Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
CatalinMotorga
Incepator
Incepator
Posts: 47
Joined: 23 Feb 2021, 21:00
Location: Suedia

Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by CatalinMotorga » 27 Mar 2021, 07:24

Salutare
Ieri am primit o lista de la mecanici cu necesarul de piese ce trebuie schimbate.
Printre ele este trecut ansamblu brațe stanga dreapta .
Din discuțiile cu un prieten, ar fi posibil sa se schimbe doar bucsele, nu și brațele ?
Este adevărat?
Aceeași problema o am cu cuplajul de direcție , nu le găsesc. Am sa mai dau azi niște telefoane , insa in cel mai rău caz, este posibil restaurarea piesei in sine ? ~:>

Este vorba de un aro 243d an 88
Aro, a new passion or....journey


User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 399
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by toni » 27 Mar 2021, 19:07

Poate se referau la pivoti sau bucse, in mod normal nu se schimba bratele decat daca joaca pivotul in ele sau sunt strambe.

Nu exista cuplaj de directie, incearca sa fi mai specific te rog. Eventual si o poza cu piesa care zic ei ca e stricata, daca vrei sa te ajutam.

lica_lkw
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 524
Joined: 15 Apr 2009, 20:41
Location: Suceava

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by lica_lkw » 27 Mar 2021, 20:45

Nu vreau sa fiu rau dar vezi sa nu fi incaput masina pe mana schimbatorilor de piese... nu a mecanicilor. La cum am vazut masina in prezentare cam da cu virgula. ARO nu i pentru mesterii de golf 4 sau passat b5.

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4748
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by Constantin » 27 Mar 2021, 21:31

Ăia nu-s mecanici.
Mă, tu ai dat mașina pe măna vreunuia de stă la birou să atragă fonduri europene...
Vezi că mecanicii din România sunt precum avocații din west, te lasă fără bani înainte să pierzi procesul ca să nu mai ai bani și chef de alt avocat să-i dai în judecată...
Tu crezi că noi ne-am născut mecanici?
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche


CatalinMotorga
Incepator
Incepator
Posts: 47
Joined: 23 Feb 2021, 21:00
Location: Suedia

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by CatalinMotorga » 30 Mar 2021, 00:27

In final nu cred ca voi schimba brațele.
Azi am avut o discuție cu băiatul de la Duexim, și deși putea cu ușurintă sa îmi vândă brațele, a zis ca nu ar fi nevoie sa fie schimbate, doar pivoții și bucsele, as ca mâine am sa schimb macazul cu mecanicii.
Mulțumesc de sfaturi și in același timp celor de la Duexim care chiar vor sa ajute mai degrabă decât sa vândă piese ce in realitate nu ar trebui schimbate.
Povestea pe scurt este cam așa:
Mecanicii au sunat un băiat ce livrează piese și acela a venit și a făcut constatarea și ca ar trebui schimbate, ceea ce mi sa părut suspect.
Acum rămâne de văzut.
Din păcate asta este situația in care ma aflu și trebuie sa o duc pana la capăt.
Un lucru ce am constatat iar este lipsa de interes și comunicare a mecanicilor chiar și dacă am “pile”.
Nu vreau sa ma gândesc ce se alegea altfel.
Mâine am sa cer și câteva poze sa văd dacă le primesc.
Aro, a new passion or....journey

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3493
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by ardeleanu » 30 Mar 2021, 06:39

Fara suparare, ce mecanici sunt aia ce cheama pe baiatul care livreaza piese, sa vada ce este defect?
Te-au luat de "pusculita vestica", numai buna de jefuit, asculta ce iti spune unul deja patit...
Pe de alta parte si eu am facut ca si tine, nu i-am ascultat pe cei care incercau sa-mi deschida ochii.
Cateva mii de euro mai incolo, am inceput sa le dau dreptate.

Dl. Garcea de la Duexim? ;))
Are si piese bune si mai putin bune...
Ai grija sa nu cumperi pivoti "din stocuri vechi de fabrica" sau modele mioritice proaspat vopsite in fundul curtii.
Mai este si varianta asiatica, pe care mai bine ii arunci direct la gunoi, castigi timp si eviti manopera aiurea.

