putini nu o sa gasesti, in schimb oferta este larga la calitate proasta catre pericol rutier pe bani cat de multi, cu termene de executie de ordinul anilor.
Pe de alta parte, vezi DEX limba romana (si nu numai), mare deosebire intre restaurare si reconditionare, restaurarea la nivel concurs costa sume astronomice, depasind de multe ori valoarea de achizitie a masinii noi.
Piese de calitate se mai gasesc foarte greu, in schimb este plina piata de vanzatori de piese "originale de fabrica", fabrica situata probabil undeva in Asia sau in fundul curtii.
La firmele specializate (am cerut un deviz) pretul este cu patru zerouri...in euro.

Cum ar zice francezu : Bon Courage! %%- good luck
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Caut restaurator!

Post by Soryn »

Depinde ce restaurezi și care este starea initială . Un lucru e cert , din punct de vedere financiar , putregaiele nu merită restaurate ,cu exceptia cazurilor în care chiar reprezintă un monument de mare importanță sau patrimoniu .
Dacă spui că nu consideri că nu trebuie să coste mult, începe prin a efectua un bilant de costuri al lucrarii ,pe hârtie . Contează ce așteptări ai ,și ce înțelegi tu prin calitatea lucrării .în scris nu se poate aproxima ,determina sau înțelege exact accest nivel .
Regula generală este următoarea "cu cât starea initială este mai bună,cu atât costurile vor fi mai mici".
Lipsesc niste poze .
User avatar
44dac
Membru
Membru
Posts: 145
Joined: 04 Sep 2010, 19:36
Location: sibiu

Re: Caut restaurator!

Post by 44dac »

Sa stiti ca reconditionarea sau restaurarea unui vehicul pe care l-ati achizitionat ieftin necesita tot atata munca, poate mai multa, decat a unui vehicul scump. Mecanicii buni ar trebui sa lucreze la pretul carpacilor?
Regula generala a lui Sorin foarte valabila!
Daca lucrezi 2 zile la un motor de Aro si 2 zile la un motor de Toyota, costa cam la fel! Cel putin piesele se potrivesc, nu umblam cu adaptari si improvizatii (il citez pe Ardeleanu :piese "originale de fabrica", pe care trebuie sa le duci la rectificat, strunjit sau tratament termic). Vopsitul unei masini, indiferent ca e Dacia 1300 sau Audi , facut la aceeasi calitate, costa la fel. Am vrut masina vopsita profesional, am platit. Poti gasi un mecanic bun, dar nu va fi vopsitor bun (sunt exceptii), de aceea trebuie sa cauti oamenii potriviti. Iti doresc succes si ma bucur sa mai vedem un Aro pe drumuri si un aro-ist printre noi!

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Caut restaurator!

Post by flo »

