Amortizatorul lam luat de la dezmembrări (este de camion),mașina se simte la fel pînă nu dai in groapă și nuți smuncește volanul din mîni.alex wrote:ce amortizor de directie i-ai pus si cum se simte masina cu el fata de versiunea normala (fara)?
alte modificari
Moderators: mariusjaz, socratee
- cab_512
- Membru Devotat
- Posts: 476
- Joined: 05 Oct 2008, 19:47
- Location: Chisinau,Republica Moldova
Re: alte modificari
-
- Junior
- Posts: 83
- Joined: 05 Mar 2009, 19:56
- Location: Bucuresti
Re: alte modificari
Buna Numele meu este mihai si am vazut ce ai facut din acel aro
Eu am un aro si un UAZ in lucru
As dori sa vorbim daca iti face placere mai ales in legatura cu UAZ ul care ma chinuie destul de mult sub aspectul repunerii in functiune
mersi
Adresa mea de e mail este mihai19592000@yahoo.fr
Astept un mesaj
Mersi
Mihai
Eu am un aro si un UAZ in lucru
As dori sa vorbim daca iti face placere mai ales in legatura cu UAZ ul care ma chinuie destul de mult sub aspectul repunerii in functiune
mersi
Adresa mea de e mail este mihai19592000@yahoo.fr
Astept un mesaj
Mersi
Mihai
- cab_512
- Membru Devotat
- Posts: 476
- Joined: 05 Oct 2008, 19:47
- Location: Chisinau,Republica Moldova
Re: alte modificari
Apropo de răsturnări http://www.youtube.com/watch?v=H-MeMAWvrzYCristian1 wrote:Renunta la SPOA si baga arcurile sub punte, o sa se aseze mai bine , nu mai e asa inalta si nu mai e nici instabila pe off-road. Un prieten la un samurai avea SPOA si se rasturna imediat, avea distantiere de 10 cm parca + jante JR-uri intoarse si o punea imediat pe o parte, cel mai bine ar fi sa renunti la SPOA si sa vezi apoi ce frumos arata Daca e sa ramai ... ramai si cu puntile cum is acuma pentru ca tot joasa e si daca bagi arcurile sub punte tot asa merge pe off-road deci chiar numa ca poti baga roti mai mari ajuta SPOA asta in rest e inutila...
- Cristian1
- Membru de elita
- Posts: 589
- Joined: 13 Dec 2009, 22:18
- Location: Agnita SIBIU
- Contact:
Re: alte modificari
Munca de blocant combinata cu meseria pilotului foarte faincab_512 wrote:Apropo de răsturnări http://www.youtube.com/watch?v=H-MeMAWvrzYCristian1 wrote:Renunta la SPOA si baga arcurile sub punte, o sa se aseze mai bine , nu mai e asa inalta si nu mai e nici instabila pe off-road. Un prieten la un samurai avea SPOA si se rasturna imediat, avea distantiere de 10 cm parca + jante JR-uri intoarse si o punea imediat pe o parte, cel mai bine ar fi sa renunti la SPOA si sa vezi apoi ce frumos arata Daca e sa ramai ... ramai si cu puntile cum is acuma pentru ca tot joasa e si daca bagi arcurile sub punte tot asa merge pe off-road deci chiar numa ca poti baga roti mai mari ajuta SPOA asta in rest e inutila...
NO LIMITS, NO RULES, NO ROADS
- CristiDi
- Membru
- Posts: 220
- Joined: 06 May 2011, 00:25
- Location: Bucuresti
Re: alte modificari
Am cautat ceva dar nu prea am gasit.
Ce jante pot pune pe aro (dimensiuni, distanta intre prezoane, et) si cam care ar fi cea mai mare dimensiune pe care o pot pune, cu alte tipuri de jante decat cele originale (fara distantiere) ?
Ce jante pot pune pe aro (dimensiuni, distanta intre prezoane, et) si cam care ar fi cea mai mare dimensiune pe care o pot pune, cu alte tipuri de jante decat cele originale (fara distantiere) ?
Pasiunea nu are limite!
O tara fara cultura e o tara fara viitor!
O tara fara cultura e o tara fara viitor!
