Probleme la instalatia de incalzire M461

Zimbrul Carpatilor - "cine n-are batrani,sa-si cumpere"

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Probleme la instalatia de incalzire M461

Post by cim95 »

Salutare tuturor,
inca de cand am cumparat M-ul, am constatat ca instalatia de ventilatie/aerisire nu functioneaza cum trebuie. Este permanent in lucru, vara-arna. Iarna nu ar fi o problema dar vara, pe langa temperatura de afara mai imi supfla aer fierbinte la picioare.
Acum vreau sa ma apuc de instalatie si sa o repun in functie normala.
Primele probleme depistate sunt:
-robinetele din circuit sunt intepenite, ruginite, etc
-furtunele sunt vechi pline de fisuri
In interior nu am reusit inca sa verific.

Am cautat peste tot robinete originale dar nu gasesc decat ptr. GAZ-69. Din cate stiu eu sovieticii foloseau sistemul GOST si asta inseamna ca filetele nu se potrivesc.
Exista alternative la robinetele original de M-461?

O alta problema este un robinet de evacuare plasat in partea inferioara a colectorului de admisie.
Habar nu am ce face acest COLECTOR dar pe la robinet scapa lichid de racire care uda permanent pompa de benzina, o sonda, motor, etc.
Mi-e frica sa-l strang mai tare sa nu stric filetul.

Capacul sau busonul de la radiator.
Candva, capacul a fost schimbat cu unul chinezesc care rugineste foarte repede. L-am inlocuit cu alt produs dar rezultatul a fost ca nu lucreaza la parametrii necesari si apa din radiator gurge permanent prin teava de preaplin.

Tot ce gasesc sunt capace originale ptr. GAZ 69 sin stiu daca lucraza la aceasi presiune ca si cele originale romanesti.
Mi-ar prinde bine niste informatii si sfaturi cum si de unde sa ma apuc de lucrare.

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Probleme la instalatia de incalzire M461

Post by flo »

GOST inseamna STAS-ul sovietic. Nu are treaba cu filetele. Sau mai corect, in special cu filetele.
https://www.mdmstandard.ro/wp-content/u ... actica.pdf
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: Probleme la instalatia de incalzire M461

Post by cim95 »

Nu am verificat niciodata ce-i cu GOST-ul si mi-am inchipuit care difera si la dimensiuni.
Inseamna ca pot sa folosesc si robinete de la GAZ daca au acelasi filet.
Astept in continuare sfaturi si indrumari de la colegi.
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Probleme la instalatia de incalzire M461

Post by ydaniel »

Da poze. Am robineți noi.

cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: Probleme la instalatia de incalzire M461

Post by cim95 »

20200301_114023.jpg
Am reusit sa demontez 2 furtune si 2 robinete de la instalatia de incalzire.
Robinetul nr. 1 nu este intepenit dar nici nu-mi dau seama ce rol joaca in sistemul de incalzire. Nu optureaza circuitul ci pare afi un prea-plin :-??
In stare demontata, robinetul nr. 1 arata mai batarn decat M-ul!

Robinetul nr. 2 l-am demontat de la colectorul de admisie. Este un robinet cu filet conic cea ce ma face sa cred ca este in toli sau inch. Filetu arata bine dar robinetul "scapa" in permanenta si picura pe pompa de benzina care este tot timpul uda. La fel ca si robinetul nr. 1, am impresia ca este un robinet de prea-plin.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: Probleme la instalatia de incalzire M461

Post by cim95 »

A mai ramas doar robinetul nr. 3 care refuza sa se miste in corpul colectorului dar inchide si deschide.
Nu am indraznit sa-l fortez ca arata a fi si el un filet conic si astea sunt mai sensibile.

Acum ma intreb ce fac de fapt aceste robinete daca, practic, nu intrerup circuitul de incalzire?
Sigur este ca, daca m-am apucat, vreau sa schimb robinetele si furtunele.
Astept lamuriri vis-a-vis de modul de funtionare al robinetelor.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Probleme la instalatia de incalzire M461

Post by niku111 »

Primul este aerisitor iar al doilea este de golire a apei din bloc.Ultimul are legatura cu caldura.
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: Probleme la instalatia de incalzire M461

Post by cim95 »

Aha, incepe sa mi se limpezeazca mintea!
Robinetul nr. 1 este lamurit!
Robinetul nr. 2 functioneaza pe acelasi principiu ca si primul, deci ar trebui sa fie tot de aerisire.
Robinetul nr. 3 ramane sa serveasca la inst. de incalzire.
La blocul motor am vazut, pe undeva, un robinet. La fel si la radiator, in partea dejos.
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme la instalatia de incalzire M461

Post by George »

Robinetul 2 e de golire a apei din galeria de admisie. Apa trece pe acolo pentru a incalzi amestecul carburant si a impiedica givrarea (jivrare, dupa unii)
ARO CLUB ROMANIA

Post Reply