Turbo mai mare pt PEUGEOT ??? - Imbunatatire performante

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ??? - Imbunatatire performante

Post by Constantin »

Motoarele Indenor au fost proiectate pentru anduranță.
In Africa funcționează mult mai multe motoare Indenor decât Toyota,Renault,Bmw,Vw/Audi,Mercedes luate la un loc.
Diferența nu e făcută de disponibilitatea sau prețul pieselor de schimb ci de calitatea şi intervalul penelor grave.
Mercedes a copiat (cu acordul PSA) motorul Indenor de 2,5 litri.Actualmente majoritatea merțanelor de clasă medie sunt motorizate Reno,copiat după Pijo'(cu acordul Psa-Arcelor-Astaldi-Bancorex-PSD-Roşia alpină-Isărescu Orleşti Drăgăşenien Hecăr Benc-Bote Kiloțeişăn Popo-puncte,puncte,Tel Aviv Hadolf Impex SRL mada faca...
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

User avatar
alex
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1518
Joined: 12 Mar 2007, 23:16
Location: Bucuresti

Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ??? - Imbunatatire performante

Post by alex »

In Africa funcționează mult mai multe motoare Indenor decât Toyota....

pe bune??? nu cred.....:)))

poate in maroc/ colonii franceze, dar in rest....Toyota.
happily mending an Aro 320 D127
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ??? - Imbunatatire performante

Post by Werner »

Ca sa fi multumit cu motorul Pejo, trebuie sa fii tare nepretentios. El functioneaza cumva, dar are tot timpul câte o belea. Porneste cand vrea, când e rece se bâlbâie ca un alcoolic, scoate fum gros, nu trage. Pâna se încalzeste, atunci merge. Am schimbat bujiile preîncalzitoare, am refacut pompa de injectie plus injectoare, am schimbat socul automat, tot la fel. Când e cald, nu mai merge demarorul. L-am schimbat, tot la fel. Acuma daca îi dau o cheie, îl opresc si vreau sa pornesc din nou, nu mai vrea. Învârte, dar nu se alimenteaza. Îl las 5 minute fara curent, apoi porneste iarasi. Daca îl compar cu motorul din Caddy, care are 500.000 km, porneste la sfert, nu se bâlbâie, merge ca ceasul. În afara de bujiile preîncalzitoare si cureaua de distributie (o singura data), nu am schimbat nimic.
Mertanele de clasa mica si utilitarele mici au motoare Renault, nu cele de clasa medie. Segmentul de "jos" de la Mercedes este în colaborare cu RenNis, rusinea lumii. Sunt proaste si urâte.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ??? - Imbunatatire performante

Post by Constantin »

Werner,problema demarorului vine din cablajul aro.Am avut probleme cu demarajul la cald in sensul ca electromotorul era alimentat/excitat dar nu invartea si cadea tensiunea in bord.Nu stiu ce a facut electricianul meu in Romania dar a remediat problema.Din memorie,puneam pozitiile inainte sa dau la cheie si din 1000nouazecisiceva nu am mai avut doua baterii sub scaunul pasager.Acum am o bateriuță de vreo 36(max 45)de amperi...pun poze maine cu bateria si "vidourili" cu pornirea(daca o sa porneasca) daca vine ardeleanu' pe la mine.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ??? - Imbunatatire performante

Post by Soryn »

Pornirea greoaie a motorului se datorează sistemului de alimentare . Motoru în sine nu are probleme deosebite ,singurul inconvenient este că trebuie reglat jocul tacheților (interval de reglare (0 - 40000km - 80000km ) . Am măsura jocul înainte să demontez rampa ,și după ce am montat rampa înapoi , pe admisie are 0.45mm . Valorile de referință sunt 0.15 mm admisie -0.25 mm evacuare .
Electromotoarele au probleme cu bobina ,contactul ei se perlează -uzează în timp ,odată încălzit contactul respectiv nu mai reușește să transfere energie .Electromotorul nu conține magneți permanenți,așa că se bazează doar pe câmpul magnetic creat de rotor cât și de stator (are 3 kw) ,bobina are contactu respectiv similar cu cel al unui electromotor de 1.3 kw ,normal că nu prea ține .
Obligatoriu 2 filtre de motorină-o baterie cu supapa de sens și pompă, sau supapa de sens intre filtre .
Conductele de motorina inlocuite obligatoriu,ori cu furtun ,ori cu alt tip de conductă care nu mai ruginește ,rezervor vidanjat .
Ar mai fii garniturile de la pompa de injectie, poate trage aer fals ,sau membrana capsulei de supra-alimentare de pe pompă .