- cab_512
- Membru Devotat
- Posts: 476
- Joined: 05 Oct 2008, 19:47
- Location: Chisinau,Republica Moldova
Re: alte modificari
5găuri la diametrul de 139.7mm/diametrul central la 110mm -se folosesc pe Vitara,Feroza,Niva,UAZ,Ford Bronco .Fără modificări intră cauciucuri la 31inch.CristiDi wrote:Am cautat ceva dar nu prea am gasit.
Ce jante pot pune pe aro (dimensiuni, distanta intre prezoane, et) si cam care ar fi cea mai mare dimensiune pe care o pot pune, cu alte tipuri de jante decat cele originale (fara distantiere) ?
- Dan CHIRIAC
- Administrator
- Posts: 2676
- Joined: 20 Feb 2007, 10:10
- Location: Bucuresti
Re: alte modificari
Dupa cum a spus mai inainte cab_512, jantele de ARO 24x/32x sunt 5x139,7 mm, gaura centrala de 110mm si et +5.
Draga CristiDi, discutia legata de caracteristicile jantelor ar trebui, corelata, dupa parerea mea cu cea despre anvelopele cu care doresti sa echipezi masina.
Pentru 235x75 R15, jantele clasice sunt cat se poate de in regula. Singurul motiv pentru care le-ai putea, poate schimba ar putea fi cel estetic. Eu nu cred ca ar merita, dar gusturile...
Cu succes s-au mai pus 31x10,5 R15 (265x75 R15). Am auzit ca s-ar fi incercat si 33, dar nu prea am chestii concrete.
31x10,5 cu jantele clasice ating in sasiu pe spate la flexari. Deci e nevoie de jante cu un et "mai negativ" sau de flanse.
Sa venim la chestii concrete.
Marcel al lui gorishor are 31x10,5 cu jante 8x15, et -25. Nu are body lift, daca imi amintesc bine (are bucsele de suport ale caroseriei "modelul nou", cele un pic mai inalte). Din cate stiu, pe spate nu atinge iar pe fata a avut nevoie doar de o mica "evazare" a colturilor din spate ale aripilor.
Eu pe regretatul Torpilor am avut tot 31x10,5, body lift de 50 mm si am incercat tot felul de combinatii de flanse si jante din care au rezultat et-uri cam intre -40 si -70. A fost nevoie sa tai din colturile din spate ale aripilor fata pentru ca atingeau la viraje cu flexare.
Draga CristiDi, discutia legata de caracteristicile jantelor ar trebui, corelata, dupa parerea mea cu cea despre anvelopele cu care doresti sa echipezi masina.
Pentru 235x75 R15, jantele clasice sunt cat se poate de in regula. Singurul motiv pentru care le-ai putea, poate schimba ar putea fi cel estetic. Eu nu cred ca ar merita, dar gusturile...
Cu succes s-au mai pus 31x10,5 R15 (265x75 R15). Am auzit ca s-ar fi incercat si 33, dar nu prea am chestii concrete.
31x10,5 cu jantele clasice ating in sasiu pe spate la flexari. Deci e nevoie de jante cu un et "mai negativ" sau de flanse.
Sa venim la chestii concrete.
Marcel al lui gorishor are 31x10,5 cu jante 8x15, et -25. Nu are body lift, daca imi amintesc bine (are bucsele de suport ale caroseriei "modelul nou", cele un pic mai inalte). Din cate stiu, pe spate nu atinge iar pe fata a avut nevoie doar de o mica "evazare" a colturilor din spate ale aripilor.
Eu pe regretatul Torpilor am avut tot 31x10,5, body lift de 50 mm si am incercat tot felul de combinatii de flanse si jante din care au rezultat et-uri cam intre -40 si -70. A fost nevoie sa tai din colturile din spate ale aripilor fata pentru ca atingeau la viraje cu flexare.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
- CristiDi
- Membru
- Posts: 220
- Joined: 06 May 2011, 00:25
- Location: Bucuresti
Re: alte modificari
Multumesc mult pentru detalii.
Deci idealul ar fii ET cat mai negativ, 265 neprezentand probleme...
Pe ce masini gasesc jante care sa se potriveasca? Ma bate gandu' spre un 285/75 R 16, si din cate stiu jante pe 16 de aro nu au fost fabricate. As dori alte jante, in primul rand pentru a nu le mai indrepta pe cele de fata si in al doilea rand pentru a putea monta ceva.. mare Daca nu, voi lua ceva cat mai lat pe 15 si le voi modifica pe cele de aro.
