Imbunatatire performante D127

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by amicul »

Nu te complica cu turbo,
vstef_is wrote: Vibrochenul va ceda, cel mai probabil.
Are dreptate ....... am vazut motor de BV, cu biela iesita prin blocul motor  ;D
Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat

User avatar
pantelimon
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1499
Joined: 28 Jan 2007, 20:35
Location: Bucuresti

Re: Imbunatatire performante D127

Post by pantelimon »

si ce L 27 nu vazusi ??am patito eu ia tras o datai gaura si pe-o parte si pe alta de te uitai prin bloc si vedeai parisu nu mi-am putut explica fenomenul oricum trei zile nu mia trebuit nimic ma luat groaza  :-?? ma uitam ca milogu in traista
User avatar
mihai aro
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 366
Joined: 13 Feb 2007, 16:24
Location: sibiu

Re: Imbunatatire performante D127

Post by mihai aro »

    chestia asta asta am patit-o acum vreo 3 ani cand buna mea soata (imbracata in alb , in aro alb si blonda) ma suna hai ca am ramas cu el (aro) in mijlocul intersectiei si nu mai porneste, ma duc acolo (o intersectie in sens giratoriu ) si pana sa ajung langa aro am inceput sa vad piese si ulei pe jos ,nu vreti sa stiti ce faza rasu plansu si cu durere a fost , si o gaura de toata frumusetea si in bloc pe ambele parti si baia facuta praf numai chiulasa a mai scapat deci se poate, si mai am la activ si un motor de brasov acum vreo 10 ani (pe cand lucram la o intreprindere  si era foarte usor cu piesele)
User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Imbunatatire performante D127

Post by Ady »

dar de ce??? Pentru ca aici vorbeam de punerea unui turbo pe motorul original D127....si gauri prin bloc in lateral?? Daca se duce vibrochenul de ce sa faca gaura in lateral.Bine nu contrazic pe careva care a scris pe aici ..inseamna ca a si patit-o doar ca intrebam si eu.

User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by amicul »

ok
pantelimon wrote: si ce L 27 nu vazusi ??am patito eu ia tras o datai gaura si pe-o parte si pe alta de te uitai prin bloc si vedeai parisu nu mi-am putut explica fenomenul oricum trei zile nu mia trebuit nimic ma luat groaza  :-?? ma uitam ca milogu in traista
Mester, nu vreau sa ma dau eu mare acum. Dar tote motoarele sunt calculate si au o marja. Tu nu ai de cat sa-ti pui turbo pe motor de BV si sa ne spui dupa o luna sau doua cum este ( pui poze cu turbo montat, si sa mergi cu el, iar dupa aia mai discutam ).
Iti mai dau un sfat, cine stie poate sa ma contrazica. Diferenta la motoarele cu Turbo si fara Turbo. Se afla in capul pistonului, si multe altele ......, eu nu te sfatuiesc sa incerci.
Ai mare grija, biela este confectionata din fonta, la fel si vibrochenul.
Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat
User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Imbunatatire performante D127

Post by Ady »

Ok nu vreau sa contrazic eu doar incerc sa aflu mai multe si sa fac din ARO...ceva mai bun atat cat se poate ca nu am eu banii sau sculele uzinei. Si diferenta din capul pistonului nu stiu care ar putea sa fie pt ca majoritatea motoarelor diesel cu injectie directa au camera de ardere omega ......dar corect sunt multe diferente intre un motor aspirat si unul turbo si in plus nu sunt facute de oricine si posibil sa il fac praf dar...daca o sa pot si o sa am cu ce sa fiti sigur ca o sa incerc. Si in plus am vazut pe aici ca a mai incercat cineva pe aici si chiar ia reusit e in topicul "modificare" postat de wagner si ala chiar e BV nu e alt motor dc o dovada ca se poate. Asa ca sa incercam...numai asa putem sa reusim..daca nu facem nimik nu o sa vina nimeni sa spuna gata vreau sa fac Aro ceea ce a fost odata...Cea mai buna masina de teren. Scuze daca am deranjat cumva
User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by amicul »

Sa fim un pic seriosi, turbo intra in functie de la o anumita turatie, nu stiu ce sa zic ( oare celor care au facut acea modificare cu turbo pe motorul de BV, am ers cu el vreo data? in fuctie.) ??? ???
Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by vstef_is »

Nu fi rautacios amicule, daca te-ai fi uitat pe toate pozele cu intalnirea din Cehia, unde oamenii sunt pasionati de ARO, le intretin, le modifica si le folosesc, ai fi vazut ca unul din ele are acel brasov modificat... culmea, l-am vazut in puncte diferite ale padurii. Sau ale soselei. Nu stiu cate efecte speciale stiu cehii, asa ca probabil ca le-a fost greu sa tracteze de colo colo masina cu brasovul modificat, incat sa creeze iluzia ca totusi functioneaza...