O parte din probleme se trag din cauza rezervorului și conductelor proaste de pe aro .

Pompa lucas e dotată cu injectoare ce deschid la 120 de bari ,
Pompa bosch vine montată cu injectoare care deschid la 155/160 bari .
În mod cert influențează și asta mersul motorului .
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ??? - Imbunatatire performante

Post by Werner »

Eu sunt dezamagit rau de motorul acela. L-am avut în service la reprezentanta Peugeot si nu au reusit sa remedieze nimic. Merge la fel de prost ca înainte.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ??? - Imbunatatire performante

Post by Soryn »

Când ai cumpărat mașina ,nouă, nici atunci nu mergea bine ?
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ??? - Imbunatatire performante

Post by Werner »

Ce întrebare..... Când e nou, merge bine, dar orice tehnica trebuie sa fie cât de cât fiabila si reparabila. Daca nici cei de la Peugeot nu pot regla/repara motorul, e un semn de neseriozitate. Sa vinzi de nou, e cel mai simplu lucru. Acuma are vreo 260.000 km, tehnica de la ARO e mai fiabila decât motorul si cutia. Singurele belele le face motorul si cutia. Cutia a fost schimbata la vreo 130.000 km, a fost praf complet, salata de pinioane. Am adus alta de la Cadca/Slovacia, unde au fost fabricate. La CT au fost schimbati decât rulmentii.
23cvl
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 888
Joined: 05 Feb 2012, 18:39
Location: MATCA

Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ??? - Imbunatatire performante

Post by 23cvl »

Daca as fi sa aleg un motor diesel ce a fost pus de fabrica as alege fara sa clipesc Peugeot.
Merge la rece la fel ca la cald porneste oricand nu mai scotea fum decat negru. Pompa bosch si fara nici o toba direct teava de 63 cap coada.
Cutia ambreaj timonerie modificata nota 9.
Aro in general nota4 max5.
Forum Aro Club Romania !
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ??? - Imbunatatire performante

Post by Soryn »

În ceea ce privește cutia , este fabricată la nivel de licență ,în slovacia sau cehia .Tehnica fabricată sub licență este diferită față de cea fabricată în perioada de manufactuare a unui produs complet nou .La fel și cu motorul ,cine știe prin ce țară e fabricat . Exista fabrică psa de motoare și în iran .
Funcționarea mai depinde și de mentenanță . Dacă nu schimbi consumabilele la timp ,nu te aștepta să și țină o vejnicie .
Și exploatarea la fel , depinde cine și cum exploatează , remorcatul spre exemplu se poate face în siguranță doar în treapta a 4tra,nu și a 5a- din motive strict tehnice . Detaliile accestea sunt regăstie în tot felul de manuale și cărți, cărți pe care nu le mai citește nimeni .

În ultima perioadă nivelul de comoditate atins de omenire doboară recorduri inimaginabile .Se întămplă ca boierul să plece cu machineta la drum, o oprește , vreă să pornească din nou, nu mai pornește, huruie ,troznește ,bârâie servodirectia , aude ,știe , dar nu face nimic ,o pornește împinsă și merje mai departe . Vive la france ,il est un peugeot!
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ??? - Imbunatatire performante

Post by ardeleanu »

Sorine, imi scot palaria in fata competentelor tale in mecanica, dar lasa franceza pentru altii... :-j :-j :-j
Sau poate vii la un stagiu accelerat pe doua continente... ;)

Masina mea de serviciu are 355.000 km si ... zero probleme, ramas in pana pe marginea drumului etc.
Atata doar ca la fiecare 30.000 km merge la reprezentanta pentru revizie cu... buget (teoretic) ilimitat (ultima revizie 2400 euro).
Se lucreaza in sistem preventiv, nu se asteapta ca sa se rupa ceva pentru a inlocui.
Sigur ca, in astfel de conditii, masina poate sa ajunga la un milion de km fara probleme.
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ??? - Imbunatatire performante