Oameni buni, trebuie sa admitem ca reconditionare nu-i tot una cu restaurare. Las la o parte faptul ca termenul reconditionare apare ca reprezentand suma operatiunilor tehnologice efectuate pentru readucerea unui element/ansamblu uzat la conditia de functionare pentru care a fost proiectat, adica aplicabil pentru repere singulare (arbore cotit, bloc motor, supapa, etc.) sau subansamble (stator alternator), ansamble ori agregate (transmisie planetara, respectiv cutie de viteze). Potrivit normativelor vechi, pentru autovehicul se opera cu reparatia capitala. Azi notiunea nu are sens.
Restaurarea reprezenta si reprezinta un ansamblu de operatii care au ca scop aducerea la starea initiala a unui obiect sau a unui intreg sistem tehnic, cultural, etc., avand ca principala conditie sa se ajunga cat mai aproape de original cu privire la aspectul, alcatuirea, modul de functionare al obiectului/ sistemului restaurat. Restaurarea este reglementata prin acte normative de diferite ranguri (incepand cu legi si pana la ordine ale ministrului culturii) prin care se stabileste ce conditii trebuie sa indeplineasca personalul si institutiile care vor fi autorizate sa efectueze lucrari de restaurare, care sunt lucrarile pe care le pot efectua anumite entitati, coborand pana la ce materiale, tehnologii, proceduri etc. sunt admise pentru fiecare domeniu, clase de obiecte, etc.
Adica, restaurarea reprezinta un gest mai degraba cultural decat unul tehnic, cu implicatii juridice semnificative.
Nu oricine, indiferent cat de talentat si priceput a fost perceput, folosind unelte si materiale pe care le considera el potrivite, efectueaza restaurare. Putem sa-i zicem oricum, dar nu restaurare.
Ba mai mult, daca obiectul face parte din colectii publice sau private si este clasificat, interventia neautorizata asupra lui reprezinta infractiune daca nu insel.
In Romania, la nivelul anilor 2010-2015 nu am identificat, in sensul legii, nici un restaurator de autovehicule. Muzeul Militar National a dorit sa restaureze autovehiculele din colectia (semiseanilatul FAMO, autocamionul Skoda) dar nu a putut. Nu avea cine. Entuziasti s-au oferit sa faca asta. Nu puteau. Directia Generala Logistica din MAI a dorit sa dea de lucru bazei de reparatii din bld.Timisoara si prin "repararea" autospecialelor din colectia Muzeului National al Pompierilor. Mare gafa.
Departe de mine gandul de a da lectii sau a face pe grozavul, insa e bine sa utilizam termeni corecti.
User avatar
44dac
Membru
Membru
Posts: 145
Joined: 04 Sep 2010, 19:36
Location: sibiu

Re: Caut restaurator!

Post by 44dac »

N-ar strica sa pui niste poze cu masina, mai ales cu zonele cu probleme. Nu ai completat locatia, daca esti din Braila nu are rost sa-ti recomand mecanici din Arad (sau poate...).
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Caut restaurator!

Post by ydaniel »

De multe ori e mai ieftin să cumperi o mașină bună(preț mare) care are nevoie de mici lucrări, decât sa incepi cu o caraciumba care este putreda.
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Caut restaurator!

Post by ydaniel »

La o mașină trebuie :tinichigiu, vopsitor, mecanic, tapițer, un om să gestioneze proiectul, om cu prelucrari mecanice(strungar, frezor).
Ca idee: prelata noua costa cam 1200-1500lei,un interior refăcut (fete de uși, scaune, bancheta, mocheta) 2000-3500lei,un vopsit 2500-6000lei,o tinichigerie 3000-9000lei,electrica 500-1000lei, mecanica 3000-...,piese+accesorii :2000-...
andreiion1
Incepator
Incepator
Posts: 38
Joined: 16 Jan 2017, 22:28

Re: Caut restaurator!

Post by andreiion1 »

Mulțumesc pentru sfaturile/ precizările postate aici și pentru mesajele transmise în privat.
Secțiunea forumului este denumita în continuare ,, Restaurări și Restauratori".
Dacă as fi cautat un carpaci sau un înlocuitor de piese as fi rugat administratorul forumului sa creeze o secțiune denumita ca atare.
În ceea ce privește aducerea la viata a unor ,,putregaie" pentru unii dintre noi poate însemna foarte mult.
Material versus moral.
,,Nulla regula sine exceptione"
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Caut restaurator!

Post by ardeleanu »

Sper ca nu ai luat in nume de rau anumite lucruri scrise mai sus, personal imi pare rau ca nu am stiut mai multe detalii cand m-am lansat in reconditionat Foresterul in Romania, puteam evita multe situatii neplacute si bani multi cheltuiti aiurea. De timp pierdut, nu mai vorbesc. Notiunea de calitate difera mult in functie de zona geografica si nu numai. Corectitudinea si cinstea, la fel.


Ca sa revin la subiectul topicului, sunt cateva zecare in stare foarte buna in prezentarile de pe forum, poti lua legatura cu proprietarii si ...Spor la munca ! %%- good luck
andreiion1
Incepator
Incepator
Posts: 38
Joined: 16 Jan 2017, 22:28

Re: Caut restaurator!

