Optimizari motoare Dacia de pe ARO10

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
radu76
Incepator
Incepator
Posts: 36
Joined: 28 Aug 2008, 08:15

Optimizari motoare Dacia de pe ARO10

Post by radu76 »

Inca de la inceput tin sa subliniez ca sceste modificari nu sunt ideea mea ci am citit si eu pe ici pe colo pe diferite forumuri si prin diferite reviste si le-am pus cap la cap si, cred eu ca a iesit ceva bum si ideea poate fi dezvoltata. 
    Deci sa incepem:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
radu76
Incepator
Incepator
Posts: 36
Joined: 28 Aug 2008, 08:15

Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10

Post by radu76 »

Se numeste "economizor" si neprelucrat nu merge bine (pune motorul in nas). Costa 2,5 lei. In continuare poza cu "economizorul" prelucrat, si o comparatie.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
radu76
Incepator
Incepator
Posts: 36
Joined: 28 Aug 2008, 08:15

Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10

Post by radu76 »

Asa arata prelucrat.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
radu76
Incepator
Incepator
Posts: 36
Joined: 28 Aug 2008, 08:15

Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10

Post by radu76 »

Pasul doi:
    Se numeste "Flanse antijivraj" sau dupa altii "Pata calda"(gresit!!!).
    Trebuie strunjita si date trei gauri de 1mm pe cele trei axe, catre exterior gaurile se infunda.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
radu76
Incepator
Incepator
Posts: 36
Joined: 28 Aug 2008, 08:15

Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10

Post by radu76 »

Cele trei axe sunt prelungirea laturilor unui triunghi echilateral incadrat in cercul interior al flansei.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Dan CHIRIAC
Administrator
Administrator
Posts: 2676
Joined: 20 Feb 2007, 10:10
Location: Bucuresti

Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10

Post by Dan CHIRIAC »

Ce se obtine dand gauri in flansa antigivraj?
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
User avatar
radu76
Incepator
Incepator
Posts: 36
Joined: 28 Aug 2008, 08:15

Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10

Post by radu76 »

    Pasul patru (peste pasul trei sarim deocamdata; inca nu am pozele):
      Aprinderea electronica: se poate alege orice varianta cu ridicator de tensiune (convertizor).
      Eu am ales o schema din "Tehnium" 6/1984 si cu mici ajustari ale schemei merge de 2 ani fara nici o problema.
atasez si schema iar daca veti alege aceasta varianta am sa va indic si ajustarile si voi adauga si descrierea.
           
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
radu76
Incepator
Incepator
Posts: 36
Joined: 28 Aug 2008, 08:15

Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10

Post by radu76 »

Daca se infunda gaura principala de la degajare spre interior si se dau cele trei gauri de 1mm se formeaza un turbion care omogenizeaza amestecul. De obicei la motoarele de dacie cele doua bujii din mijloc sunt negre de calamina iar celelalte doua dinspre exterior sunt albicioase din cauza amestecului prea sarac care ajunge la ele.
      Dupa montarea flansei prelucrate si a economizorului toate 4 bujiile sunt caramizii frumoase si merg mult si bime.
User avatar
lucian_m
Membru
Membru
Posts: 200
Joined: 31 Mar 2008, 11:57
Location: Bucuresti

Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10

Post by lucian_m »

e vreo problema ca din ce ai scris tu acolo am inteles maxim 10%?  :-??
People can have the Model T in any color--so long as it's black
User avatar
lucian_m
Membru
Membru
Posts: 200
Joined: 31 Mar 2008, 11:57
Location: Bucuresti

Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10

Post by lucian_m »

ma bucur ca mai sunt si oameni care se pricep  ^:)^
People can have the Model T in any color--so long as it's black
User avatar
radu76
Incepator
Incepator
Posts: 36
Joined: 28 Aug 2008, 08:15

Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10

Post by radu76 »

Scrie ce nu ai inteles si iti explic cum sta treaba.
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10

Post by ydaniel »

o aprindere electronica fara platina imbunatateste mult mersul motorului.
iar celelalte ''dispozitive'' ajuta la un mers mai rotund al motorului.
parerea mea este ca trebuie sa se foloseasca numai componente de calitate si nu vor fi nici un fel de probleme;)
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita
User avatar
radu76
Incepator
Incepator
Posts: 36
Joined: 28 Aug 2008, 08:15

Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10

Post by radu76 »

Cea mai buna varianta ramane tot platina clasica. In caz de defectiune, cu platina electronica, daca nu stii cu ce se mananca, mori incet. La platina clasica, scoti din circuit aprinderea electronica, treci inapoi pe clasic si pleci mai departe. Fiecare cu parerea lui.
User avatar
Ionut
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 466
Joined: 01 Sep 2007, 21:08
Location: Viseu de Sus, Maramures

Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10

Post by Ionut »

Deci ala de la 1 omogenizeaza mai bine amestecul, nu scade consumul, cum zic altii %-(. Nu credeam in asta de cand am auzit-o prima data, dar am si eu unul, p'aicea aruncat.
Foarte bun topic, iar motorul de dacie mie mi se pare foarte bun, fiabil, daca ai grija de el si respecti ca la carte schimb ulei, etc.
In rest, succes!
Stand or die.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10

Post by Soryn »

radu76 wrote: Se numeste "economizor" si neprelucrat nu merge bine (pune motorul in nas). Costa 2,5 lei. In continuare poza cu "economizorul" prelucrat, si o comparatie.
la faza asta mati spart,.... dispozitivul,din bronz,..din cate am observat,..transforma amestecul de combustibilt si aer, in-trun fel de vortex,  asfel rezulta o ardere mai buna

mai descoperisem pe undeva,..tot ceva de genul asta, dar era pentru motoare mai performante,.... :>-

Post Reply