Pornire motor D127 dupa 8 ani
Moderators: mariusjaz, socratee
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Pornire motor D127 dupa 8 ani
Salutare!
Am cumparat recent un ARO 244 cu motor de Brasov. Masina a stat intr-un sopron, nepornita in ultimii 8 ani, sper ca a avut antigel in apa . Pentru prima pornire ma gandeam la urmatorii pasi:
1) scot uleiul si pun unul subtire in prima faza, 5W, schimb si filtrul;
2) scot injectoarele si pun in cilindri un amestec de 50:50 ulei cu motorina;
3) invart usor motorul de cateva ori pe zi, nu din cheie evident;
4) cu injectoarele scoase din motor ii dau la "automat" pana scuipa afara amestecul ulei/motorina;
5) curat pompa;
6) duc injectoarele la curatat la firma specializata ( le curata si cu ultrasunete parca ...) sau cumpar unele noi daca nu mai au nicio sansa;
7) pun conductele de motorina intr-un bidon curat, rezervorul il voi curata/inlocui ulterior;
6) fac o cruce mare si ii dau la automat in timp ce mai fac cruci cu limba in gura....
E primul ARO pe care il detin deci unde as gresi in pasii de mai sus?
Merci!
Am cumparat recent un ARO 244 cu motor de Brasov. Masina a stat intr-un sopron, nepornita in ultimii 8 ani, sper ca a avut antigel in apa . Pentru prima pornire ma gandeam la urmatorii pasi:
1) scot uleiul si pun unul subtire in prima faza, 5W, schimb si filtrul;
2) scot injectoarele si pun in cilindri un amestec de 50:50 ulei cu motorina;
3) invart usor motorul de cateva ori pe zi, nu din cheie evident;
4) cu injectoarele scoase din motor ii dau la "automat" pana scuipa afara amestecul ulei/motorina;
5) curat pompa;
6) duc injectoarele la curatat la firma specializata ( le curata si cu ultrasunete parca ...) sau cumpar unele noi daca nu mai au nicio sansa;
7) pun conductele de motorina intr-un bidon curat, rezervorul il voi curata/inlocui ulterior;
6) fac o cruce mare si ii dau la automat in timp ce mai fac cruci cu limba in gura....
E primul ARO pe care il detin deci unde as gresi in pasii de mai sus?
Merci!
- Soryn
- Membru legendar
- Posts: 3367
- Joined: 13 Apr 2008, 18:38
- Location: Constanta
Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani
Schimbă preventiv și filtrul de ulei .
Pompa de injecție este posibil să fie blocată .Probabil are rugină în ea .Verifică și i-a măsurile necesare
Verifică lichidu de răcire, scoatel și curăță sistemul doar cu apă .
. În rest e bine ,respectă planul .
Pompa de injecție este posibil să fie blocată .Probabil are rugină în ea .Verifică și i-a măsurile necesare
Verifică lichidu de răcire, scoatel și curăță sistemul doar cu apă .
. În rest e bine ,respectă planul .
- razvy
- Membru legendar
- Posts: 2492
- Joined: 07 Feb 2008, 20:49
- Location: beius bihor
- Contact:
Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani
njectoarele pot fi bune , dar pompa sigur e blocata , in primavara am pornit un brasov care a stat din decembrie 2012 , pompa era blocata , am duso la pompagiu , a facuto bucati si monta la loc , a pornit tras in 10 metri dupa aerisire , nu am bagat ulei in capu pistoanelor , tin sa mentionez ca motorul a stat fara gram de ulei in l in tot acest timp
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani
Multumesc pentru sugestii!
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani
Revin si eu cu aceeasi problema, sa nu mai deschid alt subiect.
Se da un motor BV a carui istorie nu se stie...nu stiu de cand nu a mai fost pornit. Rezervorul era gol, filtrele sunt noi, motorul arata bine pe afara, ca dupa o reparatie capitala (garnituri noi, nici nu sunt arse cele de evacuare) insa injectoarele si pompa au alta culoare, semn ca au fost inlocuite cele originale.
Asadar, pus motorina, aerisit instalatia, incarcat bacteria, si...cam atat. Nu vrea sa porneasca, nici cu slujba la biserica. Am consumat aproape un spray de pornire de 500ml, am descarcat baterie de 110Ah de 3 ori, si tot ce am obtinut au fost 2-3 stropi miiici de motorina pe conducta de la injectorul 2 (am desfacut-o pe aia, dupa ce n-am observat niciun pic de motorina la surubul de aerisire al capului hidraulic.
Am desfacut si capacul la distributie, gandindu-ma ca poate a fost pusa la misto, daca a subtilizat-o cineva...dar e ok, e pe pinion.
Pe scurt, am motorina in pompa, insa nu iese nimic din capul hidraulic. Ce ar trebui facut? E blocat capul? e praf? Sau mai trebuie ceva convingere?
Se da un motor BV a carui istorie nu se stie...nu stiu de cand nu a mai fost pornit. Rezervorul era gol, filtrele sunt noi, motorul arata bine pe afara, ca dupa o reparatie capitala (garnituri noi, nici nu sunt arse cele de evacuare) insa injectoarele si pompa au alta culoare, semn ca au fost inlocuite cele originale.
