ARO M461 - Avarie frana
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 - Avarie frana
Pompa de frana, sau cilindrul principal, am dotat-o in vara cu un set nou de garnituri. Ar trebui sa fie in ordine, dar ma apuc sa verific peste tot.
-
- Membru legendar
- Posts: 1277
- Joined: 07 Mar 2011, 20:33
- Location: Craiova
Re: ARO M461 - Avarie frana
Pompele de frina sunt mult mai proaste decit cilindri,verific-o si pe dinsa.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 - Avarie frana
Acum ca incepe primavara, este cazul sa ma apuc si de franele lui "Decebal"
Pe spate am pus cilindrii noi, cumparati din Slovacia. Cred ca am facut ceva gresit fiindca nu am rezultatele scontate.
Poate nu am pus la loc, cum trebuie, sabotii de frana? Adica, piesele din tabla care sunt actionate de piston.
Ptr, franele de fatza ma gandesc sa cumpar doar setul de garnituri-arc fiindca cilindrii arata a fi in ordine.
Problema este ca ceea ce am gasit de cumparat imi arata cam ciudat si nu seamana cu desenele din cartea tehnica.
Anexez o poza cu kit-ul oferit.
Are cineva o parere, experienta, in cazul respectiv?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4674
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: ARO M461 - Avarie frana
BUna ziua,nu ai mai posta demult pe forum.
Pune poze cu ce ai lucrat.
Pune poze cu ce ai lucrat.
-
- Membru de elita
- Posts: 991
- Joined: 25 Jul 2011, 00:04
- Location: bucuresti
Re: ARO M461 - Avarie frana
Decât să.l intrebi de poze cu ce a lucrat mai bine spune.i omului cum și ce să facă dacă te pricepi.altfel.....
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 - Avarie frana
Pai, nu am prea mai lucrat la M fiindca, desi nu a fost iarna grea, im garaj era frig. Acum incepe sezonul si sunt cam in urma cu intretinerea.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 - Avarie frana
Salutare la toata lumea!
Duminica m-am apucat,plin de avant si optimism, sa desfac instalatia de franare. Speram sa gasesc ceea ce nu este in ordine si sa pot remedia defectul.
Spre aducere aminte:
-Pe spate am schimbat in toamna ambii cilindrii de frana dar nu am reusit sa fac o aerisire corecta si franele nu functioneaza multumitor
-Cilindrii principali de frana si ambreaj i-am desfacut in 2014. Le-am pus pistoane, arcuri si garnituri noi.
Avantul s-a rasuflat rapid cand am desfacut iar un cilindru de frana pe spate. Ambele pistoane sunt intepenite si nu-mi amintesc daca asa au fost si cand le-am montat.
Duminica m-am apucat,plin de avant si optimism, sa desfac instalatia de franare. Speram sa gasesc ceea ce nu este in ordine si sa pot remedia defectul.
Spre aducere aminte:
-Pe spate am schimbat in toamna ambii cilindrii de frana dar nu am reusit sa fac o aerisire corecta si franele nu functioneaza multumitor
-Cilindrii principali de frana si ambreaj i-am desfacut in 2014. Le-am pus pistoane, arcuri si garnituri noi.
Avantul s-a rasuflat rapid cand am desfacut iar un cilindru de frana pe spate. Ambele pistoane sunt intepenite si nu-mi amintesc daca asa au fost si cand le-am montat.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 - Avarie frana
Pe deasupra, la un piston ise toteste axul cu canelura iar la celalalt pistin este complet blocat sau fix.
Presupun ca doar o canelura este ajustabila iar cealalta fixa! E doar o presupunerea de-a mea.
Presupun ca doar o canelura este ajustabila iar cealalta fixa! E doar o presupunerea de-a mea.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 - Avarie frana
In poza asta am pus 3 pistoane fixe langa cel din dreapta la care canelura se roteste.
In concluzie:
-Este normal ca pistoanele sa fie asa intepenite ca nu le pot inpinge sau roti cu mana?
-Poate sa fie presiunea hidraulica asa de mare in circuitul de frana incat doar ea sa actioneze pistonasele? Nu as crede!
Are cineva experienta si sfaturi ptr. situatia asta!
In concluzie:
-Este normal ca pistoanele sa fie asa intepenite ca nu le pot inpinge sau roti cu mana?
-Poate sa fie presiunea hidraulica asa de mare in circuitul de frana incat doar ea sa actioneze pistonasele? Nu as crede!
Are cineva experienta si sfaturi ptr. situatia asta!
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: ARO M461 - Avarie frana
Maister, pistonasele sunt blocate de rugina.Daca nu iai verificat inainte de montaj, erau blocati mai mult ca sigur.Cilindri sunt cu autoreglare?Sau fara?Cel cu autoreglare are pistonasul din 2 bucati,segment si garnitura.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 - Avarie frana
Pistoanele din poza de mai sus sunt cele vechi. Le-am fotografiat doar ca material didactic. Cele care sunt acum montate sunt noi, din cutie. Si pistoanele si cilindrii sunt NOI.
Acum nu am vrut sa trag de ele cu forta ca sa nu le stric suprafata.
De aia ma minunez ca sunt blocate
Acum nu am vrut sa trag de ele cu forta ca sa nu le stric suprafata.
De aia ma minunez ca sunt blocate
- razvy
- Membru legendar
- Posts: 2492
- Joined: 07 Feb 2008, 20:49
- Location: beius bihor
- Contact:
Re: ARO M461 - Avarie frana
Da cu el incet de o bucata de scandura , aia in interioru cilindrului e rugina sau vazelina?
