Fara acte, dar legal ?

De la bicicleta pana la locomotiva. Orice lucrare mai serioasa, despre orice acaret iesit din tipare o puteti prezenta aici.

Moderators: Werner, mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
JR78
Incepator
Incepator
Posts: 12
Joined: 17 Dec 2011, 22:45
Location: RO

Fara acte, dar legal ?

Post by JR78 »

salut dragi colegi mai destepti,
Exista inca prin Romania, masini tentante dar care au probleme cu actele.
Mai pot fi ele aduse la zi cu CI si talon in regula?
As vrea sa aflu daca cineva a gasit o solutie perfect legala (si de bun simt), nu cu taiat si inlocuit seriile, samd:
- unele masini nu au acte deloc,
- altele sunt radiate de ani buni,
- alteori existå ceva acte, insa impozitul datorat statului de catre ultimul propietar depaseste pretul unei masini identice gata restaurate.

multumesc

User avatar
dtomcat
Junior
Junior
Posts: 54
Joined: 01 Sep 2011, 14:59
Location: Puchenii Mosneni, Prahova

Re: Fara acte, dar legal ?

Post by dtomcat »

Salutare, m-am mai interesat si eu, nu numai pentru Aro si pentru alte "piese" valoroase - raspund pe rand:

1) Nu e nimic in neregula sa inlocuiesti seriile(daca ai cu ce) - pana la urma nu vorbim de anume masini super valoroase, ci de readucerea pe drum a unor masini cu valoare sentimentala si istorica pentru Romania. Se mai poate sterge total sau partial seria veche (la masina fara acte) si re-poansona (numai la RAR se face poansonarea) cu trecere in CIV a noii serii (vreo 200-250 RONcosta)
2) Daca masina e radiata de proprietar - noul cumparator o poate re-inmatricula , e un pic mai greu, dar nu e imposibil , nici ilegal - trebuie ca proprietarul initial sa detina macar Cartea de identitate , sau macar Talonul sau o copie dupa talonul vechi (pe vremea cand nu existau carti de identitate - inainte de 199x nu mai stiu exact) + certificat de radiere de la fisc, sa nu fie cu probleme/datorii
3) In cazul asta , orice "metoda" de evitare a platii impozitului se numeste clar , evaziune fiscala ... deci nu e o solutie. Poate daca vrei , fortat de imprejurari sa "pierzi actele" si sa aplici metoda 1)

Numai bine,
User avatar
JR78
Incepator
Incepator
Posts: 12
Joined: 17 Dec 2011, 22:45
Location: RO

Re: Fara acte, dar legal ?

Post by JR78 »

multumesc frumos dtomcat,
deci, sa ma duc la rar cu masina cu seriile sterse (intentionat sau nu), fara acte si sa ma jur ca mi-a fost daruita de un necunoscut.
parca este prea frumos ca sa fie adevarat.
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Fara acte, dar legal ?

Post by George »

Nr. 1, chiar daca nu este imoral, este complet ilegal. Inlocuirea de serii este infractiune! Seria de sasiu este unica. Legal exista doar varianta recarosarii, adica sa ai acte pe alte serii si mergi la RAR pentru inlocuire caroserie, dar este posibil sa fie costisitor si complicat, din punct de vedere hartzoage.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Fara acte, dar legal ?

Post by ydaniel »

Din păcate sunt multe mașini in varianta 3!
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Fara acte, dar legal ?

Post by ardeleanu »

Ca sa invart cutitul in rana, intr-o tara UE unde cluburile si federatiile fac si altceva decat expozitii pentru proprietarii de masini cu valoare istorica, problemele de la punctele 1 si 2 sunt rezolvate printr-un certificat de autentificare, iar problema de la punctul 3 nu exista pentru ca nu exista impozit auto.
VIVE LA FRANCE! :)
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2396
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Fara acte, dar legal ?

Post by vercingetorix »

La masinile ce nu au acte exista o posibilitate printr-o cerere adresata DRPCIV sa-ti comunice datele masinii in baza legii acesului la informatii publice, se primeste raspuns in termen de 30 de zile.
Insa trebuie sa arati ca ai intrat in posesia vehicului printr-un act in care sunt specificate seria de motor/caroserie.

La cele radiate sunt 2 posibilitati : cu drept de reinscriere adica radiere temporara si radiere definitiva.
La radiere definitiva, daca vehiculul inca mai exista fizic se poate incerca reinscrierea, eventual cu o inmatriculare terta (Bulgaria) dupa care transfer.
Mai sunt si firme de inmatriculari auto carora daca le dai CIV si talon iti rezolva orice problema...nu ma intreba cum. ;D

Lipsa fiscalului este o problema grea ce se rezolva doar prin achitarea datoriei.
Inainte se putea radia doar din circulatie fara fiscal, acum nu se mai poate, sunt multe masini ramase asa.
Se poate face o inmatriculare pe Bulgaria (daca e radiata din circulatie) dupa care repatriere, dar nu la aceeasi primarie, trebuie in alta localitate.
Si asta va mai merge pina se vor unifica bazele de date ale tuturor primariilor din tara la ANAF, un proiect lung si costisitor de care mereu se aude dar nu se mai realizeaza.
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
JR78
Incepator
Incepator
Posts: 12
Joined: 17 Dec 2011, 22:45
Location: RO

Re: Fara acte, dar legal ?

Post by JR78 »

multumesc tuturor pentru idei,
concluzia ar fi ca astia cu Aro/IMS/TV suntem cei mai periculosi evazionisti din Romania,
iar, in ce priveste cazul meu, in loc sa risipesc banii si timpul pentru 1,5t cu un final incert, mai bine ma duc la un psiholog (din Bulgaria?).
va voi tine la curent cu evolutia bolii.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Fara acte, dar legal ?