Asadar, pus motorina, aerisit instalatia, incarcat bacteria, si...cam atat. Nu vrea sa porneasca, nici cu slujba la biserica. Am consumat aproape un spray de pornire de 500ml, am descarcat baterie de 110Ah de 3 ori, si tot ce am obtinut au fost 2-3 stropi miiici de motorina pe conducta de la injectorul 2 (am desfacut-o pe aia, dupa ce n-am observat niciun pic de motorina la surubul de aerisire al capului hidraulic.
Am desfacut si capacul la distributie, gandindu-ma ca poate a fost pusa la misto, daca a subtilizat-o cineva...dar e ok, e pe pinion.
Pe scurt, am motorina in pompa, insa nu iese nimic din capul hidraulic. Ce ar trebui facut? E blocat capul? e praf? Sau mai trebuie ceva convingere?
ARO CLUB ROMANIA
- BAGADI
- Membru de elita
- Posts: 789
- Joined: 07 Jan 2019, 16:22
- Location: Suceava
Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani
Al meu a pornit pana la urma dar nu cu spray de pornire, nu stiu de ce dar nu i-a placut asa ci cu un feon dat la maxim pe caldura si pus in racordul de cauciuc, inainte de filtru. In plus, am curatat conductele de motorina cu benzina. Sa nu razi dar am folosit o perfuzie cu benzina:) Am agatat o perfuzie de capota, cu benzina bagata in ea cu seringa si am conectat-o la conductele de motorina cu furtunuri siliconate si soricei, altceva nu mi-a trecut prin cap, mi-e frica cu benzina sub presiune Cred ca prin cadere a curatat ceva...oricum a iesit neagra si mai groasa, ca motorina. Chiar daca ai motorina in pompa, nu se stie cat de greu se chinuie pompa sa o aduca acolo, adica sa nu fie depuneri pe conducta care o aduce din rezervor, incearca un clasic bidon de 5 litri, inainte de a te juca cu benzina pe conducte. Eu stiam ca la Brasov trebuie 2 baterii de 70 Ah pentru pornire, poate gresesc dar eu am folosit una de 100 Ah si una de 55 Ah, ambele incarcate bine inainte.
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani
La Aro cu motor brasov s-au pus 2 baterii din motive de spatiu. Pe alte masini, tractoare, se foloseste una singura de vreo 100-120Ah. Nu bateria e problema, nici circuitul de alimentare de pana la pompa, ci ceea ce se intampla in capul hidraulic. Zic sa mai asteptam pe cineva care a mai umblat prin pompele astea, poate s-a lovit de belea. Asta ca sa nu ma apuc direct sa o dau jos si sa o duc la pompagiu, ca in mod normal, asa as face.
Pana acum, Fordul mi se parea cel mai greu de pornit cand ia aer in instalatie...dar e o gluma, pe langa BV.
Pana acum, Fordul mi se parea cel mai greu de pornit cand ia aer in instalatie...dar e o gluma, pe langa BV.
ARO CLUB ROMANIA
- toni
- Administrator
- Posts: 521
- Joined: 09 Oct 2018, 21:36
- Location: Bucuresti
Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani
In mod normal nu cred ca e problema in capul hidraulic, din cate stiu eu face probleme la cald, la rece ar trebui sa o poti porni.
- myronutu
- Membru legendar
- Posts: 2351
- Joined: 03 Feb 2008, 13:36
- Location: cluj
Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani
george du la facut pompa.e gata capul.as zice cu un drum sa dai jos si injectorele sa le verifici.pe urma ar trebui sa porneasca doar pe ujie.
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani
myronutu... Nu asta voiam sa aud. E și suspiciunea mea, dar am zis să mai aud pe alții care s-au lovit de ele.
Merci de info!
Merci de info!
ARO CLUB ROMANIA
-
- Membru legendar
- Posts: 1277
- Joined: 07 Mar 2011, 20:33
- Location: Craiova
Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani
Supapa de dozaj blocata,datorita timpului si motorinei proaste.
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani
Hm... Interesant punct de vedere.
E externa, se poate umbla la ea, sau trebuie scoasă pompa și dusă la pompagiu?!
E externa, se poate umbla la ea, sau trebuie scoasă pompa și dusă la pompagiu?!
ARO CLUB ROMANIA
- ydaniel
- Membru legendar
- Posts: 4674
- Joined: 13 Jun 2007, 11:46
- Location: bucuresti
- Contact:
Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani
Opritorul funcționează? Adică pârghia lucrează? E posibil să fi rămas pe oprit, deci nu ajunge motorină.
Indiferent de ce uzura are capul hidraulic, tot trebuia sa pornească.
Indiferent de ce uzura are capul hidraulic, tot trebuia sa pornească.
-
- Membru legendar
- Posts: 1277
- Joined: 07 Mar 2011, 20:33
- Location: Craiova
Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani
Cine a mai facut asta poate cu pompa pe masina sa o curete.Pentru acces la ea trebuie dat capacul pompei de injectie jos.
- George
- Administrator
- Posts: 6950
- Joined: 11 Dec 2006, 21:18
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani
Din afara, se pare ca lucreaza, nu e gripat axul.
niku111, te referi la capacul unde vine acceleratia si opritorul?
niku111, te referi la capacul unde vine acceleratia si opritorul?
ARO CLUB ROMANIA