Imbunatatire performante L27

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
mihai123456
Nou venit
Nou venit
Posts: 6
Joined: 24 Jan 2012, 18:52
Location: baia mare - cluj napoca

Re: Imbunatatire performante L27

Post by mihai123456 »

din cate am observat motorul L27 are pompa de ulei pentru radiatorul de ulei ...nu necesita una dubla... corect???

User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Imbunatatire performante L27

Post by Constantin »

Am avut si L27.Pompa de ulei e ok.Problemele ce pot aparea ar fi din cauza tijei hexagonale ce o antreneaza si atentie...are un sens.Din memorie,chiar daca era un motor cald,presiunea de ulei era foarte buna.
L27 ar avea nevoie de un radiator mai mare plin cu antigel nu cu apa , un radiator de ulei ar fi binevenit deasemenea.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
mihai123456
Nou venit
Nou venit
Posts: 6
Joined: 24 Jan 2012, 18:52
Location: baia mare - cluj napoca

Re: Imbunatatire performante L27

Post by mihai123456 »

cati dintre voi ati avut probleme si cum le-ati remediat??
la cati sa ars garnitura de chiuloasa?
ati avut careva problema la pinionul de la axau cu came???
eu din cate am inteles de aici iau turul pt radiatorul de ulei si returul intara in baia de ulei ...corect?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
dxx
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 323
Joined: 24 Nov 2009, 23:55
Location: Bucuresti

Re: Imbunatatire performante L27

Post by dxx »

returulnu e direct in baie

au un dop filetat linga pompa,in bloc. il scoti si pui un stut
mitsubishi pajero 2,5 td, DACIA LOGAN 1.4 MPI, M 461 under construction
APRILIA PEGASO ------- de vanzare

User avatar
fLoRe
Incepator
Incepator
Posts: 27
Joined: 12 Jan 2016, 15:26
Location: Hinchiris,Bihor
Contact:

Re: Imbunatatire performante L27

Post by fLoRe »

Deci, acum ca s-au gasit imbunatatirile la performanta pentru L27. Ar putea cineva sa enumere toate lucrurile care trebuiesc facut la un L27 pentru a imbunatati perferomanta?? Sa fie totul intr-un post. Eu am inteles ca e problema cu supraincalzirea. Asta ar fi problema principala si in tot topicul apar remedii pentru aceasta problema si ar fi frumos sa fie toate postate intr-un singur post de cineva care se pricepe.
Ma refer la o recapitulare daca se poate :D . !
Kia Retona 2l turbodiesel, 87 cp
Aro 240 2,7l diesel, 68 cp
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Imbunatatire performante L27

Post by Constantin »

Supraincalzirea apare din mai multe cauze.Cauza cea mai des intalnita ar fi apa in sistemul de racire(motor,radiator,furtune,aeroterma).Apa,in raport cu antigelul are punctul de fierbere mai jos si cauzeaza depuneri de calcar in sistemul de racire.Pentru curatirea calcarului depus in interiorul sistemului de racire exista otetul ALB.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
hermano
Incepator
Incepator
Posts: 22
Joined: 17 Jan 2011, 17:55
Location: BUCURESTI

Re: Imbunatatire performante L27

Post by hermano »

Omul vorbea despre supraincalzirea motorului, tu despre ce vorbesti ?
In primul rind nu apa este cauza supraincalzirii, ci temperatura ei. 3:-O
In al doilea rind in apa de racire a motorului se adauga antigel ca sa nu inghete, nu ca sa nu fiarba !!!
Apoi, apa fierbe la 100 C iar alcoolul fierbe la "unghi drept" (elementar). :-j
Apa nedistilata cauzeaza depuneri de calcar, deci acela care pune altfel de apa isi asuma raspunderea ... (elementar) :(|) monkey
Sper ca nu ai vrut sa spui ca apa cauzeaza depuneri de calcar din cauza ca: "in raport cu antigelul are punctul de fierbere mai jos". A dracu' limba romana ! [-X
Terorismul nu ma sperie ... sint casatorit de doi ani.
Posesor de Lada Niva.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Imbunatatire performante L27

Post by Constantin »

Hermano,
apa chioara (acqua chiorensis,filosofic vorbind pe intelesul lu' matale) si antigelul ingheata dar si fierb la un moment dat.Diferenta se constata la minime si la maxime.
Apa fierbe la 100 de grade Celsius...dar daca motorul a functionat mult timp cu apa in instalatie,cèle 100 de grade se produc mai rapid din cauza depunerilor de calcar si minerale,deci ajungem la vorba mea.Nu vorbesc de anomalia termica a moleculei de apa care apare la 4 grade Celsius cu plus,dar de unde sa cunosti matale asa ceva,ca nu scria in dosarul tau de crédit in franci helvetici.
Antigelul fierbe mai sus si ingheata mai jos.Are si rol de lubrefiere ca sa vorbesc pe intelesul .......... ... .. ..... ...........Exista antigeluri spécifice zonelor géografice si duritatii apei.Am fost in Africa.Lucrez si pe acolo daca ies bani.Masinile majoritatii africanilor au antigel in instalatia de racire.Oare de ce?
In zilele noastre petrolul costa mai putin decat apa...La mintea ta,africanii baga antigel in instalatia de racire fiindca e mai ieftin decat apa?
Daca nu intelegi,pot sa-ti fac un desen sa te scot din ceata cu sau virgula.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
OctavianA
Nou venit
Nou venit
Posts: 1
Joined: 16 Mar 2018, 22:58
Location: Galati

Re: Imbunatatire performante L27

Post by OctavianA »

Am avut și eu un Aro cu motor L27 cumpărat de nou în 1990. Al meu nu se încălzea excesiv în rampă. Problema apărea atunci când îl puneam să tragă o remorcă. La mine când temperatura apei depășea 80 grade trebuia să mă aștept să se ducă presetupa de la pompa de apă(aveam mereu la mine o pompa de apă de rezervă). Din ce am citit pe aici se pare că numai eu am avut această problemă. Repet, dacă nu avea remorcă, nu se încălzea. Menționez că am folosit întotdeauna antigel și termostat chiar și vara deși foarte mulți "specialiști" mi-au recomandat să scot termostatul. Până la urmă am dat jos ventilatorul și i-am pus un electroventilator foarte mare luat de la sh plus o termocuplă de Dacia. Problema nu a mai apărut dar nu am mai ținut mult mașina(din cauza impozitului) și nu pot să zic că asta ar fi rezolvarea.

Post Reply