Imbunatatire performante L25

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
semaca
Junior
Junior
Posts: 58
Joined: 04 Nov 2008, 11:47
Location: Bucuresti - Fundeni
Contact:

Imbunatatire performante L25

Post by semaca »

Intrucat nu vreau...nu pot ...sa schimb moteurul de pe M-ul meu as fi foarte ineresat sa vad daca pot sa-l fac si mai vioi! Un prieten imi spune sa iau din chiuloasa 2 mm ca merge mai bine cu benzina mai buna...un altul imi spune ca am sanse sa stric moteurul....voi ce parere aveti?
461 "M-elangevagen"

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Imbunatatire performante L25

Post by ydaniel »

si 1mm e suficient:)
si foloseste un ulei bun calitativ:)
ce ii dai acuma?
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita
User avatar
tudop
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 773
Joined: 02 Sep 2007, 15:13
Location: Iasi
Contact:

Re: Imbunatatire performante L25

Post by tudop »

Eu votez pentru racolarea unui meserias adevarat, care a mai lucrat la motoare pentru concursuri, modificari si SF-uri de astea. Sigur se pot face destule chestii, daca sunt fonduri: de la alt carburator si aprindere, pina la injectie electronica, axe cu came custom, si de ce nu, o turbinutza  ;D
User avatar
Cotizo
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 409
Joined: 19 Jan 2009, 08:18
Location: Sibiu
Contact:

Re: Imbunatatire performante L25

Post by Cotizo »

Daca ai acces la o uzina ca lumea, poti usura si echilibra piesele in miscare - manetoanele, bielele, care din fabricatie sunt finisate doar pe suprafetele de lucru, daca le finisezi peste tot si le faci egale in greutate castigi putere si turatii si motorul va merge mai rotund. Poti slefui galeria, poti monta arcuri mai tari, usurarea volantei nu cred ca ajuta la o masina de teren, pui pompa de benzina electrica in locul celei mecanice si mai castigi un cal doi, rectifici chiulasa ca sa maresti compresia, asta asa ca nivel bazal. Daca ai pretentii mai mari incerci alte jicloare si diuze - greu de zis cum la carburatorul original, s-ar putea sa se stie cineva, sau incerci un alt carburator - un Solex sau un Stromberg pentru motor de Mercedes de aceeasi cilindree, de pilda, sau chiar o injectie monopunct Bosch de la o masina de cilindree echivalenta, te-ar ajuta la pante abrupte unde carburatorul se poticneste; o pompa de ulei cu sistem de carter uscat la fel te ajuta pentru situatii in care masina sta in pozitii in care sorbul clasic va trage aer. Poate bielele sunt echivalente cu biele de Ford - gasesti la americani biele de titan sau chromoly, yummi, yummi si alte nebunii, keep dreaming, mate.... Si sa nu uitam sistemul de nitrous oxyde injection - scump, dar cand iti trebui instant power, e cea mai ieftina varianta, pentru ca face singur cat toate celelalte modificari, iar putere mare iti trebuie doar in anumite momente.
Asta-i tara lui Dracula/ In care ne bagam noi... banii...

User avatar
baciudibaciu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3075
Joined: 12 Aug 2007, 22:26
Location: Bucuresti Titan
Contact:

Re: Imbunatatire performante L25

Post by baciudibaciu »

  Pentru inceput o singura intrebare  :
ce carburator ai pe motor acum ?
Cu omul nescolarizat ,te certi putin si ai scapat,dar duci o lupta infernala cu PROSTUL care are scoala !


ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d
User avatar
cristi-devildnb
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 756
Joined: 03 Apr 2007, 10:18
Location: craiova
Contact:

Re: Imbunatatire performante L25

Post by cristi-devildnb »

cred ca simpla comprimare a motorului pana la 9.5:1 va duce la o crestere cu peste 20% a puterii, evacuare cu 2 cai si filtru de aer sport pot ajuta putin in ture, ma gandesc ca fiind un motor pt turatii mici, sunt subdimensionate caile
Last edited by Anonym on 29 Apr 2009, 00:04, edited 1 time in total.
Nu merge unde te duce drumul, mergi pe unde nu exista un drum si lasa o urma. R.W.Emerson
mihai1959
Junior
Junior
Posts: 83
Joined: 05 Mar 2009, 19:56
Location: Bucuresti

Re: Imbunatatire performante L25

Post by mihai1959 »

Cotyzo da ne te rog mai multe informatii daca sti Spre exemplu ce carburator ar trebui
si eu am un L 25 si nu sunt deloc multumit Carburatorul este o relicva pur si simplu Am cautat altcevadar ma m lovit de o mare problema : galeria de admisie este compartimentata in doua corespunzator la cate doi cilindri
ca urmare orice carburator cat de cat bun care este dublu corp are o prima trapta si a doua care intra mai tarziu  Ei dar nu poti sail pozitionezi carburatorul pt ca numai 2 cilindrii ar fi alimentati prin prima treapta si ceilalti doi nema
User avatar
RUDY
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 605
Joined: 25 Feb 2009, 19:10
Location: IASI
Contact:

Re: Imbunatatire performante L25

Post by RUDY »

