Imbunatatire performante D127

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Imbunatatire performante D127

Post by Ady »

ok pai daca tot se pot face atatea pt imbunatatirea performantelor BV-ului de ce nu se si spune??? spuneti undeva tot ce se poate pune pe BV adik pompa de injectie, injectoare....si alte piese ..pt ca mai e pe undeva pe aici unde se vorbeste de niste injectoare de Peugeot puse pe BV dar doar atat...nu se da nici un alt detaliu despre........doar ca sa pus si atat. Pai daca tot e sa vorbim despre imbunatatire propun sa se spuna mai exact despre piesele care sau pus si de unde sau luat pt ca uni poate isi dau seama dar alti nu si nu cred ca e corect.

User avatar
axxel4you
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1385
Joined: 07 Oct 2007, 11:01
Location: Bucuresti,sector 5
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by axxel4you »

Motor brasov D127-115 3758cm3.Performante mult mai bune ca D127 mic.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by vstef_is »

Ady wrote: ok pai daca tot se pot face atatea pt imbunatatirea performantelor BV-ului de ce nu se si spune??? spuneti undeva tot ce se poate pune pe BV adik pompa de injectie, injectoare....si alte piese ..pt ca mai e pe undeva pe aici unde se vorbeste de niste injectoare de Peugeot puse pe BV dar doar atat...nu se da nici un alt detaliu despre........doar ca sa pus si atat. Pai daca tot e sa vorbim despre imbunatatire propun sa se spuna mai exact despre piesele care sau pus si de unde sau luat pt ca uni poate isi dau seama dar alti nu si nu cred ca e corect.
Despre injectoare va spun eu acusi cum sta treaba, urmeaza sa le incerc pe masina proprie si sa vad cum se comporta. De fapt sunt doar duzele de schimbat...

Cu pompa de injectie - depinde ce vrei. Viteza sau cuplu? Eu personal vreau cumplu, si prin urmare o sa montez o pompa de U650 modificata. Va anunt rezultatele.

Si ar mai fi... rabdare, sau povesti private...
User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Imbunatatire performante D127

Post by Ady »

Cred ca are si cuplu si viteza(cu cutie in 5) destul pt un Aro ...pt ca daca vrei mai mult trebuie sa te mai gandesti si cum o tii pe strada sau cum o mai opresti in siguranta....pe mine ma intereseaza niste inj mai bune sa nu se mai duca asa repede sa umblu cu fumul dupa mine si ....ar mai fii ceva care am zis ca o sa o testez si eu ...dar nu prea am cum acum....presiune de injectie mai mare...eu unul cred ca s-ar rezolva si cu pornirea la rece si ar merge si mai bine...dar cum am zis ..nu e testata si nu cred ca face fata pompa...sau injectoarele... ;D

User avatar
amicul
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 594
Joined: 26 Jul 2007, 19:05
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by amicul »

Ady wrote: Am si eu o mica intrebare: ce are toata lumea de pe aici cu spartul vibrochenului si a bielelor ???? De ce nu ar rezista vibrochenul de la Aro care e ....foarte mare ...si rezista cel de la Oltcit.....si in plus mai exista si niste supape (blow off valve) si altele care cu care poti sa reglezi presiunea pe care vrei sa o bage turbo. Pt ca e adevarat ca motorul de Aro nu e facut sa mearga la turatie mare datorita gabaritului mare dar nu a vb nimeni de cresterea turatiei. Oricum eu cred ca rezista motorul.
Eu nu cred ca rezista motorul.
Cu cat ii cresti turatia, ii cresti si puterea .... la dimensiunile pe care le are BV si capacitatea cilindrica.
Daca vrei turatie mica si putere mare cresti capacitatea cilindrica a motorului, dar va trebui sa cresti si dimensiunile motorului de BV.
Undeva esti limitat constructiv.
Uite un exemplu clar.
O Locomotiva LDH sau LDE are un motor mare ( ca dimensiuni si capacitate cilindrica ), si functioneaza la 400 de rot/minut si are puterea sa traga un tren de 40 de vagoane ( de marfa ).

Stefan are si el dreptate in ce spune.
vstef_is wrote: Pentru ca daca pui set motor de saviem (si ajungi la 3800cmc) pe Brasov - aspirat, si vibrochenul e intr-o cota de rectificare... si ii dai "gaz"... pa pa vibrochen... pentru ca daca ii pui pompa de U650 la un Brasov standard si ii dai "gaz" cu nesimtire... in panta mare cu a patra... pa pa motor.. si asa mai departe...

Acestea sunt exceptii, insa sunt cazuri reale... si se intampla... totusi a pornit ca un motor stationar, puternic... nu ca un motor de "fuga" si "curse"... iar modificarile asupra performantelor sale, solicita mai mult componentele.

Iti dau un alt exemplu concret.VW Cand au pus turbina pe un benzinar mic au modificat si vibrochenul... l-au facut mai strong. Si nu pentru ca cel original era prea prost sau ceva... insa e normal sa actionezi si asupra pieselor ce sunt supuse la sarcini, cand maresti puterea...

Daca ai un vibrochen in cota de reparatii nu ai sanse prea mari cu modificari, pentru ca sincer vorbind, motorul de brasov a fost proiectat acum multi ani, si materialele componente nu exceleaza in rafinament, ci in dimensiuni si greutate...