CatalinMotorga
Incepator
Incepator
Posts: 47
Joined: 23 Feb 2021, 21:00
Location: Suedia

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by CatalinMotorga » 30 Mar 2021, 08:59

Ideea este ca sunt cam singurii mecanici care ii am disponibili și asta prin verișoara mea primara ce este nasa la unu din ei.
Trist este faptul ca lipsa de comunicare și tendința de a da teapa sunt foarte ridicate, și de aici tot stresul care defapt nu își are rostul.
In final îmi pare rău de ei, pentru ca, cu o așa atitudine Niciodată nu or sa răzbească și vor continua sa se scalde in propria lor mocirla, eu in final voi continua sa fiu....bine.
El ca mecanic ar fi bun, de restu nu știu,insa pana o stabilizez mașina am sa ma lupt cu ei, deja prețul la piese sa redus mult pentru ca nu am ales prima varianta și am căutat piese singur.
In Suedia am norocul cu un prieten din copilărie ce este mecanic și și-a făcut ucenicia pe Rabe, aro și tot felu de sovietice.
Cu el am sa încerc sa aduc mașina dpdv mecanic la liman, și bine-nțeles cu ajutorul acești forum careeste o mina de Aur in cazul asta.
Cu timpul voi schimba și cumpara piese ce sunt ok și așa am sa o fac mașina sa meargă decent, cum defapt a și fost ea proiectata sa meargă 😂
Acum, cu domnul de la Duexim m-a sfătuit ca multe din piesele ce le vor da jos sunt muuult mai bune și ruginite decât ce este acum nou din fabrica, încă o treaba super zic eu pentru ca acum știu ca tot ce dau jos păstrez , apoi văd prin cine găsesc sa le trimit undeva la restaurat,ce se poate salva. Apoi sa pe am ca piese de schimb când cele “noi” își vor da duhul.
Planul meu cu mașina nu este pentru a o bagă prin namoale și sa ii dau forja, intenționez sa o am ca mașina de hobby și călătorii cât îmi va permite motorul. Pentru 4x4 am sa aleg trasee ușoare care sa nu solicite mașina prea mult.
Momentan sunt in căutare de o pompa de apa
Motorul nu este de Brașov ci de Câmpulung iar pompa de apa nu se găsește aproape deloc.
Aro, a new passion or....journey

User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 693
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by BAGADI » 30 Mar 2021, 09:29

Ei credeau ca-i BMW si trebuie inlocuite bratele cu totul, bucsele fiind încastrate in braț. :)
Cea mai mare problemă este că "mecanicii" desconsideră ARO, nu înțeleg de ce un nebun ar băga bani in așa ceva și își vor bate joc și de mașină și de banii tăi, mai ales daca sunt rude :) - " Cu rudele nu ieși bine nici în poze. "
Te admir pentru proiectul ăsta dar nu se poate face de la distantă fără să iei o grămadă de țepe. Mai degrabă suporți costul transportului pieselor necesare din Romania in Suedia și măcar stai lângă masina si supraveghezi din când in când ce se intampla cu ea.
Oprește lucrarile, ia mașina in Suedia, ăia măcar înțeleg o pasiune din asta. Vine vara, se va coace mașina aia prin curtea unui fin al unei verișoare și e păcat de ea. Să nu ai surprize și mai neplăcute... să vezi ARO-ul tău intr-un video pe youtube la un tug of war cu un Pajero prin pădure.
Baftă!

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3493
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by ardeleanu » 30 Mar 2021, 11:57

Fara sa vreau sa fac reclama, pana nu au fost modificate bratele pentru alt tip de pivoti, am platit mai multe seturi de pivoti degeaba la Forester.
Oricum, chiar daca printr-o mare minune ai gasi pivoti originali noi, nu sunt nici pe departe de calitatea celor occidentali actuali.
Nu mai spun de faptul ca directia a facut un salt calitativ astronomic, fiind comparabila acum cu cea a unei masini occidentale.