Later Edit, dupa ceva disctutii si cautari (multumesc mult din nou), ma voi orienta totusi spre 265-236 pe jantele de Aro
Deci idealul ar fii ET cat mai negativ, 265 neprezentand probleme...
Pe ce masini gasesc jante care sa se potriveasca? Ma bate gandu' spre un 285/75 R 16, si din cate stiu jante pe 16 de aro nu au fost fabricate. As dori alte jante, in primul rand pentru a nu le mai indrepta pe cele de fata si in al doilea rand pentru a putea monta ceva.. mare Daca nu, voi lua ceva cat mai lat pe 15 si le voi modifica pe cele de aro.
Later Edit, dupa ceva disctutii si cautari (multumesc mult din nou), ma voi orienta totusi spre 265-236 pe jantele de Aro
Pasiunea nu are limite!
O tara fara cultura e o tara fara viitor!
O tara fara cultura e o tara fara viitor!
- Dan CHIRIAC
- Administrator
- Posts: 2676
- Joined: 20 Feb 2007, 10:10
- Location: Bucuresti
Re: alte modificari
Idealul... nu e chiar asa.
Tocmai asta ziceam, ca, pe fata, cu un et "foarte negativ" loveste anvelopa in aripi la viraje.
Jante pe 15 si pe 16, compatibile ARO vei gasi, aftermarket, pentru Suzuki Samurai.
Pe de alta parte, cu cat anvelopele sunt mai mari va scade cuplul la roata. Deci, atentie! depinde ce vrei de la masina.
La un moment dat ar trebui sa iei in calcul schimbarea rapoartelor in grupuri. Spre exemplu, eu, la Torpilorul furat, aveam roti pe 31, dar schimbasem grupurile originale 41/11 cu 33/8 ca sa compensez.
O anvelopa foarte lata nu constituie neaparat un avantaj in teren, ci dimpotriva (cu exceptia mlastinilor si a zapezii afanate).
In plus, roti mai mari = solicitari mai mari pentru rulmenti, elemente de transmisie, de directie...
Deci, smecheria este sa gaseti compromisul care sa corespunda cel mai bine scopului tau.
Tocmai asta ziceam, ca, pe fata, cu un et "foarte negativ" loveste anvelopa in aripi la viraje.
Jante pe 15 si pe 16, compatibile ARO vei gasi, aftermarket, pentru Suzuki Samurai.
Pe de alta parte, cu cat anvelopele sunt mai mari va scade cuplul la roata. Deci, atentie! depinde ce vrei de la masina.
La un moment dat ar trebui sa iei in calcul schimbarea rapoartelor in grupuri. Spre exemplu, eu, la Torpilorul furat, aveam roti pe 31, dar schimbasem grupurile originale 41/11 cu 33/8 ca sa compensez.
O anvelopa foarte lata nu constituie neaparat un avantaj in teren, ci dimpotriva (cu exceptia mlastinilor si a zapezii afanate).
In plus, roti mai mari = solicitari mai mari pentru rulmenti, elemente de transmisie, de directie...
Deci, smecheria este sa gaseti compromisul care sa corespunda cel mai bine scopului tau.
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
-
- Membru de elita
- Posts: 888
- Joined: 05 Feb 2012, 18:39
- Location: MATCA
Re: alte modificari
Salutare, am vazut toate modificarile domnului cab 512 si sunt placut impresionat.
Sa nu mai fac alt topic intreb aici daca tot e de modificari.
Se poate lati puntea spate de aro 244, prin taierea puntii in partea mai scurta si sudarea altui capat de punte mai lung cu 7 centimetri, pentru a rezulta o punte cu doua planetare lungi. Nelamurirea mea e daca tine sudura, vazand modificarea puntii fata la cab 512 ma face sa cred ca tine, momentan am adunat cateva piese, alta punte care am taiat-o si inca o planetara lunga, dupa care modificarea suportilor arcurilor si a amortizoarelor.
o sa caut niste butuci de camioneta care au flansa cu prezoane mai in exterior .
poze cred ca pun tot aici, incerc acest lucru deoarece nu vreau nici alte jante nici distantiere.
Multumesc celor care imi da o idee sau un sfat, sau o modalitate mai buna .
