Pornire motor D127 dupa 8 ani

Tipuri, performante, probleme, reparatii, modificari.

Moderators: mariusjaz, socratee

Post Reply
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Pornire motor D127 dupa 8 ani

Post by BAGADI »

Salutare!

Am cumparat recent un ARO 244 cu motor de Brasov. Masina a stat intr-un sopron, nepornita in ultimii 8 ani, sper ca a avut antigel in apa :(. Pentru prima pornire ma gandeam la urmatorii pasi:

1) scot uleiul si pun unul subtire in prima faza, 5W, schimb si filtrul;
2) scot injectoarele si pun in cilindri un amestec de 50:50 ulei cu motorina;
3) invart usor motorul de cateva ori pe zi, nu din cheie evident;
4) cu injectoarele scoase din motor ii dau la "automat" pana scuipa afara amestecul ulei/motorina;
5) curat pompa;
6) duc injectoarele la curatat la firma specializata ( le curata si cu ultrasunete parca ...) sau cumpar unele noi daca nu mai au nicio sansa;
7) pun conductele de motorina intr-un bidon curat, rezervorul il voi curata/inlocui ulterior;
6) fac o cruce mare si ii dau la automat in timp ce mai fac cruci cu limba in gura.... ^:)^

E primul ARO pe care il detin deci unde as gresi in pasii de mai sus?

Merci!

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani

Post by Soryn »

Schimbă preventiv și filtrul de ulei .
Pompa de injecție este posibil să fie blocată .Probabil are rugină în ea .Verifică și i-a măsurile necesare
Verifică lichidu de răcire, scoatel și curăță sistemul doar cu apă .
. În rest e bine ,respectă planul .
User avatar
razvy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2492
Joined: 07 Feb 2008, 20:49
Location: beius bihor
Contact:

Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani

Post by razvy »

njectoarele pot fi bune , dar pompa sigur e blocata , in primavara am pornit un brasov care a stat din decembrie 2012 , pompa era blocata , am duso la pompagiu , a facuto bucati si monta la loc , a pornit tras in 10 metri dupa aerisire , nu am bagat ulei in capu pistoanelor , tin sa mentionez ca motorul a stat fara gram de ulei in l in tot acest timp
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani

Post by BAGADI »

Multumesc pentru sugestii!

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani

Post by George »

Revin si eu cu aceeasi problema, sa nu mai deschid alt subiect.
Se da un motor BV a carui istorie nu se stie...nu stiu de cand nu a mai fost pornit. Rezervorul era gol, filtrele sunt noi, motorul arata bine pe afara, ca dupa o reparatie capitala (garnituri noi, nici nu sunt arse cele de evacuare) insa injectoarele si pompa au alta culoare, semn ca au fost inlocuite cele originale.
Asadar, pus motorina, aerisit instalatia, incarcat bacteria, si...cam atat. Nu vrea sa porneasca, nici cu slujba la biserica. Am consumat aproape un spray de pornire de 500ml, am descarcat baterie de 110Ah de 3 ori, si tot ce am obtinut au fost 2-3 stropi miiici de motorina pe conducta de la injectorul 2 (am desfacut-o pe aia, dupa ce n-am observat niciun pic de motorina la surubul de aerisire al capului hidraulic.
Am desfacut si capacul la distributie, gandindu-ma ca poate a fost pusa la misto, daca a subtilizat-o cineva...dar e ok, e pe pinion.
Pe scurt, am motorina in pompa, insa nu iese nimic din capul hidraulic. Ce ar trebui facut? E blocat capul? e praf? Sau mai trebuie ceva convingere?
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani

Post by BAGADI »

Al meu a pornit pana la urma dar nu cu spray de pornire, nu stiu de ce dar nu i-a placut asa ci cu un feon dat la maxim pe caldura si pus in racordul de cauciuc, inainte de filtru. In plus, am curatat conductele de motorina cu benzina. Sa nu razi dar am folosit o perfuzie cu benzina:) Am agatat o perfuzie de capota, cu benzina bagata in ea cu seringa si am conectat-o la conductele de motorina cu furtunuri siliconate si soricei, altceva nu mi-a trecut prin cap, mi-e frica cu benzina sub presiune :) Cred ca prin cadere a curatat ceva...oricum a iesit neagra si mai groasa, ca motorina. Chiar daca ai motorina in pompa, nu se stie cat de greu se chinuie pompa sa o aduca acolo, adica sa nu fie depuneri pe conducta care o aduce din rezervor, incearca un clasic bidon de 5 litri, inainte de a te juca cu benzina pe conducte. Eu stiam ca la Brasov trebuie 2 baterii de 70 Ah pentru pornire, poate gresesc dar eu am folosit una de 100 Ah si una de 55 Ah, ambele incarcate bine inainte.
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani

Post by George »

La Aro cu motor brasov s-au pus 2 baterii din motive de spatiu. Pe alte masini, tractoare, se foloseste una singura de vreo 100-120Ah. Nu bateria e problema, nici circuitul de alimentare de pana la pompa, ci ceea ce se intampla in capul hidraulic. Zic sa mai asteptam pe cineva care a mai umblat prin pompele astea, poate s-a lovit de belea. Asta ca sa nu ma apuc direct sa o dau jos si sa o duc la pompagiu, ca in mod normal, asa as face.
Pana acum, Fordul mi se parea cel mai greu de pornit cand ia aer in instalatie...dar e o gluma, pe langa BV. %-(
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani

Post by toni »

In mod normal nu cred ca e problema in capul hidraulic, din cate stiu eu face probleme la cald, la rece ar trebui sa o poti porni.
User avatar
myronutu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2351
Joined: 03 Feb 2008, 13:36
Location: cluj

Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani

Post by myronutu »

george du la facut pompa.e gata capul.as zice cu un drum sa dai jos si injectorele sa le verifici.pe urma ar trebui sa porneasca doar pe ujie.
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani

Post by George »

myronutu... Nu asta voiam sa aud. E și suspiciunea mea, dar am zis să mai aud pe alții care s-au lovit de ele.
Merci de info!
ARO CLUB ROMANIA
niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani

Post by niku111 »

Supapa de dozaj blocata,datorita timpului si motorinei proaste.
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani

Post by George »

Hm... Interesant punct de vedere.
E externa, se poate umbla la ea, sau trebuie scoasă pompa și dusă la pompagiu?!
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani

Post by ydaniel »

Opritorul funcționează? Adică pârghia lucrează? E posibil să fi rămas pe oprit, deci nu ajunge motorină.
Indiferent de ce uzura are capul hidraulic, tot trebuia sa pornească.
niku111
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1277
Joined: 07 Mar 2011, 20:33
Location: Craiova

Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani

Post by niku111 »

Cine a mai facut asta poate cu pompa pe masina sa o curete.Pentru acces la ea trebuie dat capacul pompei de injectie jos.
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Pornire motor D127 dupa 8 ani

Post by George »

Din afara, se pare ca lucreaza, nu e gripat axul.
niku111, te referi la capacul unde vine acceleratia si opritorul?
ARO CLUB ROMANIA

Post Reply