Post by Constantin »

Dane,o maşină care a parcurs 250mii kilometri majoritar pe autostrada e mai puțin hârbuită decât una cu 40mii kilometri de Paris,par exemple.
Calitatea şi frecvența reviziilor contează in aceeaşi masura.Respectarea timpului de incălzire la demarajul la rece e foarte importanta(zilnic văd zevzeci care pleaca de pe loc în secunda doi).
Pâna în 2014 mergeam cu Lt-ul pe distanțe mari cu o medie orara de 110km/h şi schimbam uleiul la 15 mii km.
Acum majoritatea deplasărilor sunt urbane,scurte cu o medie orară de 30 km/h.Fac schimbul de ulei+filtru la 10 plinuri(max.6000km) si la fiecare doua schimburi de ulei fac si schimb filtru aer,filtru motorina.
Un prieten are o flotă de vreo 15 camionete Crafter şi Sprinter (credit bail sau leasing)şi face schimburile doar când se aprinde in bord lampa lui Aladin(maşinile rulează doar in condiții de ambuteiaj parizian).Pot sa-ți spun că de multe ori angajații se duc la munca in metrou sau autobuz la câte belele are (amicul)cu maşinile din dotare.Lunar are cel puțin o masină prăjită.E francez şi nu vrea să ințeleagă ca nu trebuie să se aprindă becul in bord pentru a schimba consumabilele mai ales că pe angajați îi doare la bască să verifice uleiul sau alte alea.
Anul trecut mi-a împrumutat pentru cateva zile un Crafter din 2016 cu 50.000mii km la bord.Am plecat spre Portugalia şi am schimbat uleiul pe drum.Avea uleiul de origine.La Toulouse am schimbat filtrul de aer si de motorină.Intre timp a avut cateva pene.A achitat creditul şi a vândut-o iar acum e in proces cu noul proprietar care a blocat motorul in ziua in care a cumpărat-o.
Werner critică motorul de Peugeot dar nu ştie cum a fost întreținut şi exploatat.Mecanicii Peugeot in Germania sunt precum mecanicii Mercedes in Franța:bâtă!
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ??? - Imbunatatire performante

Post by razvy »

Werner ,crezi ca daca ai dus motorul in reprezentanta Peugeot ai rezolvat ceva? Nu ,nimic , xd3p este un motor de generatie veche ,mecanici pt asa ceva nu prea mai sunt ,au iesit la pensie , cine lucra in service la ora actuala schimba ce ii zice calculatoru
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ??? - Imbunatatire performante

Post by Soryn »

Nu mai pui că mai intervin și specialiștii din partea producătorului, reprezentante, și serviceuri. Este vorba de intervalul de servisare prelungit , ak 20000- 30000km .Într-adevăr, sunt uleiuri care rezistă atât, doar că nu sunt toate la fel de bune. Astfel, cel care exploateaza vehiculul ajunge să depășscă termenele normale de mentenanță,rezultatul îl cunoaștem cu toții. Firmele au de obicei reaponsabil la nivel de flotă, am văzut cazuri cu ši fără responsabil.Fără responsabil e tragedie, cu , aproape la fel, unele mașini sunt exploatate în regim de formula 1.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Turbo mai mare pt PEUGEOT ??? - Imbunatatire performante

Post by ardeleanu »

razvy wrote:Werner ,crezi ca daca ai dus motorul in reprezentanta Peugeot ai rezolvat ceva? Nu ,nimic , xd3p este un motor de generatie veche ,mecanici pt asa ceva nu prea mai sunt ,au iesit la pensie , cine lucra in service la ora actuala schimba ce ii zice calculatoru
Aici cred ca ai pus degetul pe rana...
La reprezentanta la care duc masina, patronul circula vara intr-un JEEP care a facut debarcarea din Normandia si care arata ca iesit din fabrica, mecanicul sef are o minunatie de VW Kafer cabriolet de o varsta cu el etc. ;)

Post Reply