Sa nu mai fac alt topic intreb aici daca tot e de modificari.
Se poate lati puntea spate de aro 244, prin taierea puntii in partea mai scurta si sudarea altui capat de punte mai lung cu 7 centimetri, pentru a rezulta o punte cu doua planetare lungi. Nelamurirea mea e daca tine sudura, vazand modificarea puntii fata la cab 512 ma face sa cred ca tine, momentan am adunat cateva piese, alta punte care am taiat-o si inca o planetara lunga, dupa care modificarea suportilor arcurilor si a amortizoarelor.
o sa caut niste butuci de camioneta care au flansa cu prezoane mai in exterior .
poze cred ca pun tot aici, incerc acest lucru deoarece nu vreau nici alte jante nici distantiere.
Multumesc celor care imi da o idee sau un sfat, sau o modalitate mai buna .
Forum Aro Club Romania !
- cab_512
- Membru Devotat
- Posts: 476
- Joined: 05 Oct 2008, 19:47
- Location: Chisinau,Republica Moldova
Re: alte modificari
De făcut totul se poate , dar de ce nu cauți o punte sau o carcasă de 320 ecartamentul la camionetă este mai mare .
Tote muștele zboară dar nu toate fac miere!
-
- Membru de elita
- Posts: 888
- Joined: 05 Feb 2012, 18:39
- Location: MATCA
Re: alte modificari
Pai pun si butuci de camioneta , dat tot nu e suficient, cred ca fac si puntea si schimb si butucii daca mii da Mironutu.
Forum Aro Club Romania !
-
- Membru de elita
- Posts: 888
- Joined: 05 Feb 2012, 18:39
- Location: MATCA
Re: alte modificari
Nu stiu daca trebuie sa pun aici dar nu vreau sa mai fac alt topic, doar e de modificari, nuu?
Pentru ca nu vreau sa pun distantiere, dar vreau masina mai lata am incercat sa fac niste bascule mai lungi, nu sunt terminate, am facut doar de proba pe cea de jos. urmeaza si alea de sus si barele de directie lungite cu 5 cm pe fiecare parte. intrebarea mea e daca tine, anunt ca le-am sudat eu si nu sunt sudor.
Pentru ca nu vreau sa pun distantiere, dar vreau masina mai lata am incercat sa fac niste bascule mai lungi, nu sunt terminate, am facut doar de proba pe cea de jos. urmeaza si alea de sus si barele de directie lungite cu 5 cm pe fiecare parte. intrebarea mea e daca tine, anunt ca le-am sudat eu si nu sunt sudor.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Forum Aro Club Romania !
- cab_512
- Membru Devotat
- Posts: 476
- Joined: 05 Oct 2008, 19:47
- Location: Chisinau,Republica Moldova
Re: alte modificari
Nu recomand susduri pe trenul de rulare-ori le face un sudor profisionist asu inveți a suda elemente de răspundere.Una dacă folosești mașina pe off-road și alta cînd folosești mașina de zi cu zi pe drumuri amenajate.În caz de accident răspunzi oricum.Ca sfat- mai bine lungești brațul din partea bucșilor-va eși și mai trainic și mai frumos .Am lățit și eu susp. față cînd era pe independentă prin sudarea altor urechi pe traversă unde se prinde brațul inferior...
Tote muștele zboară dar nu toate fac miere!
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: alte modificari
nu tiar pica rau inainte, sa faci practica pe niste table nefolositoare, foloseste o masca cu geam mai permisiv, incat sa vezi ce faci cu electrodul. regleaza amperaju in functie de grosimea tablelor,asta se poate realiza cu o nichelina groasa,
rezistenta = material ,scule,material electrozi,experienta sudorului.
incepator fiind , suprafata piesei de sudat o asezi la orizontala, electrodul la 45 de grade
luftul de sudat trebuie sa fie metal curat.
de rezistat rezista, dar in timp se poate indoi.. aia e problema majora.! dupa cate vezi bascula e facuta din bucati intregi
rezistenta = material ,scule,material electrozi,experienta sudorului.
incepator fiind , suprafata piesei de sudat o asezi la orizontala, electrodul la 45 de grade
luftul de sudat trebuie sa fie metal curat.
de rezistat rezista, dar in timp se poate indoi.. aia e problema majora.! dupa cate vezi bascula e facuta din bucati intregi