Post by andreiion1 »

Nu am luat în nume de rău nicicum.
Dimpotriva, ,,finele de neprimire" se va materializa într-un act de voință, fără precedent din partea mea.
Și pentru ca ești mai aproape de locul unde au fost exportate cele mai multe mașini ARO 10 (Dacia 10), reiterez rugămintea ca în cazul în care identifici o mașină donatoare de caroserie sau nu numai, model 10.1, an de fabricație 1982-1984, te rog sa îmi dai de veste.
Găsesc o soluție sa o aduc în România.
,,Nulla regula sine exceptione"
User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1225
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: Caut restaurator!

Post by oncioiuo »

subliniez o sensibila asemanare:
- restaurare - foarte scump - preferabil la ateliere de specialitate ( greu accepta ARO ); este opeatia care pastreaza cat mai mult din obiectul scos de fabrica si va fi adus la o stare cat mai apropiata folosind metode si materiale din timpul fabricarii.
- reconditionare - scump - piesele bune se gasesc greu, materialele bune costa, manopera la fel de scumpa ca pentru restaurare .

daca un vopsitor este convins cu bani sa lucreze la un ARO, un tinichigiu si un mecanic priceput sunt greu de gasit ! si pe buna dreptate prefera sa lucreze la masini pentru care gasesc piese de calitate.

sfatul meu este sa te orientezi catre restaurare, pretul fiind aproximativ acelas, la un atelier de specialitate unde semnezi contract si primesti certificat de calitate in spatele facturii, cu o garantie a lucrarii care poate fi negociata initial in functie de ce iti doresti sa platesti.

succes !
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Caut restaurator!

Post by ardeleanu »

Vorbind de diferenta dintre restauratori si... restul lumii, am vazut la Retromobile ce inseamna o parte din "the best of" al restauratorilor de masini de epoca.
Sincer, nu gasesc unitate de masura (poate ani lumina), pentru a "masura" diferenta dintre ce fac ei si ce reusim sa facem noi.
Bineinteles, "bugetele" sunt si ele la ani lumina distanta, doar standurile de prezentare (pret stand de multe zeci de metri patrati, personal, publicitate etc, excluzand masinile prezentate in diverse faze de restaurare) pe perioada salonului costa undeva de ordinul zecilor de mii de euro.
Cred ca ar trebui sa ramanem realisti, nu modesti, si sa numim ceea ce facem noi reconditionare.
Invitatia pentru urmatorul salon ramane deschisa, mi-ar face placere sa putem petrece impreuna cateva ore in acest superb univers al masinilor de colectie.
andreiion1
Incepator
Incepator
Posts: 38
Joined: 16 Jan 2017, 22:28

Re: Caut restaurator!

Post by andreiion1 »

În România, de cele mai multe ori, unii dintre ,,meseriasi" considera reparațiile ca fiind mari lucrari de restaurare.
Și preturile solicitate sunt tot pe măsura ,, restaurării", că ,,peste 30 de ani, va avea valoare dom-le pe piață".
Varianta cea mai ieftina?
Duci mașina la cumpărătorii de fier vechi.
Nu va fi cazul meu. Pana la resuscitare se odihnește în garaj.
Toate la timpul lor!
,,Nulla regula sine exceptione"
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Caut restaurator!

Post by Soryn »

Sau mai rămâne să vă apucați voi de restaurat .Învățati ce trebuie să știe un resturator auto ,faceți practică , restaurati masina proprie , apoi aflati la urmă de ce era mai bine să cumpărați o mașina în stare cat de cat buna și nu o epavă. Lucrările de calitate durează și costă enorm mult .În spatele obiectului final se ascuunde un adevărat exercițiu de logistică .Haine ,detergent,mâncare,mult gunoi, prelucrări mecanice, mult lucru manual, apă rece,canalizare, scule de toate felurile (chei,scule electrice ,compresor, tarozi și filiere, burghie (Care se rup ), chei decalibrate(suruburi blocate) ,diverse materiale -adezivi ,tot felu de unsori ,produse abrazive , lavete. Experiență și îndemânare,limbaj tehnic avansat ,toate accestea înafară de piesele de schimb . Asta presupune restaurarea profesională . Ceilalți sunt amatori .

Post Reply