Proiect comun de restaurare

De la bicicleta pana la locomotiva. Orice lucrare mai serioasa, despre orice acaret iesit din tipare o puteti prezenta aici.

Moderators: Werner, mariusjaz, socratee

User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1225
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: Proiect comun de restaurare

Post by oncioiuo »

ce tip de motor are M-ul ?
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Proiect comun de restaurare

Post by Constantin »

Indenor,adică Peugeot.Cred că era cel de 2,1 litri dar se putea pune cel de 2,5 fiind acelaşi din punct de vedere exterior,prindere,ambreiaj,cutie...cel de 2,5 fiind mult mai nou,evoluat,puternic.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1225
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: Proiect comun de restaurare

Post by oncioiuo »

Constantin wrote:Indenor,adică Peugeot.Cred că era cel de 2,1 litri dar se putea pune cel de 2,5 fiind acelaşi din punct de vedere exterior,prindere,ambreiaj,cutie...cel de 2,5 fiind mult mai nou,evoluat,puternic.

sunt interesat si eu de un M echipat cu indenor
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Proiect comun de restaurare

Post by ardeleanu »

Simt ca o sa-l pun, iarasi, pe Constantin la ... dreapta domnului :-j in Passat, cu prima ocazie cand apare un M indenor interesant ... ::)
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Proiect comun de restaurare

Post by Constantin »

No problem.
Berea să fie rece...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
oncioiuo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1225
Joined: 05 Mar 2015, 18:42
Location: Sector 1, Bucuresti

Re: Proiect comun de restaurare

Post by oncioiuo »

din cate remarc, nu avem prea multi colegi interesati de un proiect comun....

personal este greu sa garantez sume de bani ( o suta de euro nu este problema sa pun, dar sume consistente nu pot sustine )

poate ca propunerea mea este prea indrazneata si am speriat omenirea ....
au distrus scoala profesionala...........au disparut profesionistii !
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Proiect comun de restaurare

Post by ardeleanu »

Oare de ce pana si Muzeul Automobilului Romanesc este o initiativa privata ?
Pentru simplu motiv ca poporul mioritic nu mai poate sa inteleaga si sa accepte conceptul de colectivitate, inlocuit de altfel de catre " iubitii conducatori" cu cel de turma.
Stiu ca pare jignitor ce spun dar, din pacate, acesta este adevarul. Cu o prim ministra, fosta europarlamentar, care nici limba materna nu este in stare sa o vorbeasca corect, ce sa mai vorbim de limbi straine, cu un penal care schimba legea tarii dupa cum ii convine etc.
Fiecare popor are conducatorii pe care ii merita si plateste cu varf si indesat daca alegerile gresite. Valabil chiar si pentru americani.
Romania se izoleaza singura prin atitudinea dispretuitoare fata de adevaratele valori ale democratiei europene.

Dar sa revin la subiectul topicului. Un prim proiect comun de restaurare in comun a fost deja realizat, fara ca prea multa lume sa-si dea seama. Este vorba de "ARO lui ardeleanu", proiect in faza de finalizare. Finantarea a venit din UE, masina la fel, iar restu s-a desfasurat, in mare parte, in Romania. Am primit sfaturi, ajutor, piese, critici, laude de la multi colegi de pe forum. George (Vilau) este cel in spatele caruia au cazut mare parte din greutatile proiectului. Sute de mail-uri, multe ore de discutii telefonice, mii de kilometri dupa piese etc.
Neseriozitatea meseriasilor din Romania, calitatea mai mult decat discutabila a pieselor de schimb pe care le mai gasim cu greu prin Romania, lipsa unui garaj in care sa se poata lucra in conditii decente iarna samd au facut ca proiectul sa dureze patru ani.
Sumele investite sunt relativ mari pentru o singura persoana (dpdv a unei persoane care castiga un salariu mediu in Europa de Vest), dar daca s-ar putea face o finantare colectiva plus multa "munca patriotica", costurile ar deveni mult mai usor de suportat.
Deci posibilitatea de a realiza un astfel de proiect este dovedita concret.
Ramane sa rezolvam problema unui colectiv dispus sa investeasca bani, munca, timp si mult "savoir-faire" intr-un astfel de proiect.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Proiect comun de restaurare

Post by Constantin »

Păi cuvântul colectiv poate să semnifice şi:psd,fum,moarte,dosar amânat.
Le-am pus în ordinea lui Brown,ăla dă la triologie...cu haosu' perfect.
MULTĂ MUIE PSD!
Cică plăcuțele cu MUIEPSD nu aveau cifre...
Păi M=1000 sau o muie pe înțelesul pesediştilor asistați de pretutindeni...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Proiect comun de restaurare

Post by ardeleanu »

Este cineva interesat de masina din anuntul de mai jos?
Rog samsarii de piese ARO sa nu se deranjeze.
Masina pleaca fara prelata din poza, dar o sa aiba prelata pe ea.
De platit doar transportul pana in Romania.
Trebuie un raspuns ferm pana cel tarziu vineri, 03.08.2018.

https://www.leboncoin.fr/equipement_aut ... 33446.htm/
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Proiect comun de restaurare

Post by costy84 »

Dar ce, sunt şi samsari de piese pe forum? ;))
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Proiect comun de restaurare

Post by ardeleanu »