CatalinMotorga
Incepator
Incepator
Posts: 47
Joined: 23 Feb 2021, 21:00
Location: Suedia

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by CatalinMotorga » 30 Mar 2021, 12:09

Mulțumesc, ai dreptate, nu înțeleg pasiunea de nici un fel, ba mai mult la început ei credeau ca eu vreau sa vând mașina in Suedia, își făceau filme precum o sa ma umplu de bani, ceea ce este total eronat.
Suedia este o cultura mare de mașini clasice insa AMERICANE,la Sovietice nu se bagă nici dracu. De ani de zile văd doar Mustangului și tot felu insa nici vorba de mărci de prin părțile noastre.
In fine.
Se pare ca o dadui la pace cu brațele.
Scuza lor fu ca ei cred ca bucsele noi “after Market” nu o sa potrivească pe brațele originale ale mașini, deci nici vorba ca brațele ar fi cumva deteriorate.
După ceva discuții și explicații rămase ca mergem pe varianta mea . Sa speram ca nu o sa întâmpine probleme.
Cum am menționat mai sus, in Suedia am sa ma ocup de ea insa pentru ca prietenul meu este foarte ocupat in general, am zis sa evitam munca sub mașina de aceea am optat sa fac cât mai mult in România, apoi sa fac retururile aici.
Din păcate pentru moment am uitat cum funcționează unele chestii in România, și luat de valul Aro, am dat înainte, ce sa fac, mie mereu îmi place sa dau o a doua șansa si nu sunt o persoana ce generalizează in ciuda experiențelor rele.
Mașina nu o sa mai stea mult la ei, in maxim o săptămâna jumate după ce au primit piesele am sa o iau de acolo. Deci vara in nici un caz nu o sa o apuce in România.
Important este acum ca am economisit mult, lista de piese aproape ca sa înjumătățit . Mai rămâne partea cu motorul.
Aparent nu o sa am nevoie de un alt Electromotor deoarece motorul de Câmpulung nu necesita extra la pornire, nefiind la fel de mare ca cel de Brașov (asta încă o veste buna)
Aro, a new passion or....journey

CatalinMotorga
Incepator
Incepator
Posts: 47
Joined: 23 Feb 2021, 21:00
Location: Suedia

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by CatalinMotorga » 30 Mar 2021, 12:13

ardeleanu wrote:
30 Mar 2021, 11:57
Fara sa vreau sa fac reclama, pana nu au fost modificate bratele pentru alt tip de pivoti, am platit mai multe seturi de pivoti degeaba la Forester.
Oricum, chiar daca printr-o mare minune ai gasi pivoti originali noi, nu sunt nici pe departe de calitatea celor occidentali actuali.
Nu mai spun de faptul ca directia a facut un salt calitativ astronomic, fiind comparabila acum cu cea a unei masini occidentale.

Interesant, am sa dezvolt teoria asta cu prietenul meu, dacă crezi ca o eventuala modificare ar fi buna.
Ai putea da niște detalii? Ai schimbat cu alte brațe sau efectiv ai “sculptat “ in cele vechi?
Pivoții originali ce sunt acum pe mașina mea crezi ca pot fi restaurati?
(Posibil întrebare idioata, insa nu am cunoștințe 🥶)
Aro, a new passion or....journey

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3493
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by ardeleanu » 30 Mar 2021, 13:44

Ai detalii in link-ul de mai jos :
viewtopic.php?f=5&t=10320&start=900
Pentru informatii suplimentare ai numarul de telefon in PM.

Cel mai bine ar fi sa faci un drive test cu Forester-ul si sa compari personal... Nu costa nimic, doar o deplasare pana in Romania... ;))
Povestile altora raman povesti, trebuie sa te urci personal la volan si sa vezi ce si cum. Gusturile si culorile nu se discuta...
De exemplu, eu consider gama 10 mult mai confortabila pentru sofer decat gama 24 cu toate variantele ei.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4748
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by Constantin » 30 Mar 2021, 17:40

Motorul de Câmpulung e mai mic, pornește ceva mai ușor decât brașoveanul, aleargă mai repejor și sigur va face un mare mecanic din tine. Are tehnologie demnă de anii 60.Cum ți-am mai spus ceva înainte un webasto ar fi esențial din multe considerente.
Ar fi mai bine să iei de pe acum mașina de la negustorii ăia de nasturi. Cu rudele nu faci treabă. Mai ales cu rude din România și tu în capitalism.
Mecanicii actuali de România lucrează doar cu softu'...
Eu din octombrie tot schimb bujiile pe Sprinter și nu pornește, nu am avarii, nu mai urcă un geam, etc... La reprezentanță nu mă duc, rinichiul ce mi-a rămas îl țin pentru schimbul de ulei.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

