Toba esapament ptr ARO M461
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Toba esapament ptr ARO M461
Salutare colegi!
La ultima verificare rehnica mi-au atras atentia ca toba de esapament ar trebui schimbata.
Eu nu am vazut pe niciunde toba de esapament de vanzare!
Sfaturi, informatii!?
La ultima verificare rehnica mi-au atras atentia ca toba de esapament ar trebui schimbata.
Eu nu am vazut pe niciunde toba de esapament de vanzare!
Sfaturi, informatii!?
- 44dac
- Membru
- Posts: 145
- Joined: 04 Sep 2010, 19:36
- Location: sibiu
Re: Toba esapament ptr ARO M461
Pune cu incredere o toba de tractor U445, nu face galagie, e solida si se monteaza usor.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: Toba esapament ptr ARO M461
Multumesc ptr.un prim sfat! Urmeaza sa gasesc cine vinde asa ceva.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Toba esapament ptr ARO M461
Exista si varianta sa mergi la un atelier specializat, faci tot esapamentul din inox si montezi si un racord flexibil care ajuta mult. Costa, in vest, undeva sub mia de euro (in functie de complexitate), dar nu mai ai probleme niciodata cu esapamentul si arata si se comporta foarte bine. Este o investitie, stiu, dar, pe termen lung si confort, esti in castig.
Nu recomand varianta cu esapamentul facut de Dorel, cu teava de gard si toba recuperata de la dezmembrari.
Esapamentul nu este doar o teava pe unde iese fumul, trebuie facute anumite calcule, relativ complexe, pentru diametre teava si tobe in functie de motorizare etc.
Nu recomand varianta cu esapamentul facut de Dorel, cu teava de gard si toba recuperata de la dezmembrari.
Esapamentul nu este doar o teava pe unde iese fumul, trebuie facute anumite calcule, relativ complexe, pentru diametre teava si tobe in functie de motorizare etc.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: Toba esapament ptr ARO M461
Mi-aduc aminte de "vremurile de aur" cand la Timisoara exista un combinat chimic, SOLVENTUL.
La Solventul existau tot felul de tevi si table din oteluri speciale, ptr. reparatiile instalatiilor. Culmea, ptr. reparatii nu se gaseau materiale dar ptr. tobe si tevi de esapament, executate la "negu", DA.
Poate ar trebui sa trec pe la SOLVENTUL, daca mai exista!
La Solventul existau tot felul de tevi si table din oteluri speciale, ptr. reparatiile instalatiilor. Culmea, ptr. reparatii nu se gaseau materiale dar ptr. tobe si tevi de esapament, executate la "negu", DA.
Poate ar trebui sa trec pe la SOLVENTUL, daca mai exista!
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Toba esapament ptr ARO M461
Acuma depinde si de ce vrei, sa treci doar revizia tehnica sau sa ai o masina istorica la standarde vest?
Calitatea are intotdeauna un pret... ieftin, bun si repede (ma rog, in ordinea in care preferi) exista doar in reclame.
Dupa un pic (mai mult) de cautat pe net, intrebat pe la garaje, show-uri auto, forum etc. ai sa gasesti solutii convenabile la problema ta.
Bafta!
Calitatea are intotdeauna un pret... ieftin, bun si repede (ma rog, in ordinea in care preferi) exista doar in reclame.
Dupa un pic (mai mult) de cautat pe net, intrebat pe la garaje, show-uri auto, forum etc. ai sa gasesti solutii convenabile la problema ta.
Bafta!
- Constantin
- Membru legendar
- Posts: 5003
- Joined: 24 May 2009, 00:53
- Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)
Re: Toba esapament ptr ARO M461
Pot să fac pariu că Solventul a fost, cel puțin, diluat ca să nu zic dizolvat... Zic și eu așa cunoscând metehnele(talentele) mioritice.cim95 wrote: ↑11 Sep 2020, 20:09 Mi-aduc aminte de "vremurile de aur" cand la Timisoara exista un combinat chimic, SOLVENTUL.
La Solventul existau tot felul de tevi si table din oteluri speciale, ptr. reparatiile instalatiilor. Culmea, ptr. reparatii nu se gaseau materiale dar ptr. tobe si tevi de esapament, executate la "negu", DA.
Poate ar trebui sa trec pe la SOLVENTUL, daca mai exista!