Poate ca am putea incepe prin a reconditiona zecaru in Romania ca proiect comun "low cost", pus apoi la vanzare, iar banii obtinuti ar putea sa foloseasca ca suma de inceput pentru proiecte mai ambitioase.
Multumesc anticipat pentru comentarii.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Proiect comun de restaurare

Post by Constantin »

costy84 wrote:Dar ce, sunt şi samsari de piese pe forum? ;))
Păi cel mai mare samsar ar fi FlorinTfy de la Constanta.
Are multe piese de vânzare pe aici.Ar trebui să-şi numească postul:Aro Boutique Constanța,mare bişnițar dom'le... :-@
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Proiect comun de restaurare

Post by Soryn »

Îhâ . Mare afacerist ce mai sunt și eu,v-am întrecut. Am cumpărat caroserie cu 3000 de lei , am investit în ea materiale de 4000 de lei , și am vândut-o cu 1850 lei . Zecarul este cea mai slaba calitativ mașină din toată gama aro .Prețul de listă 1factor . Al doilea este puntea spate cu butuci și tamburi strâmbi ,jante centrate în prezoane și nu în butuc,frâne mediocre .Al3-ea factor care nu m-a mulțumit ,este viteza de doar 60-70km/h cu care se poate deplasa omenește până să înceapă să tremure toată.Și apoi mai e și reductorul care-l repari mai des decât schimbi plăcuțele de frână . Alții spun că este o mașină bună .Nu stiu ce să cred .Poate este bună pentru ce fac ei cu ea.

Proiectele comune de restaurare nu se concretizează din mai multe motive .Primul este diferența de gândire a membrilor simpatizanți .Vârsta diferită și ideologiile fiecăruia nu ne lasă să ne înțelegem prea bine . Păi de ce? . Păi unii se pricep să își dea cu părerea doar din tastatură ,alții cu cheia și alții să să dea jmekeri cu poze.

Ăla cu cheia având contact direct cu toate rahaturile și toate tomberoanele de mașini posibile ,e conștient cât de greu este să realizezi ceva sau să restaurezi ceva.Că defapt te lupți cu timpul ,acum repari și peste puțin timp se strică iară chiar și stând degeaba uneori.

Cel cu tastatura are ideile lui proprii .Că să cumpere tot felu de gunoaie împrăștiate prin diferite curți pentru a le restaura.Mortăciuni uitate de când lumea și pământu în bătaia vremii .Să le bage oarecum sub nas celui care dă la cheie . Ideiile accestea avândule deșii nu se știe câte piese trebuie reconstituite ,cele originale nemaigăsinduse în număr complet ,etc .

Ăla care dă la cheie are alte opinii ,evident .Și de aici pornesc problemele legate de comunicare .

O să îmi expun aici părerea legată de începerea proiectelor de restaurare (părerea unuia care a mai și reparat ,dar și-a dat și cu părerea) .
Obiectul restaurării ,vehiculul, trebuie să fie unul în stare foarte bună și complet ca număr de piese.Să nu fie ruginit,putrezit,traforat împrăștiat prin curți și alte tâmpenii cum se discută în paginile precedente . Dezropatul mortului din pământ durează mult și e pierdere de vreme . La fel și cu sudura ,că se sudează că se repară etc, și durează ani lumină .
Cu cât mașina este în stare mai bună,cu atât costurile sunt mai mici . Cotizarea cu doar 100 de euro ,nu este suficient pentru restaurarea unei mortăciuni . Am încheiat discursul !
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Proiect comun de restaurare

Post by ardeleanu »

Pai Sorine, daca vehiculul este "in stare foarte buna si complet", ca sa te citez, nu mai are nevoie de restaurare !
Pe urma stim cu totii cat de fiabil a fost ARO la iesirea din fabrica, la ce sa te mai astepti acum, dupa atatia ani...
Nu cred ca o sa gasesti vreodata un ARO care sa mai indeplineasca toate conditiile cerute de tine, inclusiv cele restaurate.
Raportat la multe vehicule aberante restaurate prezentate la diverse saloane prin Franta, ARO este super.
Sincer, ideea mea era sa restauram si vindem ARO-uri care se pot cumpara ieftin in Franta, Germania etc cu motorizari vest, iar cu banii stransi sa atacam proiecte "grele", masini romanesti rare. Unii cu banii, altii cu munca si cunostintele tehnice, se pot realiza lucruri interesante.
Zecaru albastru care l-am prezentat mai sus il pot achizitiona mai ieftin decat costa asigurarea lui anuala. Ma doare sufletul sa-l vad plecand la fier vechi, in cel mai rau caz recuperez macar prelata ... :'(

Un exemplu pe care il cunosti in detaliu sunt franele de pe zecarul meu. Prima incercare (cu pompa romaneasca,cumparata din magazin Romania, montata la service Franta) m-a costat peste 300 de euro plus timpul pierdut,nervii si tot nu am avut frana. A doua incercare, cu piesele de la tine (plus sfaturi - inca o data multumesc mult), manopera Franta executata de mine (tot cu sfaturi de la tine si cu injuraturi de la mine), cu exceptia unor usoare pierderi de lichid la nivel conexiuni conducte plus probleme bolt pedala, a avut ca rezultat o franare excelenta la un pret minim. Deci, se poate, atat doar ca trebuie multa transpiratie si bunavointa...

Referitor la cat ai investit in fostul tau ARO, constat ca suntem pe aproape ca cifre, atata doar ca la mine este in euro, la care se adauga dotarile suplimentare (geamuri fumurii, snorkel, jante Centra...). :P

Post Reply