Post by ardeleanu »

Nu inteleg de ce ne suparam daca avem probleme insurmontabile generate de neplata impozitelor, mai mult sau mai putin justificate.
Dupa cum spuneau unii, de doua lucruri nu poti scapa pe planeta asta, de moarte si de impozite...
Bafta! %%- good luck
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2396
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Fara acte, dar legal ?

Post by vercingetorix »

Este imposibil sa platesti din urma impozitul la un motor de Brasov, de exemplu.
Cam 1000 de euro/an, ca, deh, are peste 3000 cmc...
Impozitele astea nu sunt corelate cu nimic, vorbind de salariul mediu si puterea de cumparare a unui cetatean obisnuit.
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Fara acte, dar legal ?

Post by ardeleanu »

Deja faptul ca se plateste in Romania impozit pe masina nu este normal (ca multe alte lucruri...).

Dar, din moment ce stii ca ai de platit acest impozit si nu il platesti, nu vad de ce ne plangem (nu te obliga nimeni sa ai in proprietate "masini de colectie" asa de scumpe) ;)) .
Si aveti noroc, in Franta am intarziat o singura data cu doar 24h la plata unei parti din impozitul pe venit, am primit 10% penalizare direct, iar daca nu as fi platit pana la sfarsitul anului fiscal, se serveau din contul meu direct sau veneau sa ia lucruri de prin casa.

Cum scriam mai sus, problemele pentru masinile vechi/colectie ar trebui sa fie rezolvate de Federatie.
Pentru restul trebuie mers la vot (si votat cu cap), nu la mici si bere.
Solutii miracol nu exista, restul sunt doar smecherii si balcanisme.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Fara acte, dar legal ?

Post by flo »

Cum scriam mai sus, problemele pentru masinile vechi/colectie ar trebui sa fie rezolvate de Federatie.
Absolut corect. A spera sa se coreleze impozitul pentru o masina cu o cilindree mare (masini de regula scumpe) cu puterea de cumparare este fara sens. Faptul ca in aceasta categorie se regasesc si masini istorice, fara corectii fiscale, este un lucru rau. Asociatiile trebuie sa intreprinda demersuri pentru modificarea legislatiei. Cu argumentatie serioasa care sa contina obligatoriu si impactul asupra bugetelor, adica sa arate ca "pierderea" nu-i mare intrucat se aplica unui nr. redus de vehicule. Totodata se poate reglementa si dreptul de circulatie, daca pe viitor unele localitati vor impune restrictii pe criterii de poluare.

Conceptul: masina personala este un obiect de prima necesitate - este o idee la care marile aglomerari urbane renunta.
User avatar
dtomcat
Junior
Junior
Posts: 54
Joined: 01 Sep 2011, 14:59
Location: Puchenii Mosneni, Prahova

Re: Fara acte, dar legal ?

Post by dtomcat »

Eu am un 320 , care nu a avut serie de sasiu. Am fost si am re-facut CIV, unde mi s-a re-poansonat o alta serie la RAR - PH. Nici macar nu a fost seria originala, a pus RAR ce a crezut. Am mai vazut treaba asta si la alt ARO 243 - pur si simplu scrie la "Alte Mentiuni :" Seria re-poansonata la RAR.

Mai era pe la RAR si un Barkas platforma in ziua aceea, tot cu re-poansonare ...

Deci eventual mai achizitionezi niste acte de la un Aro cat de cat similar, sau un alt ARO donor ... Altfel e imposibil.


Iar legat de cluburi/ asociatii care trebuie sa sustina ... sunt TOTAL de acord. Detin si eu un 241 ... nu pot merge cu el ... sau inmatricula ... din motive evidente (Motor 3119 cmc :( => 4600 RON impozit anual) ... Restul cu actele ... sa zic ca le am ... partial ...
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Fara acte, dar legal ?

Post by ardeleanu »

Din cate stiu Retromobil Club Romania este "reprezentanta" FIVA in Romania, cel putin asa se lauda pe site-ul lor.

https://retromobil.ro/istoric

"Clubul regrupeaza exemplare de certa valoare tehnica si istorica premiate la diferite competitii interne si internationale, vehicule istorice fabricate in perioada 1899-1988. Clubul promoveaza pe plan intern si international vehiculele istorice de fabricatie romaneasca produse de firmele ARO, DACIA, TV, MOBRA, CARPATI, OLTCIT si SR."

Deci ei ar trebui sa va ajute, chiar daca vehiculele sunt fabricate dupa 1988.
Acuma, poate ca daca s-ar implica colectionari cu "greutate" ca domnul Ion Tiriac, de exemplu, treburile ar avansa mult mai repede...
User avatar
JR78
Incepator
Incepator
Posts: 12
Joined: 17 Dec 2011, 22:45
Location: RO

Re: Fara acte, dar legal ?

Post by JR78 »

Un domn inginer proiectant de la Aro, Marian Badita, mi-a povestit ca prin 1975, venise in vizita la Aro un oficial american, John Ross.
Dupa ce a studiat mai mult timp cateva fabrici romanesti a tras o concluzie remarcabila. "Voi, romanii, daca intalniti o problema mai degraba o ocoliti, decat sa-i inlaturati cauzele. Asta o sa va coste mult!"
Nu cunosc nimic altceva despre acest John, o fi fost inginer, economist, diplomat, militar sau filosof, dar cata dreptate are!
Am sa ma supun verdictului sau, si voi ocoli problema. A nu stiu cata oara.

Post Reply