ARO M461 - Avarie frana

Zimbrul Carpatilor - "cine n-are batrani,sa-si cumpere"

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

ARO M461 - Avarie frana

Post by cim95 »

Stimati colegi, ma vad nevoit sa va solicit ajutoru intr-o problema legata de frane.
In urma cu vre-o 3 sapt. am observat o scurgere de lichid, probabil lichidul de frana ca altu nu-i pe acolo, la roata stg. spate. Scurgerea s-a oprit, ca doar in circuitul de frana nu sunt cativa litri de lichid :) Am facut cateva incercari de franare si totul parea sa functioneze corect.
Duminica am demontat amandoua rotile din spate si am controlat tanburii si cilindrii de frana. CULMEA, la roata dr. spate am gasit mansoanele de cauciuc facute "praf" dar nu m-am speriat prea tare si am plecat in cursa.
Cursa a tinut cam 15 km cand am ramas fara frane!
In rezervorul cilindrului principal de frana nivelul lichidului este unde trebuie.
Intrebare:
-Sa schimb doar mansoanele de cauciuc sau cilindrii de frana complet?
-O fi alta cauza ptr. avaria franei?
Astept cu sufletul la gura parerile si sfaturile voastre!

niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: ARO M461 - Avarie frana

Post by niku111 »

Mansoanele sau distrus datorita pierderilor de lichid,deci schimba pe linga mansoane si garniturile.
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 - Avarie frana

Post by cim95 »

Aha, cred ca am inteles situatia. Am gasit set de garnitura + manson, pe site-ul furnizorului din Cluj(nu sunt sigur, un francez parca)
Am cautat pe net si-n in alte tari si am gasit un furnizor in Slovacia care are doar cilindrul complet si nu am stiut daca este indicat sa schimb tot ansamblul sau nu.
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 - Avarie frana

Post by cim95 »

Stop! M-am uitat iar pe site-ul din Cluj si am descoperit ca acel set de garnituri este ptr. cilindrul de frana fatza. Nu am stiut ca sunt diferite! Ramane sa comand setul complet in Slovacia. Esti de alta parere? Mai trebuie sa ma grija la altceva?
www.msquattro.sk

niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: ARO M461 - Avarie frana

Post by niku111 »

Garniturile cilindrilor de frina dupa stiinta mea la IMS sunt identice fata cu spatele.
niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: ARO M461 - Avarie frana

Post by niku111 »

Garniturile cilindrilor de frina la IMS dupa stiimta mea sunt identice fata cu spatele.Incearca cu garnituri dupa aceea recurgi la masuri drastice de inlocuire.
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 - Avarie frana

Post by cim95 »

Sincer, nu am desfacut inca roata fatza ca sa vad daca cilindrii de frana sunt acelasi model. Doar pe site am vazut ca exista varianta cu un cilindru si varianta cu 2 cilindrii.
Pun poze cu ce am pe spate.
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 - Avarie frana

Post by cim95 »

DSC_0402.jpg
Am primit cilindrii noi de frana si ma uit la ei ca pisica. Nu prea stiu de unde si cum sa incep cu schimbarea lor. Adica dupa ce am dat jos roata si am demontat tamburul ala mare din fonta, ce fac? Trebuie sa am grija la vre-o smecherie sau, cu curaj, inainte?
DSC_0401.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: ARO M461 - Avarie frana

Post by niku111 »

Desfaci conducta apoi suruburile de fixare ,nu este nici un secret .
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 - Avarie frana

Post by cim95 »

Am schimbat cilindrii de frana si urmeaza sa aerisesc circuitele. Aici m-am impiedecat!
Am la dispozitie un stutz care are la un capat un con si o gaurica c. 1mm iar la capatul celalalt arata ca un niplu.
Ce trebuie sa fac?
Trebuie sa pun pe niplu un furtun care sa intre intr-un recipient cu lichid de frana ca sa evit absorbtia de aer?
Sau eventualul furtun este doar ptr. a evita o scurgere aiurea pe pantaloni?
Banuiesc ca cilindrul principal trebuie sa fie plin si deschis in timpul procedurii dar nu sunt sigur!
Va rog sa-mi dati un raspuns urgent!
User avatar
motul
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 384
Joined: 21 Jan 2012, 20:04
Location: Hunedoara
Contact:

Re: ARO M461 - Avarie frana

Post by motul »

Am si eu o intrebare, iertati-mi curiozitatea: de cat timp aveti masina? Aerisirea cilindrilor se poate face in doua moduri:
1. cu inca cineva la pedala de frana;
2. singur.
Se alege, de obicei varianta care va pare mai simpla.
ARO= Automobile Romanesti Off-road. Adevarat spus!!!
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 - Avarie frana

Post by cim95 »

Nu am sesizat unde este legatura intre intrebarea mea si intrebarea dvs. Masina o am de 2 ani dar aerisirea franelor am efectuat-o pana acum la un Atelier mecanic cu ocazia altor reparatii. Intrebarea mea se refera la o eventuala masura de preventie prin care sa evit absorbtia de aer. Intretimp am "pedalat" si am avut un oarecare succes.
niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: ARO M461 - Avarie frana

Post by niku111 »

Cel mai simplu este sa fii ajutat de cineva ,care sa faca pedala.Dupa ce faci 6-7 pedale tii apasat si desfaci aerisitorul. Pedala se duce la podea dupa care stringi aerisitorul si continui operatiunea pina se intareste pedala.Incepi aerisirea de la cea mai indepartata roata.
cim95
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 638
Joined: 24 Jan 2013, 13:17
Location: Gmunden, Austria

Re: ARO M461 - Avarie frana

Post by cim95 »

Am urmat intocmai procedura indicata dar nu am avut un succes prea mare. La inceput se creaza presiune, dau drumul la aerisitor si curge lichid. Am repetat figura asta de mai multe ori, la toate rotile, si iasa doar lichid. Totusi pedala nu se intareste deci nu am presiune ca lumea. Am controlat peste tot daca nu am ceva scurgeri si nu am gasit nimic.
Poate se intepenesc pistonasele in cilindrii noi?
Sau ceva nu functioneaza reglementar?
In disperare de cauza, fiindca am avut ultima intalnire de anvergura pe 2015, am plecat in cursa cu franele 50%. IRESPONSABIL DIN PARTEA MEA, STIU!
Am reusit sa termin cursa fara evenimente dar cu nervii praf.
Ceva sfaturi la situatia actuala?
User avatar
mariusjaz
Moderator
Moderator
Posts: 439
Joined: 27 Aug 2007, 14:46
Location: luncoiu de jos

Re: ARO M461 - Avarie frana

Post by mariusjaz »

Cred ca va trebuii sa schimbi si garniturile de la pompa de frana ...este o pompa similara cu pompa de TV Rocar. Dupa care aerisesti roata dreapta spate apoi stanga spate apoi dreapta fata apoi stanga fata lasi sa curga mult lichid pe care il recuperezi si il reintroduci in pompa ...imposibil sa nu mearga .Succes

Post Reply