Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Suspensii, frane, directie, roti. Tipuri, modificari, reparatii.

Moderators: mariusjaz, socratee

User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by BAGADI »

La alternator se văd deja niște improvizații prin el, niște bandă "izolir" specifică ARO, adică fară adeziv pe ea, dezlipită de pe alte fire care nu erau la fel de importante la momentul respectiv :)

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by vercingetorix »

L27 este fix L25 doar ca are pompa de injectie si injectoare.
Partea de racire nu s-a reproiectat iar dieselul are clar alti parametri de lucru.
Se poate pune un electroventilator insotit de o termocupla si un alt termostat pentru o racire eficienta.
Pentru frane si ambreiaj exista variante, de ex. pt ambreiaj merge la fix cel de mitsubishi pajero 94-95 iar la frana se poate pune pompa de Volvo cu servo pentru motoare Andoria.
L27 porneste mai usor ca Brasovul, merita sa investesti in bujii incandescente si duze de injector de mercedes w123.
Pentru detalii privind imbunatatiri la L27 : https://aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=57&t=980
Daca nu Aro, atunci ce ?
CatalinMotorga
Junior
Junior
Posts: 71
Joined: 23 Feb 2021, 21:00
Location: Suedia

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by CatalinMotorga »

vercingetorix wrote: 01 Apr 2021, 13:16 L27 este fix L25 doar ca are pompa de injectie si injectoare.
Partea de racire nu s-a reproiectat iar dieselul are clar alti parametri de lucru.
Se poate pune un electroventilator insotit de o termocupla si un alt termostat pentru o racire eficienta.
Pentru frane si ambreiaj exista variante, de ex. pt ambreiaj merge la fix cel de mitsubishi pajero 94-95 iar la frana se poate pune pompa de Volvo cu servo pentru motoare Andoria.
L27 porneste mai usor ca Brasovul, merita sa investesti in bujii incandescente si duze de injector de mercedes w123.
Pentru detalii privind imbunatatiri la L27 : https://aro4x4.net/smf/viewtopic.php?f=57&t=980
Păcat ca cel ce a se apucase de modificarea cu recircularea apei nu a postat pana la final, părea interesant.
Am sa discut toate aceste variante ce am citit acolo și ce ai spus tu aici cu prietenasii mecanici.
Din ce am mai cercetat aseară un motor eficient ar fi om603 sau om 616, cu tot cu cutie, apoi un Cardan și suporții modificați. In principiu ar fi cea mai ușoară varianta de dpdv al modificărilor,insa nu știu sigur încă dacă se potrivesc in compartimentul motorului altfel ar merge brici.
Ma bag iar la cercetări ~:>
Aro, a new passion or....journey
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by Constantin »

Ce simplu pare...
Să înțeleg că-l castrezi?
Din memorie la ieșirea din cutia de mercedes ai o flanșă din cauciuc și abia de acolo încep calculele culisantei și cardanului...
Oprirea motorului o poți face din ambreiaj sau cu vacuum.
Baia de ulei trebuie modificată dacă păstrezi grupul față.
Dacă tot va fi gol compartimentul motor ar fi bine să-i pui caseta de servo. La așa motor boieresc ar fi păcat să nu întorci volanul cu un deget.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by ardeleanu »

Deci motor si cutie Mercedes, frane Volvo, scaune ai sa pui altele ca in originale te intepenesti la drum lung... si asta-i doar inceputul...ce mai ramane ARO? Sigla?
Mai bine iti iei direct un G vechi, pui sigla de ARO pe el si iesi de doua ori mai ieftin si de 10 de ori mai fiabil. Linia caroseriei este aceeasi...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by toni »

ardeleanu wrote: 02 Apr 2021, 19:22 Deci motor si cutie Mercedes, frane Volvo, scaune ai sa pui altele ca in originale te intepenesti la drum lung... si asta-i doar inceputul...ce mai ramane ARO? Sigla?
Mai bine iti iei direct un G vechi, pui sigla de ARO pe el si iesi de doua ori mai ieftin si de 10 de ori mai fiabil. Linia caroseriei este aceeasi...
Nu fi carcotas ca si tu ai piese de pe vreo 4-5 masini diferite montate pe forester.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by BAGADI »