Intr-o nota mai serioasa, fii convins ca merge. Faptul ca eu personal nu stiu daca m-as inhama la asa ceva, in primul rand datorita vibrochenului, este alt subiect, dar faptul ca cineva viseaza, aduna informatii, cauta si se documenteaza nu e ceva rau... la o adica daca are vreo 2-3 motoare Brasov in curte, de ce sa nu sacrifice unul in scopuri nobile si educative?
User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Imbunatatire performante D127

Post by Ady »

Am si eu o mica intrebare: ce are toata lumea de pe aici cu spartul vibrochenului si a bielelor ???? De ce nu ar rezista vibrochenul de la Aro care e ....foarte mare ...si rezista cel de la Oltcit.....si in plus mai exista si niste supape (blow off valve) si altele care cu care poti sa reglezi presiunea pe care vrei sa o bage turbo. Pt ca e adevarat ca motorul de Aro nu e facut sa mearga la turatie mare datorita gabaritului mare dar nu a vb nimeni de cresterea turatiei. Oricum eu cred ca rezista motorul.
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by vstef_is »

Pentru ca daca pui set motor de saviem (si ajungi la 3800cmc) pe Brasov - aspirat, si vibrochenul e intr-o cota de rectificare... si ii dai "gaz"... pa pa vibrochen... pentru ca daca ii pui pompa de U650 la un Brasov standard si ii dai "gaz" cu nesimtire... in panta mare cu a patra... pa pa motor.. si asa mai departe...

Acestea sunt exceptii, insa sunt cazuri reale... si se intampla... totusi a pornit ca un motor stationar, puternic... nu ca un motor de "fuga" si "curse"... iar modificarile asupra performantelor sale, solicita mai mult componentele.

Iti dau un alt exemplu concret.VW Cand au pus turbina pe un benzinar mic au modificat si vibrochenul... l-au facut mai strong. Si nu pentru ca cel original era prea prost sau ceva... insa e normal sa actionezi si asupra pieselor ce sunt supuse la sarcini, cand maresti puterea...

Daca ai un vibrochen in cota de reparatii nu ai sanse prea mari cu modificari, pentru ca sincer vorbind, motorul de brasov a fost proiectat acum multi ani, si materialele componente nu exceleaza in rafinament, ci in dimensiuni si greutate...

Eu iubesc enorm Brasovul, si vreau sa-i imbunatatesc si eu performantele, insa in niste limite corespunzatoare acestui motor... sunt multe lucruri care se pot face. Set motor de 102, pompa de injectie de alfa, etc etc...
User avatar
silvester
Membru
Membru
Posts: 226
Joined: 16 Oct 2007, 07:06
Location: ploiesti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by silvester »

amicul wrote: ....Ai mare grija, biela este confectionata din fonta, la fel si vibrochenul.
La solicitarile astea atat de variabile sunt biele din fonta????
User avatar
tudop
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 773
Joined: 02 Sep 2007, 15:13
Location: Iasi
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by tudop »

Dar ati vazut ca sunt o groaza de piese "de import" care se pot pune pe brasov, piese pt motoarele Fiat dupa care a fost facut brasovul. Deci, daca te roade tare si dai cu banu pe afara, sigur poti face ceva puternic din motorul asta...
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by George »

Ady wrote: .....si in plus mai exista si niste supape (blow off valve) si altele care cu care poti sa reglezi presiunea pe care vrei sa o bage turbo....
supapa aia de care zici,are cu totul alt rol! presiunea pe care o baga o turbina e influentata de alte chestii, constructive,ale turbinei,cum ar fi inclinatia palelor elicelor din ambele parti,marimea ei,sectiunea prin care sufla... 
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Imbunatatire performante D127

Post by Ady »

ok....se pare ca nu se poate dupa ce se spune pe aici si cam toti sunt impotriva. Poate ca asa e....eu sunt mai mic de varsta deci sa zicem ca nu stiu..si ca o sa fac praf motorul daca o sa incerc asta. Dar nu ma intereseaza sa maresc capacitatea motorului in nici un caz cum se spune pe aici si sper sa reusesc sa il modific asa cum vreau eu pt ca sa vazut facut in poze si...o sa vad si daca merge.....
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by vstef_is »

De ce sa nu maresti capacitatea motorului? Cu un set de 102 e foarte simplu si elegant, toate piesele sunt compatibile... ai si garnitura de chiuloasa! Sau cu set de DT1010, care e tot cam pe acolo...

Performantele cresc, daca mai schimbi si pompa de injectie, si filtrul de aer, deja esti pe un drum foarte bun... Incearca... eu asta o sa fac! Te asigur inca de pe acum ca merita...

Si in alta ordine de idei... motoarele Turbo au destule avantaje, insa si unele dezavantaje, eu personal prefer cuplul livrat de un motor aspirat de capacitate mare...

Post Reply