Eu iubesc enorm Brasovul, si vreau sa-i imbunatatesc si eu performantele, insa in niste limite corespunzatoare acestui motor... sunt multe lucruri care se pot face. Set motor de 102, pompa de injectie de alfa, etc etc...
Prietenia este la fel ca banii, este mai usor de facut decit de pastrat
User avatar
smihnea
Membru
Membru
Posts: 231
Joined: 19 Oct 2007, 14:53
Location: Bucuresti

Re: Imbunatatire performante D127

Post by smihnea »

A modificat cineva regulatorul pompei de injectie?

Banuiesc ca daca se modifica tensiunea din arculete (sa fie mai rigide), - sau poate ca se pot regla- va rezulta o turatie mai mare a motorului => un mic plus de putere, avind in vedere ca turatia maxima a motorului nu va fi crescuta decit cu maxim 6-700 rot/min.

Cred ca se pot modifica si alti parametri ai pompei de injectie astfel incit motorul sa dezvolte un cuplu mai mare la turatie usor mai mare (prereglata)

Mai sus s-a tot discutat de adaptarea diverselor pompe de injectie (straine) la motorul D127. As dori detalii ref. la modelele de pompe si referitoare la adaptarile lor pe motorul in cauza...

Multumesc
Last edited by smihnea on 14 May 2008, 09:51, edited 1 time in total.
User avatar
ama27
Membru
Membru
Posts: 237
Joined: 26 Mar 2008, 19:04
Location: Iasi
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by ama27 »

Eu am schimbat pompa de injectie cu una de Alfa Romeo si merge mult mia bine. A crescut si puterea si cuplu. Cel mai bun este pornirea si noxele care au scazut destul.
1998 ARO 243 3.2 UTB
2004 Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16 v
1994 Yamaha Virago XV 535
1960 IJ Festival
1984 Mercedes-Benz W123 300D Kombi
1999 Yamaha XT 600
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by vstef_is »

Si a crescut si turatia maxima la brasov cu pompa de alfa, se duce rau de tot in ture, si repede... Totusi si personalitatea s-a schimbat putin, acum merge ceva mai turat.
User avatar
myronutu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2351
Joined: 03 Feb 2008, 13:36
Location: cluj

Re: Imbunatatire performante D127

Post by myronutu »

dar nu vine nici o modificare ca sa pui pompa de injectie de alfa romeo.si pompa de ce alfa romeo se potriveste pe bv
ARO 243, an 2000, motorizare TDX
ARO 243, an 1986, motorizare D127.
Bughi, motor de 1600 benzinar,in inbunatatiri
Audi B4, an 1994,2000 benzina
Fiat 1100, an 1964,proaspat achizitionat
User avatar
ama27
Membru
Membru
Posts: 237
Joined: 26 Mar 2008, 19:04
Location: Iasi
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by ama27 »

Trebuie mici modificari facute la ax. O bucsa la strungar.
1998 ARO 243 3.2 UTB
2004 Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16 v
1994 Yamaha Virago XV 535
1960 IJ Festival
1984 Mercedes-Benz W123 300D Kombi
1999 Yamaha XT 600
User avatar
myronutu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2351
Joined: 03 Feb 2008, 13:36
Location: cluj

Re: Imbunatatire performante D127

Post by myronutu »

aha si ce fel de alfa romeo(ex:alfa 33)?
ARO 243, an 2000, motorizare TDX
ARO 243, an 1986, motorizare D127.
Bughi, motor de 1600 benzinar,in inbunatatiri
Audi B4, an 1994,2000 benzina
Fiat 1100, an 1964,proaspat achizitionat
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by ydaniel »

eu cred ca de la 164 ;D asa-i? ??? ::)
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita
User avatar
Ady
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 472
Joined: 07 Feb 2008, 18:25
Location: UK

Re: Imbunatatire performante D127

Post by Ady »

Spune-ne si noua ce model de Alfa ce an poate si o poza ..ceva sa ne ajute ca modificarile se fac nu-i problema. Aaa si injectoarele au ramas cele de brasov??
vstef_is
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1809
Joined: 31 Jan 2007, 23:10
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by vstef_is »

Injectoarele au ramas de brasov. Pentru mofturosi se pot pune diuze DTP Made in Ghermany pe ele. Nu stim exact modelul de Alfa / Lancia, e ceva mai vechi, insa pompa este BOSCH tip VE. Montarea ei a fost studiata si la MEFIN Sinaia, cu rezultate pozitive la teste, dar nu mai stiu pe unde am pe hard rezultatele respecive. Eventual poate Ama a tinut minte ce i-a spus pompagiul despre pompa si de pe ce masini e.
User avatar
ama27
Membru
Membru
Posts: 237
Joined: 26 Mar 2008, 19:04
Location: Iasi
Contact:

Re: Imbunatatire performante D127

Post by ama27 »

Cred ca de pe 164. Pompagiul a zis ca e de pe un 2.4 si modelul acesta a fost pus si pe Lancia. Am sa-i fac o poza
1998 ARO 243 3.2 UTB
2004 Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16 v
1994 Yamaha Virago XV 535
1960 IJ Festival
1984 Mercedes-Benz W123 300D Kombi
1999 Yamaha XT 600

Post Reply