Rămân o gramada de piese românești : șasiu, caroserie, bord, geamuri, jante, punți...Părerea mea este că, dacă vrei un ARO bibelou, poți să il pastrezi original 100% și să-l scoți la plimbare duminică. Dacă vrei să faci un concediu liniștit cu el, fără șurubăială prin parcarea pensiunilor, poate chiar să-l folosești la mers la serviciu, atunci trebuie un upgrade.
După ce capeți experiență câțiva ani în traiul cu un ARO la drumuri lungi și ai abilități tehnice peste medie, poți pune la punct și unul 100% românesc cât să nu ai emoții intr-un concediu. Ideal este să ai unul bibelou și unul de forjat, ideal pentru mine adică, asta imi doresc eu :)
Decizii vei lua in momentul in care vei face primii zeci de km in el. Eu am condus pentru prima dată in viată un ARO la un drum de 270 km si abia la mijlocul traseului am inceput să ma relaxez, șocul e mare cand te dai jos dintr-o masina moderna si te urci in utilaj dar si invers. Cand am ajuns cu ARO acasa, m-am urcat direct intr-un Polo ca sa-l mut prin curte și sa-i fac loc zimbrului. Era sa bag buburuza in gard, simțurile erau calibrate pentru un tractoraș :) Oricum, e o mașină cu mult caracter, te indragostești de ea. Nici Alfa Romeo nu sunt fiabile dar, după ce conduci o coajă de 156 pe benzină, realizezi ca e altceva și...ori îți place ori ba.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by toni »

Depinde. Azi l-am consiliat pe un baiat care vrea sa isi cumpere ARO. A fost placut impresionat, el se astepta sa se urce in tractor. Zgomot, viteza mica, directie aproximativa, etc. Nu era pe dinafara, avea o Dacie 1310 si se pricepea la mecanica.
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by BAGADI »

Clar, de la om la om. Bine, tu ești expert si a ta e pusă la punct plus ca respectivul era invatat cu o Dacia. Cam asta ar fi senzatia, o Dacia veche dublă in greutate și mult mai lata :) Eu, de exemplu, nu-mi gasesc o pozitie comodă la volan și gata. Cred ca imi trebuie niste scaune cu reglaj lombar sau sa mai tai din cutia de sub scaun...
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by toni »

Ah, da. Si el a avut problema cu scaunele desi pe mine nu ma deranjeaza. El avea aproape de 1.90, eu am 1.80 si putin.

Eu am scaune de Range Rover montate, sunt foarte confortabile la drum lung dar le am reglate la maxim in jos si in spate si tot unele persoane s-au plans ca stau prea aproape de volan. Pt mine sunt foarte ok. Mai mult ca sigur merg montate mai in spate daca sudezi suportii mai in fata.

E diferenta fata de dacie. Servodirectie, A/C, pozitie mai inalta la volan, etc. Plus tractiune spate pentru soferii pasionati :D
CatalinMotorga
Junior
Junior
Posts: 71
Joined: 23 Feb 2021, 21:00
Location: Suedia

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by CatalinMotorga »

Constantin wrote: 02 Apr 2021, 16:35 Ce simplu pare...
Să înțeleg că-l castrezi?
Din memorie la ieșirea din cutia de mercedes ai o flanșă din cauciuc și abia de acolo încep calculele culisantei și cardanului...
Oprirea motorului o poți face din ambreiaj sau cu vacuum.
Baia de ulei trebuie modificată dacă păstrezi grupul față.
Dacă tot va fi gol compartimentul motor ar fi bine să-i pui caseta de servo. La așa motor boieresc ar fi păcat să nu întorci volanul cu un deget.
Încă nu sunt decis dacă il “castrez” sau nu, am sentimente destul de amestecate, :-?? in principiu nu asi vrea sincer sa schimb motoare si modificari, insa in același timp nu sunt dispus sa plătesc “păcatele” altora ce au proiectat motorul asta greșit.
M-am bucurat când im început sa citesc secțiunea Îmbunătățire l27 dar se pare ca băiatul a dispărut nu a dus modificarea aia pana la capăt așa ca nu știu dacă a funcționat modificarea pentru a ajuta motorul sa se răcească mai bine sau nu. Și la fel sunt si am și primit numeroase ponturi bune zic eu cu modificari ce ar funcționa, acum întrebarea este se merita sau nu.
De asta ma gândesc cumva la varianta cu motorul de Mercedes insa sa trebuie sa pun in balanța exact ce costuri implica , se merita nu se merita. Dacă ma decid apoi trebuie sa văd/vedem exact ce e mai ușor modificat baia sau schimbat grupu fata.

@Ardeleanu:
M-am tot uitat de astfel de mașini la fel si după Land rover insa costurile sunt extrem de mari pentru astea vechi de 30 de ani apoi alea mai noi pe lângă costul la fel... mare apare și impozitul care te sparge, efectiv nu mi asi permite.
Așa ca raportat la situația mea plus taxe și alte dări in Suedia încă consider ca Aro ar fi cea mai ieftină varianta.
scutit de taxe plus ca mașina in sine comparativ cu alte mașini de teren a fost ieftină și are caroseria elemente originale si șasiu intact,plus ca e plăcerea aia ca am ceva fabricat in România arată altfel se simte altfel. Ma duce înapoi la copilărie când eram pasager in astfel de mașini și visam ca intr-o buna zi sa conduc una.

