Sistem de franare Volvo pe Aro 10

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
florin75
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 709
Joined: 13 Feb 2007, 12:54
Location: Bucuresti

Sistem de franare Volvo pe Aro 10

Post by florin75 »

Se pare ca nimeni nu stie! Parte din sistemul de franare de la Aro 10, adica pompa, discurile si etrierii, fata a fost up-gradat la masinile echipate cu motoare Renault si Daewoo. Piesele respective au fost preluate de la Volvo. De ce tocmai de la Volvo, nu stiu!
Pe mine ma intereseaza mai mult: de la care model de Volvo?
Ulterior, pompa de frana de la Volvo a fost asimilata in productie la autoNova Satu-Mare sub denumirea de ISOVAC. Din pacate nu se mai fabrica, dar oricum, din ce am inteles, nu se ridica la eficienta si fiabilitatea originalului.
Daca cineva stie de la ce model de Volvo (serie, motorizare) a fost preluat ansamblu servo+pompa, il rog sa-mi spuna si mie.
Sunt interesat si de schimbare etrierilor si discurilor, cele de tip Dacia fiind in mod cert subdimensionate pt Aro 10, in special daca masina este echipata cu roti de 15.

User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Raspuns: Sistem de franare Volvo pe Aro 10

Post by myke »

pare sa fie de pe 300-340...am gasit foarte putine despre aceasta pe net....si eu sunt interesat...
Image
User avatar
florin75
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 709
Joined: 13 Feb 2007, 12:54
Location: Bucuresti

Raspuns: Sistem de franare Volvo pe Aro 10

Post by florin75 »

Nu, mai degraba de pe seria 400. Am un prieten care are un 440 si arata identic cu ce am vazut eu pe Aro 10. Dar la 440 alezajul e mai mic, cred ca 19-20 mm, la Aro s-au pus unele mai mari, de 22 mm parca sau mai mult. Asa ca tind sa cred ca e de pe o serie mai grea, 800 sau 900, desi si la Volvo sistemul de franare depinde de motorizare, sunt mai multe tipuri de pompe.
georgenis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 797
Joined: 28 Mar 2007, 14:04
Contact:

Raspuns: Sistem de franare Volvo pe Aro 10

Post by georgenis »

Florin vezi ca autonova fabrica servo pentru Logan. Si din cate am vazut e destul de mare. Dar nu stiu daca se potriveste la pompa de frana. Oricum loganul are frana super. Poti sa te interesezi si de asta.

georgenis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 797
Joined: 28 Mar 2007, 14:04
Contact:

Raspuns: Sistem de franare Volvo pe Aro 10

Post by georgenis »

Nu te mai uita la alezaj neaparat.O pompa buna de 20 te pune in cap rau de tot.
georgenis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 797
Joined: 28 Mar 2007, 14:04
Contact:

Raspuns: Sistem de franare Volvo pe Aro 10

Post by georgenis »

Etriere si discuri poti sa pui de papuc diesel. Discurile sunt mai mari si ventilate. Din cate stiu merg fara modificari.
User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Raspuns: Sistem de franare Volvo pe Aro 10

Post by myke »

interesanta chestia cu discurile fata....are cineva ceva poze?
Butucul e la fel ca ala ro cu 2 rulmenti conici?
Image
User avatar
cristi-devildnb
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 756
Joined: 03 Apr 2007, 10:18
Location: craiova
Contact:

Re: Sistem de franare Volvo pe Aro 10

Post by cristi-devildnb »

ce pompa sa cumpar pana la urma? eu am o pompa din 2004 dar fara servo ca asa am luat masina, cu ea data jos.
Nu merge unde te duce drumul, mergi pe unde nu exista un drum si lasa o urma. R.W.Emerson
User avatar
florin75
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 709
Joined: 13 Feb 2007, 12:54
Location: Bucuresti

Re: Sistem de franare Volvo pe Aro 10

Post by florin75 »

Daca ai pompa cu 4 conducte, in lipsa pompei originale Aro 10, pe care o recomand, poti monta servo R8 si pompa cu alezajul 22,2 de la Dacia papuc diesel. Depinde ce suport de servo ai!
Eu recomand pompa originala Aro 10 pt ca aceasta dispune de o supapa dubla pt circuitul spate, care nu se regaseste la Dacia, si care are rolul de impiedica patrunderea aerului in instalatie pe la garniturile cilindrilor de la roti. Aceasta supapa a fost montata chiar si la sistemul ISOVAC, copie volvo. Inginerii de la Aro pot fi acuzati de multe, numai ca au fost prosti nu!
georgenis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 797
Joined: 28 Mar 2007, 14:04
Contact:

Re: Sistem de franare Volvo pe Aro 10

Post by georgenis »

Eu din cate am vazut pompa de Aro e la fel cu cea de Dacia cu ICP. Numai ca partea de ICP este separata si prinsa cu un surub de corpul pompei.
User avatar
florin75
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 709
Joined: 13 Feb 2007, 12:54
Location: Bucuresti