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: ARO M461 - Avarie frana
Pistonasele cu autoreglare ies greu din cilindru -au un segment care se blocheaza in interiorul cilindrului,progresiv pe masura ce se uzeaza saboti. Acum ramane sa scoti unul din pistonase afara, mecanic, tragere,impingere ,presare samd .Odata scos, iti vei da seama daca e problema sau nu .
In mod normal pistonasele si cilindri ar fi trebuit cromati pe zona de contact ,togmai pentru a nu se bloca. Aici nu sa vrut un lucru lifetime.
Cumara niste srapiuri de curatat frane si curata jegu ala din taler si toate piesele de acolo.
In mod normal pistonasele si cilindri ar fi trebuit cromati pe zona de contact ,togmai pentru a nu se bloca. Aici nu sa vrut un lucru lifetime.
Cumara niste srapiuri de curatat frane si curata jegu ala din taler si toate piesele de acolo.
-
- Membru de elita
- Posts: 638
- Joined: 24 Jan 2013, 13:17
- Location: Gmunden, Austria
Re: ARO M461 - Avarie frana
Dupa ce am inlocuit cilindrii de frana, in 2015, nu cred ca am rulat mai mult de 500km. Sabotii ar trebui sa nu se fi uzat dar mai sti? Cu ocazia asta am constatat ca lipsesc bucati din ferodouri. Parca asa se numesc placile care se prind pe saboti si care realizeaza franarea. Am vazut ca sunt prinse cu nituri si nu-mi dau seama cum sa prind alte placi noi. De unde am cumparat cilindrii de frana are in oferta si saboti completi sau doar "papucii" aia.
Adevarul este ca respectivul vanzator vinde piesele si ptr. ARO M461 si ptr. GAZ 69. Sunt ceva productie poloneza.
Jegu care se vede pe "taler" este "patina timpului"
Piesele respective au stat vre-o 3 luni in benzina si presupun ca vazelina, uleiul si alti lubrifianti s-au dizolvat de mult!
Apropo lubrifianti:
-Personal nu cred ca clindrii se ung cu ceva. Licgidul de frana este atat de coroziv incat ar dizolva orice vazelina.
SAU MA INSEL SI TREBUIE GRESATI?
Adevarul este ca respectivul vanzator vinde piesele si ptr. ARO M461 si ptr. GAZ 69. Sunt ceva productie poloneza.
Jegu care se vede pe "taler" este "patina timpului"
Piesele respective au stat vre-o 3 luni in benzina si presupun ca vazelina, uleiul si alti lubrifianti s-au dizolvat de mult!
Apropo lubrifianti:
-Personal nu cred ca clindrii se ung cu ceva. Licgidul de frana este atat de coroziv incat ar dizolva orice vazelina.
SAU MA INSEL SI TREBUIE GRESATI?
- Werner
- Aro Club Romania
- Posts: 5229
- Joined: 11 Dec 2006, 19:41
- Location: Enzberg D
- Contact:
Re: ARO M461 - Avarie frana
Daca vrei sa faci frânele sa tina, faci urmatoarele:
-cumperi saboti si cilindri noi, daca ai tai sunt uzati. Daca nu, desfaci cilindri, sau le dai la cineva care se pricepe. Cilindri daca sunt buni, îi ungi cu "Bremsenpaste" de la ATE. În Austria se gaseste în comert. Atunci cilindru de frâna nu mai depune rugina. https://www.atp-autoteile.de/product/0/ ... Gwod-BgNHw Link-ul este un exemplu, sa vezi cât costa si cum arata tubul.
-dai tot lichidul de frâna din conducte, pahar, pompa si cilindri afara. Umpli instalatia cu lichid de frâna siliconic. Neaparat cu din asta. El nu trage apa. Îl gasesti cam greu, în UE nu prea e tolerat, în câteva tari chiar interzis. http://www.korrosionsschutz-depot.de/we ... dot5-500ml Gasesti si la 1L.
Aceeas treaba o faci cu sistemul hidraulic ambreiaj.
Daca ai facut asta, ai multi ani liniste. Nu se mai lipesc garniturile de cilindru de la stat în garaj, nu mai corodeaza cilindri, poti umbla linistit.
-cumperi saboti si cilindri noi, daca ai tai sunt uzati. Daca nu, desfaci cilindri, sau le dai la cineva care se pricepe. Cilindri daca sunt buni, îi ungi cu "Bremsenpaste" de la ATE. În Austria se gaseste în comert. Atunci cilindru de frâna nu mai depune rugina. https://www.atp-autoteile.de/product/0/ ... Gwod-BgNHw Link-ul este un exemplu, sa vezi cât costa si cum arata tubul.
-dai tot lichidul de frâna din conducte, pahar, pompa si cilindri afara. Umpli instalatia cu lichid de frâna siliconic. Neaparat cu din asta. El nu trage apa. Îl gasesti cam greu, în UE nu prea e tolerat, în câteva tari chiar interzis. http://www.korrosionsschutz-depot.de/we ... dot5-500ml Gasesti si la 1L.
Aceeas treaba o faci cu sistemul hidraulic ambreiaj.
Daca ai facut asta, ai multi ani liniste. Nu se mai lipesc garniturile de cilindru de la stat în garaj, nu mai corodeaza cilindri, poti umbla linistit.