Dacă cumva am sa fac modificările astea la care ma gândesc și se merita, evident nu ar mai fi Aro 100% insa tot aro va arată nu ar aduce a alta mașina doar “inima” ii va bate altfel sub capota și eu m asi focusa sa ma bucur de troncanitul original al tablelor pe ea și admirat peisaje, fără a intervenii la ea mereu sau efectiv sa rămân in drum.
E adevărat multe se pot strica la Aro dar când motorul se topește ...e dus acolo rămâi, cu restu mai poți carpii pana ajungi undeva la liman.

@Bagadi
Exact rămân multe elemente originale.
Ordinea e așa, pot face upgrade-uri la motorul original sa nu se coacă in drum și sa ma uit efectiv la ea? Fac asta, dacă nu se rentează ai și nici nu e vreo garanție ca upgrade ul e cât de cât fiabil, atunci ma îndrept spre planul B al upgrade-ului om616 și așa mai departe

Partea de scaune confort , acolo am sa văd ce am sa fac insa când vine vorba de distante lungi orice scaun o sa te rupă. Vorbesc din experiența mea de condus cu trupa in 36 de tari și mii și mii de km, oricât de confortabile erau scaunele de la N modele de busuri cu care am făcut deplasările tot simțeai,aia e ;D
Aro, a new passion or....journey
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by toni »

Legat de modificari, multa lume s-a laudat si aici pe forum si pe facebook cu diverse modificari, care nu au trecut testul timpului. Intre timp au vandut masinile iar cei care le-au cumparat si se asteptau la diverse imbunatatiri au luat-o de la capat.

Parerea mea e ca un ARO facut calumea in 2021, cu toate piesele proaste imbunatatite nu e deloc ieftin. As zice ca necesita un buget de 6-8000e peste pretul de achizitie.
CatalinMotorga
Junior
Junior
Posts: 71
Joined: 23 Feb 2021, 21:00
Location: Suedia

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by CatalinMotorga »

toni wrote: 02 Apr 2021, 23:45 Legat de modificari, multa lume s-a laudat si aici pe forum si pe facebook cu diverse modificari, care nu au trecut testul timpului. Intre timp au vandut masinile iar cei care le-au cumparat si se asteptau la diverse imbunatatiri au luat-o de la capat.

Parerea mea e ca un ARO facut calumea in 2021, cu toate piesele proaste imbunatatite nu e deloc ieftin. As zice ca necesita un buget de 6-8000e peste pretul de achizitie.
6-8 mii e mult zic eu, mașina trebuie sa fie intr-o stare deplorabila ca sa coate atât .
Eu am cumpărat o lista maricica de piese ce are legătura cu trebuie de rulare ai Acu vedem ce mai trebuie pe la motor insa deocamdată sunt cam pe la 3000 lei fără manopera.
Ca și termen de comparație
Aro total restaurat se cere 10.000 insa la mine nu se pune problema de restaurare nu cred ca bag mai mult de 3000 in el.


https://m.olx.ro/oferta/aro-243-d-IDeEnpE.html
Aro, a new passion or....journey
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by BAGADI »

Ăla cere 10k dar asta nu inseamna ca ii si primește. Problema cu masinile reconditionate pentru vânzare este ca au fost spoite la repezeală pentru profit maxim. Se umflă deja rugina pe la podea sub pedalier, are urme de gazare vopsea pe anvelope ( urăsc neglijența asta atat de comuna ), motor vopsit... Cu cat o vinde mai tarziu, cu atat o mananca rugina mai tare.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Ansamblu brațe stanga plus dreapta.

Post by toni »

O restaurare a unui ARO presupune multe costuri. Pornind de la mecanica, electrica, tinichigerie, vopsitorie si asa mai departe. Nu stiu ce piese ai cumparat tu de cei 3000 de lei, dar vezi ca nu tot ce e in magazin se si potriveste sau tine mai mult de cateva mii de km :)

Pentru o restaurare ca la carte ai de lucrat mult la partea mecanica sa fie fiabila. Inseamna sa ajungi sa fi prieten cu strungarul, sa modifici piesele proaste (vechi sau noi din magazin). Doar un set de cauciucuri mai de doamne ajuta sunt minim 1500-1700 de lei. Usor, usor se aduna sumele astea si ajungi la suma pe care am scris-o eu :).

Sa nu uitam de acte. Masinile de la armata trebuie sa fie autentificate de RAR inainte sa fie inscrise in circulatie. Asteapta-te si acolo la costuri semnificative plus diverse cereri mai mult sau mai putin pe fata de a acorda anumite "atentii".

Post Reply