CatalinMotorga
Incepator
Incepator
Posts: 47
Joined: 23 Feb 2021, 21:00
Location: Suedia

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by CatalinMotorga » 30 Mar 2021, 22:13

ardeleanu wrote:
30 Mar 2021, 13:44
Ai detalii in link-ul de mai jos :
viewtopic.php?f=5&t=10320&start=900
Pentru informatii suplimentare ai numarul de telefon in PM.

Cel mai bine ar fi sa faci un drive test cu Forester-ul si sa compari personal... Nu costa nimic, doar o deplasare pana in Romania... ;))
Povestile altora raman povesti, trebuie sa te urci personal la volan si sa vezi ce si cum. Gusturile si culorile nu se discuta...
De exemplu, eu consider gama 10 mult mai confortabila pentru sofer decat gama 24 cu toate variantele ei.
Mulțumesc de link, in Weekend am sa îmi rezerv timp sa citesc cu atenție postările 😀 iar când am sa am o situație mai balansate cu mașina poate am sa te contactez pentru păreri și sfaturi 🙏
Aro, a new passion or....journey

CatalinMotorga
Incepator
Incepator
Posts: 47
Joined: 23 Feb 2021, 21:00
Location: Suedia

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by CatalinMotorga » 30 Mar 2021, 22:26

Constantin wrote:
30 Mar 2021, 17:40
Motorul de Câmpulung e mai mic, pornește ceva mai ușor decât brașoveanul, aleargă mai repejor și sigur va face un mare mecanic din tine. Are tehnologie demnă de anii 60.Cum ți-am mai spus ceva înainte un webasto ar fi esențial din multe considerente.
Ar fi mai bine să iei de pe acum mașina de la negustorii ăia de nasturi. Cu rudele nu faci treabă. Mai ales cu rude din România și tu în capitalism.
Mecanicii actuali de România lucrează doar cu softu'...
Eu din octombrie tot schimb bujiile pe Sprinter și nu pornește, nu am avarii, nu mai urcă un geam, etc... La reprezentanță nu mă duc, rinichiul ce mi-a rămas îl țin pentru schimbul de ulei.
Mașina am sa o iau după ce or sa schimbe toate aceste piese apoi cred ca pentru motor am sa o duc la altcineva. Tocmai am dat de peste niște mecanici mai tineri ce fac mecanica nu doar pentru a câștiga ci și pentru plăcerea personală, acum sa vedem.
Sper ca pe săptămâna viitoare mașina sa fie gata cu partea asta de tren de rulare.
Da, e greu cu mecanicii, e o loterie, de asta sunt foarte determinat sa îmi îmbogățesc conștiințele de mecanica singur și cu ajutorul prietenul meu mecanic de aici, plus ca am un mic garaj unde am loc destul pentru scule și tot ce ar fi necesar pentru “resuscitari”
Din câte am citit aici motorul de Câmpulung nu este prea Grozav, și partea cu supra încălzirea sper sa o rezolv cu ventilatoare extra, iar restu de probleme vedem.
Eu mizez totuși pe faptul ca nu am intenții sa folosesc Aro-ul in scopuri de concurs si provocări 4x4 ceea ce sper sa ajute la buna Funcționalitate a motorului și cât mai putine și grave probleme cu el.
In același timp încerc sa fiu și realist și ma gândesc serios, ce o sa fac dacă motorul chiar nu o sa coopereze (dat fiind slaba proiectare a lui)la excursiile pe care eu le fac de obicei prin Scandinavia vara/toamna cu mașina si unde in total poate asi parcurge undeva la 4000 km prin ceva munți dealuri insa totul asfaltat sau drumuri de pădure pavate.

In cel mai rău caz ce părere aveți ? Alt motor? Dacă da, ce motor ar fi ok pentru o astfel de provocare ?
Totuși sper ca L27-ele sa coopereze, ar fi super fain.
Aro, a new passion or....journey


Post Reply