Eu am schimbat carburatorul zilele trecute,tot cu unul de L25 dar nou...mi se pare ok,se tureaza bine ,porneste la sfert...vezi poate aprinderea nu e in regula
semaca
Junior
Junior
Posts: 58
Joined: 04 Nov 2008, 11:47
Location: Bucuresti - Fundeni
Contact:

Re: Imbunatatire performante L25

Post by semaca »

@ baciuledibaciule: am carburatorul lui, ala mare, de L25. (cred ca e putintel diferit de cel de 207)
@ydaniel: ulei 20/50 mobil super M
461 "M-elangevagen"
User avatar
tudop
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 773
Joined: 02 Sep 2007, 15:13
Location: Iasi
Contact:

Re: Imbunatatire performante L25

Post by tudop »

mihai1959 wrote: galeria de admisie este compartimentata in doua corespunzator la cate doi cilindri
ca urmare orice carburator cat de cat bun care este dublu corp are o prima trapta si a doua care intra mai tarziu  Ei dar nu poti sail pozitionezi carburatorul pt ca numai 2 cilindrii ar fi alimentati prin prima treapta si ceilalti doi nema
Pai mergi la cineva care se pricepe la sudat Al, tai pe acolo si refaci galeria  ;D
User avatar
cristi-devildnb
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 756
Joined: 03 Apr 2007, 10:18
Location: craiova
Contact:

Re: Imbunatatire performante L25

Post by cristi-devildnb »

mihai1959 wrote: Cotyzo da ne te rog mai multe informatii daca sti Spre exemplu ce carburator ar trebui
si eu am un L 25 si nu sunt deloc multumit Carburatorul este o relicva pur si simplu Am cautat altcevadar ma m lovit de o mare problema : galeria de admisie este compartimentata in doua corespunzator la cate doi cilindri
ca urmare orice carburator cat de cat bun care este dublu corp are o prima trapta si a doua care intra mai tarziu  Ei dar nu poti sail pozitionezi carburatorul pt ca numai 2 cilindrii ar fi alimentati prin prima treapta si ceilalti doi nema
pai tu chiar vrei sa alimentezi cu amestec decat 2 cilindrii? lumea lustruieste si modifica admisia sa intre amestecul cat mai neturbionat si mai egal in cilindri, pana in 3000 ture ar trebuii sa mearga ca o motocicleta sau cum?
Nu merge unde te duce drumul, mergi pe unde nu exista un drum si lasa o urma. R.W.Emerson
semaca
Junior
Junior
Posts: 58
Joined: 04 Nov 2008, 11:47
Location: Bucuresti - Fundeni
Contact:

Re: Imbunatatire performante L25

Post by semaca »

Hait !!! asta ar fi  o problema intradevar...dar, fostul proprietar al M-ului meu, trooper, a avut montat un solex dublu corp. Flansa dintre carburator si galerie e "goala" la mijloc si, deci, judec eu, ca amestecul de la un corp difuzeaza in ambele galerii :-?? gresesc???
461 "M-elangevagen"
User avatar
baciudibaciu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3075
Joined: 12 Aug 2007, 22:26
Location: Bucuresti Titan
Contact:

Re: Imbunatatire performante L25

Post by baciudibaciu »

  Carburatorul original a fost si ar trebui sa fie perfect pentru L 25.Cu el motorul ar trebuii sa mearga ceas Conditia este sa nu se faca interventii artizanale,in vederea adaptarii altor carburatoare -am vazut L25 cu un carburator de DACIA .Stupid sa incerci sa alimentezi un motor de 2500 cmc cu asa ceva . Vezi ca RUDY a rezolvat problema elegant, cu un carb nou. Poate nu mai are nevoie de cel vechi si faci din doua rele unul bun !
La mine  a mers excelent fara  sa aiba un consum exagerat 8.5-9 litrii afara 12 in oras .Totusi trebuie sa recunosc ca asta se intampla prin anii 90-91 pe aceleasi  strazi dar cu o circulatie mult,mult mai redusa .
Cu omul nescolarizat ,te certi putin si ai scapat,dar duci o lupta infernala cu PROSTUL care are scoala !


ARO 10-4
Renault Kangoo 15 dci
Mercedes W123 200d
User avatar
Cotizo
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 409
Joined: 19 Jan 2009, 08:18
Location: Sibiu
Contact:

Re: Imbunatatire performante L25

Post by Cotizo »

Si eu zic ca un carburator original e "za best", dara daca nu mai gasesti tre' sa improvizezi.
Asta-i tara lui Dracula/ In care ne bagam noi... banii...
semaca
Junior
Junior
Posts: 58
Joined: 04 Nov 2008, 11:47
Location: Bucuresti - Fundeni
Contact:

Re: Imbunatatire performante L25

Post by semaca »

O sa raschetez din chiuloasa 2 mm...in viitorul apropiat (undeva dupa 1mai) dar, pina atunci: am scos "jaluzelele", mut radiatorul (nou nout de la Brasov...) un pic mai in fata si...scot elicea (care mi-a spart radiatorul...) si pun un electroventilator potent... asta una ....(sa speram ca voi castiga ceva caluti...) apoi, secundo: pompa de benzina electrica, ca m-am saturat sa tot raman ca prostu-n varf de panta!
PS: este in pregatire carburatorul weber 32-36...o sa-l incerc si va spun cum merge! (sa speram ca ma voi descurca cu flansele...)
461 "M-elangevagen"

Post Reply