Re: Sistem de franare Volvo pe Aro 10

Post by florin75 »

georgenis wrote: Eu din cate am vazut pompa de Aro e la fel cu cea de Dacia cu ICP. Numai ca partea de ICP este separata si prinsa cu un surub de corpul pompei.
Opinia ta! Difera si alezajul, supapele pistonaselor, forma pistonaselor, cursa, si la Dacia lipseste supapa dubla.
Sigur, pompa de dacia poate fi o solutie de inlocuire provizorie, eu unul nu am fost multumit de rezultate, ca dovada ca am revenit la pompa originala. Dar deja m-am plictisit sa explic de ce. Daca vrei putem discuta mult pe tema asta, crede-ma ca mi-am facut lectiile. De ce e bine sa ai alezajul 22 (Aro 10) si nu 20,6 (Dacia) sau 26,98 (Aro 24), de ce trebuie sa ai supapa dubla pt circuitul spate, de ce ai 4 conducte pe repartitor si nu 3, ce face de fapt ICP-ul, care e jocul maxim al pistonaselor in cilindrul principal, si altele ...

Deci, pt cine vrea sa auda, pompa cu alezajul 22.22 mm si servo R8 de la Dacia papuc Diesel este cea mai apropiata de sistemul original Aro 10. Ramane de rezolvat problema prinderii acestora, suportul de servo difera in functie de anul de fabricatie. Tija servoului de papuc trebuie scurtata cu aprox 10mm, in cazul Arourilor mai noi.
georgenis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 797
Joined: 28 Mar 2007, 14:04
Contact:

Re: Sistem de franare Volvo pe Aro 10

Post by georgenis »

Eu nu contest ca pompa de Aro nu e mai buna dar eu nu am gasit una sa bage presiune cum trebuie.Am luat 3 noi si nu mergeau si atunci m-am enervat si am luat de Dacie si a mers din prima. Acum am la amandoua Arourile pompe de Dacie si merg foarte bine. La asta cu rotile mai mari e un pic mai ineficienta la viteza mare, dar asta e si din cauza diametrului discurilor. De 3 ani nu am mai avut probleme la camioneta. Cu pompele de Aro mereu sunt probleme si in principal din cauza garniturilor. Am vreo doua aruncate prin garaj dar sigur nu mai  sunt bune ca au ruginit inauntru. Ce sa mai zic, cat dai atata face...
User avatar
cristi-devildnb
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 756
Joined: 03 Apr 2007, 10:18
Location: craiova
Contact:

Re: Sistem de franare Volvo pe Aro 10

Post by cristi-devildnb »

florin75 wrote: Deci, pt cine vrea sa auda, pompa cu alezajul 22.22 mm si servo R8 de la Dacia papuc Diesel este cea mai apropiata de sistemul original Aro 10. Ramane de rezolvat problema prinderii acestora, suportul de servo difera in functie de anul de fabricatie. Tija servoului de papuc trebuie scurtata cu aprox 10mm, in cazul Arourilor mai noi.
cum arata acest suport daca nu cer prea mult?
din moment ce nu mai am servo cred ca nu mai am nici supotul...
Nu merge unde te duce drumul, mergi pe unde nu exista un drum si lasa o urma. R.W.Emerson
User avatar
florin75
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 709
Joined: 13 Feb 2007, 12:54
Location: Bucuresti

Re: Sistem de franare Volvo pe Aro 10

Post by florin75 »

Hmmm! Nasol! Nu se gaseste la magazin! Trebuie sa cauti la dezmembrari! E o chestie asimetrica cu 4 gauri si 4 prezoane. Dar in cazul tau, dat fiind ca ai deja gauri date in caroserie pt pompa, iti recomand sa te folosesti de ele! Servofranele de papuc vin cu tot cu suport. S-ar putea sa fie nevoie sa elimini distantierul de plastic, te descurci tu! In cazul tau cred ca si suportul de servo de dacia se potriveste, fiind mai putin inalt decat cel de papuc si se gaseste ca piesa separata.
User avatar
myke
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1336
Joined: 23 Mar 2007, 09:01
Location: Petrosani
Contact:

Re: Sistem de franare Volvo pe Aro 10

Post by myke »

suportul de frina/servo de dacie e si mai mic ca dimensiuni ca cel de aro...
eu am adaptat un servo de solenta disel pe al meu deorece imi cereau 4 milioane numai pe servo....
Dupa cum zicea si florin tija care vine inspre pedala de frina trebuie scurtata cam 1 centrimetru ...trebuie sa ai si niste saibe mari deoarece suruburile pe servo de dacie sunt de 6 iar cele de pe aro sunt de 8.Mai trebuie gaurite si gaurile de prindere a pompei centrale pe servo...aro are 6mm si asta de dacie parca 7mm

vezi si aici...
http://www.auto-universal.ro/smf/index. ... 387.0.html
Image

Post Reply