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul
Coluche
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: Toba esapament ptr ARO M461
Cinstit spus, toba pe care o am este intreaga, nu este ruginita(sau nu am vazut eu)
Teava de evacuare din toba arata cam ruginita si brida de fixare la fel.
Probabil ca va trebui sa ma ocup "personal " de detaliile astea dar m-am gandit ca nu ar fi rau sa procur din timp si o toba de esapament originala.
Teava de evacuare din toba arata cam ruginita si brida de fixare la fel.
Probabil ca va trebui sa ma ocup "personal " de detaliile astea dar m-am gandit ca nu ar fi rau sa procur din timp si o toba de esapament originala.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: Toba esapament ptr ARO M461
Timpul a trecut si am ajuns sa am nevoie de o toba de esapament noua!
Am cautat pe aici, prin AT, DE dar nu am gasit nicio o sursa de tobe noi. Problema nu este toba in sine ci tevile de legatura si evacuare. Meseriasii de aici, daca nu au o documentatie tehnica corespunzatoare, nici nu se apuca de lucru.
Probabil ca, in cativa ani, oamenii nu vor mai gandi nimic si vor accepta inteligenta artificiala.
Am cautat pe aici, prin AT, DE dar nu am gasit nicio o sursa de tobe noi. Problema nu este toba in sine ci tevile de legatura si evacuare. Meseriasii de aici, daca nu au o documentatie tehnica corespunzatoare, nici nu se apuca de lucru.
Probabil ca, in cativa ani, oamenii nu vor mai gandi nimic si vor accepta inteligenta artificiala.
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4674
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: Toba esapament ptr ARO M461
Faci din țeavă aluminizată de diametrul 45-50-55mm ,se indoaie pe mașina hidraulică și pui o tobă finală plată.Eu așa fac pentru gama Aro.
- ardeleanu
- Membru legendar
- Posts: 4490
- Joined: 16 Jun 2014, 10:11
- Location: Choisy le Roi, Franta
Re: Toba esapament ptr ARO M461
In orice tara exista firme care fac linii de esapament la comanda. Unii meseriasi adevarati, altii mai putin. Daca vrei sa pastrezi masina, mergi pe un esapament de calitate gen inox, mult mai scump, dar garantat pe viata (a masinii sau a ta ). Daca nu, se poate face si cu materiale mai putin nobile si la pret mult mai accesibil. Preturile... de la cateva sute de euro in sus, dar nu poate atinge sume astronomice avand in vedere traseul relativ simplu al liniei de esapament de M.cim95 wrote: ↑28 Jul 2023, 20:13 Timpul a trecut si am ajuns sa am nevoie de o toba de esapament noua!
Am cautat pe aici, prin AT, DE dar nu am gasit nicio o sursa de tobe noi. Problema nu este toba in sine ci tevile de legatura si evacuare. Meseriasii de aici, daca nu au o documentatie tehnica corespunzatoare, nici nu se apuca de lucru.
Probabil ca, in cativa ani, oamenii nu vor mai gandi nimic si vor accepta inteligenta artificiala.
Detaliu important, trebuie dusa masina la meserias, linia de esapament se face direct pe masina.
Si daca tot vrei sa faci o treaba de nota 11, monteaza si un "flexibil" pe linia de esapament (vezi poza mai jos), va reduce mult vibratiile si va da posibilitatea de miscare liniei de esapament, nu uita sa inlocuiesti tampoanele/colierele de fixare etc.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- vercingetorix
- Membru legendar
- Posts: 2403
- Joined: 17 Mar 2010, 19:30
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Toba esapament ptr ARO M461
Pune orice toba folosita pentru motoare mai mari de 2000 cmc.
Sa fie din tabla galvanizata sau inox si sa se aseze bine pe dedesubt, sa nu se vada din lateral sau sa agate pe drumuri neasfaltate.
Va trebui sa mergi la un atelier de facut evacuari custom, pe langa toba ar fi bine de inlocuit si teava.
Nu trebuie catalizator, masina e non-euro.
Sa fie din tabla galvanizata sau inox si sa se aseze bine pe dedesubt, sa nu se vada din lateral sau sa agate pe drumuri neasfaltate.
Va trebui sa mergi la un atelier de facut evacuari custom, pe langa toba ar fi bine de inlocuit si teava.
Nu trebuie catalizator, masina e non-euro.
Daca nu Aro, atunci ce ?