Optimizari motoare Dacia de pe ARO10
Moderators: mariusjaz, socratee
- radu76
- Incepator
- Posts: 36
- Joined: 28 Aug 2008, 08:15
Optimizari motoare Dacia de pe ARO10
Inca de la inceput tin sa subliniez ca sceste modificari nu sunt ideea mea ci am citit si eu pe ici pe colo pe diferite forumuri si prin diferite reviste si le-am pus cap la cap si, cred eu ca a iesit ceva bum si ideea poate fi dezvoltata.
Deci sa incepem:
Deci sa incepem:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- radu76
- Incepator
- Posts: 36
- Joined: 28 Aug 2008, 08:15
Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10
Se numeste "economizor" si neprelucrat nu merge bine (pune motorul in nas). Costa 2,5 lei. In continuare poza cu "economizorul" prelucrat, si o comparatie.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- radu76
- Incepator
- Posts: 36
- Joined: 28 Aug 2008, 08:15
Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10
Asa arata prelucrat.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- radu76
- Incepator
- Posts: 36
- Joined: 28 Aug 2008, 08:15
Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10
Pasul doi:
Se numeste "Flanse antijivraj" sau dupa altii "Pata calda"(gresit!!!).
Trebuie strunjita si date trei gauri de 1mm pe cele trei axe, catre exterior gaurile se infunda.
Se numeste "Flanse antijivraj" sau dupa altii "Pata calda"(gresit!!!).
Trebuie strunjita si date trei gauri de 1mm pe cele trei axe, catre exterior gaurile se infunda.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- radu76
- Incepator
- Posts: 36
- Joined: 28 Aug 2008, 08:15
Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10
Cele trei axe sunt prelungirea laturilor unui triunghi echilateral incadrat in cercul interior al flansei.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Dan CHIRIAC
- Administrator
- Posts: 2676
- Joined: 20 Feb 2007, 10:10
- Location: Bucuresti
Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10
Ce se obtine dand gauri in flansa antigivraj?
ARO 244, an 1997, motor L25
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011
- radu76
- Incepator
- Posts: 36
- Joined: 28 Aug 2008, 08:15
Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10
Pasul patru (peste pasul trei sarim deocamdata; inca nu am pozele):
Aprinderea electronica: se poate alege orice varianta cu ridicator de tensiune (convertizor).
Eu am ales o schema din "Tehnium" 6/1984 si cu mici ajustari ale schemei merge de 2 ani fara nici o problema.
atasez si schema iar daca veti alege aceasta varianta am sa va indic si ajustarile si voi adauga si descrierea.
Aprinderea electronica: se poate alege orice varianta cu ridicator de tensiune (convertizor).
Eu am ales o schema din "Tehnium" 6/1984 si cu mici ajustari ale schemei merge de 2 ani fara nici o problema.
atasez si schema iar daca veti alege aceasta varianta am sa va indic si ajustarile si voi adauga si descrierea.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- radu76
- Incepator
- Posts: 36
- Joined: 28 Aug 2008, 08:15
Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10
Daca se infunda gaura principala de la degajare spre interior si se dau cele trei gauri de 1mm se formeaza un turbion care omogenizeaza amestecul. De obicei la motoarele de dacie cele doua bujii din mijloc sunt negre de calamina iar celelalte doua dinspre exterior sunt albicioase din cauza amestecului prea sarac care ajunge la ele.
Dupa montarea flansei prelucrate si a economizorului toate 4 bujiile sunt caramizii frumoase si merg mult si bime.
Dupa montarea flansei prelucrate si a economizorului toate 4 bujiile sunt caramizii frumoase si merg mult si bime.
- lucian_m
- Membru
- Posts: 200
- Joined: 31 Mar 2008, 11:57
- Location: Bucuresti
Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10
e vreo problema ca din ce ai scris tu acolo am inteles maxim 10%?
People can have the Model T in any color--so long as it's black
- lucian_m
- Membru
- Posts: 200
- Joined: 31 Mar 2008, 11:57
- Location: Bucuresti
Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10
ma bucur ca mai sunt si oameni care se pricep
People can have the Model T in any color--so long as it's black
- radu76
- Incepator
- Posts: 36
- Joined: 28 Aug 2008, 08:15
Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10
Scrie ce nu ai inteles si iti explic cum sta treaba.
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4674
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10
o aprindere electronica fara platina imbunatateste mult mersul motorului.
iar celelalte ''dispozitive'' ajuta la un mers mai rotund al motorului.
parerea mea este ca trebuie sa se foloseasca numai componente de calitate si nu vor fi nici un fel de probleme;)
iar celelalte ''dispozitive'' ajuta la un mers mai rotund al motorului.
parerea mea este ca trebuie sa se foloseasca numai componente de calitate si nu vor fi nici un fel de probleme;)
cand esti bun nu-si amintesc,
cand esti rau nu te uita
cand esti rau nu te uita
- radu76
- Incepator
- Posts: 36
- Joined: 28 Aug 2008, 08:15
Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10
Cea mai buna varianta ramane tot platina clasica. In caz de defectiune, cu platina electronica, daca nu stii cu ce se mananca, mori incet. La platina clasica, scoti din circuit aprinderea electronica, treci inapoi pe clasic si pleci mai departe. Fiecare cu parerea lui.
- Ionut
- Membru Devotat
- Posts: 466
- Joined: 01 Sep 2007, 21:08
- Location: Viseu de Sus, Maramures
Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10
Deci ala de la 1 omogenizeaza mai bine amestecul, nu scade consumul, cum zic altii . Nu credeam in asta de cand am auzit-o prima data, dar am si eu unul, p'aicea aruncat.
Foarte bun topic, iar motorul de dacie mie mi se pare foarte bun, fiabil, daca ai grija de el si respecti ca la carte schimb ulei, etc.
In rest, succes!
Foarte bun topic, iar motorul de dacie mie mi se pare foarte bun, fiabil, daca ai grija de el si respecti ca la carte schimb ulei, etc.
In rest, succes!
Stand or die.
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Optimizari motoare Dacia de pe ARO10
la faza asta mati spart,.... dispozitivul,din bronz,..din cate am observat,..transforma amestecul de combustibilt si aer, in-trun fel de vortex, asfel rezulta o ardere mai bunaradu76 wrote: Se numeste "economizor" si neprelucrat nu merge bine (pune motorul in nas). Costa 2,5 lei. In continuare poza cu "economizorul" prelucrat, si o comparatie.
mai descoperisem pe undeva,..tot ceva de genul asta, dar era pentru motoare mai performante,....